Legyél Te is YouTube beauty sztár!
A YouTube-ra feltöltött beauty videók rajongói tábora a zenei csatornák és kiadók népszerűségével vetekszik. A szépségápolással foglalkozó csatornák ugyanúgy megtalálták saját közönségüket a világ legnagyobb színpadán mint a szórakoztató, zenei vagy hírekkel foglalkozó videók. A YouTube-on az otthoni videókészítőkből sokan igazi YouTube sztárokká és szépséggurukká váltak. Akad köztük olyan, aki még saját kozmetikai márkát is alapított.
10 tipp - Hogyan legyél YouTube beauty sztár
1. Legyen továbbadható történeted!
Olyan videót készítesz, amit bárki megoszthat másokkal?
A legnépszerűbb YouTube-csatornatulajdonosok videóit gyakran a barátaik és rajongóik kürtölik világgá. Gondolkodj rajta, hogyan tudnád megosztani videódat rajongóidon vagy a közösségi médián keresztül.
Példa: Goldie Starling a lehető legtöbb fajta sminkekkel rukkol elő - ha nem is tudod mindet megcsinálni, akkor legalább meg akarod mutatni a barátaidnak.
2. Légy közvetlen!
A legsikeresebb YouTube beauty sztárok közvetlenül, természetesen és hitelesen beszélnek a kamerába. Beszélgess a közönséggel - hadd érezzék, hogy a barátjuk vagy, aki közvetlenül mutatja meg például, hogyan használd jól a rúzsodat!
Példa: Miss Glamorazzi “Get ready with me” című sorozata láttán tényleg úgy érzed, mintha személyesen neked adna tanácsot.
3. Beszélgess és beszéltess!
Ne feledd, hogy a YouTube kétirányú utca! Nemcsak te éred el a közönséged, de ők is téged kommentek és visszajelzések formájában. A top beauty-guruk közül jónéhányan megkérdezik a közönséget, mit szeretnének látni legközelebb. Ez egy jó alkalom, hogy megtudd, milyen videókra vágynak a rajongóid.
Példa: Tati a GlamLifeGuruból minden szerdán a közönség kérdéseire válaszol, mintha csak egy személyes sminketanácsadód lenne.
4. Légy megbízható!
Ha elhatároztad, hogy milyen gyakran töltesz fel videókat, akkor a közönséged számára fontos, hogy kiszámítható legyél. Sokan a hét meghatározott napján (akár meghatározottt időben) jelentkeznek új videóval, pont mint egy TV-műsor.
Példa: Michelle Phan minden pénteken tölt fel egy új videót, így az emberke tudják mikor kell visszalátogatni az oldalra.
5. Legyen célod!
Tudod ki a közönséged? Boldogok, hogy téged néznek? Egy csatornatulajdonosnak is hasznos belegondolni, hogy kit célozzon meg a videóival. Gimnazistákat, egyetemistákat? Inkább nőket? Ha ezeket tudod, sokkal könnyebben tudsz érdekes videókkal jelentkezni.
Példa: Beth Mota vagyis Macbarbie07 tudja, hogy közönsége nagyrészt gimnazistákból és egyetemistákból áll, így nagy hangsúlyt fektet a sulis sminkekre és megjelenésre.
Bethany Mota, a Macbarbie07 vloggerinája
6. Mi működik és mi nem?
Gondolj bele, hogy milyen típusú videókat akarsz készíteni. Ez a forma fenntartható, vagy csak egyszeri? Ha megütöttél egy szintet, tartani is tudod azt? Érdemes végiggondolni, hogyan nézzen ki a csatornád és onnan visszafejteni ennek feltételeit.
Példa: Beautyliciousinsider kétféle videóformát kever: az egyik egyszerű, szmetől szemben a kamerával; míg a másik több előkészületet igényel. Miközben sokoldalú, egyben megbízható videókat készít, a közönség tudja, mire számítson.
7. Légy könnyen megtalálható!
Amellett hogy megkapó és jó címeket adsz a videóidnak… a csatornán lévő ötleteid, tippjeid tényleg arról és akkor szólnak, amire és amikor az embereknek szükségük van? Nézz bele a naptárba, hogyan milyen ünnepek jönnek és ezzel kapcsolatban mire kereshetnek az emberek.
Példa: BubzBeauty felfedezte, hogy sokan készítenek “Rajzold le az életed / Draw ma life” videókat, így ő is készített egyet, ezzel pedig sikeresen meglovagolt egy trendet.
8. Légy érthető!
Olyan videód van, amit bárki bárhol megnézhet? Vannak témák, amik sok utánajárással és akár más videókkal függnek össze, de fontos, hogy olyan videókat készíts, amelyek az első másodperctől szórakoztatóak anélkül, hogy más videókra kellene kattintani.
Példa: JuicyStar07 minden egyes videója önmagában is megállja a helyét. Bármikor belemerülhetsz a csatornájába és megnézhetsz vagy akár több videót.
9. Egyedül nem megy
Videóid formája megengedi, hogy más YouTube csatornatulajdonossal vagy bárki mással közösen valósíts meg új ötleket? A közös munkával könnyen tudsz nagyobb közönséged meghódítani, főleg ha a partnered közönsége hasonló a tiédhez.
Példa: Zoellának van egy hihetetlen lejátszási listája arról, hogy kikkel készített videókat közösen - a legjobb módja, hogy új csatornákat fedezz fel.
10. Higgy magadban!
Ha szívvel-lélekkel hiszel abban, amit csinálsz, akkor saját magadat inspirálod. Ha igazán lelkes vagy, akkor a közönséged is látja rajtad, hogy alig várod, mikor kezdesz bele a következő videó készítésébe.
Példa: Cassy Bankson eltökélten akar segíteni mindenkinek, aki mitesszerekkel küzd. Videók egész sora foglalkozik azzal, hogyan lehet eltakarni a kellemetlen pöttyöket. Videóiban sugárzik róla, hogy mennyire komolyan veszi “küldetését”.
- A YouTube-on világszerte havonta több egymilliárd ember néz videókat - ez majdnem a világon internetező emberek fele.
- Világszerte havonta több mint hatmilliárd órányi videót néznek meg YouTube-on.
- A nappali megtekintések száma 2013-ban a másfélszeresére nőtt.
- Percenként 100 órányi - több mint 4 napnyi - videót töltenek fel világszerte YouTube-ra.
- Világszerte naponta többmillióan iratkoznak fel YouTube-csatornákra. Az ember azzal, ha feliratkozik egy csatornára, mindig naprakész lehet kedvenc műsoraiból, kapcsolatban maradhat az őt érdeklő YouTube csatornákkal, csatornatulajdonosokkal - legyen szó a legjobb barátjának vagy éppen egy smink guru a csatornájáról.
- A világon összességében naponta több órányi videót töltenek fel YouTube-ra, mint amennyit a három legnagyobb USA-beli televíziós csatorna az elmúlt öt évben összesen sugárzott.
- Több mint egymillió YouTube csatornatulajdonos keres pénzt a YouTube-on világszerte.
AKIKNEK MÁR SIKERÜLT:
Híres beauty csatornatulajdonosok a YouTube-on
Michelle Phan az egyik legismertebb beauty csatornatulajdonos négy évig írásban adott sminktippeket, mígnem 2007-ben feltöltötte első videóját YouTube-ra. Mára YouTube csatornájának közel 900 milliós nézettsége van, csatornájára pedig több mint fél Magyarországnyian iratkoztak fel, hogy egyetlen videójáról se maradjanak le. Mindössze 23 éves volt, mikor ez alapján az egyik legnagyobb kozmetikai vállalat csapott le rá. Mára már saját cége van és nemrég jelent meg saját kozmetikai márkája is, amiről természetesen YouTube-on is beszámolt. Michelle egy korábbi interjúban így beszélt a kezdetekről:
“Amikor elkezdtem csinálni, nem volt szó üzletről. Az emberek nem szoktak sminktippeket készíteni. A sminkes bloggerek eleinte ezt csak szórakozásból csinálták. Senki sem gondolt erre karrierként. Én is nagyrészt azért csináltam, mert az olvasóimnak, és a csatornámra feliratkozóknak elkélt a segítség.
Az egész a hálószobámban kezdődött egy webkamerával. Egyáltalán nem a pénzkeresés motivált. Az ember megtanulja, hogy a boldogságra kell figyelni, nem a pénzre. A nap végére olyan boldogság kerít hatalmába, amit pénzzel sosem lehet megvásárolni.” - Forrás
Jessica Harlow Michelle Phanhez hasonlóan sminktippekkel szolgál YouTube közönségének kiegészítve motiváló gondolatokkal és életmódbeli tanácsokkal. Jessicát főiskolai csoporttársai buzdították arra, hogy videós formában is adjon sminkelési tippeket:
“A YouTube csatornám indulása előtt már egy évvel készítettem egy videót, de sose töltöttem fel, mert nem éreztem elég késznek. Talán még 18 éves sem voltam akkor. Maximalista vagyok, ezért folyamatosan harcban állok magammal, hogy bármit is feltöltsek. 18 évesen még nem tudtam magammal megküzdeni.
Néhány hónappal később elkezdtem a főiskolát és nagyon sok lány kérdezett a sminkemről, a hajamról, a ruhámról stb. és azt ajánlották, kezdjek el videózni YouTube-ra. Nagyon furcsa volt, mert sosem említettem senkinek, hogy én is ezt fontolgattam korábban. Röviden: ezt egy jelnek éreztem, és belevágtam. Érdekes, hogy felszabadító érzés volt, pedig a YouTube előtt utáltam, ha kamera előtt kell állnom.” - Forrás
Ingrid vagyis MissGlamourazzi számtalan dologgal foglalkozik csatornáján, a körömápolástól kezdve a ruhatanácsadásig. Több száz darabból álló szépségápolási kollekcióval rendelkezik és bármiről posztol videót, legyen az saját körömlakk-gyűjteményének áttekintése vagy egy stílusos tavaszi megjelenés bemutatása.
A magyar beauty sztárok
A 14 éves lányt már több mint 17.000-en követik a YouTube csatornáján keresztül. Sminkes, hajas, sütős, és szórakoztató témákban készíti a videoit.
A 18 éves lány életében még az iskola a első, de el sem tudná képzelni az életét a videózás nélkül.
A 25 éves Eszter szépségápolási tippekről és különböző sminkek elkészítéséről szóló videókat készít, humorral és személyes hangvétellel fűszerezve.
További híres beauty csatornák és csatornatulajdonosok a YouTube-on (zárójelben csatornájuk nézettségével):
lady16makeup (446 millió)
bubzbeauty (334 millió)
CuteGirlsHairstyles (280 millió)
juicystar07 (246 millió)
dope2111 ( 246 millió)
kandeejohnson (228 millió)
cutepolish (217 millió)
DulceCandy87 (213 millió)
JLovesMac1 (179 millió)
pixiwoo ( 192 millió)
panacea81 (134 millió)
Nyomj egy lájkot, ha Te is lennél YouTube beauty sztár!