„Abszolút undorító” – a KFC elnézést kért, amiért a kristályéjszakával reklámozta a sajtos csirkéjét Németországban
Elnézést kért a KFC, mert egy olyan reklámüzenetet küldött ki, állítólag véletlenül, amely arra kérte a német vendégeket, hogy emlékezzenek meg a kristályéjszakáról egy kis sajtos csirkével - írta meg a BBC.
Az 1938-as kristályéjszaka az a pogrom volt, amit sokan a Holokauszt kezdetének tartanak
A nemzetiszocialisták ezen az éjszakán 267 zsinagógát raboltak ki és rongáltak meg, valamint romba döntöttek és felgyújtottak közel 7500 zsidó üzletet. További zsidó házak és lakások százait fosztották ki és rongálták meg Ausztriában és Németországban. Meglincseltek közel száz zsidót, és 30 ezer körülire tehető azok száma, akiket ekkor hurcoltak különböző koncentrációs táborokba.
A KFC a rendszerükben lévő hibát okolja a promóció kiküldéséért, amely amúgy a KFC app push értesítésében jelent meg, ezzel az üzenettel:
"A kristályéjszaka emléknapja van! Kedveskedj magadnak egy kis omlós sajttal a ropogós csirkéden!"
Nem sokkal később egy másik üzenetet is kiküldtek, amelyben elnézést kértek.
"Nagyon sajnáljuk, azonnal ellenőrizni fogjuk belső folyamatainkat, hogy ez többé ne fordulhasson elő. Elnézést kérünk a hibáért" - ez állt az üzenetben.
Daniel Sugarman, a brit zsidók képviselője a KFC eredeti üzenetét "abszolút undorítónak" minősítette.