Vitézy Dávid bevédte az elektromos rollereket, szerinte nem jogos a panaszkultúra
Arra a kérdésre, hogy "A nagy képen hol a helye az e-rollernek, az Uber típusú közlekedési szolgáltatásmegosztóknak, vagy a Limónak", Vitézy Dávid azt mondta:
milliós nagyvárosok közlekedési igényeit fenntartható módon kielégíteni csak tömegközlekedéssel lehet.
Hozzátette: "Számos olyan szereplő van, aki valamilyen okból és oldalról érdekelt a mobilitásban (techcégek, autógyárak, autógyári beszállítók), és ők mind próbálnak új innovációkkal megjelenni az eddig jellemzően közszféra által működtetett piacon." Ilyen az e-roller is.
Vitézy Dávid azt is kifejtette:
"Nem érzem jogosnak a rollerekkel szemben kialakuló panaszkultúrát: persze, zavaró egy-egy járda közepén hagyott roller, na de vegyük már észre, hogy a járda mellett vagy néha a kellős közepén több tonnás fémdobozok állnak, amit jószerivel ugyanúgy egy ember használ. Lássuk a fától az erdőt!
Lisszabonban például a a rollercégek számára előírták, hogy a bérlés kezdete és vége csak a sarkonként kijelölt virtuális állomásokon lehetséges és egyből megszűnt a szanaszét elszórt eszközök problémája. Ha a városok felnőnek az új technológiák szabályozásához, a könnyen megosztható, olcsó elektromos eszközök segíthetnek a fenntartható közlekedési rendszer elérésében, szerintem egyáltalán nem menő utálni ezeket és leköpködni vagy Dunába dobálni a rollereket."
Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló Facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!