KULT
A Rovatból

Hugh Grant: a balfék botrányhős, akiből nagy színész lett

1995-ben még a prostis ügyén röhögtünk, ma már a legnagyobb színészek közt a helye.


Az is hihetetlen, hogy idén lett 60 (!) éves Hugh Grant, de az még inkább, hogy mekkora átváltozáson ment át a kilencvenes évek óta. Hugh Grantből egy van. Ez az állítás elsőre elég bután hangzik, de a színész pályáját végignézve hatalmas rádöbbenéseink lehetnek: vagy azt gondolhatjuk, hogy pár éve agyátültetésen esett át (nem), vagy azt, hogy egy fantasztikusan fejlődőképes és fejlődni akaró, gondolkodó, rugalmas, váltani tudó személyiség és a hírnevét jóra használó művész. Pár éve még nem ezt mondtuk volna. Mit is kell tudni róla?

Modellként kezdte

Bizony, a helyes pofijú Grant modellként kezdte a pályáját, majd - ahogy az lenni szokott - random csöppent bele egy meghallgatásba és hipp-hopp, máris a filmvilágban találta magát. Az első tévés produkciókban még nem tűnt ki, aztán a mozirajongók talán a Keserű mézben figyeltek fel rá először. Majd jött az 1993-as Napok romjai, ahol még mindig csak kezdő lépéseit tette meg a pályán, de egy év sem kellett, és kiválasztották a Négy esküvő, egy temetés című brit vígjáték főszerepére.

Az áttörés

A Négy esküvő igazi Richard Curtis-film, bár nem Curtis rendezte, csak írta. Az ő nevéhez fűződik a Sztárom a párom és az Igazából szerelem is (azt már ő is rendezte), és nagy favoritja volt Grant, aki bevallása szerint gyakorlatilag magát a visszahúzódó, szerencsétlen, önironikus, szomorú tekintetű Curtist játszotta ezekben a filmekben, aki magát írta bele a karakterekbe. Ezek amúgy mára igazi klasszikusok, a romantikus vígjáték műfajának gyöngyszemei, melyeken simán elkönnyezzük magunkat karácsonyonként, akárhányszor is.

Hogyan kezeljünk elegánsan egy ciki botrányt?

Egy angol úriemberre nem igazán jellemző Grant életének legnagyobb botránya: 1995-ben a rendőrség rajtakapta, amint Hollywoodban, éjjel a nyílt utcán orális szexet gyakorol egy prostituálttal. Pár éve őszintén bevallotta, hogy egy igazi idióta volt, aki rendes csávókat játszott, de közben egy vadbarom volt, aki történetesen aznap este végig vodkázott és alsógatyában táncolt végig a városon. Ezt speciel addig nem is tudtuk - így kell felvállalni egy hibát, annak teljességében.

Zseniális a humorérzéke

Akármikor nyilatkozik vagy show-műsorba hívják, mindig megnyilvánul jellegzetesen önironikus, fanyar humora. A kolléganői is imádni szokták - kivéve, aki nem -, mert remekül elszórakoztatja magát és őket a forgatásokon. A két hét múlva örökkében például Sandra Bullockkal röhögték végig a munkálatokat, és lettek jóbarátok.

Utál táncolni, főleg a kamera előtt

Grant egyik ikoninus mozis pillanata az, amikor táncra perdül miniszterelnöki lakosztályában, és a titkárnője rajtakapja. Az Igazából szerelemnek persze számos csodás és vicces és szomorú pillanata van, ezért lesz örök kedvenc karácsonyi filmünk. De ez kifejezetten szórakoztató, mivel könnyen látható, mennyire feszeng a színész, ami egy miniszterelnök esetében igazából hiteles és érthető. Pedig Grant a bevallása szerint még töményezett is a jelenet előtt, de így sem tudta megoldani, hogy teljesen feloldódjon hülye mozdulatai közben egy egész stáb előtt.

Nem fél keményen őszintének lenni

Ebben a videóban például arról számol be, hogy milyenek voltak korábbi partnernői, de nem igazán köntörfalazik, amikor régebbi interjúiból idéznek. Drew Barrymore például szerinte utálja őt, mert voltak nézetkülönbségeik a Zene és szöveg forgatásán (tök jó példa rá, mennyire tud működni a kémia két színész között a vásznon, miközben lehet, hogy nem is bírják egymást annyira).

Grant állítása szerint a színésznő kommentelte a játékát és jegyzettel "támadott", ami önmagában elég volt, hogy csúnyán nézzen rá. Meryl Streep, akivel pár éve forgatott együtt, erre elegánsan annyit jegyez meg az alábbi videóban, hogy "én jól fogadtam a megjegyzéseidet". Renée Zellweger pedig Grant szerint bájos, de nem normális, olyan hosszú emaileket ír, aminek a nagyját nem is érti.



Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Káprázatos légi parádéval ünnepelte a honvédség augusztus 20-át
A bemutatón nemcsak a jól ismert régi helikopterek, hanem vadonatúj harci és szállító gépek is feltűntek, amelyek most először repültek a főváros felett.


Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.

Az érdeklődők a bemutatón láthatták

a már jól ismert MI–17 és MI–24 helikoptereket, de a legújabb H145M és H225M típusok is feltűntek.

Az eseményen készült fotóinkat itt tudjátok megnézni (kattintás után galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A romantikus komédia, ami se nem vicces, se nem romantikus, de épp ettől lesz jobb és több – Kritika a Többesélyes szerelemről
Mondd, te kit választanál? A dúsgazdag, magas, jóképű és sármos üzletembert, vagy a csóró, magas, jóképű, sikertelen színész exedet? Itt a szerelem ötven árnyalata!


Celine Song nevét 2023 januárjában kezdte hajtogatni szinte mindenki az amerikai filmes körökben, amikor első filmjét, az Előző életeket bemutatták a Sundance Filmfesztiválon. Nem véletlenül, hiszen egy csodás alkotásról volt/van szó, amelyben két dél-koreai gyerekkori jó barát (talán több is annál), a Föld két legtávolabbi pontjára kerül, majd felnőttként újra felveszik a kapcsolatot, és maguk sem gondolják, hogy ez milyen érzelmeket ébreszt bennük.

A film átfesztiválozta a világot, majd 2024 januárjában végül a magyar mozikba is befutott (igaz, 2023 szeptemberében már el lehetett csípni a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon), nem sokkal később pedig két Oscar-díjra is jelölték, a legjobb film és a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriáiban.

S hogy mi volt az Előző életek titka? Minden bizonnyal a benne rejlő őszinteség, hitelesség és emberiesség. Egy apró és érzékeny, sokszor szavak nélkül is sokatmondó alkotásról van szó, amellyel a dél-koreai Celine Song számára megnyíltak Hollywood kapui. Ő pedig rendesen betrappolt rajtuk. A következő filmjéhez ugyanis már olyan álomgyári nagyágyúkat sikerült megnyerni, mint Anastasia Steele, A mandalóri és Amerika Kapitány, vagyis Dakota Johnson, Pedro Pascal és Chris Evans.

Ha pedig az Előző életek egyik fő erénye az őszinteség volt, akkor ezt Song a Többesélyes szerelemmel rendesen kimaxolta. Talán túl is tolta… De hogyan lehet túltolni az őszinteséget? Nos, a sztori szerint a sikertelen színésznőből sikeres házasságközvetítővé vált Lucy Mason (Dakota Johnson) „örök szingliként” azt állítja, hogy vagy egyedül fog meghalni, vagy egy gazdag férfihoz megy feleségül. A szakmai sikerei ellenére Lucyt azonban egyre inkább frusztrálják ügyfelei irreális elvárásai. Részt vesz egy korábbi kliense esküvőjén, ahol megismerkedik a tehetős befektetővel, Harryvel (Pedro Pascal), aki élénk érdeklődést mutat iránta, de Lucy elutasítja, s azt javasolja, inkább legyen a cége ügyfele, hiszen ő lenne a legkapósabb férfi.

Lucy az esküvőn ráadásul váratlanul találkozik az exével, Johnnal (Chris Evans) is, aki éppen felszolgál a násznépnek, és továbbra is várja, hogy befusson színészként. Felelevenítik a közös múltjukat, amely az anyagi nehézségeik miatt ért véget.

Hősnőnk tehát nehéz helyzetbe kerül: választania kell a jóképű, sármos és mocskosul gazdag Harry, vagy a szintén jóképű, de csóró John között.

A Többesélyes szerelem magyar címe nyilvánvalóan a sztori romkomos oldalára utal, s ezzel próbálja becsábítani a nézőket a mozikba. Az eredeti cím, a Materialists (Materialisták) azonban már jóval őszintébb, hiszen Celine Song filmje egyrészt nem vígjáték, másrészt, ha lehet ilyen jelzővel illetni, akkor inkább antiromantikus film. A főhősnő ugyanis meg van győződve róla, hogy a házasság egy kölcsönösen gyümölcsöző üzlet két fél között, és a boldogságot az anyagi biztonság hozza el (persze az sem baj, ha a férfi jól néz ki, magas, és korban is stimmel).

Mert passzolhat egymáshoz bármennyire két ember, ha nincs elég pénz a közös életükre, az csak vitákat, veszekedéseket generál, szóval a szerelem nem elég a teljes boldogsághoz.

Song filmje tehát minden, csak nem a klasszikus hollywoodi értelemben vett romantikus film. Inkább megöli a romantikát.

Aztán persze a két férfi közt tipródó Lucy is kezdi felfogni, hogy nem lehet mindent matekkal megoldani, de addira a Többesélyes szerelem már elvesztette a szimpla romkomra izguló közönsége érdeklődését. Épp ezért is számít bátor vállalkozásnak: nem azt kapjuk, amit várunk tőle, és nem biztos, hogy örülünk annak, amit kapunk, de az biztos, hogy el fogunk gondolkodni rajta.

A film első fele épp ezért erősebb is, mivel abban kapjuk az arcunkba ezt a hollywoodi csöpögős romantikát kíméletlenül ledózeroló őszinteséget, a második felére már inkább kezd a cselekmény olyan irányt venni, mint ami ellen korábban oly ékesen felszólalt.

Azért így is távol áll a giccstől, csupán Song megijedt kissé a saját felvetésétől és a nézők teljes elidegenítésétől. Persze ezzel sincs semmi baj, hiszen a Többesélyes szerelem így is emlékezetesebb, mint a műfajbeli átlagos limonádék, és savanyúbb azoknál, mivel jóval több citromot facsartak bele.

E film kapcsán azonban már nem lehet elmondani, hogy szavak nélkül is sokatmondó lenne, annyi benne a szövegelés, és bizony épp ennyivel marad el az Előző életektől. Song első rendezésében a karakterek minden gondolatával és érzelmi vívódásával tisztában voltunk az apró rezdüléseikből, az egymásra nézéseikből, a ki nem mondott szavaikból. A Többesélyes szerelem azonban mindent kimond, sokszor. A kevesebb több lett volna.


Link másolása
KÖVESS MINKET: