FELFEDEZŐ
A Rovatból

6 hétig feküdt holtan a hajón az olasz kapitány, mert nem engedték kikötni a járművet

A kapitány vélhetően a koronavírusba halt bele, amely a család szerint elkerülhető lett volna.


Hat hétig feküdt a kapitány holtteste a hajó egyik kabinjában, miután a járványhelyzet miatt egy kikötő sem engedte kikötni a hajót. A 61 éves olasz férfi családja igazságot követel - írja a CNN.

Angelo Capurro márciusban indult Olaszországból újabb megbízatásra, egy 25 napos ázsiai útra az Ital Libera nevű olasz teherhajóval. A 61 éves kapitány március 27-én indult Triesztből, ahol előtte negatív koronavírus-tesztet produkált. Onnan Dohába majd Johannesburgba repült, végül Durban kikötőjéből indult útra a hajójával Szingapúr felé április elsején.

Capurro másnap rosszul lett: köhögni kezdett, mellkasi fájdalmai és légzési nehézségei voltak.

Családja telefonon tartotta vele a kapcsolatot, elmondásuk szerint a férfi képtelen volt köhögés nélkül beszélni, és állapota gyorsan romlott. Néhány nappal később már ki sem tudott szállni az ágyából, a szobájában különítették el a többiektől, ahová az egyik kijelölt matróz vitt neki gyógyszert és élelmet. A kezelést az is nehezítette, hogy a járművön nem utazott hajóorvos, a kijelölt egészségügyi felelős pedig éppen Capurro volt. A kapitány paracetamollal próbálta kezelni magát, valamint oxigént is talált a hajón. A család jelezte a hajót birtokló cégnek, az Italia Marittimának - amely épp annak az Evergreen Marine Corporationnek az olasz hajóosztaga, amely a Szuezi-csatornában elakadt Ever Givent is birtokolja -, hogy a kapitány állapota rohamosan romlik, és orvosi segítségre van szüksége. A feleség kérését állítása szerint elutasították. Capurro közben a hajón elvégzett egy gyorstesztet, amely negatív eredményt mutatott. A kapitány két nappal később meghalt.

A hajó ekkor három napnyira volt Szingapúrtól, a feleség pedig ismét telefonálgatásba kezdett, hogy férje holttestét hazajuttassa.

"Ezzel kezdetét vette egy groteszk és embertelen kálvária"

- mondta el a lapnak Raffaella Lorgna, a család ügyvédje.

A hajót ugyanis a járványügyi helyzet miatt egy kikötő sem akarta fogadni. Az Italia Marittima közleménye szerint az olasz külügyminisztérium és több olasz nagykövetség is megpróbálta elintézni, hogy valamely közeli ország kikötője fogadja a hajót, ám a szigorú járványügyi előírásokra hivatkozva egyik kikötő sem engedte partra szállni a 20 fős legénységet. Indonézia, Szingapúr, Malajzia, Thaiföld, Vietnam, Dél-Korea, a Fülöp-szigetek és a Dél-afrikai Köztársaság sem engedte be a legénységet. A hajó Malajzia fővárosában, Jakartában horgonyozott, ám a legénység itt sem szállhatott partra, és a kapitány teste is a hajón maradt. További bizonytalanságra adott okot, hogy nem volt ismert, hányan kapták el a kapitánytól a hajón a betegséget. A cég közleménye szerint végül 14 napos karanténba került az egész legénység, mivel többen pozitív tesztet produkáltak. A karantén leteltekor a kapitány holtteste már hatodik hete feküdt egy raktárhelyiségben, mivel a hajón nem volt más módja a holttest elhelyezésének.

A család tudomása szerint a holttest nagyon rossz állapotban volt, és előfordulhat, hogy emiatt a boncolás sem fogja tudni kideríteni, miben is halt meg pontosan a kapitány.

Ezt követően tudták átvenni a holttestet, amelyet aztán vissza kellett juttatni Olaszországba. A hajó új kapitányára azonban szintén egyhetes izoláció várt, így végül csak május 26-án indulhattak vissza. A hajó a kapitány holttestével június 14-én futott be az olasz Tarantóba, ahol már a család is várta érkezését.

"Megéltük ezeket a megpróbáltatásokat, két hónapot vártunk erre a pillanatra, és végre hazai földön tudhatjuk őt, miután partra szállhatott a teste arról a hajóról, amely az élete volt, és végül ez vált a halála helyszínévé is"

- mondta el Ezio Succa olasz lelkész beszédében, amikor a kapitányt a hajókürt szavára ünnepélyesen leszállították a hajóról.

A család most jogi útra tereli az ügyet, és kivizsgálást kérnek, úgy vélik ugyanis, hogy egyrészt orvosi segítséggel elkerülhető lett volna a tragédia, másrészt a cég egyáltalán nem kezelte megfelelően az esetet.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Meztelenre vetkőzött és az ülésére ürített egy nő a repülőgépen
Az eset Philadelphiából Chicagóba tartó járaton történt. A landolás után a rendőrség intézkedett, a gépet tisztítás miatt kivonták a forgalomból.


Rendkívüli eset történt a Southwest Airlines Philadelphiából Chicagóba tartó 418-as járatán szombaton. Egy nő a repülőgépen meztelenre vetkőzött, majd leszállás közben az ülésére ürített – írja a New York Post.

A járat a chicagói Midway nemzetközi repülőtéren landolt, ahol a rendőrséget is riasztották az incidens miatt. A Southwest Airlines elnézést kért a történtekért.

A repülőgépet a leszállás után ideiglenesen kivonták a forgalomból tisztítás céljából.

A légitársaság egyelőre nem reagált a sajtó megkeresésére. Az sem derült ki, hogy mi történt a nővel az eset után.

A lap emlékeztetett arra is, hogy a Southwest Airlines egyik gépe a múlt hónapban kis híján súlyos balesetet idézett elő a Midway reptéren. Leszállás közben majdnem nekiütközött egy guruló repülőgépnek, amit az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanács szerint a vakító napfény okozhatott.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
FELFEDEZŐ
A Rovatból
Hónapokon át hallgatták a rádiós DJ-t, senki nem jött rá, hogy az AI generálta, és nem valódi személy
A népszerű ausztrál rádióállomás hónapokig egy mesterséges intelligencia által kitalált műsorvezetővel szórakoztatta a hallgatókat, végül leleplezték a trükköt. A karaktert a cég egyik valódi alkalmazottjáról mintázták meg.


A sydney-i CADA rádióállomás hónapok óta egy mesterséges intelligencia által generált műsorvezetőt szerepeltetett a Workdays with Thy című műsorában – írja a The Verge. Az adásban négy órán keresztül hip-hop, R&B és popzenék szóltak, miközben a hallgatók nem tudták, hogy a műsorvezető, Thy nem valódi személy.

Az ARN Media, a CADA tulajdonosa megerősítette, hogy Thy karakterét a cég pénzügyi osztályának egyik valódi dolgozójáról mintázták. A hangját az ElevenLabs hanggenerátorával készítették el. A mesterséges intelligencia használatát azonban sem a rádióállomás honlapján, sem a műsor során nem hozták nyilvánosságra.

A Workdays with Thy 2024 novembere óta volt hallható az adásban. A műsor leírásában az állt:

„Zenei szakértőink által összeállított dalok, amelyek már vagy szerepelnek a slágerlistán, vagy épp a berobbanás küszöbén állnak – hallgasd meg elsőként Thy társaságában, hogy büszkén mesélhesd a barátaidnak, te voltál az első”.

A Financial Review cikke szerint a műsor 72 ezer hallgatót ért el. Az Ausztrál Hangszínészek Szövetsége kifogásolta, hogy a cég eltitkolta a mesterséges intelligencia alkalmazását.

(via Telex)


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
Ismét Magyarországon készítenek fotókat a Google autói
A járművek elsősorban Budapesten, valamint városokban és azok környékén, továbbá a vidéki térségek közútjain haladnak majd.


Jövő keddtől ismét Magyarországon készítenek 360 fokos utcaképeket a Google különleges kamerarendszerrel felszerelt autói - közölte a Google kedden az MTI-vel.

A járművek elsősorban Budapesten, valamint városokban és azok környékén, továbbá a vidéki térségek közútjain haladnak majd.

A személyes adatok és a magánszféra védelme érdekében a képek közzététele előtt az arcokat és rendszámokat elhomályosítják, hibabejelentésként pedig bárki kérheti további részletek utólagos felismerhetetlenné tételét is.

A közlemény szerint a Google utcakép-szolgáltatása Magyarországon 2013 óta működik, és azóta többször frissült, hogy minél pontosabban kövesse a környezet változásait. A Street View autóval nem megközelíthető, különleges belföldi helyszíneket is bejárhatóvá tesz virtuálisan.

A szolgáltatás világszerte csaknem 280 milliárd képet készített a világ több mint 100 országában és területén - tették hozzá.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Vége a filléres lakomáknak: bezárt a Lehel piac legendás kifőzdéje – itt vannak az okok
A Lehel Íze május 1-jén végleg lehúzta a rolót, pedig évtizedekig laktak itt jól a kispénzű vendégek. A tulaj szerint a brutális villanyszámla tette be a kaput.


Több évtized működés után május 1-jén végleg bezárt a Lehel Íze nevű kifőzde a budapesti Lehel piacon – derült ki a Vakmajom Facebook-oldal bejegyzéséből. A vendéglátóhelyet sokan kedvelték, mert olcsó, egyszerű, hagyományos menüt kínált, főként árérzékeny vásárlóknak.

A tulajdonos a bezárást a megemelkedett rezsiköltségekkel indokolta. Elmondása szerint például a villanyszámla havi 400 ezer forintról 2 millió forintra nőtt, ezt pedig már nem tudta kigazdálkodni.

Azt is hozzátette, hogy nem tud akkora áremelést bevezetni, amit a vendégek ki is fizetnének, ezért úgy döntött, bezárja az üzletet.

„A belvárosban a turistáknak lehet 6-10 000-es főételt adni, abba az árba belefér a drága rezsi, itt a 4000-et is sokallják, 2000-ért akarnak enni, abba egyáltalan nem fér bele ilyen magas költség. Meg a horror bérleti díj se, egyre csak emelik azt is”

– fogalmazott.

Bezár a "Lehel Íze" kifőzde a Lehel piacon. Olcsó, egyszerű, hagyományos kaját adott főleg árérzékeny, kispénzű...

Közzétette: Vakmajom – 2025. május 1., csütörtök


Link másolása
KÖVESS MINKET: