KULT
A Rovatból

Meryl Streepet felpofozta, életet mentett, zavarában szteppelt Clintonnak – Dustin Hoffman 85 éves

A kétszeres Oscar-díjas színészről karrierje szokatlan döntései kapcsán mesélünk.


Nekem Dustin Hoffman mindig olyan karakter volt, akiről az apám jutott eszembe. Alacsony, hatalmas személyiség, vagány, szenvedélyes abban, amit csinál - és hoz furcsa döntéseket. Na meg zseni.

Az egyik legemlékezetesebb apa-karaktere is ezért áll közel a szívemhez. A lányát gyászoló apa szerepében, Susan Sarandon és Jake Gyllenhaal oldalán csinál végig színészileg a legmagasabb szinten egy olyan tragikus sztorit, amit a rendező, Brad Silberling anno a saját gyásztörténetéből írt, csupa érzelgősségmentes, igaz emberi pillanattal. Mindig ez a film jut elsőre eszembe róla, pedig nem nagyszabású. Másodikra pedig az Aranyoskám. Csupa izgalmas sztori övezi a legendás színészt, íme pár:

Az Amikor a farok csóválja című filmet forgatták, Hoffman és a filmbeli partnere, Robert De Niro, valamint a rendező, Barry Levinson találkozót beszéltek meg Bill Clinton amerikai elnökkel (1997-es a film) egy washingtoni hotelben. "Szóval, miről is szól ez a film?" - kérdezte Clinton De Nirót.

De Niro gyorsan Levinsonra nézett, hátha ő válaszol, aki viszont gyorsan Hoffmanra kapta a fejét. A színész rájött, hogy nincs utána a sorban senki, neki kell felelnie, ezért egy interjúban elárulta, mi volt a válasza: "Hát csak elkezdtem szteppelni. Arra már nem is emlékszem, mit mondtam." A film arról szól egyébként, hogyan próbálnak elfedni egy elnöki szexbotrányt...

Egy másik nagy kedvencünk, Gene Hackman és Hoffman sorsa már a kezdetektől összefonódott. Nagyratörő ifjú titánként a Pasadeny Playhouse-ban vettek órákat. Hackmannek nem annyira ment, ott is hagyta a sulit és három hónap után New Yorkban kezdett színpadi színészként próbálkozni. Akárcsak Hackmané, Hoffman filmes karrierje is korán indult, már egészen fiatalon olyan klasszikusokban kapott szerepet, mint a Diploma előtt (1967) vagy az Éjféli cowboy (1969). A Playhouse után követte Hackmant és összeköltöztek egy albérletbe New Yorkban, ahová még a mára szintén színészlegenda Robert Duvall is bevette magát. Esténként Hackman és Hoffman a háztetőn doboltak. Duvall és Hoffman sem tagadja, hogy először inkább csak a csajozás miatt jártak színészórákra, mert ez "aranybánya" volt a számukra.

Az ítélet eladó című 2003-as filmben hangzott el először közte és Gene Hackman között filmbeli dialógus, kamera előtt. Az is csak azért, mert a stábból valakinek leesett, hogy a két kultikus színész, noha akkor már 50 éve barátok voltak, még sosem játszott egy filmben.

Hoffman egyik legismertebb karaktere az Esőember autista fivére Tom Cruise oldalán. Ezért az alakításáért Oscar-díjjal is jutalmazták. Bevallása szerint a szeretetreméltó figurát egy olyan páciens személyiségére alapozta, akit egy New York-i pszichiátriai intézetben ismert meg, ahol egy ideig segédápolóként dolgozott. Szerencsénk, hogy nem tudta kiverni a fejéből.

2010-ben megmentette egy ember életét. Hoffman, akinek van Londonban egy háza, épp reggeli sétára indult, amikor egy 27 éves jogász összeesett előtte az utcán. Azonnal a segítségére sietett és megvárta vele a mentőt, akik kiérkezve újraélesztették a férfit.

A Diploma előtt című csodás filmjéhez Mike Nichols rendező maga hívta el screen testre, de ő nem érezte magát megfelelőnek, mert a karaktert magasnak, karcsúnak írták le, ő pedig alacsony, ráadásul a zsidósága is frusztrálta, mert a karakter egy tipikus amerikai srácra volt írva. Eleve zavartan ment a próbafelvételre, ahol elfelejtette a szövegét, állítása szerint megpróbált magasnak kinézni, de csak bénázott - és épp ezért kapta meg a szerepet, mert a rendező ezt a figurát kereste. Máig az egyik legemlékezetesebb alakítása.

Hoffmannak megvannak a sajátos, határozott módszerei, amivel olykor kollégáit is kibillentette. A Kramer kontra Kramer Hoffman és Meryl Streep karrierjének egyik legemblematikusabb és legérzékenyebb filmje. Van benne ugyanakkor egy jelenet, melynek a felvételénél Streep szerint Hoffman átlépett egy határt. A még kezdőnek számító színésznőt úgy vágta arcon a színész a jelenet felvételekor, hogy erre nem figyelmeztette előre. A színész erről utólag úgy nyilatkozott, hogy valóban erős dühvel játszott, és ez annak a frusztrációnak a valós átéléséből adódhatott, hogy egy olyan apát alakított a filmben, akit a felesége elhagyott.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Káprázatos légi parádéval ünnepelte a honvédség augusztus 20-át
A bemutatón nemcsak a jól ismert régi helikopterek, hanem vadonatúj harci és szállító gépek is feltűntek, amelyek most először repültek a főváros felett.


Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.

Az érdeklődők a bemutatón láthatták

a már jól ismert MI–17 és MI–24 helikoptereket, de a legújabb H145M és H225M típusok is feltűntek.

Az eseményen készült fotóinkat itt tudjátok megnézni (kattintás után galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A romantikus komédia, ami se nem vicces, se nem romantikus, de épp ettől lesz jobb és több – Kritika a Többesélyes szerelemről
Mondd, te kit választanál? A dúsgazdag, magas, jóképű és sármos üzletembert, vagy a csóró, magas, jóképű, sikertelen színész exedet? Itt a szerelem ötven árnyalata!


Celine Song nevét 2023 januárjában kezdte hajtogatni szinte mindenki az amerikai filmes körökben, amikor első filmjét, az Előző életeket bemutatták a Sundance Filmfesztiválon. Nem véletlenül, hiszen egy csodás alkotásról volt/van szó, amelyben két dél-koreai gyerekkori jó barát (talán több is annál), a Föld két legtávolabbi pontjára kerül, majd felnőttként újra felveszik a kapcsolatot, és maguk sem gondolják, hogy ez milyen érzelmeket ébreszt bennük.

A film átfesztiválozta a világot, majd 2024 januárjában végül a magyar mozikba is befutott (igaz, 2023 szeptemberében már el lehetett csípni a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon), nem sokkal később pedig két Oscar-díjra is jelölték, a legjobb film és a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriáiban.

S hogy mi volt az Előző életek titka? Minden bizonnyal a benne rejlő őszinteség, hitelesség és emberiesség. Egy apró és érzékeny, sokszor szavak nélkül is sokatmondó alkotásról van szó, amellyel a dél-koreai Celine Song számára megnyíltak Hollywood kapui. Ő pedig rendesen betrappolt rajtuk. A következő filmjéhez ugyanis már olyan álomgyári nagyágyúkat sikerült megnyerni, mint Anastasia Steele, A mandalóri és Amerika Kapitány, vagyis Dakota Johnson, Pedro Pascal és Chris Evans.

Ha pedig az Előző életek egyik fő erénye az őszinteség volt, akkor ezt Song a Többesélyes szerelemmel rendesen kimaxolta. Talán túl is tolta… De hogyan lehet túltolni az őszinteséget? Nos, a sztori szerint a sikertelen színésznőből sikeres házasságközvetítővé vált Lucy Mason (Dakota Johnson) „örök szingliként” azt állítja, hogy vagy egyedül fog meghalni, vagy egy gazdag férfihoz megy feleségül. A szakmai sikerei ellenére Lucyt azonban egyre inkább frusztrálják ügyfelei irreális elvárásai. Részt vesz egy korábbi kliense esküvőjén, ahol megismerkedik a tehetős befektetővel, Harryvel (Pedro Pascal), aki élénk érdeklődést mutat iránta, de Lucy elutasítja, s azt javasolja, inkább legyen a cége ügyfele, hiszen ő lenne a legkapósabb férfi.

Lucy az esküvőn ráadásul váratlanul találkozik az exével, Johnnal (Chris Evans) is, aki éppen felszolgál a násznépnek, és továbbra is várja, hogy befusson színészként. Felelevenítik a közös múltjukat, amely az anyagi nehézségeik miatt ért véget.

Hősnőnk tehát nehéz helyzetbe kerül: választania kell a jóképű, sármos és mocskosul gazdag Harry, vagy a szintén jóképű, de csóró John között.

A Többesélyes szerelem magyar címe nyilvánvalóan a sztori romkomos oldalára utal, s ezzel próbálja becsábítani a nézőket a mozikba. Az eredeti cím, a Materialists (Materialisták) azonban már jóval őszintébb, hiszen Celine Song filmje egyrészt nem vígjáték, másrészt, ha lehet ilyen jelzővel illetni, akkor inkább antiromantikus film. A főhősnő ugyanis meg van győződve róla, hogy a házasság egy kölcsönösen gyümölcsöző üzlet két fél között, és a boldogságot az anyagi biztonság hozza el (persze az sem baj, ha a férfi jól néz ki, magas, és korban is stimmel).

Mert passzolhat egymáshoz bármennyire két ember, ha nincs elég pénz a közös életükre, az csak vitákat, veszekedéseket generál, szóval a szerelem nem elég a teljes boldogsághoz.

Song filmje tehát minden, csak nem a klasszikus hollywoodi értelemben vett romantikus film. Inkább megöli a romantikát.

Aztán persze a két férfi közt tipródó Lucy is kezdi felfogni, hogy nem lehet mindent matekkal megoldani, de addira a Többesélyes szerelem már elvesztette a szimpla romkomra izguló közönsége érdeklődését. Épp ezért is számít bátor vállalkozásnak: nem azt kapjuk, amit várunk tőle, és nem biztos, hogy örülünk annak, amit kapunk, de az biztos, hogy el fogunk gondolkodni rajta.

A film első fele épp ezért erősebb is, mivel abban kapjuk az arcunkba ezt a hollywoodi csöpögős romantikát kíméletlenül ledózeroló őszinteséget, a második felére már inkább kezd a cselekmény olyan irányt venni, mint ami ellen korábban oly ékesen felszólalt.

Azért így is távol áll a giccstől, csupán Song megijedt kissé a saját felvetésétől és a nézők teljes elidegenítésétől. Persze ezzel sincs semmi baj, hiszen a Többesélyes szerelem így is emlékezetesebb, mint a műfajbeli átlagos limonádék, és savanyúbb azoknál, mivel jóval több citromot facsartak bele.

E film kapcsán azonban már nem lehet elmondani, hogy szavak nélkül is sokatmondó lenne, annyi benne a szövegelés, és bizony épp ennyivel marad el az Előző életektől. Song első rendezésében a karakterek minden gondolatával és érzelmi vívódásával tisztában voltunk az apró rezdüléseikből, az egymásra nézéseikből, a ki nem mondott szavaikból. A Többesélyes szerelem azonban mindent kimond, sokszor. A kevesebb több lett volna.


Link másolása
KÖVESS MINKET: