KULT
A Rovatból

A zászlónk halált jelent – Kritika az HBO új csodabogaráról

Az alkotók számára minden adott volt - a színészek, a helyszínek, a pénz - a sorozat valahogy mégis teljesen középszerű lett.

Link másolása

Taika Waititi az egyik kedvenc alkotóm. Ezt mindenképpen el kell árulnom, mivel maga a sorozat viszont nem fogott meg. Taika a széria producere, 8 epizódban szerepelt, és még egy részt rendezett is. Az új-zélandi fenegyerek mindent megtett, hogy ez a sorozat jó legyen: érezhetően sok pénzt költöttek rá, a jelmezek, a helyszínek, minden korhű, a szereplő gárda hibátlan, de mégis olyan semmilyen az egész.

Pedig a szereplők nem csak hülyéskednek, nagyon komoly témák is előtérbe kerülnek, mint a rasszizmus, az emancipáció és a homoszexualitás.

Mégsem működik a sorozat. A 10 epizódos A zászlónk halált jelent David Jenkins ötlete volt, ő írta és hozta tető alá a sorozatot. Mr. Jenkins kissé tapasztalatlan még ezen a téren, ez még csupán a második széria, melyben úgynevezett kreátor pozícióban volt, így talán lehet ezzel magyarázni a forgatókönyv és úgy átfogóan a sorozat minőségét.

Főszereplőnk Rhys Darby, aki elképesztő odaadással játssza az Úriember kalózt: Stede Bonnetet. Taika Waititi Feketeszakáll szerepében ripacskodik, látszik, hogy élvezte a forgatás minden pillanatát.

A mellékszereplők között is zseniális karakterszínészeket tisztelhetünk: egyik személyes kedvencem Joel Fry, aki egy nagyon tehetséges brit színész,

de megemlíthetjük még Leslie Jonest, Will Arnettet, Fred Armisenet is, sőt még a Trónok harca Hodorja, Kristan Nairn is tiszteletét teszi. Hibátlan a casting, csak a sztori, amit próbálnak elmesélni, gyenge.

A történet szerint főszereplőnk egy gazdag család sarja, aki idegennek érzi magát otthon, hiába a pénze, mindenki lebecsüli, még a felesége és a gyermekei sem tisztelik, így arra az elhatározásra jut, hogy felhagy eddigi szárazföldi patkány életével, építtet egy hajót, összeszervez egy legénységet és beáll kalóznak.

Egy apró hiba csúszik a gépezetbe: Stede Bonnet nem a klasszikus kalóz életet választja,

ő nem akar senkit sem bántani, a legénységének bért fizet és nem a zsákmányból élnek. Valójában csak el akart menekülni az unalmas élete elől és egy általa „megírt”, kalandokkal teli kalóztörténetben akarta megtalálni a helyét. Ezzel az életfelfogással természetesen a kalózvilágban sem tud tiszteletet kiharcolni magának. Az igazi érdekessége a sztorinak, hogy igaz történeten alapul: elég pontosan követték Stede Bonnet életét a készítők.

Az alapfelvetéssel nincs is probléma, de a helyzet az, hogy a sorozat nem vicces, vagyis nem eléggé. Pedig az alkotóknak minden adott volt: a színészek, a helyszínek, a pénz. Talán az írók hiányoztak csupán, valahogy teljesen középszerű lett.

Van humor, kacagunk is egy párszor, de Waitititől és az egész társaságtól sokkal többet vártam volna,

nincs egy igazi hasfogós röhögés sem, tényleg csak kacarászás. Megvolt rá a lehetőség, hogy egy Gyalog-galopp szintű komédiát tegyenek le az asztalra.

A zászlónk halált jelent leginkább a szintén HBO-s Avenue 5 című sci-fi sorozatra hasonlít. A potenciál ott volt abban is, de nem tudta eldönteni, hogy mennyire akarja komolyan venni magát - és nagyon nem volt vicces.

Azonban amiben talán jobban sikerült a sorozat, az a dráma kérdésköre: vannak igazán nehéz témák, melyeket nagyon szépen kezelnek. Így lehet, hogy közönségére talál majd az HBO üdvöskéje, nem teljesen reménytelen a helyzete, bárcsak a humora is jobb volna. A kilencedik epizódban egyébként még egy csavar is van, amely sokakat elidegeníthet az alapból is „woke” sorozattól.

Azért ha lesz második évad, én még felszállok a hajóra, kap még egy esélyt, mert a minőséggel nincs baj,

a téma is adott, a potenciál ott a sorozatban - de sokkal jobban ki kell dolgozni a karaktereket és érdekesebbé tenni történetet. Így, jelen állapotában, nem tudom mindenkinek jó szívvel ajánlani ezt a csodabogarat. Akit megfogott a téma, nézze meg az első részt és aztán el tudja dönteni megéri-e az a nagyjából 5 óra az életéből. A sorozatot szinkronnal nézhetitek meg az HBO Max kínálatában.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Szinte mindenki kétségbe van esve, fel van háborodva” – Udvaros Dorottya távozása nagy vihart kavart a Nemzeti Színházban
„Ha egy ilyen kaliberű színművészt, mint Udvaros Dorottya, így el lehet küldeni, mire számítson mindenki más” - mondta el egy bennfentes a Blikknek.

Link másolása

Ahogy arról mi is írtunk, Udvaros Dorottya közölte, hogy a Nemzeti Színház nem újította meg a szerződését, anyagi okokra hivatkozva.

Később az intézmény azt mondta, hogy határozatlan idejű munkaszerződéssel rendelkezik, amit nem szüntettek meg. Erre reagált megint a színésznő, és újra megerősítette, hogy Vidnyánszky Attila nem újította meg a szerződését, csak azokban a darabokban fog játszani, amik még műsoron vannak.

A Blikk információja szerint a színésznő bejelentése óta temetői a hangulat a színházban.

"A társulat rémes állapotban van, szinte mindenki kétségbe van esve, illetve fel van háborodva, hiszen ha egy ilyen kaliberű színművészt, mint Udvaros Dorottya, így el lehet küldeni, mire számítson mindenki más?"

– mondta egy bennfentes a lapnak.

Sokan értetlenül figyelik, hogy külföldi rendezőket hívnak, és nem az itt dolgozó művészekre vigyáznak. Úgy tudják, hogy nagy összegeket kapnak a külföldi vendégrendezők, miközben sok, szerződésben lévő színész anyagi gondokkal küzd. Több fiatal művésznek is másodállást kellett vállalnia ahhoz, hogy meg tudjon élni - írja a portál.

Udvaros Dorottya korábban többször is felszólalt például a Színház- és Filmművészeti Egyetem modellváltása kapcsán. Korábban utalt rá, hogy ez is közrejátszhatott abban, hogy az igazgató elküldte.

A lap informátora szerint Vidnyánszky és Udvaros között egy újabb hangos vita is kipattant az előző nemzet színésze választás kapcsán. Mivel ez a színházban történt, azt többen is hallották.

A Blikk beszélt Szarvas Józseffel is, aki korábban együtt játszott a színésznővel a színház nyitóelőadásában.

"Mindig fájdalmas, amikor valaki távozik közülünk, Dorottyával pedig huszonkét éve vagyunk munkatársak, ezért megrázó volt a hír" – mondta a lapnak.

"Azt tudjuk, hogy a színház jelenleg nehéz anyagi körülmények között dolgozik, ez aggodalomra ad okot, de arról nem tudunk, hogy további művészektől is megválna a teátrum. Készülünk a következő évadra. Korábban én is többször mentem el színházból, és nem állt meg az idő" – tette hozzá.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Áll a bál a Nemzeti Színházban: Udvaros Dorottya után mások is távoznak a teátrumból
Az Index szerint a tavaly novemberben súlyos balesetet szenvedett Horváth Lajos Ottó és Szász Júlia sem tér már vissza, és felmondott Barta Ágnes, Mészáros Martin, Szép Domán és Szabó Sebestyén László is.

Link másolása

Pénteken lapunk is megírta, hogy Udvaros Dorottya szerződését 22 év után nem újította meg a Nemzeti Színház, így távozik onnan. Azonban az Index információi szerint azonban nem ő az egyetlen, aki otthagyja a teátrumot.

Pénteken reagált a Nemzeti Színház is, miszerint a művésznőnek határozatlan idejű szerződése van. Később Udvaros Dorottya azonban azt mondta: pénteken volt szerződtetési tárgyalása a vezérigazgatóval, amikor is közölte, hogy nem kívánja meghosszabbítani a munkaszerződését.

A helyzetet még érdekesebbé teszi, hogy a színésznő nemrégiben kapta meg a Nemzet Színésze címet, amiről a lap úgy tájékoztat, éppen Vidnyánszky Attila hathatós támogatásával történt meg.

Az Index információi szerint

a tavaly novemberben súlyos balesetet szenvedett Horváth Lajos Ottó és Szász Júlia sem tér már vissza. Továbbá felmondott Barta Ágnes és férje, Mészáros Martin, illetve Szép Domán és Szabó Sebestyén László, illetve Farkas Dénes már korábban elhagyta a színházat.

A lap felkereste a színészeket, akik közül Barta Ágnes megerősítette a hírt, miszerint az évad végétől nem lesz már a társulat tagja. A távozók helyére nem tervez új embereket alkalmazni a színház.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Udvaros Dorottya továbbra is állítja, Vidnyánszky Attila nem hosszabbította meg a szerződését
A színésznő szerint az intézmény igazgatója anyagi okokra hivatkozva nem újította meg a szerződését. A Nemzeti Színház szerint Udvaros Dorottyának határozatlan idejű szerződése van, és azt nem mondták fel.

Link másolása

Mi is írtunk róla, hogy Udvaros Dorottya azt mondta, hogy már nem tagja a Nemzeti Színháznak, mert a szerződését nem újították meg. Az igazgató, Vidnyánszky Attila korábban az intézmény anyagi helyzetére hivatkozott.

Pénteken a Nemzeti Színház azt közölte:

„Udvaros Dorottya művésznő a Nemzeti Színház társulatának tagja, határozatlan idejű munkaszerződéssel rendelkezik, mely a mai napig nem került megszüntetésre és felmondásra”

- írta a Telex.

A színésznő gyorsan reagált a teátrum közlésére. A lap megkeresésére azt válaszolta:

„Március 22-én pénteken 11.00-kor volt szerződtetési tárgyalásom a vezérigazgató úrral, amikor is közölte, hogy nem kívánja meghosszabbítani a munkaszerződésemet. Azokra a darabokra, amik még műsoron maradnak és játszom bennük, azokra egyedi szerződést kapok majd május közepén”.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Udvaros Dorottya 22 év után távozik a Nemzeti Színházból, Vidnyánszky Attila nem hosszabbította meg a szerződését
A legfőbb érv az volt, hogy a színház nehéz anyagi helyzetben van. Udvaros azonban nem érti, hogy akkor miért kell külföldi rendezőket szerződtetni hatalmas összegekért.

Link másolása

Már nem vagyok tagja a Nemzeti Színháznak. Vidnyánszky Attila valóban nem hosszabbította meg a szerződésem – mondta Udvaros Dorottya a Magyar Hangnak adott interjújában. A direktor legfőbb érve az volt szerinte, hogy a teátrum nehéz anyagi helyzetben van.

„A kormány elvont 380 millió forintot a színháztól, és idén már nem sikerült befoltozni a költségvetésen ütött lyukakat. Elfogadom, hogy anyagi problémák vannak, de ha valóban ilyen rossz a helyzet, akkor miért kell újabb és újabb külföldi rendezőt leszerződtetni hatalmas összegekért?

A Nemzetiben már alig rendeznek magyar művészek” – mondta a színésznő a lapnak.

Udvarost megkérdezték a tavaly novemberi balesetről is, amikor a Rómeó és Júlia előadás közben Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó lezuhantak a díszletről.

„Benne volt a levegőben, hogy valami történni fog. Korábban már kis híján történt tragédia, egy öt méter magas díszletelem kezdett el dőlni, a tetején egy színésszel, akinek végül szerencsére nem esett baja, de az eset után elszerződött a színháztól. A Rómeó és Júlia próbáin a kollégák többször is jelezték, hogy veszélyes a díszlet, mégsem történt semmi” – mondta Udvaros Dorottya.

Link másolása
KÖVESS MINKET: