News here
hirdetés

HÍREK

2,8 milliárd forint EU-s támogatás úszott el a Buda-Cash csődje miatt

Az EU-Fire cégcsoport 2012-ben majdnem 40 millió eurót nyert el geotermikus erőmű fejlesztésére. Ebből a pénzből veszett oda 2,8 milliárd forint a Buda-Cash csődje miatt.

Link másolása

hirdetés

A cikket a Pénzügyminisztérium állásfoglalásával frissítettük.

Csaknem 2,8 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatás veszett oda a Buda-Cash Brókerház, illetve az annak érdekszférájához kapcsolódó DRB-bankcsoport csődjével - erősítette meg a 24.hu információját az összeg kedvezményezettje, az EU-Fire EGS Hungary Kft.

Az EU-Fire cégcsoport még 2012-ben majdnem 40 millió eurót nyert el geotermikus erőmű fejlesztésére. Ebből állításuk szerint 23,6 millió eurót (jelenlegi árfolyamon számolva több mint nyolcmilliárd forintot) kaptak meg. Ebből a pénzből veszett oda 2,8 milliárd forint, amikor 2015-ben a Buda-Cash és a vele összefüggésbe hozható bankok becsődöltek - írja a lap.

A 24.hu megkeresésére a társaság azt írta:

"Az EU-Fire EGS Hungary Kft. önhibáján kívül nem tudott felhasználni közel 2,8 milliárd forintot a támogatásból, mert a Dél-Dunántúli Takarékbankban elhelyezett összeg a bank felszámolása révén elérhetetlenné vált. A bank felszámolási eljárása során benyújtottuk a hitelezői igényünket, jelenleg a jogi eljárás folyamatban van".

A vállalat Battonyán, Kiskunhalason és Mosonmagyaróváron épített volna erőműveket.

hirdetés
A Battonya környékére tervezett erőmű viszont már biztosan nem épül meg.

A EU-Fire honlapján olvasható tájékoztatás szerint "az azóta elvégzett sokrétű és átfogó geológiai vizsgálatok kimutatták, hogy a kiválasztott fúrási pont alatt olyan geológiai formáció van, amely kockázatossá tenné a kút lemélyítését és a mesterséges rezervoár kialakítását. Ezért olyan szakmai döntés született, amely szükségessé teszi új terület kiválasztását, ahol a projekt az eredeti elképzelések szerint tud megvalósulni".

De Mosonmagyaróváron és Kiskunhalason sincs működő geotermikus hőerőmű.

A Telex tavalyi cikkében idézte az EU-Fire Kft. 2018. márciusi tájékoztatóját, amely szerint 2018 végére készülhet el a teljes beruházás. A Világgazdaság pedig az EU-Fire honlapjára hivatkozva azt írta: a beruházás befejezése 2019 nyarára várható. A 24.hu szerint jelenleg úgy áll a projekt, hogy tavaly szeptemberben kiírtak a kivitelezésre egy közbeszerzési eljárást, ám az sikertelenül zárult, így decemberben újra kiírták, az eredmény februárban derülhet ki. De Kiskunhalason is sem került sor a geotermikus fűtésrendszer fejlesztése.

A lap arról is ír, hogy

az EU-Fire Kft. összesen 7,7 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást kapott a Pénzügyminisztériumtól 2020-ban és 2021-ben.

Továbbá a társaság tavaly októberben újabb 195 millió forint európai uniós támogatást is elnyert infrastruktúra-fejlesztésre, amit már ki is fizettek a cégnek.

A 24.hu cikkében arra is kitértek, hogy a cégcsoport egyébként több, egymástól meglehetősen távol álló ágazatokkal foglalkozik. Az egyik például szike- és fecskendőgyártás. A Nyírségben egy olyan üzemet építettek volna, ahol orvosi gumikesztyűket, szikéket és ollókat gyártanak. Ezt magyar állam másfél milliárd forinttal támogatta. Hadházy Ákos országgyűlési képviselő azonban csak egy olyan üzemegységet talált, ahol nem termelnek semmit.

A lap szerint ugyanakkor az elveszett milliárdos összeg és a több helyszínen is kudarcba fulladt, közpénzből is finanszírozott beruházások ellenére, a cég autóflottája például szépen gyarapszik. Az elmúlt két évben a hitelbiztosítéki nyilvántartás szerint négy Mercedest és egy BMW-t szereztek be. Ezek között a lap szerint egy terepjáró és egy luxus kempingbusz is van.

FRISSÍTÉS: A Pénzügyminisztérium az alábbi állásfoglalást küldte el szerkesztőségünknek a cikk kapcsán:

"A minisztérium a támogatási összegek felhasználását minden esetben a jogszabályoknak megfelelően ellenőrzi, és a vizsgálatok eredményétől függően megteszi a szükséges intézkedéseket. Amennyiben a vizsgálatok alapján arra derül fény, hogy a kedvezményezett nem a támogatási szerződésben foglaltaknak megfelelően használta fel a támogatási összeget, abban az esetben a minisztérium a támogatás összegét haladéktalanul visszaköveteli."


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
HÍREK
Gémesi György szerint le kellene mondania a négygyerekes család házát árverésen megvásárló polgármesternek
„A polgármester meg tudta volna védeni a családot” – vélekedett a Magyar Önkormányzatok Szövetsége elnöke.

Link másolása

hirdetés

Mi is írtunk róla, hogy egy kis Veszprém megyei faluban, Bében elárverezték egy négygyerekes család házát. A vevő Brunner Imre polgármester, aki egyedül licitált az épületre, így a kikiáltási áron, 3 millió forintért vehette meg azt, sőt haladékot sem ad a családnak az ingatlan elhagyására. A helyi lakosok embertelennek és szívtelennek nevezték a település vezetőjének cselekedetét: „Az lenne a dolga, hogy segítsen azokon, akik bajban vannak, erre ő használja ki a szorult helyzetüket”.

A tulajdonos húga szerint a testvére szívbeteg, kímélni próbálják. A család nem tudta fizetni a devizahitelt, emiatt árverezték el a házukat. Az árverés előtt felkeresték a falu polgármesterét, hogy segítséget kérjenek tőle, de azt mondta, semmit sem tehet. Az árverés vége előtt három perccel kínált fel érte három millió forintot, így lett az övé.

Az RTL Híradó beszámolója szerint Brunner Imrét nem sikerült elérni. Annyi kiderült, hogy az elárverezett ház mögötti telket már korábban megvette. A Magyar Önkormányzatok Szövetségének elnöke szerint ami történt, az ugyan nem ütközik jogszabályba, de nem méltó egy polgármesterhez.

Gémesi György, a Magyar Önkormányzatok Szövetsége elnöke szerint:

hirdetés
"Én azt gondolom, polgármester úrnak végig kéne gondolnia polgármesteri szerepét, és szerintem ezek után le kéne mondania, mert ez tisztességtelen volt... A polgármester meg tudta volna védeni a családot, azzal, hogy ha ő veszi meg, akkor maradnak biztonságban, valamilyen feltételrendszer mellett, vagy ha nem pályázik, illetve nem licitál, akkor nem licitál senki, és maradhatnak tovább benne."

A család szerint korábban a végrahajtó nekik azt mondta, ha senki sem jelentkezik, van rá esély, hogy visszafizetve az adósságot a házban maradjanak. Arra azonban nem számítottak, hogy épp a polgármester lesz az, aki miatt el kell hagyniuk az otthonukat.

VIDEÓ: Az RTL Híradó beszámolója


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
HÍREK
Betiltották a miniszoknyát Lázár János közlekedési központjában, írja a Népszava
Külön rendelkeznek a férfiak és a nők elvárt öltözködéséről.

Link másolása

hirdetés

Bár tombol a nyár, a Lázár János által nemrég alapított Nemzeti Közlekedési Központba most szigorítanak az öltözködési szabályokon - írja a Népszava.

Az új dress code alapján a férfiaknak nem ajánlott a rövid- illetve térdnadrág, az ujjatlan trikó vagy póló viselése. A nőknek pedig a túl rövid szoknyát nem javasolják.

Az nem derül ki, hogy mi számít túl rövidnek.

A HR-osztály indoklása szerint az épület légkondicionált, így elvárható az irodai megjelenés.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
HÍREK
Videón a Wagner zsoldosok főhadiszállásának romjai, a vezetőjük túlélte az ukrán támadást
Legalább 100 orosz zsoldos meghalt az ukrán média szerint.

Link másolása

hirdetés

Több, egymástól független hírforrás is arról számolt be, hogy az ukrán csapatok súlyos csapást mértek a Wagner-csoport egyik főhadiszállására Kelet-Ukrajnában, a luhanszki Popasznától nem messze, Szeverodonyecktől délre.

Szerhij Hajdaj, Luhanszk megyei kormányzó egy tévéműsorban kijelentette, hogy

a Wagner orosz zsoldoshadsereg több mint száz tagja veszthette életét Popaszna településen, amikor az ukrán erők csapást mértek egy orosz támaszpontra.

További részletekbe nem bocsátkozott, hanem azt javasolta, hogy várják meg az ukrán vezérkar hivatalos közlését. Az Ukrajinszka Pravda hírportál emlékeztetett, hogy orosz Telegram-csatornák vasárnap adtak hírt a popasznai Wagner-támaszpont elleni ukrán támadásról.

VIDEÓ: A támadás után

Az orosz főhadiszállás olyan területen található, amelyet az oroszok már teljesen ellenőrzésük alatt tartanak.

Az ukrajnai főhadiszállást egy orosz újságírónak köszönhetően sikerült megállapítaniuk az ukránoknak. Az Ukrajinszka Pravda ukrán napilap szerint a Kreml-barát újságíró augusztus 8-án egy Telegram-posztban buktatta le a Wagner főhadiszállás helyét, mikor fotókat közölt az ottani látogatásáról. Bár a posztját később törölték, de a másolatai a közösségi médiában megmaradtak.

Elterjedt a hír, hogy a csoport vezetője, Prigozsin is az áldozatok között van, de ezt még nem erősítették meg.

A vezetőjük:

A Wagner-csoport az orosz elnök nem hivatalos félkatonai szervezete. A katonai tevékenysége mellett például Afrikában maffiaszerűen terjeszkedik, és súlyos pénzügyi operációkat is folytat - írja a BBC. Ezen kívül jelentős aranykészleteket is felügyelnek és segítik finanszírozni az ukrajnai harcokat is.

Szolgáltak már Donbászban, Szíriában, Líbiában és Közép-Afrikában is. Maliban például tavaly többször érte őket a vád, hogy civilekkel kegyetlenkedtek. De többször összekapcsolták őket háborús bűnök elkövetésével is.

A csoportot Jevgenyij Prigozsinhoz kötik a nyugati hírszerzők. „Putyin séfjének” becézik, mert vendéglátóipari vállalkozása már régóta segíti az orosz elnököt és a fegyveres erőit. A Kreml azonban nem ismeri el a Wagner-csoport létezését.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
HÍREK
A Rovatból
hirdetés
Káosz a MÁV-nál: olyan kocsikba is adnak el jegyet, amik nem is léteznek
Hiába vesznek az utasok Intercity jegyeket, a vonaton sokszor egyáltalán nem található meg az a vagon, amire a jegyük szól.

Link másolása

hirdetés

Egyre gyakrabban panaszkodnak az utasok a közösségi média felületein, hogy hiába vettek Inercity vonatokra jegyet, a vonaton csak régi, légkondi nélküli gyorsvonati kocsit találtak. Ráadásul sokszor a helyjegyük olyan vagonba szólt, ami nem is létezett - vette észre a 444.

Ennek egyik oka, hogy nyáron a megnövekedett forgalom miatt a legtöbb kocsit a Balatont érintő viszonylatokra helyezik át.

A probléma gyökere, hogy a kocsik élettartamának meghosszabbításához szükséges javítások – a fővizsgák – számát pénz hiányában az elmúlt években folyamatosan csökkentik. Vagyis egyre több kocsi áll használaton kívül, javításra várva, akár évekig – nyilatkozta a 444-nek Szalay Áron, a Közlekedő Tömeg Egyesület alapító tagja.

Az IC-kocsik hiányát az IC+ program keretein belül üzembe helyezett kocsikkal tudnák pótolni,

azonban a program félbeszakadt, és 500 helyett mindössze 92 kocsi készült el forráshiány miatt.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: