HÍREK
A Rovatból

Drivenow - új közösségi autómegosztó Budapesten

Április végén Magyarországon is megkezdi működését a DriveNow prémium autómegosztó szolgáltatás, melynek keretében 240 darab BMW és MINI modell áll majd forgalomba.


Szintet vált a hazai közösségi autókölcsönzési piac, miután április végén Magyarországon is elérhetővé válik a DriveNow szolgáltatása. A cég része a német autógyártók – a BMW és a Daimler közös vállalatának – a SHARE NOW autómegosztó szolgáltatásnak. A jelentős nemzetközi tapasztalattal rendelkező, ún. free-floating autómegosztó szolgáltató

nyolc különböző BMW és MINI modellel, összesen 240 autóval indítja el szolgáltatását Budapesten, köztük 40 elektromos BMW i3-assal.

A szolgáltatás magyarországi jogtulajdonosa a Wallis cégcsoporthoz tartozó Wallis Autómegosztó Kft., amely franchise-modellben működteti a DriveNow-t.

A hazai piacon megszokott perc- és napidíj alapú mellett óradíjas (3, 6, 9 órás) csomagokkal is bérelhetőek lesznek az új, prémium kategóriás autók. Az autók bérleti díja modelltől függően 99 és 129 forint/perc között változik, de az óránkénti csomagokkal a percenkénti költség akár 62 forintra is csökkenhető.

A szolgáltatás flottájában MINI Cabrio-k, 3 és 5 ajtós MINI-k, X2-es városi terepjárók és elektromos i3-as modellek is helyet kapnak. Ezek mellett a flottában megtalálhatóak lesznek BMW 1-es szériába tartozó 5 ajtós járművek, a BMW 2-es szériába tartozó Active Tourer-ek, valamint BMW X1-esek is.

Mint azt Olivier Reppert a SHARE NOW vezérigazgatója elmondta: „Budapest az első város, ahol jelen vagyunk az izgalmas közép-kelet-európai régióban. Azt látjuk, hogy e modern és gyorsan növekvő városban nagy az igény a fenntartható és rugalmas mobilitás iránt. Meggyőződésünk, hogy szolgáltatásunk tökéletesen kiegészíti a magyar fővárosban található közlekedési formákat. A Wallis franchise-üzemeltetője nagy tapasztalattal rendelkezik a mobilitási piacon, ezért tökéletes partnere az itteni üzleti tevékenységünknek.”

A Budapest központi területeinek nagy részét lefedő 63 négyzetkilométeres szolgáltatási területen a felhasználók a DriveNow applikáció segítségével bérelhetik ki a 240 gépkocsi bármelyikét. A felhasználók a bérelt autókkal el is hagyhatják a felhasználási területet. A járműveket a felhasználási terület bármely pontján elérhető közterületi parkolóhelyen letehetik és felvehetik a szolgáltatást használók.

„A BMW meghatározó régióbeli partnereként és a trendek alapján egyértelmű volt, hogy nekünk kell belevágnunk ebbe a szolgáltatásba” – mondta Müllner Zsolt, az AutoWallis NyRt. igazgatóságának elnöke. „A Wallis története szorosan egybeforrt a mobilitás fejlesztésével, jelentős befektetéseink elkötelezettségünket mutatják e területen, és hiszünk abban, hogy a szektor előtt ígéretes jövő áll.”

A technológia fejlődése és a fenntarthatóság iránti egyre erőteljesebb igény jelentősen átformálják a városi közlekedés ma ismert gyakorlatát már a közeli jövőben. Folyamatosan nő a járműmegosztó szolgáltatások iránti érdeklődés és nemzetközi példák, valamint különböző kutatások is egyértelműen jelzik az autómegosztás szerepét e folyamat kibontakozásában. A közösen használt, modern, tisztább közlekedési eszközök szerte a világon vissza fogják szorítani a városokban található magánautók számát:

egy közösségi autó akár nyolc magántulajdonban álló autót képes kiváltani egy-egy városban.

A tömeg- és egyéb közlekedési eszközökkel együtt használva ezek a járművek hatékony megoldást jelenthetnek a nagyvárosok több tízezres lakosságának, enyhítve a közlekedési dugók problémáját és élhetőbbé téve a városokat.

„A nyolc különböző modellel a fővárosban közlekedőknek minden élethelyzetre, amelyben autóra van szükségük, megfelelő, komfortos és elérhető megoldást kívánunk nyújtani” – mondta Fischer Péter, a DriveNow hazai képviseletét ellátó Wallis Autómegosztó Kft. ügyvezetője. „Minőségi flottánkkal és autómegosztó szolgáltatásunkkal együttesen egy olyan prémium szolgáltatást kínálunk a magyar piacon, amely ma még nem elérhető a magyar piacon. Ez pedig még csak a kezdet – a jövőben folyamatosan bővítjük és fejlesztjük szolgáltatásunkat.”

A képen balról jobbra: Fischer Péter, Olivier Reppert, Müllner Zsolt

A DriveNow szolgáltatása április 29-én válik elérhetővé, de az érdeklődők már április 11-től regisztrálhatnak a DriveNow applikáción keresztül, vagy a DriveNow honlapján. Ezt az első ötezer felhasználó ingyenesen teheti meg a szolgáltatáshoz tartozó okostelefonos alkalmazáson keresztül. Az ingyenes regisztrációs időszakot követő első négy hétben 4.990 forint egyszeri regisztrációs díjért, ezt követően pedig egyszeri 9.990 forintos díjért lehet majd a szolgáltatást igénybe venni. Mindegyik esetben 25 bónusz perc jár majd minden regisztrációhoz.

Mi is az a DriveNow?

A DriveNow egy európai, ún. free-floatings car sharing szolgáltatás, BMW és MINI modellekből, valamint hagyományos üzemanyaggal működő és elektromos autókból álló flottával. A DriveNow korábban a BMW Csoport leányvállalataként működött. A BMW Csoporthoz tartozó DriveNow 2019 februárja óta a Daimler AG car2go vállalkozásával egyesülve SHARE NOW néven, közös vállalkozásként működik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Autóra dőlt fák, leszakadt vezetékek, bokáig érő jég, eldőlt hajó: így söpört végig az ország felén a hétfői vihar – galéria
Kora délutánig több mint 500 helyre riasztották a katasztrófavédelmet a Dunántúlon. Közleményük szerint eddig a legtöbb alkalommal Veszprém, Fejér, Somogy, Komárom és Baranya megyében kellett beavatkozniuk a tűzoltóknak.


Több mint ötszáz helyre riasztották a tűzoltókat a vihar miatt hétfőn kora délutánig a Dunántúlon – írta honlapján a katasztrófavédelem.

Mint írták, eddig a legtöbb alkalommal Veszprém, Fejér, Somogy, Komárom és Baranya megyében kellett beavatkozniuk a tűzoltóknak, jellemzően kerítésekre, épületekre dőlt fákat távolítanak el.

Alsóőrsön két személygépkocsira szakadt egy nagy méretű fa, amely egy villanyvezetéket is leszakított.

Szintén Alsóőrsön, a strandon és környékén több fa kidőlt, Csopakon pedig egy fa és három villanyoszlop dőlt ki, egy fa itt is személygépkocsira borult. Balatonalmádiban egy tábor területén dőlt ki öt fa, az ott tartózkodókat biztonságba helyezték.

Balatonkenesén is parkoló autóra szakadtak faágak. Kaposváron egy lakóház udvarán lévő üvegházra dőlt egy nagy méretű diófa.

Az M7-es autópálya Fejér megyei szakaszán, Polgárdi közelében lehasadt faágak akadályozzák a forgalmat.

Pécsett parkoló autókra hasadtak nagy méretű faágak, Villánykövesdnél pedig a vasúti pályaszakaszt zárták el a kidőlt fák

– sorolták.

A tűzoltók folyamatosan dolgoznak a viharkárok felszámolásán – emelték ki.

Ahogy arról korábban írtunk, a MÁV bejelentette: a 150-170 km/órás sebességgel érkező viharos szél a Balaton északi partján leszakította a felsővezetéket, a déli parton fák dőltek a vasúti pályára, sérült a felsővezeték is.

Itt megnézheted, milyen károkat okozott a vihar az ország különböző pontjain (kattintás után galéria nyílik):

Tiszaföldváron így esett nemrégiben:

(MTI)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Annyira összeomlott a vasút, hogy a MÁV azt kéri, aki teheti, holnap inkább busszal menjen
A vasúttársaság közleményében külön kérte azt is, hogy aki teheti, inkább halassza el a másnapi utazását. Öröm az ürömben, hogy a mai napon éjfélig a helyjegyköteles vonatok helyjegy nélkül is igénybe vehetők.


Hétfőn délután közlemény adott ki a MÁV-Csoport a viharhelyzet miatt. Ebben azt írják, hogy a számos, önmagában is komoly zavart okozó haváriahelyzetek miatt a MÁV-csoport Budapesti Területi Igazgatósága vasútikatasztrófa-sújtotta területté nyilvánította a főváros és a Balaton térségét, de a brutális vihar az ország szinte minden vasúti fővonalán rendkívül súlyos károkat okozott: tövestül kicsavart fák, embernagyságú ágak zárják el a sínpályát vagy szakították le a felsővezetéket, esővíz mosta alá a pályatestet, több vonat kidőlt fáknak ütközött.

Jelenleg

a balatoni, a győri, a váci, a veresegyházi, a lajosmizsei, az egri, valamint a szegedi vonalakon autóbuszokkal biztosított az eljutás, a ceglédi, az újszászi, valamint Pécs és Szekszárd térségében, illetve a Szeged-Hódmezővásárhely közötti vasútvillamosoknál akadozik a közlekedés.

Az Országos Haváriaközpont a teljes MÁVbusz-flottát bevetette, jelen pillanatban több, mint 150 MÁVBusz szállítja utasainkat, kizárólag a Kelet-Magyarországon állomásozó mentesítő és pótlóbuszok nem kerültek átvezénylésre a főváros, illetve a Balaton térségébe, a vihar ugyanis kelet felé tart, hamarosan Szolnok térségében is szükség lehet az autóbuszos pótlásra, kisegítésre.

A károk nagymértékűek és kiterjedtek, szerencse a szerencsétlenségben, hogy személyi sérülésről nem érkezett információ. A szakemberek gyorsjelentése szerint a károk elhárításához napon túli helyreállítási beavatkozásokra lehet szükség (felsővezetékes munkát a sötétben már nem lehet biztonságosan és megbízható minőségben végezni), ezért

a MÁV-csoport tisztelettel és nyomatékosan kéri az utazóközönséget, hogy a keddi napra VOLÁN busszal és ne vasúton tervezze utazását, illetve ha arra lehetősége van, utazását halassza a következő napok valamelyikére!

A vihar által érintett állomásokon, járatokon tartózkodó utasaink továbbutazását a Haváriaközpont és az üzemirányítás szakemberei ezekben a percekben is szervezik. Ma éjfélig valamennyi helyjegyköteles vonat helyjegy nélkül is igénybe vehető, valamint a Volán járatain a vonatjegyek is érvényesek.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Több mint 150 ezer háztartás maradt áram nélkül – drámai a helyzet a villamos hálózatban is a vihar után
Az E.on közleménye szerint több megyében is szolgáltatáskiesést tapasztaltak a felhasználók. Az MVM is komoly vezetékszakadásokról ír,


A vasúthálózaton és a légiközlekedésen kívül az elektromos hálózatokat is megtépázta a hétfői vihar. Az E.on közösségi média oldalán úgy fogalmazott:

„A vihar ma Nyugat-Magyarország felől erős, 90-100 km/h-t is meghaladó széllökésekkel és heves esőzéssel többek között Somogy, Baranya, Tolna, Zala, Vas, Fejér, Veszprém és Pest vármegyében is szolgáltatáskiesést okozott”.

„Folyamatosan tartjuk a kapcsolatot a meteorológiai szolgálattal, így a mai napon is megerősített készenléttel, megemelt szerelőszámmal készültünk. Az érintett területeken azonnal megkezdtük a hibák felderítését és javítását. A legtöbb probléma vezetékszakadás miatt történik, amelyet kidőlt fák, leszakadó ágak okoznak.”

„Azon dolgozunk, hogy a szolgáltatás a lehető leghamarabb helyreálljon”

– áll a közleményben.

Címlapképünkön egy alsónémedi felsővezeték vihar utáni állapota látható az Időkép fotóján.

Nem sokkal később az MVM is közleményt adott ki. Ők azt írták: az országban számos helyen 100 km/h-t meghaladó orkán erejű szél és a hirtelen lezúduló nagy mennyiségű csapadék és helyenként jégeső miatt a villamos hálózatra dőlő fák, leszakadt ágak számos helyen vezetékszakadást idéztek elő, amely az MVM Démász ellátási területén Baja és Kecskemét, illetve Szeged környékén okozott kiesést a szolgáltatásban, továbbá az MVM Émász ellátási területén Gyöngyös és Eger környékén is jelentős károk keletkeztek.

„A vihar miatt eddig 150 ezer ügyfelünk maradt áramszolgáltatás nélkül, a középfeszültségű hálózaton mintegy 80 üzemzavar keletkezett. Munkatársaink azonnal megkezdték a károk felmérését, és a bajai régióban már zajlik a szolgáltatás helyreállítása”

– tették hozzá.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Vitézy Dávid: Budapest körül 11 vasútvonalból 8 áll a vihar okozta zavarok, károk miatt
A Podmaniczky Mozgalom vezetője szerint jó lenne, ha a hivatalos Vonatinfó térkép működne, és Lázár János nem tiltotta volna le pár hete.


Vitézy Dávid hétfő délutáni posztjában kiemelte, hogy

„Budapest körül 11 vasútvonalból 8 áll a vihar okozta zavarok, károk miatt.”

Facebook-oldalán közzétett bejegyzésében hozzátette azt is:

„Az utastájékoztatás ilyenkor természetszerűen akadozik. Most milyen jó lenne, ha a hivatalos Vonatinfó térkép működne, és Lázár János nem tiltotta volna le pár hete…”

A politikus állítása szerint „az informális, önkéntes térképek működnek, a képen látható helyzetet mutatják - de ezekről sokkal kevesebben tudnak, mint ahányan a hivatalos, MÁV-appba integrált térképet használták.”

Vitézy megszólította a közlekedésügyi minisztert is:

„Lázár úr, lépjen végre vissza a makacs utasellenes intézkedésből, és engedje meg a MÁV-nak, hogy visszaállítsák a Vonatinfót. Ha ez a mai súlyos forgalmi zavarhelyzet nem elég indok arra, hogy meggyőzze erről, akkor semmi”

– írta.


Link másolása
KÖVESS MINKET: