Mennyi gyümölcs van a mesefigurás gyümölcslevekben?
A gyerekeknek szánt termékeket általában mesefigurákkal próbálják meg eladhatóbbá tenni. A gyerek ez alapján választ, és legyen bármilyen pocsék is az adott termék, nagy eséllyel a kosárban végzi. A Tudatos Vásárlók Egyesületének munkatársai kíváncsiak voltak, mi a helyzet a kétdecis, gyerekeket célzó gyümölcslevek terén, ezért párat leemeltek egy nagyobb szupermarket polcáról, és milliméter papírral mutatják meg, hogy a dobozhoz képest mennyi gyümölcslé került a mesefigurás ivólevekbe.
Hello Kitty, sárkány, autókázó gyerekek, medve, tigris, kisautó próbálják meg felkelteni a gyerekek figyelmét ezeken a termékeken, de a sokat sejtető, dizájnos külső sok esetben nem jelent egyet a gyümölcsös belsővel. Az adalékanyagokat, cukortartalmat most nem vették figyelembe, kizárólag a gyümölcstartalomra (sajnos általában koncentrátumból) koncentráltak. A 6 termékből egyik sem megy 30 százalék fölé, egy pedig még a legminimálisabb 12 százalékot sem éri el. Mit sejtet a mesefigurás csomagolás? És mi az igazság?
Nektek is fontos a környezettudatosság? Gyakran vásároltok alternatív vagy biotermékeket, natúrkozmetikumot, vega ételt? Akkor a Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát nektek találták ki!
Az évi 2500 forintért igényelhető kártya elfogadóhelyei között olyan boltokat, vállalkozásokat találtok, amelyek etikus, környezetbarát termékeket, szolgáltatásokat értékesítenek. Az elfogadóhelyek aktuális listáját megtaláljátok a ZöldTérképen. A Kedvezménykártya igénylésről és a csatlakozásról bővebb információt pedig itt találtok.
Hiába a kisautós külső, belül a jól ismert 12 százalékos gyümölcsléval töltötték meg.
A gyereket macifugurával, a szülőt plusz kalciummal és vitaminnal próbálják meg rávenni a vásárlásra, de a gyümölcstartalom ebben az esetben is csak 12 százalék.
A csomagolás nagyon gyümölcsös belsőt ígér, és tényleg magasabb a gyümölcstartalom: a kétdecis ital negyede gyümölcsből származik.
Ez a baracklé is negyedrész gyümölcsöt tartalmaz. Bár a csomagolással inkább a gyerekeket célozzák, mert a gyümölcs kisebb, mint a mesefigura. Pozitív csalódás.
Már 2002 óta népszerűsítik az etikus, környezetileg és társadalmilag tudatos vásárlást, életmódot. A csapat sokféle szakmai háttérrel rendelkezik: közgazdász, mérnök, marketinges, szociológus, jogász, geográfus, antropológus, agrármérnök mindent megtesz azért, hogy a környezeti és társadalmi szempontok minél nagyobb szerephez jussanak a fogyasztás során.
Rendeztek már kiállítást, rendezvénysorozatot, helyi termékek vásárát, pereltünk tudatosan megtévesztő reklámkampányt és segítenek a lelkes elkötelezett tudatos vásárlóknak, gazdálkodóknak összefogni, tapasztalatot cserélni is.
Ha úgy érzitek, ti is hozzá tudnátok tenni a sikerhez egyedi képességeitekkel, tudásotokkal, lépjetek kapcsolatba a Tudatos Vásárlók Egyesületével!
Hello Kitty bármit elad, szerencsére ebben az esetben nem a legócskább dolgot. A mezőny első helyezettje a Hello Kitty sokgyümölcsös ivóleve lett, 30 százalékkal. Egyértelműen a gyerek a célpont, bár a szülőnek is szánnak információt: a gyümölcstartalom és tartósítószermentesség a csomagolás frontján található.
Misztikus sárkány epres ivólé kicsi eperrel (és tényleg), nagy mesefigurával. Hozzáadott édesítőt, színezéket, ízesítőt nem tartalmaz, üzeni a szülőnek, de sajnos gyümölcsöt sem nagyon. Még a 12 százalékot sem éri el, 10 százalék a gyümölcstartalma. Mentségére legyen mondva, mindezt a csomagolás elülső oldalán közli is, aki figyelmes, megtalálja.
Az összkép lesújtó...
Nyomj egy lájkot, ha hasznos volt a cikk!