Vitézy Dávid: Orbán szerint az állam nem képes a vasúti pályaudvarok felújítására, másoknak mégis sikerül - Megmutatta, milyen lehetne Kelenföld
Vitézy Dávid szerint van megoldás arra, hogy lehetne a magyar pályaudvarokat állami beruházásban felújtani, és a környéküket is megszépíteni, hasznosítani. A politikus a közösségi oldalán írt arról, hogy amit a magyar állam szerint nem lehet megvalósítani, azt más országban meg tudják tenni. Egy példát is mutatott. Azt írta:
13 ezer nm-es állomásépület épül a vágányok fölé, amely a meglévő, oldalfekvésű, még a Déli Vasút idejéből származó régi állomáshoz csatlakozik. Ma csak egy szűk aluljáró vezet át a vágányok alatt, az új épület teljesen új kapcsolatokat nyit a környező városrészek és a vasút között. A meglévő aluljárót is újjáépítik kerékpáros alagúttal bővül. A vasúti kapacitást is növelik, 6 fedett peron létesül, melyeket felülről és alulról is el lehet majd érni. 2000 kerékpárparkoló is épül... A pályaudvar mellé új belföldi és nemzetközi buszállomás is létesül, mely a földszinten és a vágányok fölött is csatlakozik az állomáshoz".
A politikus azt is megírta, miből finanszírozzák mindezt:
"A teljes beruházás 239 millió EUR (kb. 100 Mrd Ft), melyet a - Magyarország számára sajnos máig befagyasztott - Helyreállítási Terv forrásai finanszíroznak, ezért 2026-ig el is kell készülnie".
A felújításon kívül több beruházást is terveznek, lesz magánerős bevásárlóközpont és irodaház-fejlesztés is.
Majd arról írt, hogy mindezt nálunk Kelenföldön is meg lehetne valósítani:
"A példa azért is érdekes, mert ezt kellene csinálni Kelenföldön is:
Ezt azonban a piaci befektetőktől hiába várjuk. Remélem, egyszer újra úgy érzi a magyar állam, hogy van keresnivalója a vasútállomásaink fejlesztése terén - mert teendő bőven akadna" - írta posztjában.
Vitézy látványterveket is mutatott a szlován megoldásról: