10 évre titkosították minden idők egyik legnagyobb magyar vasúti projektjét
Az Index információja szerint
az 1000 milliárd forintba kerülő beruházás 130 év alatt térülhet meg.
A korábbi tervek alapján pedig Magyarország külpolitikai, külgazdasági érdekeire hivatkozva valamennyi kapcsolódó dokumentumot titkosítottak.
Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára szerint Paks2 mellett ez a vasútvonal lesz a kormány másik nagy zöld projektje. Úgy véli, hogy az ellenzéknek, ha felelős klímapolitikát folytat, akkor támogatnia kell ezeket.
A Magyar Közlöny pár napja írta meg, hogy 82.129.847.503 forintot csoportosítanak át a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztésére az idei költségvetésben. Ezt az összeget eredetileg a kormány gazdaságvédelemre szánta.
Az ellenzéki pártok nem támogatták a törvényt - írja a portál. Ander Balázs (Jobbik) szerint a projekt csak Kínának éri meg, mert vasútépítési referenciájuk lesz Európában,
az olcsó kínai áruk pedig ezen az útvonalon keresztül még jobban eláraszthatják Európát.
Magyarország pedig "Kína újféle balekja lesz Európa kellős közepén".
Szakács László (MSZP) nem érti, miért Oroszországgal és Kínával csinálunk ilyen projekteket, miért nem azokkal az országokkal, akikkel egy szövetségi rendszerben tervezzük a jövőnket.
Varjú László (DK) szerint elfogadhatatlan a törvény, és elgondolkodtató, hogy a magyar kormány kiknek az érdekeit képviseli Európában. A politikus közölte, hogy
kormányváltás esetén a titkosított dokumentumok ügyére vissza kell térni.
Fotó: illusztráció, forrása: Pixabay