A fenntarthatóság 5 szabálya a szavaktól a tettekig
A koherencia
Az elemzett cikkek arról is szólnak, hogy az emberek akkor hajlamosak fenntartó cselekedetekre, ha azok javukra válnak, például jót tesz az egészségüknek, vagy ha tudják, hogy tettük valóban szolgálja a környezetet. Az egyik tanulmány egy szálloda példájával illusztrálja ezt az összefüggést: komposztálható fürdőszobai eszközöket kaptak a vendégek, akiktől azt kérték, hogy takarékoskodjanak a szobájukban az energiával. A módszer bevált, 12%-kal kevesebb energia fogyott. Ha viszont egy fenntarthatósági kampány vagy felhívás nem tűnik koherensnek, ellenkező hatást válthat ki: ilyenkor rendszerint növekszik a fogyasztás és a pazarlás.

Ugyancsak fontos e téren, hogy miként tekintünk önmagunkra. Az emberek választásait befolyásolja személyiségük, vagy az, amilyenek lenni szeretnének.
Az egyik tanulmány azt állapította meg, hogy a környezetvédelmet időnként „nőiesnek” tartják, és ez eltántoríthat olyan férfiakat, akik ragaszkodnak a hagyományos nemi szerepekhez. A környezetvédelem a természet megóvásaként prezentálva azonban vonzó mindkét nem számára, és betemeti a nemek közötti szakadékot.
Az átláthatóság
A szociális magatartások a fenntarthatóság területén is érintik mind az agyat, mind a szívet. A pozitív és negatív érzelmek, a büszkeség, a jókedv befolyásolják az emberek cselekedeteit a klímáért, míg az ellenkező, mint például a bűntudat gerjesztése, kevésbé hatékony. A legjobb módszer – állítják a kutatók – a korrekt informálás, például a lámpák energetikai címkéi, amelyek a felhasznált wattok mennyiségéről tájékoztatják a fogyasztókat, aligha hatásosak, viszont az az információ, amely arról szól, hogy 10 év alatt mennyit lehet velük megtakarítani, megnégyszerezte vásárlásukat.
Hiteles példák
A fenntarthatóságra való ösztönzésben hatásos módszer, amely hiteles példákkal ismerteti, hogy például a klímaváltozás hogyan hat az állatvilágra, és hogyan menthetők egyes állatfajták. Az emberek általában kevésbé fogékonyak az elvont dolgokra, vagy egy jövőkép felvázolására, kézzel foghatóvá kell tenni a fenntarthatóság fontosságát. Hatásosak a képek is. Egy grafikonnál több, ha úgy tetszik, érzelmekre hatóbb egy leomló jéghegy látványa, vagy annak bemutatása, hogy a klímaváltozás miként hat az általunk ismert emberekre, állatokra, növényekre.

Cselekvésre serkent az is, ha megkérdezik a fogyasztóktól, hogy mit gondol, hogyan emlékeznek majd rá az utódok. Egy felmérés szerint ennek a kérdésnek a hatására az átlagnál 45%-kal több adomány gyűlt össze környezetvédelmi célokra.