Hiába a pompa, egy luxusjacht is klausztrofób hellyé válhat a karantén során
Connor szerint a jachttulajdonosok jelenleg jellemzően nem mozognak hajóikkal, ugyanazon a helyen horgonyoznak le - lehetőleg egy olyan sziget közelében, ahonnan tudják pótolni készleteiket.
Annak ellenére, hogy több ügyfelük is élt a lehetősséggel, hogy kivonuljon a nyílt vízre, a cég nem nyújt olyan szolgáltatást, amely kifejezetten ezzel foglalkozna a túl sok kockázati tényező miatt.
Vannak azonban olyan cégek, akik igen: Jonathan Beckett, a Burgess nevű jachtcég igazgatója:
náluk négy, illetve héthetes időszakokat hirdettek családoknak, akik luxusjachtokon akarják átvészelni az időszakot.
A cég biztosítja nemcsak kiszolgáló személyzetet biztosít, hanem tanárokat is a gyerekek számára, a szakács főzőleckéket adhat, és a hajózás fortélyait is megtanulhatják azok, akiknek van keretük erre. Sőt, a hajók koronavírus-teszttel is el vannak látva, így utasai megbizonyosodhatnak arról, hogy senki sem beteg.
Rumble Romagnoli, a monacói luxusjachtokra specializálódott Relevance igazgatója ennél szkeptikusabb. Számára kicsit irreális, hogy valaki a vízen akarja átvészelni a járványt, sőt arra is rámutat, hogy hiába a pompa, nagyon hamar bele lehet unni abba, hogy valaki hónapokig a nyílt vízen van, a semmi közepén, mindentől távol. A már említett Rising Sunon például komplett boros pince és kosárlabdapálya is van, azonban minden felszereltség ellenére hónapok alatt ezt is meg lehet unni.
"Ezek a milliárdosok és multimilliomosok biztosan nem ücsörögnek 2-3 hónapon át a jachtjukon, mert nem túl élvezetes. Helikopterre ülnek, és elrepülnek ebédelni, visszatérnek a hajóra, majd visszarepülnek egy szórakozóhelyre vagy bárhova máshova".
Az ilyen mozgások és a személyzet miatt is megnő az esélye, hogy valaki megfertőződjön a hajón, az összezártságban pedig nagy eséllyel továbbadja a betegséget.
"A jachtok nem olyanok, mint a villák. Nagyon klausztrofobikusak tudnak lenni egy idő után."
- mondta Romagnoli.
Ráadásul jelenleg nem is a legegyszerűbb eljutni egy jachtig, és nekiindulni a tengernek: április elején például egy magángéppel repülő francia társaságot a rendőrök tartóztattak le Londonban és küldtek vissza Franciaországba, az utazásuk ugyanis nem szolgált semmilyen létfontosságú célt, csak úgy utazgatni pedig jelenleg Franciaországban tilos. Ugyanez vonatkozik a jachtokra is: a Karib-tenger környékén és a Csendes-óceán déli részén például a korlátozások előtt felélénkült a jachtforgalom, ám a szigorításokkal most már nem engedélyezik a hajóknak se, hogy bárhol kikössenek.
Connor és Romagnoli is elmondta, hogy
a jachttársaságokat is érzékenyen érinti a járvány: sokan a hajók legénységeiből elvesztették a munkájukat, a kapitányokat is elbocsátják.
Ráadásul rengeteg hajó ragadt külföldi kikötőkben, ahonnan nem tudnak a korlátozások miatt hazajönni, így a nagy kikötők mind tele vannak a hajókon karanténozó munkásokkal. A jachtszezon tavasztól szeptemberig tart, a cégek abban reménykednek, hogy nyár végére lecseng a vírus, és legalább néhány hónap menthető még az idei évből.
A jachtértékesítés azonban nem áll le, a cégek virtuális körbevezetést ajánlanak azoknak, akik esetleg pont most gondolkodnának hajóvásárláson. Ilyenekből pedig több is van, az említett cégeknél egy sor érdeklődő várja, hogy megtalálja álmai jachtját.
Romagnoli szerint ráadásul, ha vége a járványnak, soha nem látott iramban fog megélénkülni az érdeklődés a jachtok és a jachtbérlés iránt.