KULT
A Rovatból

Két magyar, aki Michael Flatley-vel táncol

Papp Zoltán és Krén András, a Lord of the Dance-Dangerous Games két magyar főszereplője árult el műhelytitkokat az előadásról.


Papp Zoltán és Krén András évek óta részesei Michael Flatley produkcióinak. Van, hogy egy évben tíz hónapon keresztül is turnéznak, most éppen Budapesten jártak, a Lord of the Dance-Dangerous Games c. produkciójával. Beszélgettünk az egyéni elhivatottság és a felkészülés jelentőségéről, Flatley lehetséges visszavonulásáról, és arról, mennyire felemelő érzés volt a hazai közönség előtt fellépni...

Michael Flatley tavaly újította meg ezt a darabját. Miben tér el ez a mostani az előzőtől?

Papp Zoltán: A sztori változott valamelyest, ugyanis most van egy kistündér a darabban, akinek az álmába nyerünk betekintést. Ahol is megint megjelenik a Sötét Nagyúr, és megpróbálja legyőzni a jó karakterét, a Tánc Urát. Ebben az álomban sokféle, különböző világ jelenik meg: robotok, modern stílusú jelmezekben táncoló lányok, a hatalmas kivetítőkön pedig filmszerű vetítést láthat a közönség. Új koreográfiák is kerültek a darabba. Bizonyos táncok megváltoztak, de meghagytuk azokat, melyek mindig is a közönség kedvencei voltak.

A darabban Michael Flatley csak virtuálisan jelenik meg. Mekkora felelősséget jelent, hogy rátok bízta a produkciót?

Krén András: Tavaly volt Flatley visszatérése ezzel a produkcióval. Eddig majdnem minden előadáson fellépett ő is az utolsó két számban. De a turnékon általában nem szokott részt venni, ezért is vannak „turnéfelelősök”, például a fiú tánckar vezetője, Zoli. Végigveszik velünk, hogy ki, milyen számban lesz benne, és együtt gyakorolunk az esti előadásokra.

LOTD2015_10

LOTD2015_24

P.Z.: Természetesen hatalmas a felelősség, főleg, hogyha hónapokon át turnézunk és rengeteg országban lépünk fel. De, megvannak azok az emberek, akik felügyelik a produkciót. Egyébként, maga Flatley is el szokott jönni hozzánk, a turné elején is részt vett az előadásokon. Elmondja az instrukciókat, kiadja a feladatokat a tánckarvezetőknek. Nekünk minden este figyelnünk kell az előadást, amellett, hogy fellépünk. Másnaponta gyakorolni kell azokat a részeket, melyek kevésbé sikerültek jól.

Szigorúan szabott a koreográfia, vagy hagy lehetőséget egyéni megoldásokra is?

K.A.: Bizonyos elemekhez ragaszkodnunk kell, de szabad kezet is szoktunk kapni. Például a harci küzdelemben, amikor vannak ugyan instrukciók, hogy milyen kézmozdulatokat végezzünk - amíg az egyik táncol, a másik fél próbál „védekezni” -, de mi is kitalálhatunk újakat.

P.Z.: Főként arra kell törekednünk, hogy a lépések pontosak legyenek, és a táncosok egyszerre mozogjanak a színpadon - vagyis, hogy minél jobb előadással várjuk a közönséget.

Mivel alapvetően mesélő darabról van szó, hogyan tudnátok összefoglalni a fő üzenetét?

P.Z.: Ez nehéz kérdés…Szerintem arról szólhat, hogy az ember bármilyen nehéz helyzetbe is kerül, mindig van kiút és remény, hogy jobbra forduljanak a dolgok. És a szeretet mindig felülemelkedik és legyőzi a „gonoszt”. Ennyire egyszerű, mint minden mesénél…

Milyen együtt dolgozni Flatley-vel? Milyennek ismertétek meg?

P.Z.:

"
Amellett, hogy elég szigorú, és a maximumot követeli mindenkitől, próbál a társasággal nem katonásan viselkedni.

Általában nagyon kedves, tanácsokat ad, megkérdezi, hogy vagyunk, mit csináltunk, milyen éppen az adott ország, ahol fellépünk. Szoktam vele sporteredményekről is beszélgetni, például mindketten nagy Forma-1-rajongók vagyunk.

LOTD2015_25

LOTD2015_31

LOTD2015_33

Hogyan kerültetek a társulathoz?

K.A.: Néptáncosként kezdtem, majd láttam Flatley néhány előadását DVD-n, például a River Dance-t vagy a Lord of the Dance-t. De mivel akkor még nem volt itthon ír sztepptánc iskola, amerikai szteppet tanultam. Majd miután megnyílt az első ilyen stúdió, együtt jártunk el a nővéremmel oda, majd később bajnokságokra és versenyekre is. Több európai versenyt megnyertünk. Ő lepett meg egy képeslappal is, aminek a hátulján fel volt tüntetve a következő meghallgatás helye és időpontja. Kiutaztam a kétnapos londoni castingra, amin körülbelül százan vettünk részt. Az első nap kellett egy szóló részt játszani, és megnézték, mennyire gyorsan tudjuk a lépéseket. Pár nap múlva kaptam meg az értesítést, hogy felvettek. Immár, öt éve vagyok tagja a társulatnak.

P.Z.: Nyolcévesen kezdtem el latin-amerikai táncokkal foglalkozni versenyszinten, ez tartott körülbelül hét évig. Ezután a Táncművészeti Főiskolára felvételiztem, ahol néptánc-színházi tagozaton végeztem. Az Experidance Táncegyüttesben folytattam két évig a pályafutásom. Egyszer láttam a tévében Michael Flatley egyik előadását, ami nagyon megtetszett, és elkezdtem magamtól megtanulni a tévében látott lépéseket. Nem sokkal később nyílt egy sztepptánciskola Budapesten is, ahova az Experidance próbái után jártam táncórákra. Másfél év után, 2002-ben adódott egy lehetőség, hogy egy kisebb írországi táncprodukcióba bekerüljek. Három éven keresztül szerepeltem abban a produkcióban, amíg, 2005-ben el nem indult Flatley új darabja: a Kelta Tigris, ahova sikeresen felvettek. Azzal a darabbal két évig turnéztam, utána kerültem át a Lord of the Dance-be, melynek 2007 óta vagyok tagja.

LOTD2015_34

Szerepeltek-e még ezzel párhuzamosan más produkcióban is?

P.Z.: Nincs időnk más munkára, mivel rengeteget utazunk.

"
Ebben az évben a tizenkét hónapból tízet úton voltunk.

Amikor nem táncolunk, próbálunk pihenni. Minden turnénk más-más időtartamú persze. Idén hosszabb időt töltöttünk egyes helyeken: Dél-Afrikában egy hónapot, míg Angliában egy hetet. De a mostani őszi turnénkon szinte minden nap másik városban vagyunk, ami nagyon kimerítő.

Hogyan képzeljük a felkészülési időszakot és a társulat felépítését? Milyen tréningek zajlanak?

K.A.: Maga a társulat abszolút nemzetközi. Főként írek, angolok és amerikaiak alkotják, de van benne egy új-zélandi srác is, és mi ketten magyarok. A próbák reggel kilenctől estig tartanak. Fél órás bemelegítéssel indítunk, majd nyújtó gyakorlatokat végzünk, és elkezdjük az aktuális számokat gyakorolni attól függően, hogy melyik a legfontosabb éppen. Miután mindannyian végigvettük a saját számainkat (fiúk, lányok), utána próbáljuk el az egész előadást.

P.Z.: A felkészülési időszak most még nehezebb volt, hiszen már három csoportunk turnézik a világban: egy Londonban, egy Európában, és jelenleg egy Ausztráliában - akikkel eddig mi is együtt táncoltunk. Ők ezután a Broadway-re mennek, ahova én is követem őket karácsonykor. Mindehhez rengeteg új táncosra volt szükség, mert fel kellett tölteni a tánccsoportokat. Ennek a turnénak az elején még volt egy hosszabb próbaidőszak is, amikor ezeket a táncosokat betanítottuk, és összeraktuk a koreográfiát. Folyamatosan gyakoroltunk, hogy a produkciót színpadra tudjuk állítani. A mostani próbákon Flatley is jelen volt, és felügyelte őket.

Mi alapján dől el, hogy ki, melyik csoportba kerül a három közül?

P.Z.: Egyrészt attól függ, hogy milyen szereplőkre van szükség az adott darabban. Például minden szóló produkcióhoz kell két szólista - ezért vannak egy csoportban nyolcan. De ugyanígy kellenek még magas és alacsony emberek, szőkék, barnák stb. Másrészt nemcsak ez a rendezői elv, hanem, hogy ne csak új, hanem régi, tapasztaltabb táncosok is szerepeljenek a produkcióban.

LOTD2015_37

LOTD2015_41

Milyen volt a kiválasztás menete? Hogyan lettetek a darab főszereplői?

K.A.: Az egyik tánckar-vezető jött oda hozzám, hogy kezdjem el tanulni a főszerepet, hátha szükség lesz rá… Mivel rotációban működünk, mindig van két-három szólista, hogy tudjuk váltani egymást, ha bármi baj történne. Dél-Afrikában voltunk, amikor először eljátszhattam a főszerepet. Aminek nagyon örültem, mert már akkor is ilyesfajta lépéseket gyakoroltam, mikor még az amatőr ír sztepptánc-csoporttal jártuk be az országot.

P.Z.: Már a „Kelta Tigrisben” is figyelték a táncosokat, hogy el tudják dönteni, ki, milyen szerepet tudna megformálni a jövőben. Azok helyett kellenek mindig újak, akik esetleg kiöregednek a szakmából, illetve új szólistákra is mindig szükség van. Amikor bekerültem a Lord of the Dance-be, három hétre rá jött a darab művészeti vezetője megnézni a produkciót, és máris szólt, hogy kezdjem el gyakorolni a szólót, annyira megtetszett neki, ahogy a „rosszfiút” alakítom. A darabban ez a legösszetettebb szerep, mivel sokféle mozgást kell megmutatni a színpadon, viszont éppen ezáltal sokkal szabadabb is vagyok, jobban ki tudom magam fejezni. Bármilyen „rossz” lehetek, nincs egy bizonyos határ, amin belül kell maradnom.

Jelentette-e kihívást a hazai közönség előtt szerepelni?

K.A.:

"
Rettenetesen izgultam, amikor kiderült, hogy mindkét alkalommal én játszhatom a főszerepet Budapesten. Aludni sem tudtam az előadás napjáig…

P.Z.: Leginkább próbáltam megnyugtatni magam, pedig nagyon izgatott a „saját” közönségem előtt való fellépés. Nagyon megterhelő, de egyben nagyon felemelő érzés, amikor hallom, hogy kiabálják a nézőtérről a nevem. Ahogy látom a szüleimet, barátaimat tapsolni.

Ha érdekes volt az interjú, nyomj egy lájkot, vagy oszd meg!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Az év legjobban titkolt sci-fije? – Visszatért az Invázió, és te valószínűleg még mindig nem hallottál róla
Két évet ugrott az időben az AppleTV sorozata. A világ megmenekült? Az Invázió harmadik évadának nyitánya bebizonyítja: az idegenekkel a rémálom még csak most kezdődik. Hősök támadnak fel, titkok szivárognak ki, és minden pillanatban ott lappang a kérdés: tényleg vége van a fenyegetésnek? Dehogy van, itt a harmadik évad…
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. augusztus 24.



A televíziós science fiction világában ritkán akad olyan alkotás, amely egyszerre képes intim, emberi drámát és globális katasztrófát bemutatni, mégis az Invázió pontosan erre vállalkozott 2021-ben. Simon Kinberg sorozata, amely az AppleTV+ megbízásából készült, apró mozaikokból építtette fel egy idegen támadás történetét – nem világmegváltó hősökre, hanem hétköznapi emberekre fókuszálva. Ez a nézőpont kezdettől fogva a széria legerősebb sajátossága, és a harmadik évad nyitánya sem tagadja meg gyökereit:

ismét a kisemberek szemén keresztül látjuk, hogyan alakul az emberiség sorsa egy újabb, látszólag lezárt, de mégis tovább élő fenyegetés árnyékában.

Kinberg neve önmagában is sokatmondó: producerként és íróként egyaránt dolgozott remek és kevésbé sikeres projektekben. A Deadpool 2, a Légió vagy a Sherlock Holmes mellé sajnos olyan címek is feltűnnek a listáján, mint a hírhedt Fantasztikus Négyes (2015), a felejthető 355, vagy a borzalmas X-men: A sötét főnix. Ez a kettősség kíséri végig pályáját, így az Invázió esetében sem lehetett tudni előre, mire számíthatunk. Az viszont két évad alatt már bebizonyosodott, hogy a sorozat képes komoly feszültséget teremteni, miközben nem szuperhősökkel, hanem sebezhető, esendő emberekkel dolgozik.

Az első két szezon nagy erénye a több szálon futó történet volt: egy közel-keleti háborúban rekedt katona, egy japán űrmérnök személyes tragédiája, egy iráni-amerikai család menekülése és egy csapat bajban rekedt diák mind-mind más perspektívából tapasztalta meg az idegenek pusztítását, más-más kontinensen. Ahogy teltek az epizódok, a mozaikdarabok fokozatosan összeálltak, és egyre világosabbá vált, hogy az emberi sorsok közötti látszólag apró döntések globális következményekkel járhatnak.

A második évad végén egy igazi cliffhanger zárta le a történetet: két szereplő kézen fogva lépett be az idegenek anyahajójába, majd vágás, sötét, és vége az évadnak.

A harmadik szezon első része azonban rögtön keresztülhúzza a néző várakozásait. Az évadzáró katarzisa után ugyanis nem folytatódik a történet: két évet ugrunk előre az időben. Az anyahajó lezuhant, a fenyegetés papíron megszűnt, és a világ lassan próbál visszatérni a normalitásba. A hősi halottak között emlegetik Trevante Cole őrmestert (Shamier Anderson) és a fiatal Caspar Morrow-t (Billy Barratt). Csakhogy rögtön az epizód elején kiderül, nem minden az, aminek látszik: Trevante megjelenik egy térkapuban, és semmire sem emlékszik az elmúlt két évből. Innen indul újra a történet, a bizonytalanság, a katonai titkolózás és az emberi bizalmatlanság szorításában.

A forgatókönyv egyik legerősebb húzása, hogy nem próbál hosszan magyarázni, hanem szinte azonnal visszaránt a bizonytalanságba. Ismeretlen gravitációs anomáliák, eltűnő emberek, félrevezető hírszerzési jelentések – minden azt sugallja, hogy az idegenek inváziójának még messze nincs vége. Trevante és a közben felnőtté vált Jamila (India Brown) újra központi figurákká lépnek elő. Jamila bűntudattal küszködik Caspar halála miatt, ám kettejük találkozása újra beindítja az események láncolatát. Amikor katonák támadnak rájuk, menekülni kényszerülnek, és világossá válik, hogy ismét nem számíthatnak senkire – legfeljebb egymásra.

Érdekes módon a nyitány inkább szűkíti, mintsem tágítja a fókuszt.

Nem látjuk egyszerre a régi kedvenceket, a szálak nem futnak párhuzamosan. Aneesha Malik (Golshifteh Farahani) és Clark Evens (Enver Gjokaj) egyelőre még csak az előzetesekből sejthetők, de bizonyosan visszatérnek majd. Más karakterek sorsa kérdéses: Monty (Paddy Holland) újra felbukkanása sok rajongónak örömet okozna, míg Mitsuki (Shioli Kutsuna) halála talán véglegesnek tűnt a második szezonzáróban, bár az Invázió világában soha semmi sem biztos.

Az új évad első epizódja ugyan nem robban be olyan látványos erővel, mint ahogy a második évad fináléja lezárult, de ez nem is áll szándékában. Inkább felépíti az új status quót, miközben lassan, csepegtetve adja a jeleket: a veszély nem múlt el, sőt, valami sokkal komplexebb játszma van kibontakozóban. A katonai erők bizalmatlansága, a titkolózó hírszerzés, és az, hogy még a saját hősüket sem hajlandóak elfogadni, finoman reflektál a hatalom és az egyén konfliktusára. Ez a politikai árnyalat talán eddig is jelen volt a sorozatban, de most még hangsúlyosabbá válhat.

Az idegenek ábrázolása továbbra is különleges. Nem a hollywoodi sablonokra épít, nincsenek klasszikus „szürke kis emberkék” vagy túlzó CGI-szörnyek.

A lények furcsa, folyamatosan fejlődő fiziológiája egyszerre idegen és félelmetes emberi szemmel nézve. Eközben a tudományos magyarázatok ugyan sokszor sántítanak, mégis képesek megőrizni a hitelesség látszatát. Ez a balansz tartja a sorozatot a tudományos fantasztikum keretein belül, anélkül, hogy saját paródiájába fordulna. Nagy kár, hogy vizuálisan a lények gyengébbek, mint a 2025-ben elvárt színvonal.

Az Invázió harmadik évadának nyitánya tehát nem ad mindenre választ, és nem is akar azonnal sokkolni. Ehelyett egy lassan kibontakozó új krízis alapjait fekteti le. A karakterdrámákra koncentrál, ahogy eddig is, miközben apró jelekkel és rejtélyekkel teremt feszültséget. Ez a tempó talán frusztráló lehet azoknak, akik pörgős akciót keresnek, ám a sorozatot mindig is a lassabb építkezés jellemezte.

Összességében az évadnyitó ígéretesen folytatja a történetet: nem szakít a sorozat eddigi filozófiájával, miszerint a világ sorsa hétköznapi emberek apró döntésein múlik. Nem tökéletes, vannak vontatott részei, és az időugrás elsőre kicsit kizökkentheti a nézőt, de mindez hozzájárul a rejtélyhez. Egy biztos, aki hajlandó türelmesen követni a mozaikdarabokból épülő narratívát, annak ismét jutalom lesz a kitartás. Az Invázió továbbra is az egyik legkülönlegesebb idegenes sorozat az elmúlt években – talán tényleg a legjobb, amiről még nem hallottál.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A romantikus komédia, ami se nem vicces, se nem romantikus, de épp ettől lesz jobb és több – Kritika a Többesélyes szerelemről
Mondd, te kit választanál? A dúsgazdag, magas, jóképű és sármos üzletembert, vagy a csóró, magas, jóképű, sikertelen színész exedet? Itt a szerelem ötven árnyalata!


Celine Song nevét 2023 januárjában kezdte hajtogatni szinte mindenki az amerikai filmes körökben, amikor első filmjét, az Előző életeket bemutatták a Sundance Filmfesztiválon. Nem véletlenül, hiszen egy csodás alkotásról volt/van szó, amelyben két dél-koreai gyerekkori jó barát (talán több is annál), a Föld két legtávolabbi pontjára kerül, majd felnőttként újra felveszik a kapcsolatot, és maguk sem gondolják, hogy ez milyen érzelmeket ébreszt bennük.

A film átfesztiválozta a világot, majd 2024 januárjában végül a magyar mozikba is befutott (igaz, 2023 szeptemberében már el lehetett csípni a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon), nem sokkal később pedig két Oscar-díjra is jelölték, a legjobb film és a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriáiban.

S hogy mi volt az Előző életek titka? Minden bizonnyal a benne rejlő őszinteség, hitelesség és emberiesség. Egy apró és érzékeny, sokszor szavak nélkül is sokatmondó alkotásról van szó, amellyel a dél-koreai Celine Song számára megnyíltak Hollywood kapui. Ő pedig rendesen betrappolt rajtuk. A következő filmjéhez ugyanis már olyan álomgyári nagyágyúkat sikerült megnyerni, mint Anastasia Steele, A mandalóri és Amerika Kapitány, vagyis Dakota Johnson, Pedro Pascal és Chris Evans.

Ha pedig az Előző életek egyik fő erénye az őszinteség volt, akkor ezt Song a Többesélyes szerelemmel rendesen kimaxolta. Talán túl is tolta… De hogyan lehet túltolni az őszinteséget? Nos, a sztori szerint a sikertelen színésznőből sikeres házasságközvetítővé vált Lucy Mason (Dakota Johnson) „örök szingliként” azt állítja, hogy vagy egyedül fog meghalni, vagy egy gazdag férfihoz megy feleségül. A szakmai sikerei ellenére Lucyt azonban egyre inkább frusztrálják ügyfelei irreális elvárásai. Részt vesz egy korábbi kliense esküvőjén, ahol megismerkedik a tehetős befektetővel, Harryvel (Pedro Pascal), aki élénk érdeklődést mutat iránta, de Lucy elutasítja, s azt javasolja, inkább legyen a cége ügyfele, hiszen ő lenne a legkapósabb férfi.

Lucy az esküvőn ráadásul váratlanul találkozik az exével, Johnnal (Chris Evans) is, aki éppen felszolgál a násznépnek, és továbbra is várja, hogy befusson színészként. Felelevenítik a közös múltjukat, amely az anyagi nehézségeik miatt ért véget.

Hősnőnk tehát nehéz helyzetbe kerül: választania kell a jóképű, sármos és mocskosul gazdag Harry, vagy a szintén jóképű, de csóró John között.

A Többesélyes szerelem magyar címe nyilvánvalóan a sztori romkomos oldalára utal, s ezzel próbálja becsábítani a nézőket a mozikba. Az eredeti cím, a Materialists (Materialisták) azonban már jóval őszintébb, hiszen Celine Song filmje egyrészt nem vígjáték, másrészt, ha lehet ilyen jelzővel illetni, akkor inkább antiromantikus film. A főhősnő ugyanis meg van győződve róla, hogy a házasság egy kölcsönösen gyümölcsöző üzlet két fél között, és a boldogságot az anyagi biztonság hozza el (persze az sem baj, ha a férfi jól néz ki, magas, és korban is stimmel).

Mert passzolhat egymáshoz bármennyire két ember, ha nincs elég pénz a közös életükre, az csak vitákat, veszekedéseket generál, szóval a szerelem nem elég a teljes boldogsághoz.

Song filmje tehát minden, csak nem a klasszikus hollywoodi értelemben vett romantikus film. Inkább megöli a romantikát.

Aztán persze a két férfi közt tipródó Lucy is kezdi felfogni, hogy nem lehet mindent matekkal megoldani, de addira a Többesélyes szerelem már elvesztette a szimpla romkomra izguló közönsége érdeklődését. Épp ezért is számít bátor vállalkozásnak: nem azt kapjuk, amit várunk tőle, és nem biztos, hogy örülünk annak, amit kapunk, de az biztos, hogy el fogunk gondolkodni rajta.

A film első fele épp ezért erősebb is, mivel abban kapjuk az arcunkba ezt a hollywoodi csöpögős romantikát kíméletlenül ledózeroló őszinteséget, a második felére már inkább kezd a cselekmény olyan irányt venni, mint ami ellen korábban oly ékesen felszólalt.

Azért így is távol áll a giccstől, csupán Song megijedt kissé a saját felvetésétől és a nézők teljes elidegenítésétől. Persze ezzel sincs semmi baj, hiszen a Többesélyes szerelem így is emlékezetesebb, mint a műfajbeli átlagos limonádék, és savanyúbb azoknál, mivel jóval több citromot facsartak bele.

E film kapcsán azonban már nem lehet elmondani, hogy szavak nélkül is sokatmondó lenne, annyi benne a szövegelés, és bizony épp ennyivel marad el az Előző életektől. Song első rendezésében a karakterek minden gondolatával és érzelmi vívódásával tisztában voltunk az apró rezdüléseikből, az egymásra nézéseikből, a ki nem mondott szavaikból. A Többesélyes szerelem azonban mindent kimond, sokszor. A kevesebb több lett volna.


Link másolása
KÖVESS MINKET: