KULT
A Rovatból

Modern klasszikus született! – Lehet, hogy az Arcane a valaha volt legjobb Netflix-sorozat?

Nem vagyok elfogult, nem rajongói szemmel néztem a Netflix legújabb csodáját. Szeretem a videojátékokat, de a LoL-tól nagyon messze állok. Konkrétan az ellendrukkerek csapatát erősítem, egy konkurens játék fanatikus rajongója vagyok. Ilyen körülmények között is elvarázsolt az Arcane.
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2024. december 26.



Az igazat megvallva, mostanság nem nehéz kitűnni a felhozatalból, a piros streamingszolgáltatónak vannak jó pillanatai, de maradjunk annyiban, hogy több szemetet készít, mint a kínai ipar, hogy növelje a katalógusának a kínálatát. Minden Ozarkra és Narancs az új feketére jut egy-egy Lindsay Lohan karácsonyi romkom. De mi is az Arcane? Van egy ismert videojáték, a League of Legends. Nagyon sokan szeretik, még többen utálják, és az a vicces, hogy mindkét körből játsszák bőséggel. Ezért egy nagyon toxikus közösség alakult ki körülötte.

Ez az a típusú játék, ami elrabolja az ember életét, könnyű rákattanni, nagyon nehéz benne jónak lenni, és szinte lehetetlen abbahagyni.

Az emberek általában kiégnek egy idő után, és utána teljes undorral viseltetnek a LoL-al szemben – jogosan, teszem hozzá. A készítőket, a Riot nevű fejlesztőgárdát szupergazdaggá tette a játék. Egy kínai cég, a Tencent ezért fel is vásárolta őket kilóra, több mint 400 millió dollárért még 2015-ben.

A Riot az utóbbi időben próbált több lábon állni, új típusú játékokat készítettek a League világában, Runeterrában. Volt itt lövölde, kalandjáték, verekedős játék. Minden, ami szem-szájnak ingere. Viszont hiányzott nekik egy presztízs televíziós sorozat. Ekkor keresték meg a francia Fortiche animációs stúdiót, és azok megdobták őket 250 millió dollárral, hogy készítsék el minden idők legjobb sorozatát! Igazából ez csalóka, mert eredetileg nem ennyi volt a költségvetés. Ez abból adódott, hogy – a Riot saját bevallása szerint is – nem volt még ilyen típusú projektjük, ezért elképzelni sem tudták, hogyan álljanak hozzá. Az pedig, hogy mi, mennyibe fog kerülni, nem tudták kiszámolni előre.

Így kellően elszaladt a költségvetés, az Arcane pedig minden idők legdrágább animációs sorozata lett, két évaddal és tizennyolc résszel.

A Fortiche se készített még ennyire összetett rajzfilmet, így ők sem tudtak büdzsén belül maradni. Nem csoda, hogy csak két évadra tervezték meg az eseményeket. Megérte? Teljesen, 100%-osan, minden bizonnyal és tuti biztos!

A francia srácok egy olyan látványvilágot alkottak meg, ami a Sony-féle Pókverzum-sorozathoz hasonló. A 3D-s elemeken néha 2D-s, néha pedig kézzel rajzolt effektek jelennek meg, illetve egyszerre több stílusban is látunk eseményeket. Ezt úgy értem, hogy van, ami zsírkréta-rajz, olykor teljesen fekete-fehér, máskor pedig olajfestmény-hatású az egész. Amikor az animátorokat megkérdezték, hogyan készítették el ezeket a jeleneteket, csak annyit válaszoltak, hogy „hát festettünk… kézzel… sokat”.

Igazi oldschool, kézzel animált részekben bővelkedik az Arcane! Mindemellett egy olyan történetet mesélnek el, amihez még csak hasonlót is régen láttunk tévéképernyőkön.

Egy kegyetlen, szenvedéssel teli, igazi emberi karakterekkel megtöltött élő-lélegző világot ismerhetünk meg. Akik nem ismerik a Runeterra világát, azoknak is páratlan élmény lesz. Én sem tudtam semmit erről az egész háttérvilágról, csak úgy belecsöppentem Pilltower és Zaun városának a harcába.

Pilltower ugyanis egy átlagos városka volt, erős iparral, egészen addig, amíg egy feltörekvő feltaláló, Jayce Talis (Kevin Alejandro) ötvözte a tudományt az amúgy elhanyagolt varázslatot (Arcane a neve ebben a világban), és létrehozta a Hextechet.

Ennek, a veszélyesnek gondolt technológiának köszönhetően a szállítás és a közlekedés távoli tájak között felgyorsult, és Pilltower nagyon meggazdagodott.

Ebből persze nem lát semmit az Alsóváros. Ugyanis van egy Zaunnak nevezett bányaváros Pilltower alatt, itt élt a munkásréteg, akik a Hextech miatt elszegényedtek. Innentől a bányászok és kétkezi munkások csak a bűn felé fordulhattak. Ez pedig folyamatos ellentéteket szül a lenti munkásosztály és a fenti értelmiség között. Igazi gazdag ficsúrok vs. szegény rablók harca, egy kis fantasyba ültetett steampunk körítéssel.

Ha csak ennyi lenne az Arcane, az is elég lenne, de ezt az egész konfliktust egy testvérpár szemén keresztül ismerhetjük meg. Powder (Ella Purnell) és Vi (Hailee Seinfeld) szülei meghaltak egy lázadási kísérletben, amikor Zaun megpróbált kiállni magáért, még a bánya virágzásának idején. Ám ekkor is a szegények veszítettek, a két pici lány pedig egyedül maradt. Igazi Disney-háttérsztori gondolhatná mindenki, ráadásul egy jólelkű „pótapa” lép a képbe, egy családi barát, aki vállalja a felelősséget a két rosszcsontért, Vander (JB Blanc). Egészen addig, amíg szörnyű, szerencsétlen események szétválasztják a két testvért.

Az egyik gyerek börtönbe kerül több évre, a másikat pedig egy fanatikus bűnöző neveli fel, a lány súlyos mentális problémáit ignorálva.

Közben a felsővárosban is nőnek az ellentétek a tudósok és a politikusok között. Ez nem egy könnyed mese. Hiába rajzfilm a médium, a zsáner egy akció-dráma-thriller egy kíméletlen világban. Elképesztően nehéz kérdésekbe nyúlnak bele, és nem félnek mellberúgni a nézőt. Igazi szörnyűségeket fogunk látni a képernyőn. Élmény nézni! Ennyire reális emberi szenvedést már nagyon régen láthattunk a tévében. Egy olyan világban járunk, ahol bárki, bármikor meghalhat. A Trónok harca óta nem láthattunk ennyi fontos karaktert elhullani, csak ott nyolc évadra szétosztva, itt csupán kettőben.

Két évad? Ennyi? Igen. Vi és Powder meséjét tökéletesen lezárják tizennyolc rész alatt.

Több nyitott kérdés is marad ugyan, de csupán azért, mert a Riot már most bejelentett egy spin-off sorozatot, Runeterra egy másik területéről.

Nem lepődnék meg, ha ott is találkoznánk ismerősökkel. Ám mindemellett egy kerek egész az Arcane két évada. Nem is oly régen írtam a második évad első három részéről, és ott azt fogalmaztam meg, hogy vannak karakterek, akik elég keveset szerepelnek a második szezonban.

Nos, ez a három karakter, megnevezve Ekko (Reed Shannon), a már említett feltaláló Jayce és Heimerdinger professzor (Mick Wingert) igenis kulcsfontosságú szereplőkké válnak a sorozat végéhez közeledve.

A hetedik rész elsőre időhúzásnak tűnhet, de meg merem kockáztatni, hogy a sorozat csúcspontja volt ez az akciómentes beszélgetős epizód, a fent említett három „hiányzóval” a főszerepben.

Majd jött a sorozatzáró kilencedik rész, és mindenre feltette a koronát. Kevés az olyan sorozat, ami ennyire kielégítően ért véget. Az Arcane minden pillanata kincs! Nem csak az animáción látszik a törődés, de az apróságokon is, és az eredeti szinkronszínészek is páratlan munkát végeztek. A szinkront még nem hallottam, de közel vagyok, hogy azzal is végignézzem az egész sorozatot.

Normális, hogy egy felnőtt ember rajzfilmet néz? Igen, ha ezt a történetet élő szereplőkkel készítették volna el, egyrészt nem lenne ennyire stílusos, másrészt a készítési költsége a többszörösébe került volna. Annyira grandiózus, epikus és látványos képekkel dolgoztak a Fortiche-nál, hogy azt nem lehet leírni.

Rengeteg apró részletet találhatunk benne, ami utalás az alapjátékra, illetve a filmes trükkök és mozis finomságok után minden kritikus megnyalja mind a tíz ujját.

Olyan dolgok, amikre egy rajzfilm esetében nem is gondolna az ember. Hiába vagyunk egy varázslattal és steampunkkal operáló fantasy univerzumban, az egész világ reális és élettel teli. Egyszerűen: emberi és törékeny.

Alex Seaver és Alexander Temple zeneszerzők munkáit vétek kihagyni. Az Arcane-ra jellemző, hogy sokszor átmegy videoklipbe egy-egy jelenet. Egy markáns, a sorozathoz írt popszám, technoszám vagy bármilyen zsáner megszólal, ami tökéletesen leírja az aktuális eseményeket, majd egy jelenettel később átváltanak egy epikus szimfonikus kórusra, és az is működik. Ennek a két, látszólag ellentétesen hangzó kavalkádnak tökéletes a kapcsolata.

A sorozathoz olyan zenészek írtak külön számokat, mint az Immagine Dragons (az Enemy, az Arcanehez készült), Woodkid, Ramsey, Sting, Stray Kids, Twenty One Pilots vagy Stromae. Már csak ez az illusztris társaság elvihette a büdzsének a nagy részét.

A Spotifyon a „Ma Meilleure Ennemie” című szám még mindig a Nemzetközi Top 50-ban van előkelő helyen, pedig a sorozat már több mint két hete véget ért. Ha már toplisták, ez az első olyan sorozat az IMDb-n, aminek egy szezonjának minden része 9.0 feletti értékelést kapott. A második évad "leggyengébb" része is 9.0-ás. Ám nem csak a nézők imádják, a rottentomatoes-on, ami a filmes kritikákat összesíti, jelenleg is 100%-on áll a sorozat mindkét évadja!

Tökéletes a lezárás? Igen. Keserédes, kegyetlen, mélabús, ám ha valaki odafigyel a részletekre, akkor nem fog depresszióba esni. Szerintem mindenki ismeri azt az érzést, amikor valami nagyon jónak vége van, egy ürességet hagy az emberben. Nos az Arcane számomra ilyen volt, amíg újra nem néztem az egész sorozatot, és észre nem vettem egy mintát, ami igencsak csökkenti a poszttraumás stresszt.

Látszik, hogy az első résztől az utolsóig mindent kiterveltek. Itt nem volt Trónok harcás, vagy lostos lesz-ami-lesz megoldás.

Úgyhogy a kérdésre, hogy tökéletes-e a lezárás, az őszinte válasz természetesen, hogy nem. Az egész sorozat tökéletesnek tűnik, de ha valaki hibát keres, az talál, van több mellékszál is, amit nem sikerült úgy kifejteni, ahogy megérdemelné, van egy két fontosabbnak tűnő karakter, aki kicsit háttérbe szorul a sorozat vége felé, de ez nem baj. Illetve az említett nyílt kérdésekre reméljük majd az új spin-off sorozat választ ad. Azonban az egész stílusa, mondanivalója, látványa, lezárása kárpótol ezekért az apróságokért.

Az is szánjon rá időt, aki nem szereti az animációt, vagy nem ismeri a League of Legends világát? Igen, minden ilyen és ehhez hasonló kérdésre egy stabil igen a válaszom.

Nem itt húznám meg a határt, kinek érdemes néznie az Arcane-t, hanem az életkorban. Nem ajánlom tinikor előtt. Nagyon kemény, kegyetlen és kíméletlen a nézővel a sorozat.

Sok fontos szereplőt fogunk gyászolni, és nem egy gyermek is áldozattá válik történetünk folyamán. Maradjunk annyiban, hogy bizonyos szintű érettségre van szükség az Arcane-hez. Hihetetlen, hogy egy rajzfilmről beszélek…

Nem gondoltam volna, hogy ezt leírom, hogy az Arcane minden elvárást felülteljesített, felülírt minden ranglistát bennem, és bőséggel átvette a „kedvenc sorozat” titulusát.

Nagyobb hatást gyakorol rám, mint a nagy kedvenceim közül bármelyik: a Star Trek, a Star Wars, a Breaking Bad, a Wire, a Bands of Brothers, a Battlestar Galactica, a Firefly, vagy a True Detective (első évad) bármelyik része.

Aki ezek után szeretné megnézni, a Netflix katalógusában megtalálja az Arcane mindkét évadát, és valószínűleg később meg fogja nekem köszönni.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Amikor a múlt színpadra lép: így kel új életre Cseh Tamás és Bereményi Géza klasszikusa
Cseh Tamás és Bereményi Géza közel félévszázados, helykereső albuma, a Frontátvonulás fiatal színházcsinálók kezei között született újjá – a különleges előadás július 28-án látható a Városmajori Szabadtéri Színpadon.


Az, hogy egyelőre viszonylag kevesen ismerik a Sicc Production nevét, véletlenül sem az általuk készített előadások minőségéről, sokkal inkább arról tanúskodik, hogy milyen nehéz ma a minket körülvevő zajban kiszűrni a tiszta hangokat.

Aki ugyanis már látta és hallotta a Színház- és Filmművészeti Egyetemen Novák Eszter és Selmeczi György irányítása mellett 2024-ben végzett zenés színészosztály valamelyik produkcióját, az azonnal függő lesz.

És bár első ránézésre a tegnaphoz mintha több közük lenne, mint a mához, jegyezzük meg jól a nevüket, mert valójában ők a jövő.

Kapkodás nélkül, ütemesen épül a repertoárjuk. Eddig bemutatták Nagy Feró kis híján elfeledett, punk-rockoperaként emlegetett Hamletjét, illetve Majd, ha fagy! címmel neoreneszánsz rallyt vezényeltek, éles párhuzamot vonva többek között a százévekkel ezelőtti London és a mai Budapest között. És ha nem is épp Shakespeare korához, de azért a mából szemlélve erősen a régi időkhöz látszik kötődni a 2024 nyarán bemutatott, azóta folyamatosan játszott, fesztiváljáró Frontátvonulás is.

Koncert, színház, koncertszínház a műfaj: Cseh Tamás és Bereményi Géza azonos című albuma jelenti a kiindulópontot a delikát találkozáshoz. Ha már találkozás: Ecsedi a pesti flaszteren futkos fel s alá, hogy rátaláljon barátjára, Vizire, aki két liter kávélikőr elfogyasztása után megvilágosodik, és a Keleti pályaudvarra megy, ami azonban csak egy álpályaudvar, ahova és ahonnan „nem érkeznek és nem is indulnak” vonatok... A játszók szülei (óvatosan mondjuk: nagyszülei...) generációjának jól ismert a létező szocializmusban, a hetvenes évek legvégén fogant kerettörténet, de vajon mi közük mindehhez a mai pesti srácoknak?

Krasznai Vilmos zene- és szövegérzékeny, a muzikális helyzeteket színházivá emelő rendezésében hat fiatalember kelti életre az összes karaktert. Kerek Dávid, Liber Ágoston, Fülöp Kristóf (egyben az előadás zenei vezetője), Turi Péter, Sas Zoltán és Vatamány Atanáz magabiztosan teremt néhány gesztussal és minimális számú kellékkel hiánytalan világot, ami véletlenül sem másolja a nyolcvanas évek egyszerre áporodott és kedélyes hétköznapjait. A frissdiplomás színészek ennél vakmerőbbek, de nagyon is jól teszik, hogy mernek kockáztatni: a mai magyar fiatalok kilátástalansága, reményvesztettsége, a sokakat nyomasztó politikai és társadalmi légkör nem erőszakolt üzenetként, hanem megélt tapasztalatként jelenik meg a színen.

Cseh Tamás-estet sokat láttunk már, fogunk is még, de a Sicc Production Frontátvonulása nem áll be a sorba:

egyes dalokat teljesen újrahangszereltek, másoknak a vokális előadásmódját változtatták meg, és az egész zenei világot szigorú dramaturgiai megfontolások mentén gondolták tovább.

Céljuk egyértelmű: ez az est nem az üres tiszteletről, hanem az emblematikus album és mondanivalója mély értéséről és feltétel nélküli szeretetéről szól. A hat szereplő kézről kézre adja a nyolc hangszert, már csak azért is, mert a szűk, de átjárható cellákból épült jelzésszerű díszlet összezárja őket. És épp ez a lényeg, vagyis az, hogy ők is szorosan összezárnak, és így néznek kihívóan a holnap szemébe.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
„A toi toi vécék tetejéről játszottunk az utcán rekedt közönségnek” – Besh o droM-interjú
A több mint 25 éve aktívan koncertező zenekar két tagja, Barcza Gergő és Pettik Ádám elsősorban a Művészetek Völgyéhez kapcsolódó emlékeiről mesélt nekünk.


A Besh o droM története szorosan összefonódik a Művészetek Völgyével: 1999-es megalakulásuk óta visszatérő fellépők a kapolcsi központú fesztiválon. Az utóbbi időben több alkalommal is szabályos tömegjelenetek alakultak ki a koncertjeiken, mivel sokkal többen voltak kíváncsiak rájuk, mint a helyszín befogadóképessége, ahol játszottak. Idén azonban biztosan nem fenyeget ez a veszély, ugyanis most először a Panoráma Színpadon kaptak helyet. Ebből az alkalomból kérdeztük a zenekar két alapítóját.

– Mi az első emléketek a Művészetek Völgyéről, akár látogatóként, akár fellépőként?

Pettik Ádám: Ando Drom koncert a romok között 30 éve, iszonyat katartikus volt, ott dőlt el véglegesen, hogy világzenével fogok leginkább foglalkozni.

Barcza Gergő: Nekem is ugyanebből az évből van a legelső emlékem, nagyon élveztem a kellemesen kaotikus, teljesen újszerű falusi fesztiválhangulatot. Emlékszem, reggelente lehetetlen volt péksüteményhez jutni, a kisboltokból már hajnalban elfogyott a kifli, zsömle. A piaci résbe azonnal meg is érkezett a házi palacsinta...

– Itthon és világszerte is rengeteg fesztiválon játszottatok az elmúlt 26 évben. Van-e bármi, ami miatt a Völgy kiemelkedik ebből a mezőnyből?

Ádám: A legtöbb helyszínen ezen a fesztiválon játszottunk, és magasan kiemelkedik a tavalyelőtti, toi-toi vécék tetejéről az utcán ragadt közönségnek adott koncertünk.

Kicsit többen ragadtak kint, mint ahányan befértek a Kocsor udvarba, de a technikusok kegyetlen, buligyilkos főnöke nem engedte elhúzni a hátsó függönyt, pedig akkor legalább hátulról láthatta volna a koncertet szegény hoppon maradt közönségünk. Ezért akinek a zenekarban zsinór nélküli mikrofonja volt, az időnként a színpad háta mögé ment és a támfal tetejéről játszott a kint rekedt tömegnek.

A fal alatt az utcán, kissé jobb oldalt volt három mobil wc, aminek a tetejére viszonylag könnyen át lehetett lépni az alacsony kerítésen keresztül, és Légrádi úr óriási sikert aratott, amikor úgy döntött, hogy az egyik szólóját onnan fogja celebrálni. Nem szakadt be.

Gergő: Nagy lendülettel én is fel akartam ugrani az egyikre, de rögtön elképzeltem, ahogy szomorúan kászálódok ki a szörpből, így inkább kihagytam. Légrádi Gábor, fiatalabb és könnyebb kollégánk viszont valóban nem tétovázott, felpattant az egyik tetejére, onnan fújta. Remekül szórakozott mindenki.

– Az olvasztótégely elég jó kifejezés a zenétekre. Mennyi mindent szívtatok magatokba a kezdetekhez képest ebben a bő két és fél évtizedben?

Ádám: Az operetten és k-popon kívül mindent.

Gergő: Az én fejemben folyton megy a zene, csak akkor áll meg egy-egy pillanatra, ha meghallok valami más zenét egy külső hangforrásból. Akkor betárazom azt az agyam megfelelő polcára. Zeneírás közben aztán onnan dől ki a megfelelő zenei anyag, gondolkozni nem is nagyon kell.

– Mindketten nagyobbrészt külföldön éltek. Egy átlagos évben hányszor ingáztok Budapest, Bristol és Jeruzsálem között, és hány koncertfelkérésre kell nemet mondanotok logisztikai okokból?

Ádám: Nem túl sok buli marad el ilyen okból, 15-20 alkalommal biztos megfordulok, és jóformán az egész nyarat itt töltöm.

Gergő: én is igyekszem minél gyakrabban jönni, de a Közel-Keleten nem mindíg úgy történnek a dolgok, ahogy azt az ember eltervezi.

– Mi a fő tevékenységetek, amikor nem vagytok Magyarországon és nem a zenekarral foglalkoztok?

Ádám: Szervezem a további bulikat, intézem a zenekar és a saját ügyeimet, tagja vagyok a Bujdosó oktettnek és kvartettnek, valamint van egy új kvartettünk Babindák-Juhász-Papesch-Pettik néven. Zajlik az élet.

Gergő: Írom, gyártom a többiek segítségével a Besh o droM zenéjét, nálam állnak össze a három országban felvett zenei anyagok, intézem a zenekar külföldi útjait.

Amikor épp nincs háború, és általában nincs, akkor a legkülönbözőbb helyeken, stadionoktól az utcazene-fesztiválokig minden lehetséges helyszínen fellépek, gyakran szinte éjjel-nappal. Most épp leggyakrabban az óvóhelyen ülök, de a zene ott is megy a fejemben.

– Ádám többször is fellépett már a Duckshell vendégeként, és elmondta, hogy ők a kedvenc fiatal zenekara. Kiket követtek/kedveltek még a jelenlegi hazai színtérről?

Ádám: Sickratmen, cserihanna, Zsiványjazz és még sokan mások.

– Egyike vagytok annak a nem túl sok zenekarnak, akik saját Patreon-oldalt üzemeltetnek, a legutóbbi lemezetek költségeit is közösségi finanszírozással igyekeztetek előteremteni. Mennyire jelentős ez a láb a bevételeitekben?

Ádám: Reméljük, lesz még sokkal jobb is.

Gergő: Első körben összegyűlt egy kicsi, de annál kitartóbb támogatói kör. Hálásak vagyunk nekik, mindenkit bíztatunk, hogy nézzen el hozzánk, legyen a támogatónk egy kávé árával, vagy akár többel.

– Idén első alkalommal játszotok a Völgyben a Panoráma Színpadon. Mekkora szintlépés ez számotokra?

Ádám: Játszottunk már a Völgyben nagyszínpadon többször is, bár akkor nem ott volt még és nem így hívták, csak aztán a Bárka színpadhoz és később a Kocsor Házhoz való hűségünk ezt a dolgot felülírta.

Ez a helyzet tavalyelőtt tarthatatlanná vált és azóta akkora színpadon játszunk, hogy végre odafér az egész közönségünk. Nem hiszem, hogy zavarba jönnénk, ha már a montreali jazz fesztiválon nem jöttünk 25 ezer ember előtt 4 alkalommal.

– Lesz-e a alkalmatok több időt is a fesztiválon tölteni a koncerten túl? Ha igen, mit szeretnétek még mindenképp megnézni?

Ádám: Tervezem, tervezzük, de ameddig nem sikerül megfejteni, hogy melyik napokon tudok maradni, addig nem fájdítom a szívem. Mókus udvarába biztos elnézek, mert ott valahogy mindig valami izgalmas történik.

Gergő: Minden évben körbejárjuk a helyszíneket, idén sem lesz másképp.

Jegyvásárlás a fesztiválra EZEN A LINKEN lehetséges, a részletes programot ITT találod.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Lemondta a fellépését a Sziget egyik fő előadója, kiderült, ki jön helyette
A Sziget szervezői gyorsan reagáltak a váratlan fejleményre, így a pénteki napon szintén világsztár zárja a Nagyszínpad programját.


Váratlan bejelentést tett a Sziget Fesztivál: A$AP Rocky lemondta több augusztusi európai koncertjét, köztük a budapestit is. A szervezők azonban gyorsan pótolták a kieső előadót, így

augusztus 8-án, pénteken a Nagyszínpad fő fellépője Kid Cudi lesz.

A Grammy-díjas rapper, énekes és producer a 2000-es évek végén robbant be a köztudatba. Debütáló albuma, a Man on the Moon: The End of Day rögtön hatalmas siker lett, és dupla platinalemezzé vált. Azóta több mint 22 millió lemezt adott el világszerte, és két Grammy-díjat is bezsebelt.

Kid Cudi, polgári nevén Scott Ramon Seguro Mescudi jelenleg új albumán dolgozik, amelynek első dala Neverland címmel idén májusban jelent meg. Érdekesség, hogy Travis Scott is tőle kapta a művésznevében szereplő „Scott” nevet, mert Cudit gyerekkora óta példaképének tekinti.

A Sziget Fesztivál idén augusztus 6. és 11. között várja a látogatókat. A fellépők között ott lesz Shawn Mendes, Armin Van Buuren, Nelly Furtado, Papa Roach és Anima is. A zenei programok mellett színházi előadások, cirkusz és más különleges élmények is várják a fesztiválozókat.

(via Blikk)


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Túl gyorsan lopott, imád hokizni, és nem volt hajlandó levetkőzni a Playboynak – 35 dolog, amit nem tudtál a 35 éves Margot Robbie-ról
Ő játszotta az első biszexuális karaktert az ausztrál tévében, és egy partin összetévesztette Harry herceget Ed Sheerannel – ilyen és ehhez hasonló érdekességekkel ünnepeljük a színésznőt.


1. 1990. július 2-án, hétfőn, reggel 7:45-kor született Ausztráliában, a queenslandi Dalbyban Margot Elise Robbie néven.

2. A Focus – A látszat csal című filmben játszott szerepéhez trükköket tanult a tanácsadó Apollo Robbinstól, aki „úri tolvajnak” nevezi magát. Robbins olyan jól tanította őt, hogy a produkció azt kérte Margot-tól, hogy lassabban csinálja, mert a kamerák nem csípik el, ahogy más szereplőktől lop.

3. Szeret leveleket és képeslapokat küldeni a barátainak és a családtagjainak a világ minden tájáról, ahol épp forgat, mert úgy gondolja, hogy az emberek nem kapnak elég levelet, vagy legalábbis olyat, ami nem számla.

4. A Wall Street farkasa (2013) című filmért kapott gázsijának (347 ezer dollár) egy részét az anyja házán lévő jelzálogkölcsön törlesztésére fordította.

5. Tíz évvel később, a 2023-as Barbie-ért már 50 millió dollárt kapott az alapgázsival és a bevételi bónuszokkal együtt.

6. A hatalmas vagyona ellenére Robbie állítólag nem költ sokat, és míg nem volt férjnél, inkább szobatársakkal élt, hogy ezzel is pénzt takarítson meg. Azt állítja, hogy gyerekkori élményei, amikor nem volt mindenhez hozzáférése, örök életére alázatossá tették.

7. Nem volt hajlandó lefogyni Jane Porter szerepéért a Tarzan legendája (2016) című filmben, és azt mondta, hogy inkább az egészségére koncentrál, mint a karcsúságra.

8. A Suicide Squad – Öngyilkos osztag (2016) című filmben a kaszkadőrmunkák nagy részét ő maga végezte. A rendező, David Ayer elmondta, hogy a dublőre több időt töltött a lakókocsiban, mint a forgatáson, mert Robbie mindent maga akart csinálni.

9. Londonban részt vett egy partin jó barátnője, Cara Delevingne társaságában, és közös képeket készített egy fotóautomatában Harry herceggel. Csak Margot nem tudta, hogy az Harry volt, ugyanis összetévesztette őt a brit énekes-dalszerző Ed Sheerannel.

10. 8 éves korában Ausztráliában cirkuszórákat vett, és trapézoklevelet szerzett. A Suicide Squad – Öngyilkos osztagban Harley Quinn szerepéhez újra elővehette ezt a tudását.

11. Miután otthagyta a Neighbours, azaz a Szomszédok című ausztrál szappanoperát (2008 és 2011 között szerepelt benne), azt akarta, hogy a karakterét drámai módon megöljék. A sorozat írói azonban úgy döntöttek, csak főiskolára küldik, így lehetőséget adva Robbie-nak, hogy visszatérjen a sorozatba, ha nem jön össze a hollywoodi karrierje.

12. Mint tudjuk, nagyon is összejött a karrier Margot-nak, aki ettől függetlenül 2022-ben egy epizód (a 8903.) erejéig mégis visszatért a Neighboursbe Donna Freedmanként, aki egyébként az első biszexuális karakter volt az ausztrál tévézés történelmében.

13. Lehúzott egymás után három tequilát, mielőtt leforgatta a szexjeleneteit Leonardo DiCaprióval A Wall Street farkasában.

14. Elutasította a Playboy magazin ajánlatát, hogy pózoljon nekik, mondván, ő csak művészi célból vetkőzik meztelenre (erre egyébként eddig csak A Wall Street farkasa kedvéért volt hajlandó).

15. Három hónapig tanult korcsolyázni, hogy eljátszhassa Tonya Hardingot az Én, Tonya (2017) című filmben. Mivel dublőrökre sem lehetett számítani, hiszen a történelem során csupán 8 nőnek sikerült versenyen tripla axel ugrást végrehajtania, CGI-t, azaz számítógépes animációt használtak a jelenet megalkotásához.

16. A természetes hajszíne a barna, de szőkére festette azt a karrierje elején, miután rájött, hogy a filmipar a szőke színésznőket részesíti előnyben.

17. Robbie épp egy hátizsákos utazáson volt Európában, amikor jött a hívás, hogy részt vehet egy Will Smith-szel közös utolsó meghallgatáson a Focus – A látszat csalhoz. 48 óra alatt ért át a horvátországi Hvar szigetéről Párizsba, majd onnan New Yorkba, és alig pár órával a meghallgatás kezdete előtt ért oda. A légitársaság útközben elvesztette a poggyászát, így új ruhákat kellett vásárolnia a castingra.

18. Allergiás a csirke tojásának fehérjére. A Ragadozó madarak (és egy bizonyos Harley Quinn csodasztikus felszabadulása) (2020) című filmben, ahol Harley Quinn tojásos szendvicset eszik, a produkciónak kacsatojást kellett biztosítania neki, hogy elkerüljék az allergiás reakciót.

19. 2013-ban a Francia szvit (2014) című háborús dráma forgatásán ismerkedett meg Tom Ackerley-vel, aki harmadik asszisztens rendezőként dolgozott a filmen. 2016. december 19-én házasodtak össze az ausztráliai Byron Bayben.

20. Imádja a hokit, az Egyesült Államokba való költözése után csatlakozott is egy amatőr jégkorongligához. Gyerekkora óta rajong e sportért, amióta látta a Kerge kacsák (1992) című filmet, de Ausztráliában, a lakóhelye környékén nem volt jégpálya, ahol gyakorolhatott volna.

21. A queenslandi Somerset College-ban tanult, miközben három állásban is dolgozott: titkárnő volt, szörfdeszkákat árult, és szendvicseket készített a Subwayben. 17 évesen, miután leérettségizett, Melbourne-be költözött, hogy teljes munkaidőben színészkedjen.

22. A Suicide Squad – Öngyilkos osztag forgatása alatt kezdett el érdeklődni a tetoválások iránt. A felvételek közben megnyitotta a Harley's Tattoo Parlour nevű tetoválószalont, ahol a többi színésznek, a stáb tagjainak és a rendezőnek, David Ayernek is csinált tetoválást, illetve egyet magának is. Will Smith-nek és Jared Letónak nem.

23. A rajongótáborát „Robbersnek” (rablóknak) nevezi.

24. Az Édesanyja, Sarie kísérte őt az oltár elé, mivel az apjától, Dougtól régen elhidegült a család. A nővére, Anya volt a koszorúslánya.

25. Az öccse, Cameron a nővére sikereit látva úgy döntött, hogy ő is színész lesz. A bátyja, Lachlan pedig szintén a filmiparban dolgozik, ő kaszkadőrként.

26. Elutasította Sam Thomson szerepét a Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje) (2014) című, később a legjobb film Oscar-díját is elnyerő filmben. A szerepet végül Emma Stone kapta, aki ezzel kiérdemelte az első Oscar-jelölését.

27. Mindig magával hordja az anyjától kapott kvarcot, mert szerinte szerencsét hoz neki, és állítása szerint még mindig a gyerekkori játék nyuszijával alszik.

28. Sokan fiús lányként hivatkoznak rá, mert szeret szörfözni, motorozni és barkácsolni.

29. A filmek közül az egyik legnagyobb kedvence a Tony Scott által rendezett 1993-as Tiszta románc. Jó választás.

30. A saját nevét „furcsa, formális, öregasszonyos névnek” tartja.

31. Már a 30. születésnapja előtt két színészi Oscar-jelölése volt: az Én, Tonyáért és a Botrányért (2020). Azóta begyűjtött még egyet, csak produceri minőségében a Barbie-ért.

32. Skót és német származású.

33. Margot ADHD-s, ezért 6 éves kora óta Ritalint szed. A hiperaktív-impulzív típusú rendellenességben szenved.

34. Josh Trank rendező első választása volt Sue Storm szerepére a Fantasztikus négyes (2015) című filmben, de a stúdió végül Kate Marát választotta. Utólag már tudjuk, hogy Robbie járt jól.

35. 2024. október 17-én lett először anya, egy kisfiút hozott a világra. Az apa a férje, Tom Ackerley.


Link másolása
KÖVESS MINKET: