hirdetés

FELFEDEZŐ

Már több mint egymillióan írtak alá egy petíciót Angliában, hogy örökre tiltsák ki a rasszista szurkolókat a focimeccsekről

Az aláírók sürgetik, hogy az állami szervek is lépjenek fel a rasszisták ellen.
Fotó: BBC News/YouTube - szmo.hu
2021. július 14.


Link másolása

hirdetés

Másfél nap alatt több mint egymillióan írtak alá Angliában egy petíciót azzal a céllal, hogy véglegesen kitiltsák a rasszista szurkolókat a focimeccsekről - írja a Metro.

A Change nevű kampányhoz rengetegen csatlakoztak, miután az angol válogatott három játékosát is rasszista üzenetekben támadták Olaszország vasárnap esti győzelmét követően.

Marcus Rashford, Buyako Saka és Jadon Sancho is számos majmos emojit és kirekesztő megjegyzést kapott a közösségi médiában a vesztes meccs után, amely a 2020-as Európa-bajnoki címtől fosztotta meg az angolokat.

A vereséget követően Marcus Rashford szülőhelyén, dél-Machensterben elcsúfították a játékosról készült falfestményt. Ezután rajongók százai utaztak a helyszínre, hogy a szeretetről és támogatásról biztosító üzenetekkel fedjék le az alkotás helyét, amit a mai napon helyreállítottak.

A petíciót aláírók együttesen kérik a kormányt és a játékot irányító hatóságot, hogy élethosszig tartó kitiltással büntessen bárkit, aki akár online, akár offline zaklatja a játékosokat.

hirdetés

A jelenlegi jogszabály értelmében a kitiltás mindössze tíz évre szólhat, ám ebből is csak ötöt szabhatnak ki, amennyiben a vétség nem von maga után azonnali letartóztatást. A klubok maguk is meghatározhatják, kit tiltanak el egy életre a játékok megtekintésétől, ám a rendőrség és a bíróság jelenleg még nem foganatosítja az ilyen döntéseket.

“A válogatott mindannyiunkért játszik. Az ő víziójuk az elfogadásról szól, és ez ma jobban számít, mint eddig bármikor - ezért vagyunk ilyen büszkék erre a csapatra, ezért értékeljük és szeretjük őket ennyien. A futballban és a társadalomban sincs helye a bigottériának és a rasszistáknak. Ez nem a mi petíciónk - ez a nemzet szava, ami kimondja, hogy elég ebből” - írták a petíció kezdeményezői.

A brit belügyminiszter, Priti Patel a héten a parlamenti közgyűlés előtt úgy fogalmazott: a közösségi média “többé nem hunyhat szemet némely felháborító, taszító, rasszista, erőszakos és gyűlöletkeltő tartalom felett, ami megjelenik a felületeiken”. Kilátásba helyezte azt is, hogy amennyiben nem lépnek fel az ilyen megnyilvánulások ellen, annak jogi következményei lehetnek.

Az Aston Villa és az angol nemzeti válogatott hátvédje, Tyrone Mings ugyanakkor számonkérte Patelt, aki korábban “politikai gesztusként” hivatkozott arra, hogy a csapattagok a meccsek előtt a rasszizmus ellen tiltakozva letérdelnek.

“Olaj a tűzre, hogy a bajnokság elején a rasszizmus elleni kiállásunkat politikai gesztusnak minősíti, aztán előadja, hogy undorodik a rasszizmustól, amikor éppen az történik, ami ellen kampányolunk” - fogalmazott a játékos.

Az angol miniszterelnök, Boris Johnson a hét elején utasította a rasszistákat, hogy “másszanak vissza a kövek alá”, ám a petíció most a kormányra és rá nézve is nyomást gyakorolhat, hogy meghozzák a szükséges intézkedéseket. az Európai Labdarúgó-szövetség eközben felhívta rá a közösségi médiaszolgáltatókat, hogy védjék meg a focistákat a “trollok” támadásaitól.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
FELFEDEZŐ

Lecserélnéd rossz szokásaidat egy álomutazásért?!

Fontos, hogy tudatosan odafigyeljünk a szokásainkra és inkább azokat építsük be a napi rutinba, melyek valóban hasznosak számunkra.

Link másolása

hirdetés

Az amerikai Duke University egyik tanulmánya szerint mindennapos tevékenységeinket 45%-ban a szokásaink határozzák meg. Szokássá pedig akkor válik egy tevékenység, ha azt minden nap és hosszú távon végezzük. Tehát a szokásainkat mi alakítjuk. Biztonságot és keretet adnak a mindennapjainknak és nagyban hozzájárulnak a mentális és lelki egészségünkhöz is. Ezért fontos, hogy tudatosan odafigyeljünk a szokásainkra és inkább azokat építsük be a napi rutinba, melyek valóban hasznosak számunkra.

A bűvös 21 nap

Leszokni a dohányzásról vagy az egészségtelen nassolásról nem könnyű, rászokni ezekre annál inkább. Többet sportolni, többet olvasni, több salátát enni - azt gondolnánk, hogy nincs is ennél egyszerűbb, mégis sokan küzdünk azzal, hogy napi rutint alakítsunk ki ezekből az egészséges szokásokból.

Számtalan kutatásra alapozott elmélet létezik a témában. Egyes kutatások azt tartják, hogy ha 21 napig minden nap egy bizonyos szokás szerint cselekszünk – például minden nap megeszünk egy almát - akkor az rögzül és automatikusan szokássá válik. Viszont más kutatások eredményei szerint kevés a 21 nap, legalább 66 nap szükséges egy szokás kialakításához. Hogy mi lehet az igazság? Ez valójában mindenkinél más. Különbözőek vagyunk, más-más életmóddal, személyiséggel, tapasztalatokkal, egyedi igényekkel és célokkal rendelkezünk. Van, akinek valóban elég 21 nap, míg másnak a 66 nap is kevés. De ezzel nincs is semmi probléma - mindenki a saját tempójában változik és fejlődik.

6+1 TIPP arra, hogyan cseréld le a rossz szokásokat jó szokásokra?

1. Felejtsd el a számokat! – ne szabj magadnak határidőt, hiszen akkor várni fogod a végét. Egy jó szokásnak pedig pont az a lényege, hogy állandósuljon.

2. Fő a motiváció! Gondolkozz el, hogy miért csinálod, miért szeretnél egészségesebben élni. Akár írd le magadnak az érveket. Minél több érvet gyűjtesz össze, annál biztosabb leszel magadban.

hirdetés

3. A jó cél mérhető, megvalósítható, releváns és időben jól meghatározott. Tehát ne azt mond, hogy mától több almát eszem, hanem azt, hogy mától minden nap megeszem két almát. Így konkrétan meghatároztad a célodat és az almák mennyiséget is, amit így könnyebb lesz betartani.

4. Kezdd kicsiben és legyél türelmes magaddal! – például, ha eddig nem jártál futni és az a célod, hogy hetente ötször fuss majd, akkor kezdj heti egy vagy két futással, rövidebb szakaszokat kijelölve. Hidd el, idő kell a lelkednek és testednek is amíg megszokja az új mozgásformát, így csak fokozatosan növeld az alkalmakat!

5. Ismerd az erősségeidet és a gyengeségeidet és ezeket figyelembe véve alakítsd ki az új szokásodat – ne erőltess magadra semmit – például, ha nem szeretsz korán kelni, semmiképpen se indulj el futni hajnalban, hanem inkább délutánra időzítsd az edzést. Ugyanez étkezéses példával: ha nem szereted a rukkolát, semmi gond, hagyd ki a salátából! Elvégre azért dolgozunk, hogy jobban érezzük magunkat!

6. Minden nap csak egy kicsi lépést kell megtenned. Ne siettesd a változást, Rómát sem egy nap alatt építették.

+ 1 TIPP

Ha időnként elcsábulsz vagy egyszerűen úgy érzed, hogy ez „ma nem megy” - belefér. A fontos az, hogy ne csüggedj, tudatosítsd magadban a célodat és gondold át újra a léptéket, motivációdat! Lehetőségként tekints a változásra, ne kényszerként éld meg!

A BioCo 31 napos Őszi Egészség Kihívás segít elindulni a változás útján!

Elkötelezettek vagyunk az egészséges életmód mellett és szeretnénk, ha mindenki legalább egy kicsit egészségesebben élne, egészségtudatosabb szokásokat építene be a mindennapjaiba. Rohanó világunkban egyre kevesebb idő jut arra, hogy odafigyeljünk a helyes táplálkozásra, a rendszeres mozgásra, vagy a mentális egészségünk fenntartására. Ezért indítottuk el a BioCo Őszi Egészség Kihívást, amely során könnyen elvégezhető, egészségtudatos kihívásokat hirdetünk meg: sport, táplálkozás és mentális egészség témakörben október 1-31. között.  Az egy hónapos program során saját tempódban haladva, könnyen teljesíthető napi feladatokat oldhatsz meg.

Csak magadat kell legyőznöd, ezért elég, ha apró lépésenként haladsz!

Reméljük, hogy a kihívások szokássá válnak majd az életedben és a játék vége után is beépíted őket a mindennapjaidba, ezzel kialakítva egy hosszútávon fenntartható, egészségesebb életmódot!

MÉG NEM KÉSŐ! Nyerj Apple Watch Okosórát, vagy norvégiai álomutat a BioCo Őszi Egészségkihívásával! – csatlakozz az utolsó pillanatban!

A játék már elindult, de még nem maradtál le semmiről! Hogyan vehetsz részt gyorsan a kihívásban? Kattints a www.egeszsegkihivas.hu oldalra, ahol már számos posztot találsz. Minden poszt egy kihívás.

Minél több kihívást teljesítesz, annál több esélyed lesz megnyerni az értékes ajándékok egyikét! Minden október 31-ig (bármikor, tehát visszamenőleg is!) teljesített napi kihívás automatikusan részt vesz a fődíjsorsoláson.

Nem kell külön regisztrálnod, hiszen a feladat megoldásával automatikusan részt veszel a játékban.

Díjazzuk a jó szokásaidat!

A fődíj nem más, mint egy egymillió forint értékű, négynapos álomút két fő részére a festői fekvésű, észak-norvégiai Tromsø városába, ahol nemcsak a lenyűgöző északi fényt csodálhatod meg egy hajós kirándulás során, hanem részt vehetsz egy husky-szafarin, sőt azt is kipróbálhatod, hogy milyen rénszarvasokkal szánozni ー mindezt magyar idegenvezetéssel!

Kattints és játssz velünk!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
FELFEDEZŐ

Szavazást indított a Blikk, legyenek-e továbbra is meztelen nők a lapban

Az olvasóikra bízzák a döntést: kíváncsiak még a nap lányai meztelen fotóira?

Link másolása

hirdetés

Az idők szelei egészen máshogy fújnak a Blikk szerint, változik a közízlés és a médiafogyasztási szokások is. Akik régóta a bulvárlap olvasói, emlékezhetnek a nap lánya rovatra, amely mindig egy csinos meztelen lányról készült fotó volt.

Most már a Blikk szerkesztősége is érzi, hogy a tomboló egyenjogúság és polkorrektség idején, bicskanyitogató lehet meztelen nőket áruként mutatni. Azonban erről a kérdésről nem akartak egyedül dönteni, ezért szavazást indítottak az olvasóik számára. Mi legyen a meztelen lányok sorsa?

A bulvárlap állítja, hogy nem ők találták ki ezt a rovatot, mivel az angolszász sajtóban ennek nagy hagyománya van. A Page 3 lányok például legendássá váltak a The Sun lapban.

1994. március 1-jén először vehették kézbe az újságot az olvasók, s egyet lapozva máris ott találták a ruhátlan hölgyet. Közel nyolc évig meg is őrizte ezt a helyét, amikor is – egészen pontosan 2002. január 3-án – kiköltözött a címlapra, hogy ott domborítson tovább. 13 évig szerepelt itt, 2015. március 6-án azonban, miután több tízezer olvasónk szavazott így, visszakerült a 3. oldalra, és azóta is ott csábít
- írta le a rövid nap lánya-történelmet a Blikk.

A rovat védelmére szól a szerkesztőség szerint, hogy fiatal tehetségeknek adtak ezzel a szerepléssel lehetőséget, hogy elindítsák karrierjüket. Larion Zoé 2011-ben szerepelt a lapban, majd ezután lett modell.

Mivel „megkopott a nap lányának fénye”, ezért most az olvasóktól várják a döntést: menjenek vagy maradjanak a lányok? A szavazatokat [email protected] e-mail-címre várják a hétvégéig.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
FELFEDEZŐ

Egyszerre végezte el az egyetemet az angol négyes ikrek három tagja

Ugyanazon az egyetemen végeztek, mint az anyjuk, őt követik a nővéri pályán.

Link másolása

hirdetés

A 21 éves ikrek, Anjel, Aneetta és Aleena Shibu Mathew most végeztek a Suffolki Egyetemen, ahol három évig tanultak nővérnek. Minderre az édesanyjuk, Joby inspirálta őket, aki 2017-ben végezte el ugyanezt a nővérképzést, most már az ipswich-i kórházban dolgozik. A negyedik iker, Aneesha pszichoterapeutaként végzett a University of East Anglián, természetesen ő is részt vett a nővérei diplomaosztóján.

Az ikrek 2000-ben születtek, ezután a szüleik Angliába költöztek 2007-ben, ahova a lányok 2008-ban követték őket. Eredetileg India déli részéről származnak, ahol az anya, Joby már megszerezte a nővéri képesítést, ami után dolgozott is Indiában és a Közel-Keleten. A briteknél viszont újabb képesítést szerzett 2014 és 2017 között.

Az egyik lánya megkérdezte, hogy mikor hordhat ő is köpenyt, azóta eljött ez a nap.

A három iker most ugyanott dolgozik nővérként, ahol az édesanyjuk, Anjel a kardiológián, Aneetta a szívsebészeten, Aleena pedig az alvástudományon. Ez utóbbi az a kórházi tevékenység, amikor a beteg agytevékenységét éjjel, alvás közben vizsgálják az orvosok.

A lányok elmondták, hogy nem volt könnyű leküzdeni az egyetem nehézségeit, de nagyon örülnek, hogy egyszerre megcsinálták. Továbbá azt is remekül élik meg, hogy tudják egymást segíteni a hétköznapokban, különösen fontos volt ez nekik a koronavírus idején, amikor hatalmas teher nehezedett az egészségügyre. Végezetül anyjukat dicsérték, akire nagyon büszkék, hogy el tudta végezni a képzést amellett, hogy felnevelte őket.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
FELFEDEZŐ

Évek óta gipszkarton falat eszik egy michigani nő, senki nem tudott a függőségéről

Nicole már az ízük alapján meg tudja különböztetni a gipszkarton falakat.
Fotó: tlc uk/YouTube - szmo.hu
2021. október 27.


Link másolása

hirdetés

Közel ezer négyzetméternyi gipszkarton falat evett meg saját házában hét év alatt egy amerikai nő – írja a Daily Star. Nicole-nak már akkora rutinja van a falevésben, hogy az egyes falak ízét is meg tudja különböztetni.

A michigani Nicole furcsa függősége a krétával kezdődött, ám hamar a gipszkarton felé fordult.

„Imádom a gipszkarton falak illatát, textúráját, ízét. Általában hetente 3,2 négyzetméternyit eszek meg”

– mondja a nő, aki saját otthona mellett a barátai és a nagymamája lakásából is szokott nassolni.

Nicole azt is elmondta: a függősége, amiről a környezetében senki nem tud, az édesanyja halálakor érte el a mélypontját. Egyedül nagybátyjának vallotta be az igazságot, aki sürgette, hogy kérjen orvosi segítséget. A gipszkartonfalban üvegszálak, sav és szilícium-dioxid található, ami kiválthat allergiás reakciókat, hasmenést és akár rákos megbetegedést is.

hirdetés

Az orvosi konzultáció során a nő bevallotta, elsősorban a szorongását csillapítja a falevéssel. Dr. Theresa Vettese elmondta:

„Az egyik legsúlyosabb dolog, ami megtörténhet, hogy elzárul a bélrendszere, ami nagyon komoly következményekkel járhat. A gipszkartonban található összetevők mérgezőek, és a későbbiekben rákot okozhatnak. A jó hír, hogy nem találtam betegségre utaló tünetet, ám ha nem áll le, a jövőben bizonyára kialakul majd.”

Nicole-t megrázta az orvosnál tett látogatás, aminek hatására úgy döntött: megpróbál szembenézni a függőségével.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: