Megváltozik a Kika áruházak neve
Más évekhez hasonlóan ebben az időszakban is kiemelkedő volt a kerti bútorok online értékesítése, érzékelhető volt azonban egy fontos különbség: amíg a Kika forgalmának általában 65 százalékát teszik ki a bútorok, most az internetes tranzakcióknál 85 százalékos volt ez az arány.
Mindennek magyarázata, hogy – hasonlóan a 2008-as válsághoz – felértékelődött az otthon szerepe, ami élénkítő hatású a bútor- és lakberendezési piacra. „A COVID19-járvány idején ez a hatás Magyarországon is érezhető volt: még fontosabb lesz az otthon kényelme, illetve az otthoni munkavégzés megfelelő körülményeinek a biztosítása is előtérbe kerül.
Fontos tapasztalat viszont, hogy az online értékesítési rendszert erősíteni és fejleszteni kell” – véli Ingo Schalk. De hozzátette: „A bútorvásárlásnál mi abban hiszünk, hogy nem elég a bútort online megmutatni, hanem biztosítani kell azt is, hogy a vásárló kipróbálhassa, megfoghassa. Ezért az online térhódításának előretörése ellenére továbbra is teljes mértékű az áruházak létjogosultsága, sőt, ez válhat hosszú távon a Lutz egyik erősségévé is a folyamatos digitális fejlesztések mellett.”