Még egy hete sincs, hogy a nyíregyházi polgármester saját Facebook-oldalán is bejelentette: a kormány 9,5 milliárdos támogatásával Berlin, Oberhausen, Istanbul és Manchester után Európában Nyíregyházán nyílik az ötödik Lego-élményközpont.
"Nem is lehet felmérni ennek a jelentőségét! Ez egy óriási projekt. [...] Minden adottságunk megvan hozzá. Nagyon komoly, több éves előélete van ennek" - mondta a beruházásról a közgyűlésen a polgármester.
A Privátbankár.hu megkereste a Legolandeket üzemeltető nemzetközi vállalatot, a Merlin Entertainment-et, ahol közölték, hogy
"A Merlin Entertainments jelenleg nem tervezi, hogy Nyíregyházán LEGOLAND Discovery Centert nyisson."
A Privátbankár.hu ezek után a nyíregyházi önkormányzatnál érdeklődött, hogy mi a helyzet az élménypark születésének tervével. A válaszból kiderül, hogy a kormány 9,5 milliárdos keretet biztosított a városnak arra, hogy "nagy vonzásképességű attrakciót" hozzon létre, és "hogy komoly tárgyalópartnerként kereshessük meg azt a nemzetközi vállalatcsoportot, amely az építkezéshez és üzemeltetéshez szükséges jogokat birtokolja."
Ez alapján tehát a polgármester korábbi, hangzatos bejelentése kissé elhamarkodottnak tűnik. Hiszen egyelőre még szó sincs arról, hogy a Legoland Discovery Center egyáltalán megépülhet,
csak most fognak tárgyalóasztalhoz ülni a Merlinnel, ahol eddig egyáltalán nem terveztek Nyíregyházával.
Oszd meg a hírt!
Még egy hete sincs, hogy a nyíregyházi polgármester saját Facebook-oldalán is bejelentette: a kormány 9,5 milliárdos támogatásával Berlin, Oberhausen, Istanbul és Manchester után Európában Nyíregyházán nyílik az ötödik Lego-élményközpont.
"Nem is lehet felmérni ennek a jelentőségét! Ez egy óriási projekt. [...] Minden adottságunk megvan hozzá. Nagyon komoly, több éves előélete van ennek" - mondta a beruházásról a közgyűlésen a polgármester.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Ahogy már hírt adtunk róla, Püspökladány közelében, a Hortobágy-Berettyó-főcsatornában találták meg annak a 25 éves doktorandusz hallgatónak a holttestét, aki szeptember 30-án tűnt el egy csónakbaleset után. A Hajdú-Bihar Vármegyei Rendőr-főkapitányság október 11-én közölte, hogy az elhunytat azonosították, ő volt az a fiatal, aki a baleset idején a vízbe került és nem került elő.
A csónakban a Debreceni Egyetem két PhD-hallgatója, a Hidrobiológiai Tanszék egyik oktatója, valamint egy halászati társaság képviselője tartózkodott. A csapat halbiológiai kutatást végzett, amikor a csónak motorja meghibásodott. Ezután a zsilip felé eveztek, ahol víz került a csónak elejébe, és a jármű elsüllyedt.
A keresés azonnal megkezdődött, de napokig nem járt eredménnyel. Október 10-ig nem sikerült megtalálni a fiatal férfit. Végül halőrök bukkantak rá a holttestre.
A Tények riportjából kiderült, miért húzódott el a kutatás. Lukács Péter, a Hajdú Speciális Kutató-Mentő Egyesület elnöke úgy nyilatkozott:
„Az iszap gátolta meg azt, hogy a szonáros felderítés eredményre vezessen.”
A beszámoló szerint egy örvény leránthatta az egyetemistát, a teste pedig belesüppedt az iszapba.
Ahogy már hírt adtunk róla, Püspökladány közelében, a Hortobágy-Berettyó-főcsatornában találták meg annak a 25 éves doktorandusz hallgatónak a holttestét, aki szeptember 30-án tűnt el egy csónakbaleset után. A Hajdú-Bihar Vármegyei Rendőr-főkapitányság október 11-én közölte, hogy az elhunytat azonosították, ő volt az a fiatal, aki a baleset idején a vízbe került és nem került elő.
A csónakban a Debreceni Egyetem két PhD-hallgatója, a Hidrobiológiai Tanszék egyik oktatója, valamint egy halászati társaság képviselője tartózkodott. A csapat halbiológiai kutatást végzett, amikor a csónak motorja meghibásodott. Ezután a zsilip felé eveztek, ahol víz került a csónak elejébe, és a jármű elsüllyedt.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Lítium tartalmú anyag szivárgott szombat éjjel a debreceni katódgyárban. A dél-koreai Eco Pro cég üzemében egy csőrepedés miatt mintegy hatvan kilogrammnyi lítium-hidroxid szabadult ki. Ezt először füstnek nézték, ezért riasztották a tűzoltóságot, és azonnali evakuálást rendeltek el. Az egyik dolgozót kórházba kellett vinni, mert miközben megpróbálta levenni a védőfelszerelését, megsérült egy ollótól.
A cég szerint a szivárgást egy belső túlnyomás miatt szétrepedt cső okozta.
A kiszabaduló portól bejelzett a tűzjelző rendszer. A tűzvédelmi járőrök pedig a kamerafelvételek alapján szintén füstnek nézték a fehér port. Emiatt riasztották a gyár tűzoltóságát, valamint a katasztrófavédelmet is. Emellett elrendelték az azonnali evakuálást. A cég közleménye szerint
az evakuálás során az egyik dolgozó a védőfelszerelés eltávolításakor egy ollóval kisebb sérülést szenvedett.
A mentők közleményükben annyit írtak, hogy a helyszínről egy fiatal férfit könnyebb sérüléssel szállítottak kórházba. A cég azt állítja, a lítium-hidroxid nem került ki a környezetbe, és az épület már biztonságos, néhány óra alatt befejezték a takarítást. Azt is írták, hogy a lítium-hidroxid ebben a formában nem minősül veszélyes anyagnak. A vegyianyag-szakértő azonban ezt másképp látja.
„Sok szempontból igenis veszélyes anyagnak számít. Lenyelve, belélegezve hogyha a bőrünk vagy a szemünk van kitéve neki, akkor nagyon súlyos maró hatása van.
Illetve korábban javasolták besorolni a lítium-hidroxidot, mint szaporodási képességet károsító anyagot is”– mondta az RTL Híradónak Simon Gergely, a Greenpeace, vegyianyag-szakértője.
Az akkumulátorok gyártásához szükséges katódgyár egyelőre csak tesztüzemben működik.
A Mikepércsi Anyák a Környezetért Egyesület vezetője arról beszélt a Híradónak: nem érti, hogyan történhetett ilyen jellegű baleset egy olyan üzemben, amiben még el sem kezdődött a gyártás. Ezért az ügyben a katasztrófavédelemtől kértek tájékoztatást. Kérdéseikre tizenöt napon belül kell választ kapniuk.
Lítium tartalmú anyag szivárgott szombat éjjel a debreceni katódgyárban. A dél-koreai Eco Pro cég üzemében egy csőrepedés miatt mintegy hatvan kilogrammnyi lítium-hidroxid szabadult ki. Ezt először füstnek nézték, ezért riasztották a tűzoltóságot, és azonnali evakuálást rendeltek el. Az egyik dolgozót kórházba kellett vinni, mert miközben megpróbálta levenni a védőfelszerelését, megsérült egy ollótól.
A cég szerint a szivárgást egy belső túlnyomás miatt szétrepedt cső okozta.
A kiszabaduló portól bejelzett a tűzjelző rendszer. A tűzvédelmi járőrök pedig a kamerafelvételek alapján szintén füstnek nézték a fehér port. Emiatt riasztották a gyár tűzoltóságát, valamint a katasztrófavédelmet is. Emellett elrendelték az azonnali evakuálást. A cég közleménye szerint
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
42 halott a horrorbalesetben - Árokba borult egy busz, miután letért az autópályáról Dél-Afrikában
A busz lefordult az útról, és a tetejére borulva állt meg az árok alján. Kelet-Fokföldről hazafelé tartó zimbabwei, illetve malawi állampolgárságú utasokat szállított.
A helyszíni beszámolók szerint eddig 42 személy, köztük hét gyermek vesztette életét abban a buszbalesetben, ami a Dél-afrikai Köztársaság északi részén, egy hegyvidékes területen történt.
A helyi hatóságok közölték: a busz Louis Trichardt város közelében tért le az N1-es jelű autópályáról, majd egy árokba borult. A helyszínen készült felvételeken jól látható, hogy a jármű a tetejére borulva fekszik a mély árok legalján.
? BREAKING NEWS: Several people are reportedly dead in bus crash on the N1 outside Louis Trichardt Limpopo. Preliminary reports indicate five passengers have died on the scene. Some passengers are reportedly still trapped in the wreck. Limpopo news Video & picture supplied. pic.twitter.com/Gy1naOZJsg
A busz Kelet-Fokföld tartományból, az ország déli részéből indult útnak, és úgy tudni, hogy hazafelé tartó zimbabwei, illetve malawi állampolgárságú utasokat szállított.
A helyszíni beszámolók szerint eddig 42 személy, köztük hét gyermek vesztette életét abban a buszbalesetben, ami a Dél-afrikai Köztársaság északi részén, egy hegyvidékes területen történt.
Hétfő délelőtt két gyorsvonat ütközött össze Szlovákiában, a Rozsnyóhoz közeli Szádalmás mellett, egy alagút közelében. Az egyik mozdony kisiklott, és a vasúti töltés alján állt meg, mögötte a kocsi keresztbe fordult a síneken. A másik mozdony nem siklott ki, de komoly károkat szenvedett.
A helyszínre tűzoltók és mentők érkeztek, akik a részben a levegőben lógó kocsiból mentették ki az utasokat. A könnyebben megsérült embereket a szádalmási községi hivatal előtt látták el.
A Szlovák Államvasutak és a rendőrség szerint a balesetnek nem volt halálos áldozata. Két ember súlyosan megsérült, és hárman a roncsok közé szorultak.
Kamil Šaško egészségügyi miniszter a történtek után közölte, hogy
összesen 91 ember szorult ellátásra. Hét fő súlyos, 14 közepesen súlyos, 70 pedig könnyebb sérüléseket szenvedett.
Az ütközést mindkét mozdonyvezető túlélte. A Railpage.net információi szerint egyikük még az ütközés előtt kiugrott a mozdonyból. A helyszínen két mentőhelikopter és több mentőegység is dolgozott.
Egy szemtanú, aki azon a vonaton utazott, amely Kassáról indult három kocsival, arról számolt be, hogy hirtelen hatalmas csattanást hallott, majd azt látta, hogy az utasok és a poggyászok szétrepültek a kocsiban - írta a Napunk.sk.
Hétfő délelőtt két gyorsvonat ütközött össze Szlovákiában, a Rozsnyóhoz közeli Szádalmás mellett, egy alagút közelében. Az egyik mozdony kisiklott, és a vasúti töltés alján állt meg, mögötte a kocsi keresztbe fordult a síneken. A másik mozdony nem siklott ki, de komoly károkat szenvedett.