KULT
A Rovatból

10 ikonikus film, ami majdnem máshogy végződött

Hajszálon múlt, hogy a Titanic, a Terminátor, a Rambo és más nagy hollywoodi filmek nem kaptak egészen más befejezést.

Link másolása

A filmkészítés hosszadalmas és precíz folyamat: egy-egy film előkészítése és leforgatása több év munkája is lehet. És még csak akkor kezdődik a vágás, ahol több verzió is megszülethet, és van, hogy a film vége is teljesen máshogy alakul.

Ebben a listában 10 ikonikus filmről olvashatsz, aminek végül teljesen más lett a vége, mint azt eredetileg tervezték az írók. Vigyázat, ha nem láttad a filmeket, akkor készülj fel, hogy most lelőjük a poénokat!

1. Titanic

Kevés ember van, aki nem ismeri a Titanic tragikus történetét, amelyről az 1990-es évek rendkívül népszerű film született.

A történetet Rose meséli el, aki évekkel a hajó elsüllyedése után segít egy kutatócsoportnak felidézni, hogy mi történt, és megtalálni egy igen értékes nyakláncot. A film végén kiderül, hogy az ékszer végig a nőnél volt, és azt az óceánba dobja, mielőtt aludni térne.

https://giphy.com/gifs/titanic-k-ok-n-4ryp9Ihw0BEyc

Az eredeti történet szerint viszont Rose lánya, Elizabeth és Brock, a Titanic kapitánya, meglátják Rose-t a fedélzeten, és azt hiszik, hogy a nő le akar ugrani a hajóról, hogy öngyilkos legyen. Elizabeth és Brock megállítja az asszonyt, aki megmutatja nekik, hogy a nyakék nála van, és elmondja, hogy csak azért jött a hajóútra, hogy visszadobhassa az ékszert az óceán mélyére. Rose eldobja az ékszert, egy matróz kifogásolja ezt, majd Brock felkéri Elizabethet egy táncra.

2. Az oroszlánkirály

A híres Disney-rajzfilm végén Szimba és Zordon küzdenek meg egymással a trónért. Szimba legyőzi Zordont, de nem öli őt meg. Később saját csatlós hiénái ölik meg Zordont, amiért becsapta és Szimba ellen uszította őket. Ám az eredetileg tervezett befejezés nem ez volt.

Eredetileg Zordon lelökte volna Szimbát a szakadékba, és Shakespeare Hamletjéből idézve köszönt volna el, jó éjszakát kívánva a hercegnek.

Ugyanis Az Oroszlánkirály történetének alapja a Shakespeare-klasszikus.

Így igazából azt szerették volna, hogy Zordon visszakönyörögje magát a szikláról, és Szimba megmenti életét, de egy manőverrel a gonosztevő mégis megöli Szimbát. Zordon önelégültem örül sikerének és nem veszi észre, hogy mögötte tűz van, ami aztán megöli őt is.

3. Terminátor

A Terminátor-univerzum első filmje 1984-ben készült. A történet egy időutazó kiborgról szól, akit T-800-nak hívnak, és a jövőből küldik vissza a ’80-as évek közepére, hogy megölje Sarah Connort. Ő John Connor édesanyja, aki a 2029-es gépek elleni lázadás vezetője.

A Terminátort egy ember is követ, Kyle Reese, akit John Connor küld 1984-be, hogy megmentse az anyját. A történet addig rendben van, hogy Kyle ejti teherebe Sarah-t, vagyis ő John apja.

A történet igazi csavarja akkor kezdődik, mikor a tönkretett T-800 egyik chipjét átalakítják, hogy a Skynetet létrehozzák, azaz azokat a gépeket, amik később az apokalipszist okozzák, és visszaküldik a T-800-at a múltba. Vagyis a gépek egy gépezetet küldenek a múltba, hogy a saját jelenjük létrejöhessen.

Egy kimaradt jelenet pedig arról szól, hogy Sarah-t elviszik a mentők, és tudósok megtalálják a tönkretett chipet a romok között, ezért létrehozzák Skynetet. És a gyárról készült egyik képkockán látható, hogy a Cyberdyne Systems tulajdonában áll, amelynek a második filmben lesz nagy szerepe.terminator

4. Rambo – Első vér

A hős John Rambo, vietnámi veterán, de nem tud visszailleszkedni a normál életbe. Hazalátogat, hogy találkozzon barátjával Delmarral, aki szintén Vietnamban volt, de megtudja, hogy Delmar halott.

A város seriffje, Teasle nem akarja, hogy Rambo ott tartózkodjon, ezért elfogatja és megkínozza. A kínzás vietnami emlékeket idéz fel Rambóban, aki megveri fogvatartóit, és megszökik. Az üldözés közben egy rendőr kiesik egy helikopterből és meghal. Ez nagyon felbosszantja a seriffet, aki Rambót hibáztatja mindenért, és megfogadja, hogy elfogja a veteránt.

A film végén Rambót egy rendőrőrsön tartják fogva, ahol a háborús parancsnoka, Trautman azt javasolja neki, hogy adja fel magát. Rambo bevallja, hogy nehezen tud visszaszokni a mindennpai életbe, majd feladja magát, és elviszik.

De egy másik befejezés szerint, Rambo könyörög Trautmannak, hogy lője le.

A parancsnok nem megy bele ebbe, de Rambo fegyvert ad a parancsnok kezébe. Trautman próbálja elfordítani a fegyvert, de Rambo maga felé fordítja, és elsül a pisztoly.

Ez a befejezés Sylvester Stallone ötlete volt. De a tesztközönség Rambóval szimpatizált, és nem akarták, hogy meghalljon. Ezért a producerek úgy döntöttek, hogy a film végén csak letartóztatják a címszereplőt.

5. Terminátor 2 – Az ítélet napja

A Terminátor folytatásának vége is máshogy alakulhatott volna. A második részben a T-800-ast azért küldik vissza a jövőből, hogy a tinédzser Johnt megvédje egy másik géptől, a T-1000-től, amit azért küldtek vissza az időben, hogy megölje a fiút.

A film az 1997-es Ítélet napján ér véget, de másik verziója szerint 2027-ben ér véget,

amikor John szenátor lesz és már van egy lánya.

Az idős Sarah felvesz egy monológot, amiben azt mondja, hogy az embereket nem érdekli az apokalipszis, hanem normális életet élnek: nevetnek, bosszankodnak és szeretkeznek. Meg akarta nekik mondani, hogy élvezzenek ki minden napot, de ehelyett berúgott.

6. Shop-stop

Az 1994-ben, hihetetlenül kevés pénzből készült fekete-fehér Shop-stop Dante és Randal története, a két bolti eladóé. Dante szereti munkáját, és a vásárlókat, pedig éppen nagy veszekedésen megy keresztül barátnőjével Veronicával, és próbál exével, Caitlynnel kibékülni. Ezzel szemben Randal utálja a melót és jön-megy a munkahelyéről, amikor kedve tartja.

A film végén a srácok bezárják boltjukat és Dante úgy dönt, hogy kibékül Veronicával a következő reggel.

De egy másik verzió szerint, a boltba egy rabló jön, meglövi Dantét és kirabolja az üzletet.

Sokaknak nagyon nem tetszett a drasztikus váltás a filmben, ami egy egyszerű romantikus vígjáték lenne a hétköznapi emberek hétköznapi életéről. Még maga a Dantét alakító színész, Brian O’Halloran is felszólalt a brutális befejezés ellen, ezért Kevin Smith producer és rendező inkább a jól ismert befejezést választotta.

7. Végzetes vonzerő

A Végzetes vonzerő Alex Forrestről, egy szingli nőről szól, aki teljesen belehabarodik Dan Gallagherbe egy házas férfiba, akinek vagy egy 6 éves lánya, Ellen. Egy este Alex és Dan összemelegednek, míg a felesége, Beth és a gyermekük a nagyszülőknél vannak. Alex együtt akar lenni a férfival, de Dan nem szeretné ezt, a nő elkezd kémkedni utána, megfenyegeti és veszekszik vele.

A film tragikus véget ér, mikor Alex megjelenik a család otthonában, és megpróbálja megölni Dan feleségét, Betht. Dan a kádba löki a nőt, de az nem hal meg, majd Beth lövi le Alexet. Bár ez a befejezés nagyon akciódús, nem mindig ezt tervezték a készítők.

Az eredeti befejezés szerint Alex öngyilkos lesz egy késsel, amin Dan ujjlenyomatai vannak,

és az a terve, hogy letartóztassák a férfit. De Beth egy felvételt talált, amin Alex öngyilkossággal fenyegetőzik, ezért meg tudja menteni férjét a börtöntől. A tesztközönségnek nem tetszett ez a befejezés, ezért újraforgatták a film utolsó jeleneteit.

8. Legenda vagyok

A film egy ember által készített vírusról szól, ami elszabadul, és am embereket szörnyekké változtatja, amelyek meghalnak, ha napfény éri őket. Will Smith alakítja Dr. Robert Neville-t, aki nem kapja el a fertőzést, és egyedüli túlélőként megpróbálja megtalálni az ellenszert, miközben a mutánsok üldözik őt.

Dr. Neville aztán elfog egy fertőzött nőt, és megpróbálja meggyógyítani. De a zombik vezérét ez felbosszantja, és minden áron el akarja fogatni az elkapott mutáns nőt, ezért Neville keresésébe fog. A film végén az orvos nem tudja, hogy csak a nőt akarják visszaszerezni tőle, és két új társa is lesz Anna, és fia, Ethan. Őket sem fertőzte még meg a vírus, és egy olyan kolónia felé tartanak, amit még nem fenyegetnek a mutánsok.

De a lények végül elérik Neville laboratóriumát, ahol a nőt fogva tartja, és a vezetőjük folyamatosan az üvegajtónak szalad, hogy betörje azt. Neville vért vesz a mutáns nőtől, aki egyre inkább emberi alakot vesz fel, és Annának adja, mert úgy gondolja, hogy az az ellenszer a kórra. Majd Annát és Ethant elzárja, mielőtt egy gránátot vesz a kezébe és saját magával együtt felrobbantja a mutánsokat és a vezetőjüket is.

Anna és Ethan elérik a kolóniát, ahol átadják az ellenszert egy tudósnak. A meg nem jelent verzióban viszont a szörnyek vezetője nem tud betörni a laborba és

egy pillangót rajzol az üvegajtóra.

Neville megnézi a fogvatartottját, és látja, hogy egy pillangó tetoválása van. Az orvos rájön, hogy a mutánsok vezetője csak a nőt akarja és nem őt. Anna kinyitja az ajtót, majd Neville kiviszi a mutánst, és átadja nekik. A film végén pedig a Neville, Anna és Ethan együtt hagyják el a várost.

9. 2012

A 2012 című filmben 2012 decemberében véget ér a Földön az élet, ahogy azt a maják megjósolták évezredekkel ezelőtt. A film két férfiről szól: Adrian és Jackson mindketten rájönnek, hogy itt van a világvége. Jackson a családját próbálja menteni, míg Adrian szól a Fehér Háznak, de kiderült, hogy a politikuson és a G8 már tud a végzetről.

Sőt a G8 felkérte Kínát, hogy 9 bárkát építsenek, ami 100-100 ezer ember befogadására képes. A politikusok saját bőrüket és leggazdagabbakat mentik meg, mert egy jegy 1 milliárd euróba kerül a bárkákra. Az emberiség többi részét nem világosítják fel az eseményekről, és azok a tudósok, akik szeretnék elmondani mindenkinek, hogy mi készül, misztikus körülmények között életüket vesztik.

A film végén, a világrend megváltozik, és a Mount Everest már nem a világ legmagasabb pontja, minden kontinens víz alá kerül, Afrikát kivéve. A naptárakat pedig újrakezdik, és 0001-et írunk.

De az eredeti befejezés szerint Adrian az egyik bárkán van, mikor apja, Harry felhívja őt. Harry és egy pár ember túlélik a szuper-cunamit, és hajótöröttek egy szigeten. A rendező kérésére viszont a jelenetet kivették, mert túl irreálisnak vélte.

10. Die Hard – Az élet mindig drága

A Die Hard harmadik részének vége is máshogy nézhetett volna ki. A történet szerint a bűnöző, Simon a New York-i rendőrt, John McClane-t veszélyes küldetésre küldi, és robbantásokkal fenyegetőzik, ha McClane nem tesz eleget az utasításainak.

Később az FBI és a rendőrség megtudja, hogy az egész csak arra ment ki, hogy a rendőrök figyelmét elterelje, és Simon ki tudjon rabolni egy New Yok-i bankot. A film végén McCalne megtalálja Simont, aki egy helikopterbalesetben meghal, mikor menekülni próbál.

Egy alternatív változat szerint viszont McClane egy európai faluig követi Simont.

McCaline egy kínai rakétaindítót tesz az asztalra, és megkéri Simont, hogy válaszoljon pár találós kérdésre. A rakétaindítónak mindkét vége hasonló: az egyik Simonra, a másik McClane-re néz. De nem lehet megmondani, melyik irányba fog kilőni az ágyú.

McClane kényszeríti Simont, hogy orosz rulettet játsszanak, és Simon mindig megváltoztathatja a rakéta irányát, amikor megválaszol egy kérdést.

Az utolsó kérdést elrontja, és McClane utasítja Simont, hogy húzza meg a ravaszt. Simon szerencsétlenségére a rakéta eltalálja mellkasát. Ha fordítva lett volna, McClane-t lőtte volna meg vele. Aki akkor is túlélte volna, mert golyóálló mellényt viselt.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Teljes a káosz: az RTL úgy cserélgeti a főműsoridős műsorait, hogy erről már nem is szól
Teljes a fejetlenség a csatornánál, néhány nap alatt két fontos műsor ismétlése is csődöt mondott. Így hétköznap este ismét jöhetnek a pajkaszegiek.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Ember legyen a talpán, aki követni tudja az RTL hétköznapokat érintő műsorváltozásait. A csatorna láthatóan nem tudja, mihez kezdjen Az álommeló második évada utáni sávval, ahol egyre-másra bedőlnek a korábbi műsorok ismétlései.

A március 25-én indult álláskereső reality után először a Gólkirályság első évadát ismételték, elfogadható eredményekkel, írja a Sorozatwiki. Április 8-tól Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban első évadát tűzték műsorra ugyanott, katasztrofális nézettség mellett.

Ezért most hétfőtől ebben az időpontban a Házasodna a gazda tavaly őszi, 6. szezonjának ismétlését kezdték el, ami két nap után szintén beleállt a földbe. Így péntektől, vagyis április 20-tól inkább egy újabb bőrt lehúznak Pajkaszeg lakóiról, és elkezdik A mi kis falunk hatodik szezonjának újravetítését.

A magyar sorozat után az RTL Híradó – Késő esti kiadás 10 perccel korábban, 22:40 helyett, 22:30-kor lesz látható a csatornán. Ezt követően a Gyilkos elmék 23:15 helyett, 23:05-kor kerül majd képernyőre.

A műsorváltozás a szombati és a vasárnapi napokat nem érinti.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Barátja és kollégája megható szavakkal búcsúzott a néhány napja meghalt magyar menedzsertől
Ferich Balázs Azahriah mellett a Wellhello, a Follow The Flow vagy az Anna and the Barbies partnere is volt. Az egész zenei szakma megrendülten búcsúzott a szakembertől.

Link másolása

Ferich Balázs halálát mi is megírtuk. Tóth Gergő, a menedzser üzlettársa és barátja jelentette be közösségi oldalán a hírt, egy rendhagyó megemlékezéssel. Ebből idézünk.

2012-ben vettük be a Blind Myselfbe basszusgitározni. Pillanatok alatt lettünk barátok. Rengeteget segített a zenekar dolgainak intézésében. Veleszületett tehetsége volt a menedzseléshez. Együtt találtunk ki minden hülyeséget is, nagyon egy húron pendültünk, ami a poénkodást illeti. Néha nem voltak határaink ebben, sokan nem is értették a vicceinket. Mi viszont nagyokat nevettünk együtt. A Blind egy underground banda volt, de a Bazsival töltött időszak volt az egyik legsikeresebb korszaka.

Amikor felvettek a Magneotonba és belekezdtem a zenekarok menedzselésébe, minden áldott nap a melómról beszéltem vele. Ő ajánlotta a Cloud 9+-t, én pedig megmutattam a főnökeimnek. (...) Amikor megalapítottuk a Supermanagementet, hatalmas kockázatot vállaltunk. A mai napig hatalmas hálát érzek a Wellhellónak, hogy bíztak bennünk, hiszen feladtak egy nagykiadós hátteret két fekete humorú hülyegyerek által összegrundolt, no name vállalkozásért. Velünk tartottak az újrakezdésben. Egy pici lakásban volt az első irodánk, Bazsi albérletében. Az első pár hétben csatlakozott az Anna and the Barbies és leszerződtettük a Follow the Flow-t. Aztán egyre nagyobb lett a cég. Megszállottként dolgoztunk, 24/7-ben. Egyre nagyobb irodákba kellett költöznünk, egyre több szuper, aranyos kollégánk lett. A cloudos Biksi Gabi beajánlotta nekünk Dzsúdlót, Szakács Geri a Follow-ból pedig Azahriah-t és Desht. A kis független kiadónkból, menedzsmentünkből komoly vállalkozás lett. (...) Bazsinak hatalmas szíve volt. Imádta a gyerekeit és feleségét, Dittát, a legjobb apuka volt, akit valaha ismertem. Soha nem emelte fel a hangját gyerekei jelenlétében, olyan kedves volt velük, hogy mindig ő lesz az egyik legnagyobb inspiráció számomra gyereknevelésben. (...) Persze voltak vitáink is. Egyszer nagyon megsértettem, és hiába kértem bocsánatot, egy darabig nem volt minden perfekt közöttünk. A kapcsolatunk akkor vált újra tökéletessé, amikor 3 évvel ezelőtt a legrohadtabb betegséggel diagnosztizálták. Az elmúlt időszakban soha semmin nem vitáztunk, mindent teljes egyetértésben csináltunk. Már most iszonyatosan hiányzik.

Nagyon szeretlek Bazsi.

– zárta megemlékezését Tóth Gergő.

Ferich Balázs három évig harcolt az életéért súlyos betegségével.

A zenésszakma részéről többen is búcsúztak a szakembertől:

Jajj, srácok... megrendülve állunk. Sok-sok szeretettel gondolunk Bazsira, a családjára és rátok, Geri. Őszintén együttérzünk és sok erőt kívánunk Nektek, az egész zenekar, a stáb nevében” – Anna and the Barbies.

Őszinte részvétem, Gergő, sok erőt a családnak, mérhetetlen fájdalom...” – Tóth Gabi.

Végtelenül sajnálom, sok erőt kívánok, Gergő!” – Czutor Zoltán.

Döbbenet, részvétem” – Molnár Tamás, fekete szíves emojival.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Zack Snyder tovább kínoz minket: itt a Rebel Moon második része, A sebejtő azonban ezer sebből vérzik
Bizony, ez lett a „scargiver” magyar megfelelője: sebejtő. Persze ez a legkisebb gond a filmmel, amely láttán tengernyi fékevesztett ökörség miatt foghatjuk a fejünket, a tavalyi első résznél mégis jobb lett. Mutatjuk, miben.

Link másolása

A kezdetekről, vagyis a Rebel Moon: 1. rész – A tűz gyermekéről netflixes premierje idején, vagyis 2023 decemberében mi is megírtuk, hogy nem az lett író-rendezője, Zack Snyder megváltó filmje. Pedig nagyon ráférne már egy kis üdvösség, hiszen amilyen ütősen indult a karrierje olyan darabokkal, mint a 2004-es Holtak hajnala, a 2006-os 300 vagy a 2009-es Watchmen: Az őrzők, olyan gyorsan ábrándította ki magából addigi rajongóinak többségét a hatalmas katyvasz Álomháborúval (2011), vagy a vérkomolyan vett, és nagy vehemenciával elkészített, ám jókora luftot rugó DC-s szösszeneteivel (Az acélember – 2013, Batman Superman ellen: Az igazság hajnala – 2016, Az Igazság Ligája – 2017), ráadásul a zombizsánerhez való reményteli visszatérése sem sikeredett túl fényesen Az élőhalottak hadseregével.

A csalódások sorozata pedig így olyan hosszú lett, hogy már egy olyan darab kapcsán sem tápláltunk vérmes reményeket az újjáéledésre, mint a Star Wars nyomdokain járó Rebel Moon című űropera.

Sajnos nem is cáfolt ránk Snyder az első résznek kikiáltott A tűz gyermekével, amiben nagyjából minden filmből volt valami nyúlás, amit a direktora életében látott. Alapvetően A hét szamuráj alapszituját turbósította fel vaskos Star Wars-lopásokkal, és még sorolhatnánk, mi minden mással.

Ha pedig már az első etapnál is ilyen komoly gondok adódtak, abban bízni, hogy a négy hónappal később streamingre felpattintott folytatásra (a két filmet természetesen egyszerre forgatták) Snyder hirtelen mindent kijavít, eléggé halott ügy.

Ritkán fordulnak elő csodák, és talán senki sem hökken nagyot, ha azt mondjuk, A sebejtő (ez a magyar cím de fincsi) sem lőtte ki a Rebel Moont sci-fi műfaj halhatatlanjait rangsoroló képzeletbeli listák élére. De nem lett rosszabb, és ez is valami…

A tűz gyermeke sztorija ott ért véget (vagy inkább maradt abba), hogy a Veldt békés népét gabonáért sanyargató gonosz Atticus Noble (Ed Skrein) a Korával (Sophia Boutella) való bunyóban szétzúzódott a sziklákon, így hőseink úgy hitték, megmenekültek, hiszen parancsnok nélkül nincs sanyargatás. Persze tévedtek. A szedett-vedett banda, köztük Kora, Gunnar (Michiel Huisman), Titus tábornok (Djimon Hounsou), Nemezis (Bae Doona), Tarak herceg (Staz Nair) és Milius (Elise Duffy) visszatérnek a Veldtre, hogy meghozzák a jó hírt, miszerint a szorgos hangyáknak nem kell a náci felhangokkal és dizájnnal pöffeszkedő Anyavilág katonáinak átengedni a megélhetésüket és élelmüket, amikor jön az értesítés: Noble nem halt meg, és öt nap múlva ott is van óriás űrhajójával, hogy begyűjtse a gabonát.

Szóval Koráéknak ennyi idejük van felkészíteni a békés farmereket a harcra, plusz kigondolni egy taktikát, amely segítségével legyőzik majd a jókora túlerőt. Ja, és az Anthony Hopkins hangján beszélő, palástot viselő agancsos robot, Jimmy is itt kószál valahol. A sebejtő tehát folytatja A hét szamuráj-A hét mesterlövész-A három amigó-Egy bogár élete-tematikát, amiben a kis közösséget veszélyeztető gonosz hadakat kell néhány bátor hősnek kitessékelnie a faluból.

Viszont, vagy tán épp ezért, annyi hülyeségre ez a terep nem adott alkalmat, mint A tűz gyermekében, ahol a harcosgyűjtés közepette ide-oda csapódtunk, és csak néha csücsültünk le egy kis dombra egy szusszanás erejéig.

Oké, hülyeségre Snydernél mindig lehet számítani, így most is kapunk olyan jeleneteket, mint pl. amikor a királygyilkosságos puccshoz az élőben ott játszó csellókvartett szolgáltatja rendíthetetlenül, egy pillanatra sem kizökkenve szerepéből a zenei aláfestést, vagy amikor azt látjuk, hogy Noble gigantikus űrhajójának van egy gigantikus kazánháza, amelyben emberek lapátolják a kemencékbe (vagy mikbe) a szenet (vagy mit). Igen, ezzel megy az űrhajó. (Vagy ezzel fűtenek?) És nem gépek végzik a melót, hanem emberek... A Rebel Moonnak kétségkívül van némi steampunkos beütése, na de azért abban is van egy határ…

Az viszont mindenképp A sebejtő számlájára írandó, hogy az akciók ezúttal jobban sikerültek, A tűz gyermeke ugyanis ebben is harmatgyengének számított. A Veldten játszódó ostrom kétségkívül a filmduó legjobb akcióit foglalja magába, Kora és Gunnar pedig ezalatt becsempészik magukat Noble hajójára, hogy belülről robbantsák fel a fenevadat, s itt is találunk megkapó csörtéket.

Na de körülbelül ennyi az a pozitívum, amivel A sebejtő szolgálhat, mivel a karakterek szintjén ezúttal is falakba ütközünk.

Egy csomót mesélnek magukról (hiszen van egy jelenet, amelyben egy asztalnál ülnek hőseink, és szépen sorban mindenki elmeséli a háttérsztoriját, amit persze meg is mutat Snyder, szóval ez is letudva), mégsem ismerjük meg őket igazán, a drámájuk hatástalan marad, és ha meg is hal valaki (márpedig A hét szamuráj alapján nem élheti túl mindenki a kalandot), nem valószínű, hogy krokodilkönnyeket hullatunk majd érte.

Aki pedig azt hitte, hogy mivel A sebejtő a két film közül a második, így végre megnézhetjük Koráék sztorijának lezárását, nos, annak korai volt az öröme. Kapunk egy minifinálét, az igaz, de még sok minden van itt hátra, Snyder tehát valóban arra a merényletre készül, hogy Star Wars-méretű franchise-á dúsítsa vérszegény sci-fi-eposzát. Alig várjuk…

Link másolása
KÖVESS MINKET: