FELFEDEZŐ
A Rovatból

Olyan influenszereknek fizetett a promóért egy cambridge-i egyetem, akik sosem jártak oda

Az egyetem szerint nem megtévesztő a reklám, ám az egyik influenszer már törölte is inkább a posztját.


Az influenszerbiznisz nem ismer határokat, főleg nem az őszinteség terén, ennek újabb ékes bizonyítéka, hogy a Cambridge-ben található Anglia Ruskin University (ARU) azért fizetett néhány ismert influenszernek, hogy posztjaikban népszerűsítsék az iskolát.

Mindez még nem is lenne problémás, ám kiderült, hogy többen közülük soha nem is jártak az intézményben, leírásaikból mégis úgy tűnhet, mintha ismernék az iskolát

- írja a Metro.

A posztok akkor jelentek meg, amikor nyilvánosságra hozták az A-Level eredményeit (Angliában ez olyan, mint idehaza az egyetemi ponthatárok kihirdetése). Azokat a diákokat akarták elérni, akiket nem vettek fel az első helyen megjelölt egyetemekre, és a pótfelvételi során próbálkoznának újra.

A 82 800 ezer követővel rendelkező életmódblogger,

Mariana Alonso posztja például meglehetősen megtévesztően beszél arról, hogy a diploma megszerzése fontos volt számára, ám csak az iskola reklámját közli, azt nem, hogy valóban oda járt-e. A posztot azóta már törölte.

A kissé hiteltelen kampánnyal kapcsolatban megkerestek több érintett influenszert is, legtöbbjük azzal védekezett, hogy nem írták kifejezetten azt, hogy oda jártak, csupán a továbbtanulás pozitívumait emelték ki. Egy brit influenszer, Grace Bee például azt nyilatkozta, hogy

a megosztás számára csupán üzleti tranzakció volt, ám nem posztolna olyan márkáról, amelyben ő maga nem hisz.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

#ad As someone who spends their time taking photographs for instagram, it’s probably no surprise to hear that I’m a photography graduate. I actually signed up for my photography course at the ripe old age of 21 after so many years of believing further education wasn’t for me. But I left my comfort zone and threw myself back into learning because I didn’t want to leave it too late to earn the qualification I so desperately wanted. I guess its never too late to learn something new but theres no time like the present, right? If you think you’ve left it too late to apply for your dream course, don’t panic! There’s still time to apply to @angliaruskin through clearing. #angliaruskin #aruproud #goingtoaru

GRACE | Midsize Blogger (@gracebeeuk) által megosztott bejegyzés,

Az egyetem is megszólalt: nem beszéltek a reklámok megtévesztő jellegéről, arról viszont igen, hogy a kampány segítségével olyan potenciális diákokat is elértek, akiket eddig nem. Az influenszereket csupán azzal bízták meg, hogy saját egyetemi élményeikről beszéljenek.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Koccints mértékkel! – A „Tiéd a mérték!” kampány a tudatos borozás öröméről szól
A Magyar Bormarketing Ügynökség és több szakmai szervezet közös kezdeményezése arra hívja fel a figyelmet, hogy a bor igazi értéke nem a mennyiségben, hanem az élményben és a tudatosságban rejlik.


A bor több mint egy ital – kultúra, hagyomány és közösségteremtő erő. Ezt az üzenetet szeretné újra a középpontba állítani a „Tiéd a mérték!” kezdeményezés, amely arra hívja fel a figyelmet, hogy a borfogyasztásban – akárcsak az élet más területein – a mérték az igazi érték.

A Magyar Bormarketing Ügynökség és több szakmai szervezet – köztük a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a Magyar Bor Akadémia és a Pannon Bormíves Céh – összefogásával indult kampányban borászok, orvosok és közéleti szereplők egyaránt kiállnak a felelős borfogyasztás mellett. A „Tiéd a mérték!” nem reklám, hanem társadalmi küldetés: közös gondolat arról, hogy a borfogyasztás lehet egyszerre tudatos, kulturált és örömteli.

A nyílt levélhez olyan ismert személyiségek csatlakoztak, mint Rókusfalvy Pál, Gerendai Károly, Dr. Toldy-Schedel Emil vagy Gere Andrea, akik egyetértenek abban, hogy a bor a közösségi élmények, az ünnepek és a baráti beszélgetések természetes része – de csak akkor, ha felelősséggel élünk vele. Ahogy a kampány üzenete is fogalmaz: „A mérték nem korlát, hanem iránytű – egészségben, kultúrában, közösségben.”

A „Tiéd a mérték!” minden borbarátot arra biztat, hogy legyen része ennek az értékalapú szemléletnek, ossza meg a gondolatot és mutassa meg: a magyar borkultúra nem a mennyiségről, hanem a minőségről, a hagyományról és az élményekről szól.

A „Tiéd a mérték!” nyílt levél és vizuális elemei letölthetők a Magyar Bormarketing Ügynökség weboldaláról!

Tiéd a mérték. Élj vele!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

FELFEDEZŐ
A Rovatból
Több mint egymilliós havi fizetés és ingyen szállás: megkezdődtek a téli szezonmunkák az osztrák síparadicsomokban
Karintiában és Stájerországban is várják a jelentkezőket a szezonra. A hirdetések szerint elég az angol B1 vagy német A2, az állás betöltéséért cserébe pedig síbérletkedvezmény és wellness is jár.


Több száz szezonális állásra toboroznak a téli szezonra Ausztria síparadicsomai Karintiában és Stájerországban. A hirdetések akár havi 3000 eurós fizetést és ingyenes szállást kínálnak, EURES-en lehet jelentkezni november 15-ig – írja a Libertatea román hírportál.

A keresett munkakörök főleg a vendéglátásban vannak: felszolgálók és bárosok kellenek, a feladat többnyire italok – sör, kávé – felszolgálása. A jelentkezéshez elég az angol B1 vagy a német A2 szint.

Teljes munkaidőre szerződnek, heti 5–6 munkanappal és rugalmas beosztással. A munkaidőt és a bérezést az ágazati kollektív szerződés szabályozza, de közel havi 3000 eurót, azaz több mint 1 millió forintot is hazavihet a szezonban dolgozó munkavállaló. A bér évi bruttó 27 300 euróról (több mint 10 millió forint) indul, a tapasztalat és a képesítés emelheti az összeget, szezonmunkánál időarányosan fizetnek. Sok helyen ugyanakkor plusz juttatás jár.

A munkáltatók többsége ingyenes szállást és gyakran étkezést ad: jellemző az egyágyas, zuhanyzós, tévés, wifis szoba. Sok helyen síbérlet-kedvezményt és a hotel wellness- vagy fitneszrészlegének használatát is biztosítják.

EU-s állampolgároknak érvényes személyi vagy útlevél, munkaszerződés, osztrák lakcím-bejelentés és kötelező egészségbiztosítás kell. Az osztrák jövedelemadó progresszív, 0 és 55 százalék között, 13 300 euró (5,1 millió forint) alatt adómentes; 2025-ben adóreform is életbe lépett.

(via hrportal.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

FELFEDEZŐ
A Rovatból
Házasság első látásra: „Ha nem kapod meg a heti szexmennyiséged, kiborulsz?!” – Kármen ismét kiakadt a férjére
Ismét vita robbant ki Kármen és Dani között. Ezúttal azért vesztek össze, mert Kármen visszautasította férjét, aki a feleség szerint ezen kiborult.
Fotó: TV2 - szmo.hu
2025. november 04.



Újabb mélypontra jutott Kármen és Dani házassága a Házasság első látásra című műsorban. A legutóbbi vita a szex miatt robbant ki, miután Kármen visszautasította a férjét, aki a feleség szerint ezt bántásnak vette.

„Tegnap megint oda jutottunk, ahol a part szakad...visszautasítottam, mert nem akartam vele lefeküdni, ő ezt bántásnak vette, mert nem tudom, hány napja nem voltunk úgy együtt. De könyörgöm, ha nem érzem magam érzelmileg jól, nem tudom ezt megtenni”

– mondta Kármen.

A feleség azt is elmondta: úgy érzi, hogy Dani uralkodni akar felette és birtokolni akarja őt. Hozzátette: nem is tartja normális dolognak, hogy egy hét után összeköltözzön az ember valakivel.

„Ha te nem kapod meg a heti szexmennyiséged, akkor kiborulsz? Meg úgy viselkedsz, mint egy 5 éves kisgyerek, mert nincsen szex, testiség?”

- szegezte neki a kérdést férjének, aki nem igazán érti, mi a problémája vele.

Dani úgy érzi, mintha folyton üvegszilánkokon lépkedne a házasságukban, és úgy látja, a kapcsolatuk megfeneklett.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
„A férfiak többször lépnek félre, de a nők jobban csinálják” - Nem minden hűtlenség egyforma egy válóperes ügyvéd szerint
Egy ügyvédi iroda összesítése alapján az Amerikai Egyesült Államokban a hűtlenség vagy a házasságon kívüli kapcsolatok a válások 59,6 százalékáért felelősek.


„A férfiak többször lépnek félre, de a nők jobban csinálják” – állítja James Sexton New York-i válóperes ügyvéd. Szerinte nemcsak a félrelépés módja különbözik a nemek között, hanem az is, ahogyan a felek reagálnak rá. „A nők vagy mindent beleadnak, vagy semmit. A férfiak meg sokszor egyszerűen hülyeségeket csinálnak” – mondta.

Sexton arról is szót ejtett, hogy nem minden hűtlenség egyforma. Véleménye szerint egészen más egy „kaland”, mint egy komolyabb viszony. Azt is megfigyelte, hogy a leleplezéskor általában eltérő az első kérdés:

„Amikor egy férfi megtudja, hogy a felesége megcsalta, az első kérdése az, hogy »lefeküdtél vele?«. Amikor egy nő tudja meg, hogy a férje félrelépett, a legelső kérdés rendszerint az, hogy »szereted őt?«”.

Egy év eleji felmérés szerint a házasságban élők körülbelül fele legalább egyszer megcsalja a párját a kapcsolatuk alatt. Sokan haragból vagy önbizalomhiányból lépnek félre, mások a szeretet hiányát emlegetik, vagy pusztán szexuális élvezetet és újdonságot keresnek – írta a Vogue.

Októberben Sexton a LADbible Stories csatornának mesélt a tapasztalatairól, és válaszolt kérdésekre a Honesty Box sorozatban. A több mint 30 perces beszélgetésben elárulta, hogy a felek a válás felé közeledve nagyon eltérően viselik a szakítás jeleit, és a hűtlenség gyakran az utolsó csepp a pohárban.

A válásoknál a hűtlenséget gyakran jelölik meg fő okként. Egy ügyvédi iroda összesítése alapján az Amerikai Egyesült Államokban a hűtlenség vagy a házasságon kívüli kapcsolatok a válások 59,6 százalékáért felelősek.

Sexton szerint a tipikus „első kérdések” sokat elárulnak arról is, hogyan tekintünk a társunkra és a házasságra. „A kérdés lényege az, hogy »Mit jelent ez számodra? Többet jelent neked, mint én?« szemben azzal, hogy »Valaki elvette a tulajdonomat? Hozzányúlt a tulajdonomhoz?«” – mondta.

(via Unilad)


Link másolása
KÖVESS MINKET: