Veronai busztragédia: a maximálisan kiszabható büntetést kapta a magyar sofőr
Az Index arról is ír, hogy a műszaki szakértői véleményben szerepel, hogy a buszba pót-üzemanyagtartályt szereltek be, holott a Pizolit Kft., a buszt üzemeltető cég, „üzemanyag tartály gyártására nem volt jogosult”, és
az autóbusz részecskeszűrőjét is engedély nélkül szerelték ki.
A busz el sem indulhatott volna, az engedély nélkül beszerelt pótüzemanyag-tartály és a kiszerelt részecskeszűrő miatt ugyanis közúti közlekedésre alkalmatlan volt.
A tűz terjedésének oka a szakértő szerint a jobb oldali üzemanyag tartályban található nagy mennyiségű gázolaj meggyulladása volt, amely a tartály roncsolódása után az utastérben gyakorlatilag akadálytalanul égett.
A sofőrt egyébként súlyos alvászavarral kezelték, méghozzá a baleset előtt már csaknem húsz éve. Az orvost, aki egészségügyileg alkalmasnak találta a buszvezetésre, a Nemzeti Nyomozóiroda meg is gyanúsította.