KULT
A Rovatból

Az Irie Maffia egy életérzés: a 20 éves szülinapi bulin is elérték, hogy mosolyogva távozzon a közönség

Húsz év, egy estére sűrítve: az Irie Maffia óriási bulit csapott az MVM Dome-ban! Régi és új dalok, sztárvendégek, pazar hangulat – a közönség táncolt, ünnepelt, és egy pillanatra sem fogyott ki az energiából.


Kettőt jobbra, kettőt balra! Egy átlagos tánctanár két hónapig küzd, hogy a teljesen alkalmatlan alanyokba beleparancsolja a legalapvetőbb lépéseket. Az Irie Maffiának elég volt két perc, hogy a közönség úgy táncoljon, ahogy ők fütyülnek. És fütyültek, nem is akárhogy!

20 éves jubileumát ünnepelte a zenekar az MVM Dome-ban, amely legalább akkora buli volt nekik, mint a közönségnek. Gondosan fel lett építve az est, régi és új dalok is helyet kaptak a műsorban, kiszolgálva az ősrajongókat és a spotify-üdvöskéket. Egy biztos, senki sem távozott üres kézzel.

Az estét a Paso nyitotta, berobbantak a színpadra és kihasználták a rendelkezésükre álló időt, előzenekarként is főműsoridős minőséget hoztak. Az akkor még foghíjas közönséget teljesen ráhangolták az elkövetkezendő két órára, de akkor sem tört volna ki a lázadás, ha ők maradnak a színpadon és semmi más nem történik. Lement a buli, az elégedett közönség pedig bemelegedve, jókedélyűen várta az est sztárcsapatát. Hatalmas örömmel konstatáltuk, hogy végre jól szólt a Dome, úgyhogy lélegzet-visszafojtva vártuk a főszereplőket.

Az Irie Maffia egy életérzés. Játszhatnak a jól bevált Budapest Parkban, egy rémesen szóló fesztiválon, vagy egy meghitt klubban, mindig elérik, hogy mosolyogva távozzon a közönség. A négy frontembert felvonultató zenekar egészen egyedi módon ötvözi a reggae-t, a pop-ot és a rock-ot. Ez pedig egy olyan recept, ami alapján érdemes főzni.

Az Irie-val mellé-lőni nem lehet, korosztálytól független szórakozást nyújtanak két évtizede. A koncertre fiatalok és idősebbek is jegyet váltottak, ráadásul ugyanolyan beleéléssel táncolták végig a közel 120 percet. Nem csak az állóhelyeken, az ülőszektorokban és a VIP-ban is.

Fotók:

A koncerten 36(!) dalt hallhattunk, volt, amit teljes egészében, bizonyos opuszokat azonban csak 1-1 pillanatig. Ezt biztosan sokan sajnálták, de ha minden számot eljátszottak volna, akkor még holnap is ott ülnénk. Természetesen minden mozdulat meg volt koreografálva, ami egy ekkora produkciónál elvárható.

Ha már szülinap, akkor azt méltó módon illik megünnepelni. Sztárvendégek hada szórakoztatta a közönséget. Fluor Tomi, Marsalkó Dávid, Jaber, Said mind felléptek az este során, az igazán nagy attrakció azonban az volt, hogy minden dal azonos mértékű ovációt kapott, akár volt sztárvendég, akár nem.

Sena, Kemon, Busa és Columbo a lehető legnagyobb természetességgel állt a ki a közönség elé, nincsenek sztárallűrök, csak a duma és a dallamok. Egyszerű, lényegretörő, szerethető. Ha már március 15-én volt a koncert, akkor kötelező beszélni a megjelenésről. Sena őrületes jelmezekben állt ki a színpadra, egyik pillanatban indiánlányként, a másikban félszárnyú angyalként dalolt a rajongóknak. Columbo és Busa, adva a nemzeti összetartozás élményének, kokárdát viselt a jubileumi esten. Kemon is átöltözött egyszer, korábbi okkersárga szettjét farmerkabátra és ahhoz illő baseballsapkára cserélte.

A hideg és meleg fények remekül aláfestették a dalok hangulatát. Egyik pillanatban még egy rendőrségi kihallgatáson ültünk, a másikban pedig a tengerparton táncoltunk. Óriási utazás volt térben és időben egyszerre. A zenekar megidézte a kezdeti időket, de a mostani slágereik is helyet kaptak a setlisten. A régi és újabb rajongók is kielégülten távozhattak a tényleg minden korszakot felölelő koncertről.

A házibuli jelleget tovább erősítette, hogy a zenekar a színpadra vitetett egy italpultot, ahol az éppen megpihenő tagok és a stáb békésen fogyaszthatott kedvére. Volt közös koccintás, de egyszemélyes bárszeánsz is. Összességében egy hatalmas, kellően hosszú, méltó bulit kaptunk az Irie Maffia első húsz évét felölelve, kíváncsian várjuk, hogy mit hoz majd a következő húsz év. Főleg úgy, hogy a gépezet nem áll le, gőzerővel robog tovább és jobb formában van, mint valaha.

VIDEÓ: Részlet a koncertből


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Káprázatos légi parádéval ünnepelte a honvédség augusztus 20-át
A bemutatón nemcsak a jól ismert régi helikopterek, hanem vadonatúj harci és szállító gépek is feltűntek, amelyek most először repültek a főváros felett.


Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.

Az érdeklődők a bemutatón láthatták

a már jól ismert MI–17 és MI–24 helikoptereket, de a legújabb H145M és H225M típusok is feltűntek.

Az eseményen készült fotóinkat itt tudjátok megnézni (kattintás után galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A romantikus komédia, ami se nem vicces, se nem romantikus, de épp ettől lesz jobb és több – Kritika a Többesélyes szerelemről
Mondd, te kit választanál? A dúsgazdag, magas, jóképű és sármos üzletembert, vagy a csóró, magas, jóképű, sikertelen színész exedet? Itt a szerelem ötven árnyalata!


Celine Song nevét 2023 januárjában kezdte hajtogatni szinte mindenki az amerikai filmes körökben, amikor első filmjét, az Előző életeket bemutatták a Sundance Filmfesztiválon. Nem véletlenül, hiszen egy csodás alkotásról volt/van szó, amelyben két dél-koreai gyerekkori jó barát (talán több is annál), a Föld két legtávolabbi pontjára kerül, majd felnőttként újra felveszik a kapcsolatot, és maguk sem gondolják, hogy ez milyen érzelmeket ébreszt bennük.

A film átfesztiválozta a világot, majd 2024 januárjában végül a magyar mozikba is befutott (igaz, 2023 szeptemberében már el lehetett csípni a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon), nem sokkal később pedig két Oscar-díjra is jelölték, a legjobb film és a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriáiban.

S hogy mi volt az Előző életek titka? Minden bizonnyal a benne rejlő őszinteség, hitelesség és emberiesség. Egy apró és érzékeny, sokszor szavak nélkül is sokatmondó alkotásról van szó, amellyel a dél-koreai Celine Song számára megnyíltak Hollywood kapui. Ő pedig rendesen betrappolt rajtuk. A következő filmjéhez ugyanis már olyan álomgyári nagyágyúkat sikerült megnyerni, mint Anastasia Steele, A mandalóri és Amerika Kapitány, vagyis Dakota Johnson, Pedro Pascal és Chris Evans.

Ha pedig az Előző életek egyik fő erénye az őszinteség volt, akkor ezt Song a Többesélyes szerelemmel rendesen kimaxolta. Talán túl is tolta… De hogyan lehet túltolni az őszinteséget? Nos, a sztori szerint a sikertelen színésznőből sikeres házasságközvetítővé vált Lucy Mason (Dakota Johnson) „örök szingliként” azt állítja, hogy vagy egyedül fog meghalni, vagy egy gazdag férfihoz megy feleségül. A szakmai sikerei ellenére Lucyt azonban egyre inkább frusztrálják ügyfelei irreális elvárásai. Részt vesz egy korábbi kliense esküvőjén, ahol megismerkedik a tehetős befektetővel, Harryvel (Pedro Pascal), aki élénk érdeklődést mutat iránta, de Lucy elutasítja, s azt javasolja, inkább legyen a cége ügyfele, hiszen ő lenne a legkapósabb férfi.

Lucy az esküvőn ráadásul váratlanul találkozik az exével, Johnnal (Chris Evans) is, aki éppen felszolgál a násznépnek, és továbbra is várja, hogy befusson színészként. Felelevenítik a közös múltjukat, amely az anyagi nehézségeik miatt ért véget.

Hősnőnk tehát nehéz helyzetbe kerül: választania kell a jóképű, sármos és mocskosul gazdag Harry, vagy a szintén jóképű, de csóró John között.

A Többesélyes szerelem magyar címe nyilvánvalóan a sztori romkomos oldalára utal, s ezzel próbálja becsábítani a nézőket a mozikba. Az eredeti cím, a Materialists (Materialisták) azonban már jóval őszintébb, hiszen Celine Song filmje egyrészt nem vígjáték, másrészt, ha lehet ilyen jelzővel illetni, akkor inkább antiromantikus film. A főhősnő ugyanis meg van győződve róla, hogy a házasság egy kölcsönösen gyümölcsöző üzlet két fél között, és a boldogságot az anyagi biztonság hozza el (persze az sem baj, ha a férfi jól néz ki, magas, és korban is stimmel).

Mert passzolhat egymáshoz bármennyire két ember, ha nincs elég pénz a közös életükre, az csak vitákat, veszekedéseket generál, szóval a szerelem nem elég a teljes boldogsághoz.

Song filmje tehát minden, csak nem a klasszikus hollywoodi értelemben vett romantikus film. Inkább megöli a romantikát.

Aztán persze a két férfi közt tipródó Lucy is kezdi felfogni, hogy nem lehet mindent matekkal megoldani, de addira a Többesélyes szerelem már elvesztette a szimpla romkomra izguló közönsége érdeklődését. Épp ezért is számít bátor vállalkozásnak: nem azt kapjuk, amit várunk tőle, és nem biztos, hogy örülünk annak, amit kapunk, de az biztos, hogy el fogunk gondolkodni rajta.

A film első fele épp ezért erősebb is, mivel abban kapjuk az arcunkba ezt a hollywoodi csöpögős romantikát kíméletlenül ledózeroló őszinteséget, a második felére már inkább kezd a cselekmény olyan irányt venni, mint ami ellen korábban oly ékesen felszólalt.

Azért így is távol áll a giccstől, csupán Song megijedt kissé a saját felvetésétől és a nézők teljes elidegenítésétől. Persze ezzel sincs semmi baj, hiszen a Többesélyes szerelem így is emlékezetesebb, mint a műfajbeli átlagos limonádék, és savanyúbb azoknál, mivel jóval több citromot facsartak bele.

E film kapcsán azonban már nem lehet elmondani, hogy szavak nélkül is sokatmondó lenne, annyi benne a szövegelés, és bizony épp ennyivel marad el az Előző életektől. Song első rendezésében a karakterek minden gondolatával és érzelmi vívódásával tisztában voltunk az apró rezdüléseikből, az egymásra nézéseikből, a ki nem mondott szavaikból. A Többesélyes szerelem azonban mindent kimond, sokszor. A kevesebb több lett volna.


Link másolása
KÖVESS MINKET: