FELFEDEZŐ
A Rovatból

Rajtunk is múlik, hogy mennyi extrém szélvihar lesz a jövőben Magyarországon

Ha nem csökkentjük a kibocsátásokat, azaz a pesszimista forgatókönyvet követjük, akkor a fent említett térségben a század végére átlagosan akár 8 nappal több extrém szeles nap is előfordulhat évente, mint jelenleg.
Másfélfok - szmo.hu
2023. március 17.



A március 11-én, az M1-es autópályán történt tömegbaleset egyik okozója a talajerózió mellett az extrém szeles időjárás volt, megvilágítva, hogy a klímaváltozás miatt felerősödő és összekapcsolódó szélsőséges események életveszélyes kockázatokat is jelentenek számunkra. Az elmúlt két évtized mérései alapján elmondható, hogy a Dunántúl, azon belül is a Balaton, a Bakony és a Kisalföld térsége a leginkább kitett a szélviharoknak, amelyek döntően a téli időszakban és márciusban jelentkeznek. Országos területi eloszlásban azonban nagy eltéréseket kapunk: a Dunántúl északi felén a regisztrált összes extrém széllökés száma az elmúlt 20 év alatt 1-2 ezres nagyságrendű, míg az Alföldön jóval kevesebb, csak pár száz ilyen mérést rögzíthettünk. A klímaváltozás tovább fokozhatja ezeket az extrém szeles eseményeket: ha nem csökkentjük a kibocsátásokat, azaz a pesszimista forgatókönyvet követjük, akkor a fent említett térségben a század végére átlagosan akár 8 nappal több extrém szeles nap is előfordulhat évente, mint jelenleg. Ha ennél ambiciózusabb forgatókönyvet választunk, és legkésőbb 2040-től meredeken csökkennek az antropogén kibocsátások, akkor csupán 1-2 napos átlagos növekedésre számíthatunk 2100-ig. Bordi Sára, Szabó Péter és Pongrácz Rita elemzése.

A szélviharok az időjárás nehezen kiszámítható, gyakran súlyos károkkal járó extrém eseményei, melyekre igen nehéz előre felkészülni. Az épületek, lakóházak megrongálása mellett főként az infrastruktúrára jelentenek veszélyt. Az útra kidőlt fa, odahordott törmelék gátolja a közlekedést, a legtöbb esetben azonban vezetékek rongálódnak meg, melyeket a szél által kicsavart fa szintén elszakíthat.

Ilyenkor településrészek, esetenként teljes települések maradhatnak áramellátás nélkül, akár több órás időtartamra is.

Az építőipar számára rendkívül fontos az adott terület szélviszonyainak ismerete, ugyanis ennek függvényében olyan épületeket kell tervezni, amelyek kibírják az adott térségben előfordulható szélviharok által keltett szélnyomást.

Annak érdekében, hogy mind az infrastruktúra szervezésében, mind az építészetben fel lehessen készülni a klímaváltozás által keltett hatásokra, elengedhetetlen, hogy a szélviharokra vonatkozó lehetséges forgatókönyveket vizsgálva figyelembe vegyük azok jellemzőinek változásait.

A nyugati-északnyugati országrész a leginkább kitett a szélviharoknak

Magyarországon már az idei év elején is előfordult egy igen sok kárt okozó szélvihar, mely leginkább az ország nyugati részében fejtette ki hatását. 2023. február 4-én Kab-hegyen a napi maximális széllökés elérte a 36 m/s-ot (≈130 km/h), ezzel megdöntve az aznapi országos szélrekordot. A Balaton térségében több állomásról is 30 m/s körüli széllökéseket jelentettek, de az ország szinte teljes területén közelítette, vagy meghaladta a 20 m/s-ot a napi maximális széllökés. Az extrém helyzet a vasúti közlekedést is megbénította. (Szélvihar egy szokatlan ciklon nyomán – Tanulmányok – met.hu).

A talajerózió mellett a port az M1-es autópályára szállító erős szél is szerepet játszott a március 11-én történt tragikus tömegbalesetben, szomorúan szemléltetve azt, hogy

itt már korántsem csupán a klímaváltozásról van szó általában, hanem alapvető közlekedésbiztonságról.

Ha az elmúlt két évtizedben regisztrált erős széllökések előfordulásait összesítjük, akkor is azt kapjuk, hogy a legtöbb viharos nap (széllökés > 17 m/s) a Balaton térségében fordult elő (1. ábra) – ezen belül is jellemzően a Bakonyban, ahol idén is a legerősebb széllökéseket mérték. A gyakorisági térképről markánsan kirajzolódik a Balaton térsége,

ahol a legalább viharos széllökésű napok éves átlagos száma meghaladja az 50-et, de szintén sok, évente kb. 30 ilyen viharos nap fordult elő a Kisalföld területén is.

Általánosságban a legkevésbé az Alföld területére jellemző az ilyen nagy széllökésekkel járó szélsőséges időjárás, de azért évente néhány szélviharos nap itt is előfordul.

1. ábra: A viharos napok (amikor a napi maximális széllökés meghaladta a 17 m/s-ot, vagyis a 61 km/h-t) átlagos évi száma a 2001-2020-as időszakban. A szerzők ábrája. Adatok: Országos Meteorológiai Szolgálat.

Március a legszelesebb, különösen az Észak-Dunántúlon

Az extrém szelek éven belüli előfordulását mutatja be a 2. ábra három dunántúli meteorológiai állomáson (Siófok, Sopron és Veszprém). Jól látható, hogy mindhárom esetben a téli félévben jóval gyakoribbak a szélviharok, mint a nyári félévben.

Egyértelműen kirajzolódik az is, hogy a legszelesebb hónap általában a március, míg szélviharok előfordulása a legkevésbé augusztusban és szeptemberben jellemző.

Ez az ország más térségeiben is jellemző. Ennek oka, hogy az ilyen heves szélviharok főként a viharciklonok és mediterrán ciklonok velejárói, melyek leginkább a téli félévben érik el a Kárpát-medence térségét, míg a nyáron jellemző zivatartevékenységgel járó extrém szél általában rövidebb ideig áll fenn, és kisebb területre koncentrálódik.

2. ábra: Extrém szeles órás mérések éven belüli eloszlása Siófok, Sopron és Veszprém állomásokon a 2001-2020-as időszakban. A szerzők ábrája. (Mérések: Országos Meteorológiai Szolgálat)

A grafikonokon a különböző kategóriákba eső széllökések is elkülönülnek. A legtöbb széllökés a Beaufort-skála szerinti viharos kategóriába tartozik, melynek értéke meghaladja a 17 m/s-ot, de nem nagyobb 20 m/s-nál. Az ennél erősebb széllökések a heves vihar (21–23 m/s), szélvész (24–27 m/s), heves szélvész (28–32 m/s) és orkán (>32 m/s) kategóriákba tartoznak, melyek a szélsebesség növekedésével egyre ritkábban fordultak elő.

Orkán erősségű szelet csak a veszprémi és a siófoki állomáson jelentettek, a vizsgált 20 éves teljes időszakban is csupán 1-2 alkalommal. A Dunántúl északi felén a regisztrált összes extrém széllökés száma az elmúlt 20 év alatt 1-2 ezres nagyságrendű, míg az Alföldön elhelyezkedő meteorológiai állomásokon ennél kb. egy nagyságrenddel kevesebb, azaz csak pár száz ilyen mérést rögzítettek.

A 2001-2020-as időszakban az országon belül jellemzően ugyan csökkenő trendet kaptunk az extrém széllökéses napok átlagos évi számára vonatkozóan, ám ez a trend csak kis területen (jellemzően a Kisalföldön és az Alföld egy részén) tekinthető statisztikailag szignifikánsnak. Ennek az az oka, hogy a vizsgált 20 éves időszak túl rövid ahhoz, hogy egyértelmű trend kirajzolódhasson, főleg amiatt is, mert a szélviharos napok száma az egyes években nagyon eltér egymástól.

Van jelentősége a kibocsátás-csökkentésnek

A klímaváltozásnak a szélviharos időjárásra is hatása van, ahogy ezzel egy korábbi cikk már részben foglalkozott. A várható módosulás annak függvényében alakul, hogy milyen forgatókönyv szerint változnak majd az antropogén tevékenységekhez kapcsolódó üvegházgáz-kibocsátások, a felszínhasználat és az egyéb társadalmi-gazdasági folyamatok.

Ha a kibocsátást 2040 körül kezdenénk csökkenteni (azaz az RCP4.5 forgatókönyv szerint haladunk), akkor az extrém széllökéses napok száma – elsősorban az északnyugati országrészben – csak legfeljebb 1-2 nap/év mértékben emelkedhet (3. ábra felső térképsora).

3. ábra: A szélviharos napok átlagos évi számának változása 2021-2040, 2041-2060, 2061-2080 és 2081-2100-ra 6-6 regionális klímaszimuláció átlaga alapján az RCP4.5 és RCP8.5 forgatókönyv esetén. Referencia időszak: 2001-2020. A szerzők ábrája.

Ha viszont nem csökkentjük a kibocsátásokat (vagyis a a pesszimista, RCP8.5 forgatókönyvet követjük), akkor a változás mértéke nagyobb lehet a század végére – a Dunántúl északi felében átlagosan akár 8 nappal több extrém szeles nap is előfordulhat évente, mint jelenleg.

A hatás az ország nagyobb területét érintené, mint az optimistább forgatókönyv szerint. (3. ábra alsó térképsora).

Nem elvont problémáról, hanem konkrét kockázatokról van szó

A jövőben tehát a klímaváltozás hatására több szélviharos eseményre számíthatunk, és az országon belül a Kisalföld és az Északnyugat-Dunántúl az a térség, ahol a leginkább megnövekedhet a szeles extrémumok száma. Mivel a legerősebb széllökések már jelenleg is itt fordulnak elő egy-egy szélvihar során, ezen a területen különösen fontos a jövőbeli változásokra való felkészülés.

Az extrém szél veszélyét tovább erősíti az is, hogy gyakran nem önmagában, hanem valamilyen más extrém eseménnyel társulva érkezik, és a hatása ezáltal sokkal jobban felerősödik.

Például ha szárazság van, porvihart alakít ki, amely egy útszakaszon hirtelen pár méteresre csökkentheti a látótávolságot, fokozott balesetveszélynek kitéve az autósokat (ahogyan az március 11-én történt az M1-es autópályán), de gyakran jár az extrém széllel csapadék is, amellyel együtt az épületekben még nagyobb kár keletkezhet.

A klímaváltozás már most megfigyelhető szélsőséges hatásai miatt elengedhetetlen az alkalmazkodás, azonban megfelelő, ambiciózus és hatékony kibocsátás-csökkentés nélkül a károk növekedése pénzben, és legrosszabb esetben emberéletekben is mérhető lesz. Ezeknek az elkerülése mindannyiunk közös érdeke.

Szerzők: Bordi Sára, Szabó Péter, Pongrácz Rita, via Másfélfok

Köszönet illeti a regionális modelleredményekért az Euro-CORDEX konzorcium modellező intézeteinek tagjait, a hazai megfigyelésekért pedig az Országos Meteorológiai Szolgálatot.

Rövid tudományos módszertan:

1. Regionális klímamodellekkel végzett éghajlati szimulációk:

Egy térség, pl. hazánk éghajlatának részletesebb vizsgálatához regionális klímamodellekre van szükség, hiszen azok a légköri folyamatokat pontosabban és finomabb térbeli felbontással írják le, mint a globális modellek. A regionális modellek historikus szimulációi nagy számban továbbra is csak 2005-ig állnak rendelkezésünkre, míg a jövőre vonatkozóan, 2006-tól indítva 2100-ig azt szimuláljuk, hogy egy-egy feltételes üvegházgáz-kibocsátási forgatókönyvre hogyan reagál az éghajlati rendszer. Ebben az elemzésben két forgatókönyvet tekintettünk: a 2040 utáni kibocsátás-csökkentéssel számoló RCP4.5-öt, és a kibocsátás-csökkentés nélküli, ún. RCP8.5-öt. Adott forgatókönyvön belül az Európa egészét 10 km-es rácsfelbontással lefedő, Euro-CORDEX együttműködés keretében futtatott különböző, de ugyanazon hat-hat regionális klímamodell-szimulációt tekintettünk az elemzésben. Az alkalmazott hattagú szimuláció-együttes már megfelelően tudja reprezentálni a modellek különbözőségéből eredő bizonytalanságot, illetve ezeket a kétféle forgatókönyvvel meghajtva az emberi tevékenység jövőbeli alakulásából származó nagyfokú bizonytalanságot is.

2. Szimulációk hibakorrekciója és megfigyelések:

Az elmúlt évtizedek folyamatos fejlesztései ellenére az éghajlati szimulációk még ma sem tökéletesek, a meteorológiai változóktól függően kisebb-nagyobb hibával terheltek a megfigyelésekkel szemben. A hibák javításához hibakorrekciós módszerre és jó minőségű megfigyelésekre egyaránt szükségünk van. A széllökésekre az Országos Meteorológiai Szolgálat által előállított HuClim rácsponti adatbázis 0,1°-os (~10 km-es) rácsfelbontású adatait használtuk fel, melyek 2001-től álltak rendelkezésünkre. A szimuláció korrekciójához az ún. standardizálás módszerét használtuk, amely az eloszlások időbeli átlagát és szórását figyelembe véve végzi a hibák javítását. A korrekciós referencia-időszak egy megfigyelésekkel közös múltbeli időszakot kell, hogy tekintsen, így a 2001-2020 időszakot lehetett alkalmazni erre a célra. Az elemzésben hosszabb, húszéves időszak átlagait tekintettünk, melyek megadják, hogy az időszakon belül bármely évben milyen értékre számíthatunk. A változásokkal adtuk meg a húszéves időszakok közötti átlagos különbséget (jelen vizsgálatban nap/év mértékegységben kifejezve).


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Forró ősz az Auchanban: nyerj hetente autót, izgalmas ajándékokat és élményt!
Bármelyik áruházukban vagy benzinkútjukon vásárolsz, októberben nagy eséllyel valóra válthatod álmaidat!


Szereted Magyarországot és szeretnél egyet utazni az őszi szünetben, esetleg szívesen mennél új autóval? Kipróbálnád azt is, milyen extrém körülmények között vezetni, vagy a kalandokat inkább csak mozivászonról élnéd át? Ehhez mind az első lépés az Auchan. Bármelyik áruházukban vagy benzinkútjukon vásárolsz, októberben nagy eséllyel valóra válthatod álmaidat!

Egyedülálló promóciót indítanak ugyanis a hazai piacon, hiszen az Auchan Nyereménypiramis kaparós játékán nem egy autót sorsolnak ki fődíjként, hanem összesen négy Omoda 5 autó vár gazdára. Ilyen nagyságrendű fődíj-sorozatra nem nagyon van példa! Emellett számtalan azonnali nyeremény és élmény várja a játékosokat.

Az Auchan – ahogy a vásárlásoknál is – a játékban is az élményre helyezte a hangsúlyt. Az autókon kívül utazások, adrenalin-fokozó nyeremények – köztük akár élményvezetés –, valamint tabletek is gazdára találnak majd. A játék lényege, hogy minél többször játszol, annál nagyobb az esélyed, hiszen minden hét új sorsolást és új lehetőséget jelent a fődíjakra.

És hogy hogyan működik a játék?

Nagyon egyszerűen! Jelentkezz be rá az OkAuchan applikációban, tehát töltsd le, regisztrálj a játékra, fogadd el a feltételeket és iratkozz fel a hírlevélre! Aki egyszer bejelentkezett, végig részt vehet a játékban.

A sorsjegyeket a vásárlásaiddal tudod megszerezni, hiszen minden 5000 forint feletti költésed után kapsz egyet. 5000 forintonként tehát 1 sorsjegy jár, viszont egy vásárlás során maximum 10 tízet vihetsz el. Egyetlen feltétel van még, a vásárlásoknál használd a Bizalomkártyád! Ha még nem rendelkezel vele, váltsd ki, és a játéktól függetlenül is vedd igénybe azt a sok kedvezményt, amit nyújt!

A kaparós sorsjegyek nem csak az áruházi vásárlás után járnak, hanem gyűjtheted az Auchan benzinkutakon is. A sorsjegyeket kézzel vagy digitálisan is lekaparhatod, és azonnal kiderül, nyertél-e. Azonnali nyereményként levásárolható kuponokat kaphatsz különböző értékben.

És most jön a plusz csavar, amivel megsokszorozódnak az esélyeid! Minden lekapart jegy – még az is, amelyikkel azonnali nyereményt kaptál – bekerül a nagy sorsolásba is, amelyből hetente kézzel húzzák ki a szerencsés nyerteseket, köztük az Omoda 5 autók új tulajdonosait is.

