Többen panaszkodnak az MVM-re: nem működik az elektronikus számlabefizetés, tanácstalanok az ügyfelek
Szeptember 1-jétől Észak-Magyarországon 400 település 740 ezer lakójának az Elmű-Émász helyett az MVM szolgáltatja az energiát. Az átállás azonban többeknél nem várt nehézségekkel járt.
"Sokunk problémája már az átvétel előtt sejthető volt, mivel az MVM applikációi rendre három csillag alatt vannak, rengeteg panasz olvasható alattuk, gyakorlatilag működésképtelenek" – írja levelében Attila keresztnevű olvasónk. Elmondása szerint már a váltás előtt is sokan aggodalmukat fejezték ki, miszerint ha már most sem működik, vajon mi lesz a tömeges átvétel után. A balsejtelmek pedig beigazolódtak.
Olvasónk szerint félő, hogy mire a helyzet megjavul, már az ünnepek felé tartunk majd, és ajándékvásárlás helyett a hónapok alatt felgyűlt villanyszámlákat kell rendezniük.
Hozzáteszi azt is: sokan környezetvédelmi okokból, illetve a modernizáció jegyében szabadulnának a papír alapú csekkektől, illetve a világjárvány miatt is hasznos, ha minél többen választják az elektronikus befizetést. Így viszont csak elveszik az emberek kedvét a modern fizetési megoldásoktól, postára kényszerítve őket Covid idején.
Úgy tűnik, olvasónk esete nem egyedi. Hasonló panaszt tett a Nemzeti Közművek Facebook-oldalán is egy kommentelő, aki egy más témájú poszt alatt így fogalmazott: "Nagyon örülök, hogy lehet tölteni az Alleeban, de amíg nem tudom befizetni a gázszámlát az új appban, addig kicsit zavar, hogy ezzel menőznek. A telefont fél órányi várakozás után se veszik fel, e-mailre 15-30 nap alatt válaszolnak... Hogy érem el önöket máshogy a problémámmal?"
Az oldalon több másik bejegyzés alatt is a nem működő applikáció miatt panaszkodnak.
Kérdéseinkkel kerestük az MVM sajtóosztályát, ezt válaszolták:
Szeptember során kizárólag azok az ELMŰ-ÉMÁSZ-tól átkerült ügyfeleink kaptak villamosenergia-számlát, akik mérőállást diktáltak. Azok az ügyfelek, akik nem diktáltak mérőállást, csak októberben fognak számlát kapni az MVM Next-től.
A korábbi szolgáltató által kibocsátott elektronikus végszámlát csak a ker.elmuemasz.hu online ügyfélszolgálaton tudják megtekinteni és befizetni, a szeptember 1-je előtt használt ELMŰ-ÉMÁSZ EnergiApp mobilapplikáción a végszámlát nem lehet kifizetni. Az ELMŰ-ÉMÁSZ által kiállított korábbi számlák és a végszámla az MVM Next online ügyfélszolgálatán és mobilapplikációjában nem érhetők el.