hirdetés

FELFEDEZŐ
A Rovatból
hirdetés

Rekorder Dobos-tortával ünnepelte a szakmák születésnapját a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara

A gigantikus torta három és fél méter átmérőjű lett. Impozáns méretével bekerült a Magyar Rekordok közé, és egyben Guinness Rekord-esélyes is.

Link másolása

hirdetés

Rekorder Dobos-tortával ünnepelte a szakmák születésnapját a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara. A gigantikus, három és fél méter átmérőjű tortakülönlegesség az Auchan Magyarország cukrászüzemében készült, impozáns méretével bekerült a Magyar Rekordok közé, és egyben Guinness Rekord-esélyes is.

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara hosszú évek óta folytat párbeszédet az iskolaválasztás előtt álló hetedik és nyolcadik osztályos tanulókkal, valamint szüleikkel a Szakmavilag.hu weboldalán és számos kísérőrendezvényen. Fontos üzenetük, hogy a magyar iskolarendszer lehetőséget ad arra, hogy mindenki megtalálja a neki megfelelő tanulási formát, így bárki olyan szakmát kaphat a kezébe, amellyel esélye van egy boldog, sikeres életre;

ma Magyarországon 177 szakma közül választhatnak a tanulni vágyók.

A szeptember ezentúl a szakmák születésnapi hónapja is, amikor az MKIK Szakmavilág projektje kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a hetedik és nyolcadik osztályos diákok már úgy vágjanak neki az újabb tanévnek, hogy tudatosan tervezzék saját jövőjüket.

A születésnaphoz torta is dukál, így együttműködve az Auchan Magyarországgal egy három és fél méteres Dobos-torta készült az áruház maglódi cukrászüzemében.

A 22 szakembert megmozgató folyamat egyben Guinness Rekord-kísérlet is, az viszont már biztosan elmondható, hogy a torta rendhagyó paramétereinek köszönhetően bekerült a Magyar Rekordok közé.

„Cukrászcsapatunk számára ez a kísérlet egy igazán izgalmas kihívásnak számított. Büszkék vagyunk arra, hogy az Auchan elkötelezett a szakmák iránt és számos lehetőséget – mint például cukrász, hentes, pék – kínálunk a munkavállalóknak, akikkel minden nap azon dolgozunk, hogy kiváló minőségű, friss termékeket nyújtsunk vásárlóinknak. Nem is volt kérdés, hogy csatlakozzunk a rekordkísérlet felállításához és nagyon örülünk, hogy ilyen szép végeredmény született a kétnapos esemény során” – mondta Kalmár Richárd, az Auchan Magyarország regionális igazgatója.

hirdetés

A dobostortához 3665 darab tojást, 109,6 kg cukrot, 36,8 kg búza-finomlisztet, 6,2 kg vaníliás cukrot, 98,5 kg vajat, 32 kg porcukrot, 12,8 kg kakaóvajat és 40 kg fekete csokoládét használtak fel, a munka két napon, 19 munkaórán át tartott. Az elkészült süteményt elsőként szakmájukban sikeres fiatalok kóstolhatták meg, többek között Sipos Kristóf, aki 2018-ban lett aranyérmes a szakmák Európa-bajnokságán, és idén Ipar 4.0 területen képviseli hazánkat Grazban. A másik kiváló fiatal szakember Nagy Dániel, aki a jövő évi sanghaji világversenyen, a szakmák olimpiáján épületasztalosként vesz részt hazánk színeiben. A résztvevők mellett a Fővárosi Gyermekotthonból érkezett gyermekek, valamint az áruház vásárlói is kaphattak egy-egy szeletet az édességből, míg a torta jelentős részét helyi iskoláknak, óvodáknak és a Magyar Élelmiszerbank Egyesület részére ajánlották fel.

„Tavalyi felmérésünkből kiderült, hogy százból közel ötven nyolcadik osztályos szeretne szakmát szerezni: harmincan szakképző iskolában, tizenheten pedig technikumban vagy szakgimnáziumban tanulnának tovább. Ugyanakkor a nyolcadik évfolyamos tanulók 12 százaléka még nem gondolkozott a továbbtanuláson. Fontos missziónk, hogy őket is megszólítsuk, ezért is hívtuk életre a szakmák születésnapját. Talán ez a tortás rekordkísérlet is egy olyan esemény, amelyre sokan felkapják a fejüket, rákeresnek a Szakmavilág oldalra, és első kézből tájékozódnak a legfontosabb információkról. Már elérhető Szakmavilág applikáció is, bízunk benne, hogy minél több fiatalnak és szülőnek tudunk segíteni nyújtani a pályaválasztáshoz kapcsolódó, olykor fogós kérdésekben is” – fejtette ki Vörös-Gubicza Zsanett az MKIK oktatási és képzési igazgatója.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
FELFEDEZŐ

„Majdnem elhánytam magam” – óriási felháborodást keltett az idei Halloween legrémisztőbb dekorációja

„Undorító, ízléstelen, teljesen elfogadhatatlan” – mondták az amerikai kisváros lakói, kiakadásuk pedig a történteket ismerve teljesen jogos.

Link másolása

hirdetés

Első ránézésre semmi kirívó nincsen abban a halloweeni dekorációban, ami egy, a michigani Walker városában található házat díszít: a rendőrségi szalaggal elkerített kertben a töklámpások mellett egy véres baseballütő és három sírkő található, az ablakokon véres kéznyomok láthatók, a bejárati ajtón pedig három alak sziluettje a vérrel felírt „Segítség” felirat mellett.

A helyiek mégis undorral, felháborodva fogadták ezt a képet, a ház ugyanis 18 évvel ezelőtt egy, az egész közösséget megrázó hármas családgyilkosság helyszíne volt.

A 17 éves Jon Siesling 2003. január 22-én ebben a házban ölte meg édesanyját, valamint 15 és 6 éves húgait. Miközben teherautósofőrként dolgozó apja távol volt, a fiú egy baseballütővel verte halálra az anyját és idősebb testvérét, akiket egy konyhakéssel is megszurkált. Ezután, mikor a kertben játszó kisebbik húga bement a házba és sikítozni kezdett, Jon nyakon szúrta a késsel, majd az ágyába fektette.

A 17 éves Jon kezdetben megpróbálta elhitetni a hatóságokkal, hogy betörők támadták és ölték meg a családját, de végül beismerte, hogy ő volt a tettes. A gyilkosságok annyira szörnyűek voltak, hogy annak ellenére ítélték életfogytig tartó börtönbüntetésre, hogy még nem volt nagykorú. A törvények értelmében idén szabadlábra helyezhették volna, ám ezt egy helyi bíróság az előző hónap végén elutasította.

Érthető tehát, hogy a megrázó gyilkosság helyszínén megjelent dekoráció óriási felháborodást okozott a városban. Egy helyi nő a Masslive című lapnak azt mondta: amikor meglátta az undorító, szerinte teljesen elfogadhatatlan dekorációt, majdnem elhányta magát. „Sérti az áldozatok emlékét” – jelentette ki.

A ház tulajdonosa is nyilatkozott a helyi sajtónak. Elmondta, hogy abban a házban nevelte fel gyermekeit, és jól ismerte az áldozatokat, mert a család tőlük bérelte az ingatlant. A névtelenséget kérő nő elmesélte, hogy segített feltakarítani a gyilkosságok után a vérfoltokat, amik közül volt, amit nem is sikerült eltüntetni, és máig látható a házban. Mint fogalmazott, a dekoráció egyfajta terápia számára, amivel igyekszik „lezárni a múltat”.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
FELFEDEZŐ

Beszédes rajzával ellátott pólóban ment egy diáklány a vadászati világkiállításra

Az egyszerű rajz mindent elmond arról, mit gondol a lány a kiállításról.

Link másolása

hirdetés

"Díjnyertes alkotásról" mutatott egy képet Mérő Vera író, publicista, emberi jogvédő, a Nem Tehetsz Róla, Tehetsz Ellene Alapítvány vezetője a Facebookon. Legalábbis egy neki képet küldő szerint a fotón látható művet így is lehet hívni.

"Barátaim hetedikes kislánya, Mici készítette. Az osztályát kirendelték a vadászati kiállításra. A szülei mondták, hogy otthon maradhat. Ő inkább nekiállt, és este elkészítette ezt, másnap ebben ment. Van jövő, Vera, van jövő!"

- üzente az üzenetküldő.

A képen egy kislány látható egy pólóban, amire a saját rajza is rákerült. A bal oldalon egy szarvasagancs-trófea van, felette egy piros X-szel, a jobb oldalon pedig egy ember, ahogy egy élő szarvas felé nyúl, felette meg egy zöld pipa. A rajz elég egyértelműen közvetíti, mit gondol az alkotója az Egy a Természettel Vadászati és Természeti Világkiállításról.

hirdetés

A Nem Tehetsz Róla, Tehetsz Ellene bejegyzésében azt is írták, hogy a képet és a történetet Mici engedélyével osztották meg, aki az arcát is szívesen vállalta volna, de az oldal szerkesztői úgy vélik, "azzal ráér, ha nagyobb lesz".


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
FELFEDEZŐ

Felidegesítette a férje, bosszúból megsütötte vacsorára annak háziállatát – videó

Az indonéz nő még egy TikTok-videót is készített a bizarr mutatványról, amit már több mint 7 millióan láttak.

Link másolása

hirdetés

Sok érdekes és megdöbbentő videót lehet látni a TikTokon, de az, amit az indonéz Mia Kurniawan töltött fel, lehet, hogy mindet kenterbe veri. Nem véletlen, hogy már 7 milliónál is többen nézték meg a nő posztját, amiben bosszúból megsüti a férje háziállatát, ami történetesen egy arowana – vagy sárkányhal –, ami a világ legdrágább halának számít – írja a 24.hu az AsiaOne értesülései alapján.

A videóból kiderül, hogy a nő azért vetemedett erre, mert már rengetegszer szólt a férjének, hogy takarítsa ki a hal akváriumát, de az folyton halogatta a dolgot. Ezért úgy gondolta, megnézi, milyen lesz kisütve az állat. Íme:

@miakurniawan01goreng arwana?#fyp♬ Singkong & Keju Cover - akhmal.dniel

Ha esetleg valakit nem hagyna nyugodni a gondolat: Mia a kommentekre válaszolva leírta, hogy a férje megbocsátotta neki a mutatványt, és máris arra készül, hogy egy újabb arowanát vegyen. Ez egyébként valószínűleg nem lesz egy olcsó mutatvány, ugyanis egy-egy példány egy kisebb vagyonba is kerülhet. A National Geographic magazinnak Emily Voigt azt mondta, hogy az eddigi legmagasabb összeg, amit egy ilyen halért kértek, háromszázezer dollár – nagyjából 93 millió forint – volt, és a Kínai Kommunista Párt egy tagja fizette ki.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
FELFEDEZŐ

Felháborodást váltott ki egy luxuscég azzal, hogy megsemmisíti a nem eladható termékeit, ezért megígérték, hogy nem fogják többé ezt tenni

Egy környezetvédelmi aktivista hívta fel a figyelmet a Coach pazarló gyakorlatára, TikTok-videóját már több mint 2,4 milliószor nézték meg.
Fotó: Coach/Facebook - szmo.hu
2021. október 14.


Link másolása

hirdetés

Bejelentette a Coach divatcég, hogy ezentúl nem semmisíti meg a sérült vagy már nem eladható termékeit. Mindezt azután lépték meg, hogy egy TikTok-videó révén elterjedt, mi lesz náluk a hibás termékek sorsa - számolt be róla a CNN.

Egy Anna Sacks nevű lány készített egy videót a TikTok videómegosztó oldalon arról, hogy bár az amerikai luxusmárka azt hirdeti magáról, hogy támogatja a fenntartható divatot, valójában elképesztő módon pazarol.

Sacks szerint ugyanis a sérült és hibás termékeket teljesen megsemmisítik, hogy használhatatlan legyen, majd úgy adják elő, mintha azok véletlenül mentek volna tönkre, hogy kishasználjanak egy kiskaput az adózásban.

A lány több terméket is bemutat a videóban, például szándékosan elszakított táskákat és egy szakadt pántos szandált is. A videó végén pedig arról is beszél, hogy a Coach honlapján arra hívják fel a vásárlók figyelmét, hogy ne dobják ki, hanem hasznosítsák újra a náluk vásárolt táskáikat, mert ők elkötelezett hívei a fenntartható divatnak.

Sacks videóját már több mint 2,4 milliószor nézték meg alig pár nap alatt, és rengetegen felháborodtak azon, hogy hogy teheti tönkre szándékosan a saját termékeit egy olyan cég, amely a fenntartható divat képviselőjének vallja magát.

A CNN cikkében ugyanakkor rámutatnak arra, hogy ez a gyakorlat nem egyedi, más luxuscégek is alkalmazzák ezt. Mégpedig azért, hogy megakadályozzák, hogy a felesleges készleteket olcsóbban adják el, ezzel károsítva a márka exkluzivitását. A Burberry például 2017-ben több mint 36 millió dollárt értékben pusztított el ruhákat és parfümöket. Egy évvel később aztán bejelentették, hogy leállnak a nem eladható áruk elégetésével. De a fentieken kívül más divatcéget és óramárkát is vádoltak más hasonló gyakorlattal.

hirdetés
Sacks videójának elterjedése után a Coach bejelentette, hogy a jövőben nem semmisítik meg a sérült vagy nem eladható termékeiket, és még nagyobb hangsúlyt fektetnek az újrahasznosításra és az újrafelhasználásra.

A szemetelés és a hulladékégetés ellen kampányoló Anna jó kezdetnek nevezte a divatmárka lépését a fenntartható divat felé. Szerinte a nem értékesíthető termékek elégetése, elpusztítása széles körben elterjedt a divatiparban, ő pedig attól tart, hogy ez csak tovább fok fokozódni, ha a cégek továbbra is túltermelnek és még jobban odafigyelnek arra, hogy titokban tartsák a termékpusztítást. Példaként említette a tömörítőgépek használatát, a szemetesek lezárását és az alkalmazottak kényszerítését titoktartási megállapodások aláírására. Szerinte szégyenletes lenne, ha a divatcégek ezt a tanulságot vonják le a Coach-esetből ahelyett, hogy arra törekednének, hogy csak elegendő mennyiségben gyártsák a termékeiket megsemmisítendő fölösleg nélkül.

# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: