hirdetés

FELFEDEZŐ

Szakítást és sok szexet is hozhat a mai gyűrűs napfogyatkozás

A Magyarországról részlegesen látható jelenség hatással lesz az emberek lelkiállapotára.

Link másolása

hirdetés

Gyűrűs napfogyatkozás volt ma megfigyelhető az égen az északi félgömb egyes részeiről, Magyarországról részlegesen. Egyes asztrológusok szerint mindez kihatással lehet ma a kedélyállapotunkra és a libidónkra is - írja a news.com.au.

A jelenség során a Hold a Nap elé került, és 94 százalékban ki is takarta, ezzel előidézi az ún. tűzgyűrű látványos jelenségét. A napfogyatkozást Kanada északi területeiről, Grönland északkeleti sarkáról, a sarkvidékekről és Szibéria keleti tájairól lehetett a legtökéletesebben látni.

Magyarországon csupán részlegesen volt látható, Budapesten 12.04-től 13.27-ig tart majd, a maximális kitakarás 12 óra 45-kor volt.

A Svábhegyi Csillagvizsgáló cikke szerint hazánk területéről csak 8 százalékos kitakarás látható, amelyet szabad szemmel nehézkesen lehet majd elcsípni, napfogyatkozás-néző szemüveggel vagy hegesztőszemüveggel viszont látható lesz. A cikk kitér arra is, hogy mindenképpen használjunk valamit a megtekintéshez, mert szemkárosodást is szenvedhetünk.

A napfogyatkozást azonban nem csak látni, hanem érezni is lehet majd, legalábbis ezt állítja egy ausztrál asztrológus és spirituális tancásadó. Rose Smith a lap kérdésére elmondta, hogy ahogy a holdfogyatkozások, úgy a napfogyatkozás is kihat az emberek hangulatára ma. Míg az előbbi jelenségek inkább a belső, érzelmi folyamatokra vannak hatással, addig a napfogyatkozások inkább a külső cselekvésre. Smith szerint ma kitörnek az emberekből az érzelmek, és ezek alapján cselekednek majd.

Épp emiatt azt várja, hogy sok szakítást és szexet hoz a nap: "Úgy képzelem, hogy kilenc hónap múlva sok-sok baba fog születni."

Az asztrológus szerint ma sok konfliktus megoldódhat, ugyanis az emberekből kitörő érzelmek cselekvésre késztetik majd őket.

hirdetés

Aki ma lemarad, annak két évet kell várnia, a legközelebbi gyűrűs napfogyatkozás ugyanis 2023. október 14-én lesz.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
FELFEDEZŐ

Mindenki csak a saját felelősségére fogyasszon sajtszószos nachost a moziban egy dolgozó szerint

A kommentelők szerint maximum a higiéniai körülmények kifogásolhatók a moziban, de a sajtszószos zsák biztosan nem okoz rákot.

Link másolása

hirdetés

Már több millióan látták azt a TikTokon terjedő videót, amiben egy mozis alkalmazott röviden megmutatja, hogyan cseréli a sajtszószos zsákot a gépben. A kétgyerekes anyuka a néhány másodperces felvételhez kommentben csak annyit írt, hogy mindenki a saját felelősségére fogyasszon a nem házi készítésű mozis snackből, mert szerinte "rákot okozhat a forró műanyag zsák", írja a Daily Star.

Ezután végig lehet nézni, ahogy egy jókora, sajtszósszal teli zsákot gyömöszöl a gépbe, miután nagy nehezen beleerőszakolta a csövet:

@melxmamaz

Allegedly ? eat nachos at your own risk ##movietheatreemplyee ##movietheater ##exposed ##exposing ##fyp ♬ Thot Shit - Megan Thee Stallion

A felvételt már 3 milliónál is többször nézték meg a közösségi oldalon. Sokan nem lepődnek meg azon, amit látnak, hiszen tisztában voltak azzal eddig is, hogy tömeggyártásra készült szószt vásárolnak. Inkább azt jegyzik meg a kommentelők, hogy a gép és a szósztároló szekrény higiéniai állapota kifogásolható.

Az egyik hozzászóló még ennél is tovább megy: szerinte a berendezés annyira mocskos, hogy nem is rákot, hanem egyenesen pestist okoz a vásárlónak. Míg egy másik vicces tiktokker egészen eddig azt gondolta, hogy a mozi hátsó részén egy jókora fazékban rotyog a sárga sajtszósz, miközben egy kedves nagymama kavargatja egy hatalmas fakanállal, de most jól leleplezték a valóságot.

hirdetés

A kevésbé vicces kommentelők közül az egyik megjegyzi, hogy a szósz biztosan nem okoz rákot, ugyanis a forró sajtot gyártó cég bevizsgált és biztonságos zsákokban árulja termékét.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
hirdetés
FELFEDEZŐ

Mészáros Lőrinc fotójával reklámoznak egy finn autókölcsönzőt

A magyar milliárdos képe a Google-hirdetések között bukkant fel.

Link másolása

hirdetés

Meglepő hirdetésre bukkant a Google-n hvg.hu.

A keresőben a CNN címlapján az alábbi felirattal jelent meg Mészáros Lőrinc képe:

"A Lorink jövedelmező hobbi – Exkluzív interjú, amelyet elrejtettek".

A magyar milliárdos portréja mellett egy kisrepülőgép és egy Mercedes kabrió látható még.

A lap megjegyzi, hogy a szövegre kattintva semmilyen interjú nem jelenik meg, helyette egy finn autókölcsönző cég kínálja a járműveit.

Mint írják, az ilyen átverős reklámok néha megjelennek a Google-n is, érdemes jelenteni őket, mert akkor törlik.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk

hirdetés
FELFEDEZŐ

„Túléltem egy sorozatgyilkost, aki 15 éves koromban elrabolt, megbilincselt és fogva tartott a rejtekhelyén”

Egyáltalán nem tűnt félelmetesnek a kocsifelhajtón megálló autó sofőrje, aki később 18 órán át tartotta fogva áldozatát.

Link másolása

hirdetés

Csak 15 éves volt Kara Robinson Chamberlain, amikor a sorozatgyilkos Richard Evonitz elrabolta és hazavitte, miközben a felesége éppen a Disney Worldben volt, írja a Mirror. A fiatal lány attól a pillanattól a szökését tervezte, hogy a kegyetlen férfi a fegyvert a tarkójához szorította és ráparancsolt, hogy szálljon be az autójába.

Karának ekkor még fogalma sem volt arról, hogy 39 éves támadója milyen erőszakos ember, ráadásul korábban már három lányt megölt. Gyorsan tudatosult a fiatal lányban: csak akkor lehet esélye a túlélésre, ha elhiteti elrablójával, hogy mindenben engedelmeskedik, miközben alig várja a kínálkozó alkalmat a szökésre.

A ma már 34 éves Kara a lapnak elmesélte, mi is történt pontosan abban a 18 órában, amíg a szörnyeteg fogja volt a férfi ágyához kötözve, miközben a felesége és anyósa éppen a Disney Worldben szórakoztak.

A 2002. június 24-én elrabolt lányból azonnal kijöttek a túlélési ösztönök, de nem kiabálva próbált menekülni, hanem racionálisan gondolkozva jutott arra, hogy becsapja a sorozatgyilkost. Az egész egy házibuli után kezdődött, amikor pizsamába öltözve a barátnője anyukájának virágait locsolta épp. Előbb elhajtott a ház előtt egy autó, majd röviddel később újra felbukkant, és meg sem állt a kocsifelhajtóig.

A nő szerint a sofőr egyáltalán nem tűnt ijesztőnek, amikor kiszállt és megkérdezte, hogy a szülei otthon vannak-e. Amikor elmondta, hogy a barátnője anyukája nincs otthon, a férfi közelebb lépett és azt mondta, hogy prospektusokat osztogat a környéken. Ugyanebben a pillanatban a nyakához szorított egy fegyvert és közölte, hogy menjen vele, különben ott helyben lelövi. Kara innentől kezdve tisztában volt vele, hogy a férfi valószínűleg soha nem fogja elengedni, és csak rajta múlik, hogy megússza-e élve vagy sem.

hirdetés
Az autó hátsó ülésén egy jókora műanyag doboz volt, ebbe mászott be a lány, aki végig nagyon figyelt a részletekre: megjegyezte a rendszámot, de még a dobozra írt sorszámot is. Amikor elindultak, próbálta a kanyarokból kikövetkeztetni, merre indulhatott a sofőr.

A zöld Pontiac Firebird végül a férfi háza előtt állt meg. A sorozatgyilkos itt közölte a lánnyal, hogy maradjon csendben. Végül a jókora dobozt becipelte a házba, amiből a szomszédok semmit nem vettek észre. Richard Evonitz az ágyhoz kötözte a lányt, majd a következő 18 órában többször megerőszakolta, miközben folyamatosan kábítószereket adott a tinédzsernek. Mindeközben folyamatosan hitegette, hogy szabadon fogja engedni, amint "végez vele".

Az elrabolt lány közben folyamatosan figyelt és igyekezett minden részletet megjegyezni. Apránként rájött, hogy a férfi a haditengerészetnél szolgált, míg a hűtőre ki volt írva a fogorvosa és az orvos címe is. De az is világos lett gyorsan, hogy a gonosztevő egy nővel él együtt.

A férfi később felhívta a kiránduló feleségét, közben a lányt arra kényszerítette, hogy nézzen híradókat és jegyezze meg, ha beszámolnának az eltűnéséről. Kara végül másnap reggel szökött meg, amikor a férfi horkolva aludt az ágyon, amihez a lányt bilincselte.

Kara nagy nehezen kiszabadította előbb az egyik kezét is a szexjátéknak használt bilincsből. Ezután a lábait oldozta el, végül óvatosan felöltözött, és a földszintre ment a bejárati ajtóhoz. A sorozatgyilkos azonban éjszaka különböző tárgyakkal torlaszolta el az ajtót. A lány tudta, hogy most vagy soha, és csak másodpercei vannak, hogy megoldja ezt a helyzetet. Végül gyorsan eltolt mindent az ajtó elől és futásnak eredt.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk

hirdetés
FELFEDEZŐ

Miért van ugyanannyiért egyre kevesebb élelmiszer a csomagolásban?

A direkt áremelkedést mindenki észreveszi, de csak kevesen szúrják ki, ha ugyanannyi pénzért kevesebbet kapnak. Ez a zsugorfláció.

Link másolása

hirdetés

Egyre kevesebb müzli kerül a dobozba, egyre könnyebbek a chipses zacskók, és már a jégkrém sem akkora, mint régen. Egy dolog nem csökken: a termékek ára. Káprázik a szemünk, rosszul emlékszünk, vagy tényleg egyre kisebb minden, miközben az árak változatlanok? A CNN utánajárt, és kiderült, hogy mint mindig, most is a vásárlónak van igaza.

A jelenség ráadásul egyáltalán nem új, már évtizedek óta zajlik, csak még szembeötlőbb olyankor, amikor a vállalatok költségei robbanásszerűen emelkednek. Ilyenkor a zsugorfláció (angolul: shrinkflation) is felgyorsul, vagyis a csomagolásba még kevesebb termék kerül, vagy eleve a kiszerelés lesz kisebb, többnyire változatlan áron.

Vagyis a vásárló nem közvetlenül a pénztárcáján érzi az elkerülhetetlen áremelkedést, hanem akkor, amikor például a kedvenc csokoládéja mára jóval kisebb lett.

A fogyasztók ugyanis érzékenyek a drágulásra, de kevésbé figyelnek egy termék súlyára. Hiába szerepel a súly kötelezően a csomagoláson, valójában kevesen fordítanak időt arra, hogy a kosárba pakolás előtt alaposan elolvassák a tudnivalókat. Vagyis sokkal könnyebben tudja áthárítani a fogyasztóra az áremelkedést egy cég, ha egyszerűen például kevesebb lapból áll a vécépapír, vagy ha egyik napról a másikra kisebb dobozban kerül a szupermarketek polcaira a termék.

Edgar Dworsky, fogyasztóvédő régóta foglalkozik a termékek méretének csökkenésével. Honlapján folyamatosan közöl fotókat az egyre zsugorodó termékekről, így könnyen nyomon követhető, hogyan lett szinte változatlan ár mellett egyre kisebb szinte minden az amerikai boltokban. Jól látható például, hogy egy vécépapírmárka 12 tekercses kiszerelésén tekercsenként 160 lapot ígért, ma pedig már csak 140-et. Egy Magyarországon is kapható chipsmárka a korábbi 432 grammal szemben ma már csak 368 grammnyi hajszálvékonyra vágott ropogós sült krumplit csomagol a zacskóba az Egyesült Államokban.

hirdetés



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk