Kedden délelőtt műszaki hiba miatt leállt Ceglédnél a Szegedről Budapestre tartó vonat. Az utasok 8.50-kor indultak útnak a szegedi Kiskundorozsma állomásról, mivel a város központi pályaudvaráról az építkezések miatt csütörtökig nem közlekednek vonatok.
11 óra 10 perckor a szerelvény Cegléd közelében megállt.
A mozdony meghibásodott, az utasok pedig a következő tájékoztatást kapták: „Tájékoztatjuk utasainkat, hogy a Budapest-Nyugati pályaudvarra tartó vonat a mozdony meghibásodása miatt bizonytalan ideig állni fog, de talán fél óra múlva visszahúznak bennünket Ceglédre.” A vonatot végül nem sokkal dél előtt kezdték el visszavontatni – írja a Magyar Hang.
A kalauz arra kérte az utasokat, hogy ne szálljanak le a szerelvényről, mert az életveszélyes lehet. Azt is jelezte, hogy visszaérkezés után a következő járattal tudnak majd tovább utazni.
A tervek szerint 12.13-kor egy Szegedről érkező IC vitte volna tovább az utasokat, de ez a járat is 20 percet késett. Végül egy másik, Ceglédről Budapestre induló szerelvényre szálltak át, amely szintén 30 perces késéssel indult el. Az utazás így összesen négy és fél órán át tartott: az emberek délután fél kettőre érkeztek a fővárosba, de nem a Nyugatiba, hanem Kőbányára.
A szerelvényen két 7–8 év körüli gyerekével utazott egy édesanya is, aki a késlekedés miatt jó eséllyel lekéste a repülőjáratát, míg mások munkába vagy találkozóra igyekeztek Budapestre. A helyzeten csak rontott, hogy a lerobbant vonaton áram és wifi sem állt rendelkezésre.
Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője az esetről a közösségi oldalán a hír kapcsán megjegyezte: „Lehet, így értette Lázár, hogy 'elég volt a luxizásból!'”
A korábbi közlekedésért felelős államtitkár az utóbbi napokban több másik posztban is foglalkozott a vasúti közlekedés áldatlan állapotaival. Itt arról írt, hogy a parlamenti kétharmad hétfőn elfogadta Lázár János „vasúti vonalbezárásokat és jelentős járatritkítást előrevetítő, és a szakszervezetek sztrájkjogait gyakorlatilag megszüntető törvénymódosítását”, itt pedig arról, hogy a miniszter „arrogáns stílusban másokra mutogat, hogy a HÉV-ek vagy a budapesti vasúti, villamoshálózat vagy trolibusz fejlesztések miért nem haladnak, pedig 2022-ben személyesen ő, a saját kézírásával firkálta oda ezen beruházások mellé, hogy Lezárni!”.
Kedden délelőtt műszaki hiba miatt leállt Ceglédnél a Szegedről Budapestre tartó vonat. Az utasok 8.50-kor indultak útnak a szegedi Kiskundorozsma állomásról, mivel a város központi pályaudvaráról az építkezések miatt csütörtökig nem közlekednek vonatok.
11 óra 10 perckor a szerelvény Cegléd közelében megállt.
A mozdony meghibásodott, az utasok pedig a következő tájékoztatást kapták: „Tájékoztatjuk utasainkat, hogy a Budapest-Nyugati pályaudvarra tartó vonat a mozdony meghibásodása miatt bizonytalan ideig állni fog, de talán fél óra múlva visszahúznak bennünket Ceglédre.” A vonatot végül nem sokkal dél előtt kezdték el visszavontatni – írja a Magyar Hang.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Eltűnt egy városnyi magyar három hónap alatt – drámai adatokat közölt a KSH
Idén márciusban kevesebb mint 6000 baba született, miközben több mint 11 ezren haltak meg. A természetes fogyás meghaladta a tavalyi év azonos időszakát.
Idén márciusban 5885 gyermek született Magyarországon, miközben 11 198 ember hunyt el – derült ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteki jelentéséből. A születésszám 8,9 százalékkal maradt el a tavaly márciusi adathoz képest, míg a halálozások száma 4,9 százalékkal emelkedett.
Márciusban a napi születésszám átlaga 190 volt, ami még a februári, rekord-alacsony hónap adatait is alulmúlta. Akkor 5653 gyermek jött világra, de mivel az a hónap rövidebb, a napi átlag 202 volt. A márciusi adat tehát tovább csökkent.
Az év első három hónapjában a születések és a halálozások száma közötti különbség tovább nőtt.
Március végéig 1397-tel kevesebb újszülött jött világra, és 1484-gyel többen haltak meg, mint 2024 azonos időszakában. A természetes fogyás mértéke így elérte a 17 300 főt, ami 20 százalékkal – a szökőnap hatását figyelembe véve pedig 21 százalékkal – magasabb, mint a tavalyi év első negyedévében mért 14 419 fős érték.
A KSH kiemelte:
„Ez a 17 300-as szám olyan, mint ha az első három hónap alatt elnéptelenedett volna Pomáz vagy Dabas.”
A születésszám csökkenésével együtt a teljes termékenységi arányszám is visszaesett. Márciusban 1,31 volt ez az érték, míg februárban 1,34, tavaly márciusban pedig 1,38. Ennél alacsonyabb érték csak 2010-ben (1,25) és 2011-ben (1,23) volt.
A házasságkötések száma szintén visszaesett.
Márciusban 2968 pár házasodott össze, ami 2 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos hónapjához képest. Az első negyedévben összesen 6614 házasságot regisztráltak, ez 6,4 százalékkal kevesebb, mint 2024 első három hónapjában.
Idén márciusban 5885 gyermek született Magyarországon, miközben 11 198 ember hunyt el – derült ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteki jelentéséből. A születésszám 8,9 százalékkal maradt el a tavaly márciusi adathoz képest, míg a halálozások száma 4,9 százalékkal emelkedett.
Márciusban a napi születésszám átlaga 190 volt, ami még a februári, rekord-alacsony hónap adatait is alulmúlta. Akkor 5653 gyermek jött világra, de mivel az a hónap rövidebb, a napi átlag 202 volt. A márciusi adat tehát tovább csökkent.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Az OTP Bank fejlesztési munkálatai miatt május 17-én és 18-án rövidebb kimaradásokra kell számítani néhány szolgáltatás esetében – közölte a pénzintézet.
Május 17-én 10 órától a késő esti órákig nem lesz elérhető az azonnali fizetési szolgáltatáshoz kapcsolódó fizetési kérelem funkció. Ezen a napon este 21 és 22 óra között a teljes azonnali fizetési szolgáltatás is szünetelni fog 20 percre.
Május 18-án a fejlesztés hajnalban folytatódik. Reggel 3 és 5 óra között újabb 20 perces leállás várható az azonnali fizetési szolgáltatásban.
Az OTP Bank előre jelezte az érintett időpontokat, hogy az ügyfelek időben fel tudjanak készülni a kimaradásokra.
Az OTP Bank fejlesztési munkálatai miatt május 17-én és 18-án rövidebb kimaradásokra kell számítani néhány szolgáltatás esetében – közölte a pénzintézet.
Május 17-én 10 órától a késő esti órákig nem lesz elérhető az azonnali fizetési szolgáltatáshoz kapcsolódó fizetési kérelem funkció. Ezen a napon este 21 és 22 óra között a teljes azonnali fizetési szolgáltatás is szünetelni fog 20 percre.
Május 18-án a fejlesztés hajnalban folytatódik. Reggel 3 és 5 óra között újabb 20 perces leállás várható az azonnali fizetési szolgáltatásban.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Milliárdok úsznak el a Dunán? – A kormány vidékre vinné a Római-part pénzét
Hamarosan végleg elbukhat Budapest egyik legfontosabb árvízvédelmi projektje. A főváros hiába kérte az uniós milliárdokat, a kormány nem siet aláírni a szükséges papírokat.
Hétfőn lejár az utolsó határidő, amelyen belül a főváros még benyújthatja a szükséges dokumentumokat az észak-pesti és a csillaghegyi árvízvédelmi projektekhez kapcsolódó uniós támogatás megszerzéséhez. Bár a főváros március 28-án beadta a támogatási kérelmet, az Irányító Hatóság további dokumentumokat kért, többek között az Építési és Közlekedési Minisztériummal kötendő konzorciumi szerződést.
A beruházási törvény értelmében minden olyan projektbe, amely állami közreműködéssel vagy uniós forrásból valósul meg, a minisztériumot is be kell vonni
konzorciumi partnerként – akkor is, ha nem járul hozzá anyagilag. A konzorciumi szerződés azonban eddig nem született meg, és ennek hiányában az Irányító Hatóság nem tudja jóváhagyni a kérelmet, írta a Népszava.
A fővárosi árvízvédelemre 2023-ban elfogadott kormányhatározat összesen 32,2 milliárd forintot különített el: ebből 28,3 milliárd forintot a Római-partra tervezett mobilgát kiviteli terveinek elkészítésére és megvalósítására, míg 3,9 milliárdot az észak-pesti projektre.
Az Európai Unió a beruházásokat 100 százalékban támogatná.
A mostani fejlesztésekhez kapcsolódóan a főváros korábban is kapott forrást: az előző uniós pénzügyi ciklusban 3,8 milliárd forintot észak-pesti szakaszra, 5,8 milliárdot pedig a Csillaghegyi-öblözet védelmére. Utóbbiból megvalósult a pünkösdfürdői és az Aranyhegyi-patak védműve, valamint elkészült a Római-parti szakasz megvalósíthatósági tanulmánya.
A Római-parti védmű nyomvonala a Nánási-Királyok útja mentén kapott vízjogi létesítési engedélyt. A part menti megoldás hívei azonban bíróságon támadták meg a döntést, az eljárás jelenleg is tart.
A kivitelezői tender még folyamatban van, így egyelőre az sem biztos, hogy lesz olyan ajánlat, amely belefér a 28,3 milliárd forintos keretbe.
A projekt – ha minden jóváhagyást megkap – a tervezéssel együtt legalább négy évet venne igénybe.
A márciusi közgyűlésen ismét felszínre kerültek a korábban is ismert érvek: a part menti védekezés támogatói és ellenzői is felszólaltak. A vitában szó esett a természetes partszakasz lepusztításától és a fák kivágásától való félelmekről, valamint a lakók aggályairól.
A Fővárosi Közgyűlés 2020 januárjában döntött a Királyok útja–Nánási út nyomvonalon húzódó védmű megvalósíthatóságának vizsgálatáról. A szakértői anyag szerint mindkét nyomvonal megvalósítható, de a part mentén 700, a belső útvonalon csupán 160 fa kivágása szükséges, így ez utóbbi kevésbé terhelné a környezetet.
Kiss Ambrus, a Főpolgármesteri Hivatal főigazgatója szerint az ÉKM késlekedése miatt közel százezer ember válhat kiszolgáltatottá az egyre gyakoribb és pusztítóbb árvizeknek.
Mint fogalmazott: „az unió a korábbi 9,3 milliárd forint értékű támogatás visszafizetését is kérheti”. Véleménye szerint a kormány ezt a pénzügyi terhet a fővárosra hárítaná.
Közben más térségek is jelezték igényüket a támogatásra. Czepek Gábor, az Energiaügyi Minisztérium államtitkára azt mondta: „izgatottan várja” a döntést, mert „a pénznek másutt is jó helye lenne”. A Homokhátság vízmegtartási problémáinak rendezésére már „bekészített projektek” várakoznak.
Hétfőn lejár az utolsó határidő, amelyen belül a főváros még benyújthatja a szükséges dokumentumokat az észak-pesti és a csillaghegyi árvízvédelmi projektekhez kapcsolódó uniós támogatás megszerzéséhez. Bár a főváros március 28-án beadta a támogatási kérelmet, az Irányító Hatóság további dokumentumokat kért, többek között az Építési és Közlekedési Minisztériummal kötendő konzorciumi szerződést.
A beruházási törvény értelmében minden olyan projektbe, amely állami közreműködéssel vagy uniós forrásból valósul meg, a minisztériumot is be kell vonni
konzorciumi partnerként – akkor is, ha nem járul hozzá anyagilag. A konzorciumi szerződés azonban eddig nem született meg, és ennek hiányában az Irányító Hatóság nem tudja jóváhagyni a kérelmet, írta a Népszava.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
„Elég erre a két képre nézni. A Fidesz és a TISZA gyűlése Pécsett. A múlt és a jövő” – írta Magyar Péter pénteki posztjában, amiben két fotót osztott meg. Az egyik kép a TISZA Párt, a másik pedig a Fidesz országjárásán készült Pécsen.
„A Fidesz és Orbán Viktor is pontosan tudja, hogy nemsokára lezárul a hazugság, a korrupció és gyűlöletkeltés korszaka” – írja a TISZA Párt elnöke, aki szerint a Fidesz a hátralévő pár hónapban még minden meg fog próbálni.
„A félelemkeltést, fenyegetést és megosztást rekord fokozatra kapcsolják. Nincs már más eszköze a Fidesznek. Orbánnál nincs morális fék a hazugságban, bárkiből és bármiből igyekszik sátánt koholni, ha az érdeke úgy kívánja. Csak elég hangosan kell kiabálnia a közrádióban, csak elég sokat kell költeni óriásplakátokra, csak elég sok propaganda janicsárt kell bevetnie”
– fogalmazott Magyar.
„Rossznak lenni rossz. Álságosnak és álszentnek is rossz lenni” – írta a politikus, aki szerint
„álságos és képmutató dolog reggel 7:30-kor telehazudni az étert a Kossuth rádióban, majd felszállni a magángépre és elrepülni Rómába farizeusként annak a pápának a ravatala elé, akinek a legfőbb üzenete a szeretet és az elesettek megsegítése volt és bátran vallotta, hogy jónak lenni jó”.
„Orbán Viktor ma már szemérmetlenül hazudik, gyűlölködik és fenyeget” – jegyezte meg Magyar, aki bejegyzését azzal zárta: „Az igazság és a szeretet végül mindig győz. Most is így lesz”.
„Elég erre a két képre nézni. A Fidesz és a TISZA gyűlése Pécsett. A múlt és a jövő” – írta Magyar Péter pénteki posztjában, amiben két fotót osztott meg. Az egyik kép a TISZA Párt, a másik pedig a Fidesz országjárásán készült Pécsen.
„A Fidesz és Orbán Viktor is pontosan tudja, hogy nemsokára lezárul a hazugság, a korrupció és gyűlöletkeltés korszaka” – írja a TISZA Párt elnöke, aki szerint a Fidesz a hátralévő pár hónapban még minden meg fog próbálni.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!