Szóval könnyen megtörténhet, hogy ha nem is autóval mentél ki az Auchanba, októberben egy új kocsival távozol tőlük! Négy vásárló biztosan egy új Omoda slusszkulcsának boldog tulajdonosa lesz. A többi nyertes pedig utazást, élményvezetést, páros mozijegyet, egyéb izgalmas ajándékokat kap, illetve technikai eszközöket, például tableteket, visszanyerheted vásárlásod értékét is!

És nincs várakozás, a vásárlás után azonnal kiderül, nyertél-e valamit a sorsjegyeddel! A további nyerési esély pedig ráadás!

Ez a játék minden eddiginél izgalmasabb, hiszen egyszerre ad lehetőséget azonnali örömre és nagy értékű, életre szóló nyeremények megszerzésére, miközben persze a bevásárlást is elintézed. Hát kell ennél több?

A játék október 2-án indul és október 29-ig tart tart, szóval a madarak is azt csiripelik, hogy irány az Auchan!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

FELFEDEZŐ
A Rovatból
„Lebuktam” - Molnár Áront egy két éve vásárolt táska miatt vette elő a NAV
A színész azt állítja, hogy felszólítást kapott, amelyben a 2023-as táskavásárlás igazolását kérik tőle öt napon belül. Ironikusan az MI6-et említi, és hasonló alaposságot kér több, általa megnevezett ügy vizsgálatánál is.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. október 09.



Molnár Áron friss videójában arról beszélt, hogy a NAV felszólította: igazolja egy 2023-ban Angliából vásárolt táskája eredetét, vette észre a 24.hu.

„Ezt igazolnom kell banki kivonattal, számlával, bármivel. Öt napon belül meg kell tennem, ellenkező esetben pénzbírsággal sújtanak. Gondolom, Kocsis Máté és brigádja most őrülten hajtja ezt a külföldi szálat, hogy vajon hogy kapcsolódhatunk az MI6-hez. Fiúk, megvagyok! Igen, vettem egy táskát, lebuktam!”

A színész azt hangsúlyozta, hogy örül a hatósági vizsgálat alapos voltának, és ironikusan megjegyezte, hogy a NAV „2023-ig képes visszamenni egy táska miatt”.

Molnár azt kérte, vizsgálják meg ugyanolyan alaposan más közéleti ügyeket is.

„Matolcsy Ádám Görögországban hogy vásárolhatott 2 milliárdért egy luxusingatlant, Matolcsy György hogy lophatott el több száz milliárd adófizetői forintot a Magyar Nemzeti Bankon keresztül, és hogy lehetséges az, hogy Orbán Viktor strómanja, Mészáros Lőrinc besegített a hatvanpusztai birtok felépülésében.”

Hozzátette, boldogan látná, „ha ezeket a NER-es tolvajokat ugyanilyen intenzitással vizsgálná”.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Három nap alatt megevett három kiló gumicukrot, hatnapos kemény kórházi kezelés lett a vége
A férfi rákívánt a kólásüveg formájú édességre, megrendelt egy nagyobb kiszerelést, majd nem tudta abbahagyni az evését, amíg rosszul nem lett.


A 33 éves brit kamionsofőr, Nathan Rimmington tavaly

három nap alatt evett meg három kiló, kólásüveg formájú Haribo-cukrot, majd hat napot kórházban töltött. Az orvosok divertikulózist (a vastagbél falán kialakuló kis kitüremkedések) és bélfertőzést diagnosztizáltak nála, infúzióra kötötték, és ez idő alatt semmit sem ehetett.

A férfi elmondása szerint megkívánta a gumicukrot, ezért az Amazonon olyan kiszerelést rendelt, amelyet általában kisvállalkozások és édességboltok vásárolnak. A Mirror beszámolója szerint három este alatt 10.461 kalóriányi édességet evett meg.

Rimmingtont gyomorgörcsök kezdték gyötörni, ezért felkereste a háziorvosát. A vérnyomása miatt sürgősen kórházba vitték, ahol először ételmérgezésre gyanakodtak. Miután az orvosok magas zselatinszintet mutattak ki a szervezetében, bevallotta, mennyi gumicukrot fogyasztott.

A gumicukrokban lévő zselatin nagy mennyiségben bélelzáródást okozhat. A kamionsofőrnél végül divertikulózist és bélfertőzést állapítottak meg, ezért hat napig bent tartották a kórházban.

A történtek óta nem eszik Haribo gumicukrot. Azt mondja, ha meglát egy kólásüveget, az jut eszébe, hogy kórházba fog kerülni. Egy barátja születésnapjára tréfából még egy háromkilós gumicukor-csomaggal is meglepte - írja az Index.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

FELFEDEZŐ
A Rovatból
„Nem önszántából tűnt el” – állítja a Németországban meghalt buszvezető testvére
Róbert április 13-án tűnt el Fürstenfeldbruckban, a kamerák szerint gyalog ment az erdő felé. Családja szerint haza készült a kisfiához; válaszokat várnak.


Ahogy arról korábban is írtunk, fél év után csak a holttestét találták meg annak a nyíregyházi buszsofőrnek, aki nyomtalanul eltűnt a bajorországi Fürstenfeldbruckban. Párja úgy tudta, Róbert elszámolási vitába keveredhetett valakivel, és a távolságot is egyre nehezebben bírta.

Róbertet a német rendőrök október 1-jéig eltűntként körözték. Fürstenfeldbruck rendőrei szerint a 43 éves férfinak április 13-án, vasárnap veszett nyoma, amikor éppen nem dolgozott. A térfigyelő kamerák felvételei alapján délután 4 óra körül gyalogosan távozott a Konrad Adenauer utcában található lakásából a városhoz közeli erdő felé.

Róbert bátyja, István szintén Németországban dolgozott egy alagút építésén, rendszeresen találkoztak és beszélgettek. Tudta, hogy öccse haza akar menni, felmondott, hiányzott neki a kisfia, és a párkapcsolatának sem tett jót a távollét. „Végigmentem többször azokon az utakon, ahol az utolsó este sétálhatott, ha ott éri baj, vagy ne adja Isten, csinál magával valamit, azt már rég észre kellett volna venni” – mondta a Blikknek. Hozzátette:

„Télen halt meg az édesanyánk, ez megzavart mindkettőnket, megrogytunk, s éppen csak talpra álltunk, most a testvéremet kell eltemetnem. Nem tudom, mi történt vele, de egy biztos, nem önszántából tűnt el, így szeretnénk tudni az igazságot.”

A portálnak nyilatkozó klinikai szakpszichológus, Veres András úgy fogalmazott: „Volt már példa arra, hogy valaki kicsinosítva, szépen felöltözve sétált át a halálba, de az ilyen tragédiák elemzésekor mindig kiderült, hogy más jele is volt a végzetes döntésnek. Egy, a családjától távol levő férfi esetében ugyanakkor felléphet a gyermekek, a társ hiánya miatti magány, a pillanatnyi kilátástalanság, vagy akár a féltékenység okozta lelki trauma is, de a jelek szerint Róbert napi kapcsolatban volt a szeretteivel, sőt váltani készült, hogy a közelükben lehessen, ami önmagában szinte kizárja egy esetleges öngyilkosság lehetőségét. Hogy voltak-e más bajai, félelem, bűntudat, betegség, az esetleg magyarázatot adna, hogy a halált válassza valaki, mint egy pillanatnyi probléma végső megoldását, de amit én tudok erről az esetről, annak alapján nem hiszem, hogy ez történt volna. A német rendőrség előbb-utóbb választ ad majd a kérdésekre.”

A család egyelőre nem kapott tájékoztatást arról, mi történt Róberttel. Párja, Kitti annyit tud, hogy a német hatóság a jövő hét elején értesíti a családot arról, mikor kezdhetik el szervezni Róbert maradványainak hazahozatalát és a végső búcsút. A történtek okai továbbra is ismeretlenek. A német rendőrök hírzárlatot rendeltek el.

A bajor rendőrség kommunikációs szolgálata a Blikk kérdéseire azt írta, hogy a kérdéseiket megküldték a nyomozásban illetékes Polizeiinspektion Fürstenfeldbruck vezetőjének, de onnan egyelőre nem érkezett információ.

Ha úgy érzed, segítségre lenne szükséged vagy rokonodért, ismerősödért aggódsz, hívd a krízishelyzetben lévőknek rendszeresített, ingyenesen hívható 116-123 vagy 06 80 820 111 telefonszámot, vagy látogass el ERRE AZ OLDALRA, ahol többféle segítséget kaphatsz.

Link másolása
KÖVESS MINKET: