HÍREK
A Rovatból

Orbán Viktor: Lassan az országszerte körbehurcolt kartonbábumról is kiderül, hogy ukrán gyártmány

„Úgy nem lehet külpolitikát csinálni, ha egy idegen országnak kötelezed le magad” - jelentette ki a kormányfő.


Kedden reggel Orbán Viktor a Facebook-oldalán a Tisza pártról írt. A posztban ez a sor is szerepelt: Tisza: made in Ukraine.

A miniszterelnök szerint a Tisza párt házatáján kilóg az ukrán lóláb. Ezt azt követően írta, hogy az Index hétfőn a Tiszánál történt adatszivárgásról számolt be, amit a párt tagadott.

„Lassan az országszerte körbehurcolt kartonbábumról is kiderül, hogy ukrán gyártmány. A világról, az ország dolgairól vagy a külpolitikáról lehet vitázni és mást gondolni. De úgy nem lehet külpolitikát csinálni, ha a mentelmi joggal fognak Brüsszelből.

Úgy nem lehet külpolitikát csinálni, ha egy idegen országnak kötelezed le magad. És úgy sem lehet külpolitikát csinálni, ha egy háborús helyzetben fontosabb az igazodási kényszer, mint a haza érdeke” – írta.

A bejegyzés szerint ez oda vezet, hogy Magyarországra ismét helytartót küldenek. A miniszterelnök azt is írta, hogy ez már volt Magyarországon, nem érdemes újra kipróbálni. Főleg háború idején – zárta a posztot.

Hétfőn Bonyhádon Magyar Péter egyébként lerakta a színpadról a kartonbábut.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Itt az újabb csapás a Fideszre: hétfőn 18 órától a Facebookon sem jelenhet meg egyetlen politikai reklám sem
Az európai adatok szerint a magyar politikai hirdetésekre fordított összeg 90 nap alatt 5,5 millió eurót tett ki, ami majdnem annyi, mint a nyolcszor népesebb Németországé. Lakosságarányosan Magyarország áll az első helyen az uniós rangsorban.


A Meta

október 6-án, közép-európai idő szerint este 6 órakor leállítja a politikai, választási és társadalmi témájú hirdetések közzétételét az Európai Unióban.

A vállalat már nyáron közölte, hogy októbertől nem engedélyezi ezeket a reklámokat a Facebookon és az Instagramon, mert nem tudna megfelelni az október 10-én életbe lépő új uniós szabályozásnak, amely a politikai hirdetések átláthatóságát írja elő. A Meta – a Google-höz hasonlóan – ezért inkább teljesen lemond az ilyen típusú hirdetésekről.

A tiltás előtt a magyar politikai szereplők látványosan megemelték a költéseiket a Meta felületein. A Political Capital adatai szerint

Magyarországon arányosan és összességében is több pénz ment el politikai reklámokra, mint bármely más uniós országban.

A Meta hirdetéstárának adatai alapján július 3. és szeptember 30. között összesen mintegy 2,2 milliárd forintot fordítottak politikai hirdetésekre Magyarországon. Ebből szeptemberben 1,3 milliárd, az utolsó héten pedig 350 millió forintot költöttek el. A legtöbb pénzt a Fideszhez és kormányközeli szereplőkhöz köthető oldalak hirdetéseire fordították.

A legtöbbet Orbán Viktor oldalának reklámozására szánták: 426 millió forintot, ami a teljes magyarországi költés körülbelül ötöde. A második helyen a megafonos Apáti Bence által alapított Nemzeti Ellenállás Mozgalom állt 372 millió forinttal, a harmadik helyen pedig a Harcosok Klubja oldala. A tízes lista első nyolc helyén kormányközeli oldalak szerepeltek, a 9. és a 10. helyre a DK és Dobrev Klára oldala fért fel.

A TISZA Párt július és szeptember között 11 millió forintot költött politikai hirdetésekre a Meta felületein, ezzel a 33. legnagyobb hirdető lett.

Szeptemberre szűkítve az időszakot Orbán előnye tovább nőtt, miközben a DK és Dobrev Klára oldala a 6. és a 7. helyre került. Az utolsó héten is hasonló maradt a helyzet: ekkor is Orbán oldalára költötték a legtöbbet, a DK oldala pedig a negyedik helyre jött fel.

Az európai adatok szerint a magyar politikai hirdetésekre fordított összeg 90 nap alatt 5,5 millió eurót tett ki, ami majdnem annyi, mint a nyolcszor népesebb Németországé. Lakosságarányosan Magyarország áll az első helyen az uniós rangsorban. A magyar költés négyszerese volt a csehországinak, pedig ott október elején parlamenti választást is tartottak.

A magyar adat a svéd költés csaknem kétszerese, az osztrák hatszorosa, a görög tizenháromszorosa, a portugál pedig huszonháromszorosa volt.

Szeptemberben összesen 3,4 millió eurót, az utolsó héten pedig 900 ezer eurót fordítottak politikai reklámokra Magyarországon. Orbán Viktor oldalának hirdetéseire egy hét alatt 78 millió forintot, vagyis körülbelül 200 ezer eurót költöttek – ez önmagában több, mint amennyit 17 uniós ország összes politikai hirdetője elköltött ugyanebben az időszakban.

Forrás: Lakmusz


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
HÍREK
A Rovatból
Magyar Péter visszalőtte a labdát Orbánnak: Úgy nem lehet szuverén külpolitikát csinálni, ha valakit ügynökaktákkal és gazdasági bűncselekmények sorával fognak Moszkvából
A Tisza elnöke a lassan már megszokott módon úgy fordítja ki miniszterelnök mondatait, hogy például az ukrán szó helyébe oroszt illeszt, vagy Brüsszel helyett Moszkvát ír.
Fotó: Nagy Bogi - szmo.hu
2025. október 07.



Kedden reggel Orbán Viktor a Facebook-oldalán a Tisza pártról írt. A posztban ez a sor is szerepelt: Tisza: made in Ukraine.

A miniszterelnök szerint a Tisza párt házatáján kilóg az ukrán lóláb.

Az ezt követő mondtaira reagált reggeli posztjában Magyar Péter. A lassan már megszokott módon úgy fordítja ki a miniszterelnök mondatait, hogy például az ukrán szó helyébe oroszt illeszt, vagy Brüsszel helyett Moszkvát ír. Van azért egy-két újdonság is a posztban, például az ügynökakták megnyitásának ígérete:

"Válasz Orbán Viktor újabb reggeli agymenéseire:

Fidesz: made in Russia

A Fidesz házatáján kilóg az orosz lóláb. Lassan a digitális polgári körök létrehozásáról is kiderül, hogy az egész egy orosz fedősztori.

A világról, az ország dolgairól vagy a külpolitikáról lehet vitázni és mást gondolni. De úgy nem lehet szuverén külpolitikát csinálni, ha valakit ügynökaktákkal és gazdasági bűncselekmények sorával fognak Moszkvából.

Úgy nem lehet külpolitikát csinálni, ha egy idegen országnak kötelezed le magad. És úgy sem lehet külpolitikát csinálni, ha egy háborús helyzetben fontosabb az igazodási kényszer, mint a haza érdeke.

Ez oda vezet, hogy Magyarországra ismét (orosz) hekkereket és helytartót küldenek. Ilyen már volt Magyarországon, nem érdemes újra kipróbálni. Főleg háború idején.

Október 23-án, 14.00 órától találkozzunk a Nemzeti Meneten a Deák tértől a Hősök teréig!

Aki fehér zászló alatt akar vonulni, orosz bábokat hallgatni, annak irány a békemenet! Fedőnév: Orbán Balázs

ui.: a TISZA-kormány megnyitja az ügynökaktákat."


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
„Milyen emberek ezek… Gyerekvédelem… tényleg ordítani tudnék” – Lilu kiakadt azon, hogy a Fidesz leszavazta a gyermekvédelmi dolgozók béremelését
Molnár Áron így fogalmazott: „Én mára kicsekkolok innen. Nem tudom, hogy ki az, aki ezek után képes a Fideszre szavazni.”
Fotó: Nagy Bogi - szmo.hu
2025. október 07.



Mi is megírtuk tegnap, hogy a Fidesz indoklás nélkül leszavazta a gyermekvédelmi dolgozók béremeléséről és a gyermekek napi étkezésére fordított díj emeléséről szóló javaslatot.

A hírre Lilu és Molnár Áron is reagált az Instagramon; történeteik csak korlátozott ideig voltak láthatók. Mindketten csalódottságukat fejezték ki.

Lilu ezt írta: „Milyen emberek ezek… Gyerekvédelem… tényleg ordítani tudnék”.

Molnár Áron a saját felületén így fogalmazott:

„Én mára kicsekkolok innen. Nem tudom, hogy ki az, aki ezek után képes a Fideszre szavazni.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Óránként 25 autó lehet a forgalma az új Duna-hídnak, amit 300 milliárdból építenek meg
Naponta nagyjából 600 autó kelhet át a közel 300 milliárd forintból épülő, kétszer kétsávos autóúttal rendelkező hídon.


Közel 300 milliárd forintból épül Mohácson a Duna-híd, amelyen kétszer kétsávos autóút és egy kerékpárút is helyet kap.

A G7 által megismert, 2015-ben készült megvalósíthatósági tanulmány

2025-re 604–616 egységjárműves napi forgalommal számolt, ami nagyjából óránként 25 autó.

A lap szerint ez döbbenetesen kevés, nagyjából egy bekötőútnak megfelelő szint. A várakozások alapján ez lehet a legkisebb forgalmú Duna-híd, ezért nem tűnik logikusnak, hogy kétsávosra építik.

Amíg nem készül el a híd, Mohácsnál ugyan jár a komp, de nincs túl nagy érdeklődés iránta. A Mohácsi Újság szerint „a révhajózási ágazat az állami támogatás dacára is veszteséges, többek között azért, mert folyamatosan csökken a révátkelés forgalma”. Míg 2013-ban még évi 172 ezer személyjegyet értékesítettek, a beszámoló szerint ez a szám már alig haladja meg a százezret.

Közben csökken a Mohácsi kistérség lakossága. A híd leginkább nekik lehet hasznos, új országos összeköttetéseket nem hoz létre. Pécs és Szeged irányába továbbra is Baján át lesz ésszerűbb közlekedni.

Via 24.hu


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk