Több fideszes polgármester szerint is ideje lenne már eltörölni az ingyenes parkolást.
Cser-Palkovics András, Székesfehérvár első embere az ATV Híradónak azt mondta, hogy a városnak ez 20-30 milliós bevételkiesést jelent havonta, de ennél is fontosabb, hogy az iskolanyitás hétfőn kezdődő újabb üteme miatt a jelenleginél nagyobb zsúfoltság lehet a közlekedésben, ha maradnak a jelenlegi szabályok. Szerinte ma már minden nagyvárosnak az az érdeke, hogy az önkormányzatok a jövőben maguk dönthessék el, hogy milyen módon szervezik meg a közterületi parkolást. Mint mondta, a legutóbbi kormányzati egyeztetésen a polgármesterek azt az ígéretet kapták, hogy amikor már látszanak az újraindítás lépései, akkor lehet napirendre venni az ingyenes parkolás eltörlését.
Szita Károly, Kaposvár fideszes polgármestere is elmondta, hogy minden megyei jogú városnak okozott pénzügyi nehézséget az intézkedés, Kaposvár esetében összesen 240 millió mínusz keletkezett emiatt. Azt reméli, hogy a koronavírusos esetek számának csökkenésével feloldják majd az ingyenes parkolást, amire szerinte már nem lesz szükség.
Ellenzéki városvezetők már régóta sürgetik az ingyenes parkolás megszüntetését, részben a közlekedési káosz, részben pedig a bevételkiesés miatt.
Több fideszes polgármester szerint is ideje lenne már eltörölni az ingyenes parkolást.
Cser-Palkovics András, Székesfehérvár első embere az ATV Híradónak azt mondta, hogy a városnak ez 20-30 milliós bevételkiesést jelent havonta, de ennél is fontosabb, hogy az iskolanyitás hétfőn kezdődő újabb üteme miatt a jelenleginél nagyobb zsúfoltság lehet a közlekedésben, ha maradnak a jelenlegi szabályok. Szerinte ma már minden nagyvárosnak az az érdeke, hogy az önkormányzatok a jövőben maguk dönthessék el, hogy milyen módon szervezik meg a közterületi parkolást. Mint mondta, a legutóbbi kormányzati egyeztetésen a polgármesterek azt az ígéretet kapták, hogy amikor már látszanak az újraindítás lépései, akkor lehet napirendre venni az ingyenes parkolás eltörlését.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Jelentős változás történt az MBH-bankcsoport háza táján: a Solus Capital nevű alapkezelő céget mostantól nem az MBH irányítja, hanem Vida József, aki korábban maga is vezető szerepet töltött be a pénzügyi szektorban.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) honlapján megjelent közlemény szerint
„az MBH-bankcsoport átadja a Solus Capital Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. tulajdonosi jogait a Vida József exbankár által irányított Apex Capital Asset Management Zrt.-nek.”
A HVG úgy tudja, hogy Vida József kifejezetten erre az ügyletre hozta létre az Apex Capitalt még a nyáron. Korábban ugyanis az MBH-csoport kezelte azokat a nagyrészt állami és saját forrásból működő kockázati tőkealapokat, amelyek hatalmas összegeket fektettek Mészáros Lőrinc mezőgazdasági, turisztikai és egyéb cégeibe, itthon és külföldön egyaránt.
Vida József neve nem ismeretlen ebben a körben: ő irányította annak idején az MBH összeállítását, és részt vett a takarékszövetkezeti rendszer átalakításában is. Később viszont háttérbe szorult, és visszavonult bicskei lovasfarmjára, illetve éttermébe – írja a lap.
Az Apex Capital alapításában nem volt egyedül: a cég mögött ott van a VM Line Vagyonkezelő is, amely Vida bicskei érdekeltségeihez kapcsolódik. A dokumentumok szerint a tulajdonosi struktúrában még lehetnek változások, de ezek részletei egyelőre nem ismertek.
Jelentős változás történt az MBH-bankcsoport háza táján: a Solus Capital nevű alapkezelő céget mostantól nem az MBH irányítja, hanem Vida József, aki korábban maga is vezető szerepet töltött be a pénzügyi szektorban.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) honlapján megjelent közlemény szerint
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Korábban írtunk róla, hogy Soltész Miklós engedély nélkül épített kocsibeállót, ami miatt a szomszédja nem tud behajtani a saját telkére. Az egyházi és nemzetiségi kapcsolatokért felelős államtitkár szomszédja elmondta: mióta Soltész tulajdonába került az utca vége, azóta nem tudja megközelíteni normálisan a telkét, egyik oldalról ugyanis az államtitkár földje határolja, a másikon pedig egy többméteres betonárok.
„Csak” – ennyit mondott az államtitkár felesége az RTL híradójának arra a kérdésre, miért vették meg férjével az utcát.
A település polgármestere, Vezérné Hevedi Tünde azt nyilatkozta az RTL-nek, hogy nem tudja megállapítani, szabályos volt-e a terjeszkedés. Ugyanakkor hozzátette: befedik az árkot, így a szomszéd be tud majd jutni a telkére.
A szóban forgó 91 négyzetméteres terület korábban közút volt, Soltész pedig 2020-ban vásárolta meg 150 ezer forintért az önkormányzattól. A kérelmet még 2014-ben nyújtotta be.
Ráth Gábor és családja 2019-ben vette meg a szomszédos telket, amelyet négy részre osztottak. Három rész másik oldalról is elérhető autóval, egy viszont csak Soltészék felől, de valójában úgy sem.
Az államtitkár korábban arról beszélt, hogy a területet már húsz éve ő és a családja gondozta. A maradék közutat is szerették volna megvenni, de az önkormányzat elutasította a kérelmet, amit tudomásul vettek.
Korábban írtunk róla, hogy Soltész Miklós engedély nélkül épített kocsibeállót, ami miatt a szomszédja nem tud behajtani a saját telkére. Az egyházi és nemzetiségi kapcsolatokért felelős államtitkár szomszédja elmondta: mióta Soltész tulajdonába került az utca vége, azóta nem tudja megközelíteni normálisan a telkét, egyik oldalról ugyanis az államtitkár földje határolja, a másikon pedig egy többméteres betonárok.
Tóka Gábor a Fidesz-kutatásról: Összevissza mértek dolgokat, valaki Rogán Antal hivatalában nem túl hozzáértő kézzel válogatta ki a hat körzetet
A Fidesz saját mérése szerint simán hozná a körzetek többségét. Csakhogy Tóka Gábor szerint ezek az adatok nem érnek sokat, és torzított lehet a minta is. A politológus szerint nem lehet megbízható választókerületi méréseket végezni, pláne ilyen korán.
Nyáron egy kormányközeli intézet 53 ezer embert kérdezett meg arról, hogy kit támogatnának egy egyéni választáson. A kutatás mind a 106 egyéni választókörzetben zajlott, körzetenként 500 fős mintával. Amikor azt kérdezték, kire szavaznának most vasárnap, az jött ki, hogy a Fidesz 66 egyéni mandátumot simán, további 12-t viszonylag könnyedén megnyerne.
Erre hivatkozva Orbán Viktor július 26-án Tusnádfürdőn arról beszélt, hogy a Fidesz jövőre 80 körzetet nyerne meg. Később Kötcsén is magabiztosan nyilatkozott erről, majd a Harcosok órája című műsorban azt mondta: nem érdekli, „mit mond Török Gábor, csak abból tud kiindulni, amit ők mérnek maguknak”.
A listás eredményeknél a választani tudó népesség körében 37–37 százalékot mértek a Tiszának és a Fidesznek is. Ez eltér a kormánytól független intézetek adataitól, amelyek rendre a Tisza jelentősebb előnyét mutatják.
Tóka Gábor választási szakértő a Klubrádióban arról beszélt, hogy hiába kérdeztek meg 53 ezer embert, a módszerrel komoly gondok lehetnek. Korábban az Indexen már megjelent hat választókerületi mérés alapján szerinte
„összevissza mértek dolgokat, valaki Rogán Antal hivatalában nem túl hozzáértő kézzel válogatta ki a hat körzetet”, mivel azok között volt olyan, amely alapján országos Tisza-kétharmad is kijött volna, és olyan is, amely alapján Fidesz-kétharmad.
Felidézte, hogy a mátészalkai körzetben – amit az egyik legfideszesebbnek tartanak – a tavalyi EP-választáson 41 százalékos volt a Fidesz előnye a Tiszához képest, de most csak 9 százalékos különbséget mértek. Zuglóban pedig olyan gyenge ellenzéki vezetést mutatott a kutatás, ami nem egyeztethető össze a korábbi választási eredményekkel.
Tóka szerint nem lehet megbízható választókerületi méréseket végezni, „nem hogy ilyen hosszú idővel a választások előtt, de még egy-két nappal előtte, sőt aznap sem működnek ezek”.
A szakértő elmondta, hogy egy felmérésnél száz esetből egyszer sikerül interjút készíteni, vagyis 53 ezer emberhez akár 5,3 millió hívás is kellett.
Nyáron olyan emberek válaszolhattak, akik egész nap elérhetők voltak, ez pedig „demográfiailag nagyon torz mintát tud eredményezni”.
Szerinte érdemes inkább más módszerekkel becsülni az egyéni körzetek eredményeit. Például az aktuális pártpreferenciákat össze lehet vetni azzal, hogy egy-egy körzet korábban mennyire tért el az országos átlagtól. A 37–37 százalékos mostani listás eredményt is furcsának tartja, és úgy véli, „tényleg csak azokat érték el, akik könnyen meginterjúvolhatók, jó eséllyel beszédes, idős embereket – ez a minta pedig a Fidesz javára torzít”.
Szerinte a választókerületi közvélemény-kutatásokat mindig fenntartással kell kezelni.
Nyáron egy kormányközeli intézet 53 ezer embert kérdezett meg arról, hogy kit támogatnának egy egyéni választáson. A kutatás mind a 106 egyéni választókörzetben zajlott, körzetenként 500 fős mintával. Amikor azt kérdezték, kire szavaznának most vasárnap, az jött ki, hogy a Fidesz 66 egyéni mandátumot simán, további 12-t viszonylag könnyedén megnyerne.
Erre hivatkozva Orbán Viktor július 26-án Tusnádfürdőn arról beszélt, hogy a Fidesz jövőre 80 körzetet nyerne meg. Később Kötcsén is magabiztosan nyilatkozott erről, majd a Harcosok órája című műsorban azt mondta: nem érdekli, „mit mond Török Gábor, csak abból tud kiindulni, amit ők mérnek maguknak”.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Lázár János szerint ha folytathatják a munkát, Magyarország újra nagy és gazdag lesz – a kommentelők be is szóltak neki
Az építési és közlekedési miniszter egy kontextus nélküli posztban üzent. A kommentelőkben ugyanakkor felmerült néhány kérdés az állítással kapcsolatban.
Kontextus nélküli üzenetet tett ki Facebook-oldaláraLázár János. Az építési és közlekedési miniszter mindössze annyit írt:
„Ha folytathatjuk a munkát, Magyarország újra nagy és gazdag ország lesz!”
Arra nem tért ki a politikus, hogy milyen konkrét kormányzati tervvel kapcsolja össze az állítást. Az igaz, hogy nem először ír hasonló, a "semmiből jött" posztokat, de eddig többnyire a kormány konkrét intézkedéseiről vagy a Tisza Párt kritikájáról szóltak ezek. A Tranzit fesztiválon pedig olyan, a mostanihoz hasonló állítást tett, miszerint: „Magyarország félkész ország, ezért még legalább négy évre van szükségünk ahhoz, hogy elkészüljünk”.
Legutóbbi posztja alatt a kommentelők igen szkeptikusak. Az egyikük szerint ez azt jelentheti: „Ja, közpénzen fizetett állami kocsi sofőr szállítja majd az én gyerekem is” – utalva a tegnapi esetre, amikor a miniszter fiát egy szolgálati Mercedes kisbuszból látták kiszállni.
Volt, aki megjegyezte, hogy szokatlanul őszinte kritikának számít, hogy egy kormánypárti politikus beismerje, hogy az ország „most kicsi és szegény”. Többen írnak arról, hogy Magyarország most is nagy és gazdag, ha a kormánypárti politikusok vagyonát nézzük. De viszonylag népszerű volt ez a vélemény is:
„15év 2\3 alatt nem sikerült... nem most kéne elkezdeni.”
Kontextus nélküli üzenetet tett ki Facebook-oldaláraLázár János. Az építési és közlekedési miniszter mindössze annyit írt:
„Ha folytathatjuk a munkát, Magyarország újra nagy és gazdag ország lesz!”
Arra nem tért ki a politikus, hogy milyen konkrét kormányzati tervvel kapcsolja össze az állítást. Az igaz, hogy nem először ír hasonló, a "semmiből jött" posztokat, de eddig többnyire a kormány konkrét intézkedéseiről vagy a Tisza Párt kritikájáról szóltak ezek. A Tranzit fesztiválon pedig olyan, a mostanihoz hasonló állítást tett, miszerint: „Magyarország félkész ország, ezért még legalább négy évre van szükségünk ahhoz, hogy elkészüljünk”.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!