HÍREK
A Rovatból

Októberi jó idő jön, de kapunk közben hideget-meleget is

Lesz ahol akár 20 fokra is felmelegszik napközben, máshol pedig fagyni fog éjszaka. No meg lesz szél is, felhő is, de azért élvezhetjük a napsütést is.
Fotó: Kiefer Béla - szmo.hu
2024. október 15.



Szerdán az ország keleti, északkeleti felén derült, napos idő várható, nyugaton több felhő lehet az égen, ám esni ott sem fog. A Dunántúlon többfelé feltámadhat a keleti-délkeleti, az Alföldön pedig a keleti-északkeleti szél. Hajnalban északkeleten gyengén fagyhat, nyugaton, délnyugaton enyhébb lesz az idő. Napközben 13-18 fokot mutatnak majd a hőmérők - írja az Időkép.

Csütörtökön marad a kettősség: keleten, északkeleten napos időre készülhetünk, míg nyugaton változóan, erősen felhős időre van kilátás. Eleinte a nyugati, délnyugati határszélen előfordulhat kisebb eső. A keleti-délkeleti szél többfelé élénk, északnyugaton erős lehet. 13-20 fokig melegedhet a levegő napközben.

Pénteken ragyogó napsütésre számíthatunk, több felhő a Dunántúl nyugati részén lehet, csapadék azonban nem valószínű. A keleties szél többfelé élénk, az északnyugati tájakon helyenként erős lehet. Hajnalban -1, 10, délután 13-18 fok várható.

Hétvégén túlnyomóan napos, szép őszi időre van kilátás. A keleti-délkeleti szél többfelé, elsősorban a Dunántúlon és a Duna mentén lehet élénk, néhol erős. A hajnalok hidegek lesznek, az ország északkeleti felén többfelé lehet gyenge fagy. Délutánonként 15 fok körül alakul a hőmérséklet.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A szerb sajtó szerint egy magyar hátterű cég felügyelhette a 14 ember halálát okozó újvidéki vasútállomás rekonstrukcióját
A szerb Forbes magazin helyi közbeszerzési forrásokra hivatkozva, azt írta: a magyar határhoz vezető vasútvonal rekonstrukciójának felügyeletét az Utiber Project Bureau nevű cég nyerte el, amely a szóban forgó állomás felújítását is végezte.


A szerb sajtó összefüggésbe hozta egy magyar tulajdonú céggel a pénteki újvidéki vasútállomáson történt tragédiát, amelyben tizennégy ember vesztette életét. A szerb Forbes magazin helyi közbeszerzési forrásokra hivatkozva, azt írta: a magyar határhoz vezető vasútvonal rekonstrukciójának felügyeletét az Utiber Project Bureau nevű cég nyerte el, amely a szóban forgó állomás felújítását is végezte.

Múlt pénteken az új üvegterasz váratlanul leszakadt, több ember halálát okozva, másokat súlyosan megsebesítve.

A szerb vasúttársaság állítása szerint a baleset idején felújították az épület belső részét és homlokzatát, de a leszakadt terasz nem képezte a felújítás részét. Az Utiber Project Bureau anyavállalata a magyar Utiber Közúti Beruházó Kft., amely Mészáros Lőrinc építőipari érdekeltségeinek is dolgozik alvállalkozóként.

A Szabad Magyar Szó információi alapján a 2014-ben alapított Utiber Project Bureau komoly növekedésen ment keresztül: bevételei az utóbbi években tizenhétszeresükre, míg nettó profitja kilencvenszeresére nőtt. A cég jelenleg 63 alkalmazottal működik, tulajdonosai pedig az Utiber Közúti Beruházó (85%) és egy belgrádi szerb állampolgár, Jović Miodrag, aki egyben a cég igazgatója is.

A 24.hu cikke emlékeztet rá, hogy az Utiber Közúti Beruházó tulajdonosai Lakits György és Almássy László, akik közösen birtokolják a céget, amely tavaly 5,6 milliárd forintos árbevétel mellett 585 millió forintos profitot ért el. A cég neve Magyarországon nagyrészt akkor került a hírekbe, amikor feltűnt a nemzeti autópálya-koncesszió alvállalkozói között. A hazai autópályák üzemeltetésére szóló koncessziót 2022-ben nyerte el 35 évre a Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz köthető konzorcium.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
Most akkor kell mentő, vagy nem? – kérdezte a diszpécser a rettegő férfitől, aki rosszul lett a saját szedésű gombától és felhívta a 112-t
Végül a Honvédkórház sürgősségi osztályára küldték, ahol órákon át vesztegelt, majd saját felelősségre távozott. Csak ekkor közölték vele, hogy a Péterfy Sándor toxikológiai osztálya a gombamérgezések kezelésének szakértője.


Egy 444 egyik olvasója számolt be arról a portálnak, hogy félelmében felhívta a 112-t, miután rosszul lett az általa gyűjtött és bevizsgált gombától. A segélyhívás során azonban a diszpécser visszakérdezett, hogy szükséges-e mentő, amit az illető nem tudott megítélni. Végül úgy döntöttek, hogy nincs szüksége mentőre, így a 1830-as ügyeleti számra irányították, ahonnan a Honvédkórház sürgősségi osztályára küldték.

Este hét előtt érkezett meg a kórházba, ahol triázsolták:

vért vettek tőle, és közepesen sürgős kategóriába, hármas szintre sorolták, ami sürgős, de nem életveszélyes esetet jelent. Ezután várt, de több mint hat órán át nem látta orvos.

Később az EESZT rendszerben már hozzáfért a saját véreredményeihez, de a kórházban továbbra sem történt semmi. Amikor rákérdezett, miért nincs ellátás, azzal válaszoltak, hogy „a vitális paraméterei jók”. Közben állapota miatt húszpercenként kellett hányás miatt mosdóba mennie, ahol rossz higiéniai állapotokkal szembesült.

Végül éjjel fél egykor, hat óra várakozás után az illető türelme elfogyott, és úgy döntött, hogy saját felelősségére távozik. Ekkor közölte vele egy asszisztens, hogy

a Péterfy Sándor utcai kórház toxikológiai osztálya a gombamérgezés kezelésének szakértője, és a Honvédkórházban csak a tüneteket tudják figyelemmel kísérni.

Ezt az információt korábban se a 112, se a 1830-as vonal nem közölte vele, és a Honvéd sürgősségin sem hangzott el, holott órákat töltött ott.

Másnap, miután rosszulléte nem múlt el, felvette a kapcsolatot a Péterfy kórház toxikológiai osztályával, ahol azonnal fogadták, és infúziós kezelést kapott kiszáradása miatt. Tapasztalatai szerint itt megkapta a szükséges ellátást, és emberi bánásmódban részesült.

A 444 megkereste az Országos Mentőszolgálatot és a Honvédkórházat az ügy részleteivel kapcsolatban. A Honvédkórház válaszában közölte, hogy

a beteg személyiségi- és betegjogaira való tekintettel nem adhatnak részletes tájékoztatást a kezelésről, de hangsúlyozták, hogy az ellátás során a szakmai szabályokat betartották.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Sárral dobálták meg VI. Fülöp spanyol királyt, amikor az árvíz sújtotta Valenciába látogatott
Az áradások már több mint 200 ember életét követelték, és rengeteg az eltűnt. A mentőcsapatok kétségbeesetten kutatnak a földalatti parkolókban és alagutakban, abban a reményben, hogy még találhatnak túlélőket.


VI. Fülöp spanyol király vasárnap Valenciába látogatott, ahol hevesen dühös tüntetők fogadták az árvíz sújtotta városban - írta meg a 444.

A feldühödött tömegből hangos kiáltások harsogtak: „szégyen!”, „gyilkos!” - követelve, hogy a király és a hatóságok számoljanak el, miért nem tettek semmit a tragédia megelőzése érdekében.

Spanyolországot az elmúlt évtizedek legsúlyosabb áradása sújtja: egész városrészeket borított el a sár és a törmelék, a helyszínen összetört autók és elárasztott lakások tanúskodnak a katasztrófa pusztításáról.

Az áradások már több mint 200 ember életét követelték, és rengeteg az eltűnt. A mentőcsapatok kétségbeesetten kutatnak a földalatti parkolókban és alagutakban, abban a reményben, hogy még találhatnak túlélőket – vagy ha nem, legalább megtalálják az áldozatokat.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
Felszámolnák a lakosság ingyenes parkolását Budapesten – ennyit kellhet fizetni, ha átmegy a javaslat
A civilek javaslata csökkentené a dugókat és több teret adna a városiaknak. Cserébe elhozná az ingyenes lakossági parkolás végét.
FM. Kép: szmo.hu - szmo.hu
2024. november 04.



Tizenöt pontból álló javaslattal állt elő az új Fővárosi Közgyűlés 2024. október 4-i ülésén hét civil szervezet, amellyel újraírnák a fővárosi lakossági parkolás szabályait – írja a 24.hu. A javaslat megvalósításával a civilek szerint:

„Jelentősen csökkenthetők a közlekedési dugók, szinte mindig könnyen lehetne szabad parkolóhelyet találni, több hely jutna a zöldítésre, a gyaloglásra, a kerékpározásra, valamint a társas kapcsolatok kialakítására és elmélyítésére.”

A Levegő Munkacsoport, a Járda Gyalogosoké, a Járókelő Közhasznú Egyesület, a Közlekedő Tömeg Egyesület, a Magyar Közlekedési Klub, a Miutcánk és a Város és Mobilitás Intézet által aláírt javaslat egyik sarkalatos pontja a lakossági parkolást érinti, vagyis kifejezetten a közterületen parkoló, fizetős parkolási övezetben élő budapestieket. A civilek meglátása szerint ugyanis az ingyenesség, illetve az alacsony parkolási díj nagy mértékben ösztönzi a gépjárműforgalmat, miközben a kedvezményezettek parkolási díja a töredékét sem fedezi a járművek által elfoglalt közterület értékének.

A nyilvános dokumentum szerint a civilek azt tartanák helyesnek, hogy – mivel a közterületnek értéke van, ezért – az eljárási díj helyett parkolási megváltási díj megfizetéséhez kötni az engedély megadását. A parkolási megváltási díj az éves parkolási díj – az egy órai parkolási díj szorozva az éves fizetésre kötelezett órák számával – meghatározott százaléka. Kezdetben az első autóra legalább 2 százalékot javasolnak, vagyis 98 százalékos kedvezményt, amivel a parkolási zónákban történő lakossági várakozás díja az első autó esetén a következőképp alakulna:

  • A zóna: 2,4 millió Ft/év (100%) – 48 ezer Ft/év (kedvezményes),
  • B zóna: 1,575 millió Ft/év (100%) – 32 ezer Ft/év (kedvezményes),
  • C zóna: 900 ezer Ft/év (100%) – 18 ezer Ft/év (kedvezményes),
  • D zóna: 600 ezer Ft/év (100%) – 12 ezer Ft/év (kedvezményes).

  • Link másolása
    KÖVESS MINKET:

    Ajánljuk