SIKERSZTORIK
A Rovatból

Megválasztották Magyarország legjobb játékait

Kiemelkedően sok szavazatot kapott a Castle of Mind fejlesztő táblajáték, amely idén nem csak az internetes szavazók közönségdíjasa, hanem a Játszónap kedvence is lett.


Lezárult az Ország Játéka 2019 pályázat, amelyre idén hetedszer szavazott a nagyközönség és a szakmai zsűri. A hazai játékpiac rangos szakmai vetélkedőjére 75 hazai és nemzetközi gyártó, - forgalmazó nevezte játékújdonságait, nyolc kategóriában.

A legjobbakra online több mint 40 000 voks érkezett, köztük az október 27-én rendezett Játszónap – a gyermekek és szülők, nagyszülők által végzett „élő tesztelés” – benyomásai alapján. Az idei Játszónapon, ahol évente számos karácsonyi sikerlista-esélyes gyerekjáték is debütál, a Castle of Mind fejlesztő táblajátékra szavaztak a legtöbben. A szakmai bírák és a közönség által legtöbb pontot elért játékok viselhetik az Ország Játéka 2019 címet és logót, és ezzel már a karácsonyi vásárlások során segíthetik az olykor nagyon nehéz, „Mit vegyek a gyereknek?” döntést.

A szervezők a zsűri és a közönség szavazatai alapján, kategóriánként egy-egy győztes játékot hirdettek, egyenes pontverseny szerint. Melléjük társult be ebben az évben is a Kicsomi és a Manóprogram, amelyek különdíjban részesítettek 1-1 játékot. A Játszónap helyszíni kedvencével együtt így összesen 19 nyertes született. Az Ország Játéka 2019 minősítést a szakzsűri és a nagyközönség értékelései alapján a következő játékok nyerték el:

Ország Játéka 2019 nyertesei

Szakmai díjat nyerték:

Bébi játék kategória

Játék neve: WOW Toys London Busz

Gyártó/Forgalmazó: Kensho

Családi társasjáték kategória

Játék neve: Blue Banana

Gyártó/Forgalmazó: Piatnik

Egyéb lány kategória

Játék neve: Frozen 2 – 41167 Arendelle faluja

Gyártó/Forgalmazó: LEGO

Egyéb fiú kategória

Játék neve: Boomtrix

Gyártó/Forgalmazó: Modell és Hobby

Építőjáték kategória

Játék neve: Wonder Makers: Úticélok szettek - tengerparti bungalow

Gyártó/Forgalmazó: Mattel

Társasjáték kicsiknek kategória

Játék neve: Rókanyomon társasjáték

Gyártó/Forgalmazó: Reflexshop

Készségfejlesztő kategória

Játék neve: My Map - Interaktív világtérkép

Gyártó/Forgalmazó: Modell és Hobby

Elektronikus játék kategória

Játék neve: Robo Tacsi

Gyártó/Forgalmazó: Modell és Hobby

Közönségdíjat nyerték:

Bébi játék kategória

Játék neve: WOW Toys London Busz

Gyártó/Forgalmazó: Kensho

Családi társasjáték kategória

Játék neve: Castle of Mind fejlesztő táblajáték

Gyártó/Forgalmazó: Fontanus

Egyéb lány kategória

Játék neve: Frozen 2 – 41167 Arendelle faluja

Gyártó/Forgalmazó: LEGO

Egyéb fiú kategória

Játék neve: LEGO Technic: Távirányítású kaszkadőr versenyautó 42095

Gyártó/Forgalmazó: LEGO

Építőjáték kategória

Játék neve: Geomag Confetti

Gyártó/Forgalmazó: Formatex

Társasjáték kicsiknek kategória

Játék neve: Bogyó és Babóca Speed Colors

Gyártó/Forgalmazó: Kensho

Készségfejlesztő kategória

Játék neve: Melissa & Doug, Zárak és reteszek

Gyártó/Forgalmazó: Kensho

Elektronikus játék kategória

Játék neve: Zuru Pets Alive: Boppi, a táncoló lama

Gyártó/Forgalmazó: Orbico

Különdíjat nyerték:

Kicsomi különdíjas

Játék neve: Fur Balls Real Rescue: Interaktív meglepetés plüss állatka

Gyártó/Forgalmazó: TM Toys

Manóprogram különdíjas

Játék neve: LEGO Technic: Távirányítású kaszkadőr versenyautó 42095

Gyártó/Forgalmazó: LEGO

A Játszónap közönségdíjasa

Játék neve: Castle of Mind fejlesztő táblajáték

Gyártó/Forgalmazó: Fontanus

Magyarország legjobb játékait a különböző területek szaktekintélyeiből álló zsűri olyan egységes, szakmai szempontok szerint értékelte, mint például a készségfejlesztés képességének mértéke, a szociális készség fejlesztése, alkalmassága az együtt- és újra játszásra, a játékok várható mentális és érzelmi hatása, innovációja, kreativitása, minősége és tartóssága.

A szakzsűrit ez alkalommal is Pierrot, neves játékfejlesztő vezette, a tagok között pedig volt pedagógus, gyermekpszichológus, védőnő, játékfejlesztő és influenszer is: Csordás Ágnes (a Magyar Védőnők Egyesületének elnöke), Farkasházi Réka (színésznő, műsorvezető, színház- és drámapedagógus), Jánossy Gábor (a Magyar Lapkiadók Egyesületének képviselője), Kiki, Csocsó és Mimi (a Kicsomi YouTube csatorna vezetői), Labancz Dániel (gyermekpszichológus és tapasztalati tanulás tréner), Veszelszkiné Huszárik Ildikó (a Pedagógusképzés Megújulásáért program alapítója), valamint Zölei Ágnes (a Manóprogram főszerkesztője).

Pierrot, az Ország Játéka 2019 verseny zsűrielnöke így nyilatkozott: "Ez az embléma már önmagában rangot jelent. Azonban ahhoz, hogy ennek jelentőségéről mindenki értesüljön, hogy közép- vagy hosszú távon a nagyközönség számára is értéknövelő címke legyen, a versenyben résztvevők közreműködésére is szükség van. Bízom benne, hogy hamarosan mindenki felfedezi benne saját érdekeltségét és közösen növeljük tovább az embléma tekintélyét. Rendszeresen járok nemzetközi játékkiállításokra és ott is tapasztaltam, hogy ha valamilyen elismerést jelző logóval ellátott egy játék – amit pl. szakemberekből álló zsűri díjaz –, mennyivel hitelesebbé teszi a játékot és igazolja annak létjogosultságát.”

A JátékNet.hu Webáruház által 2013-ban életre hívott Ország Játéka kezdeményezés jótékony célokat is szolgál: online szavazáskor a közönség dönti el, mely rászoruló gyermekintézmények részesüljenek adományban, melyeket évről évre a Védőnői Szolgálat közreműködésével, még karácsony előtt megkapnak a gyermekek. Idén ők nyerték el a játékokkal teli, értékes és hasznos ajándékcsomagokat: Cinkotai Huncutka Óvoda, Budapest; Halimbai Hársfa Óvoda és Családi Bölcsőde, Halimba; Mesevár Óvoda, Gyömrő.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Soha nem látott díjeső: 42 magyar hotel került be a Michelin első hazai szállodai válogatásába
Két budapesti ikon, a Four Seasons és a Matild Palace két kulcsot is kapott, de számos vidéki szálláshely is bizonyította, hogy a magyar vendéglátás ma már a nemzetközi élvonalban játszik.


A kulcsok azt a kiválóságot jelképezik, amely a vendégélményt, a dizájnt, a kiszolgálást és a helyszínhez való hiteles kapcsolódást egyaránt magában foglalja. A nemzetközi program célja, hogy világszerte kiemelje azokat a hoteleket, amelyek nem csupán szállást, hanem maradandó, személyes élményt nyújtanak – és most már Magyarország is felkerült erre a térképre.

Két Michelin-kulcs Budapesten: ikonok a Duna partján

A főváros két legismertebb szállodája, a Four Seasons Hotel Gresham Palace és a Matild Palace, a Luxury Collection Hotel rögtön a legmagasabb, két Michelin-kulcsos minősítést érdemelte ki. Mindkettő a budapesti elegancia és vendéglátás megtestesítője: a Gresham Palace századfordulós pompájával és kifinomult szolgáltatásaival a város egyik legimpozánsabb épülete, míg a Matild Palace egyszerre őrzi a történelmi nagyságot és a modern luxus friss lendületét.

Tizenegy kiválóság egy kulccsal: a vendéglátás élvonalában

A Michelin szakértői további tizenegy magyarországi hotelt is egy kulccsal jutalmaztak, elismerve ezzel különleges hangulatukat, kifinomult stílusukat és a vendégek iránti elkötelezettségüket. A listán ott találjuk az Anantara New York Palace Budapest, a Dorothea Hotel, a Hotel Clark Budapest, a Kimpton Bem Budapest, a Kozmo Hotel Suites & Spa, a Párisi Udvar Hotel Budapest, a Verno House, valamint a W Budapest nevét is.

A vidéki szállodák közül a BOTANIQ Castle of Tura, a Hotel Petit Bois Balatonfüreden, és a Platán Manor Tatán emelkedett ki. Ezek az épületek nemcsak kifogástalan szolgáltatásaikkal, hanem a helyszínhez fűződő, hiteles atmoszférájukkal is megragadják az utazókat – legyen szó a turai kastély mesebeli eleganciájáról vagy a tatai Platán Manor természetközeli nyugalmáról.

Anantara New York Palace Budapest

A Michelin által ajánlott 29 különleges magyar szálloda

A kulcsos minősítések mellett a Michelin Guide további 29 magyar hotelt ajánlott, amelyek szintén kiemelkednek a hazai kínálatból, és a szakértők szerint felejthetetlen élményt nyújtanak. A listán szerepel a Natura Hill Zebegény, a Pest-Buda Design Hotel, az Aria Hotel Budapest, a Kástu by Pajta Őriszentpéterről, valamint a Hotel Rum Budapest és a Baltazár Budapest - Boutique Hotel is. Helyet kapott továbbá a Hotel Collect, az Andrássy Kúria & Spa Tarcalról, a LUA Resort Balatonfüredről, az Al Habtoor Palace Budapest, az Aurea Ana Palace, valamint a Hotel Vinifera Wine & Spa.

A sort folytatja a Minaro Hotel Tokaj, a BoHo Hotel Budapest, az Avalon Resort & Spa Miskolctapolcáról, a Palatinus Boutique Hotel Pécsről, a Hotel GIN Budapest, a Mandilla Köveskárról, a Sirius Hotel Keszthelyről, a Le Primore Hotel & Spa Hévízről és a Viale Boutique Hotel Villányból.

A természetközeli élményeket keresőknek a Natur Lodge Tiszafüred lehet különleges célpont, míg Szegeden három szálloda is felkerült a listára: a Noir Hotel, az Art Hotel Szeged és a Riva Prestige Hotel.

A mezőnyt színesíti a Turul Boutique Rooms & Apartment Szarvasról, a Mövenpick Balaland Resort Lake Balaton Szántódról, valamint a H11 Rooms Esztergomból és az 1552 Boutique Hotel Egerből.

Ez a válogatás jól mutatja, mennyire sokszínű a magyar szálláskultúra: a Duna-parti luxushotelektől a vidéki borvidékek elegáns boutique szállásaiig, a tóparti wellness-oázisoktól az őrségi dizájnhotelig minden típusú utazó megtalálhatja a maga kedvencét.

Nemzetközi elismerés a magyar vendégszeretetnek

„Ez az óriási elismerés új szintre emeli a magyar turizmus nemzetközi megítélését. A Michelin Key-díjak nemcsak a kitüntetett hotelek számára jelentik a kiválóság visszaigazolását, hanem Magyarország turisztikai márkáját is erősítik” – mondta Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója.

A szakember szerint

a Michelin minősítések révén a világ utazói számára mostantól egyértelmű, hogy Magyarország nemcsak gasztronómiai, hanem szállodai élményekben is világszínvonalat kínál.

A díjazottak között található hotelek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az ország új szintre lépjen a nemzetközi turizmus térképén, és a minőség, a figyelmesség, valamint a hiteles helyi értékek országaként maradjon meg a látogatók emlékezetében.

A Visit Hungary a magyar szállodaipar egészét méltatta, hiszen ez a díjeső nem csupán a hotelek sikere, hanem egy hosszú távú fejlődés eredménye is. Az innovatív vendéglátás, a helyszínek gondos fejlesztése és a szakemberek elhivatottsága mind hozzájárultak ahhoz, hogy ma Magyarország a világ legelismertebb turisztikai úti céljai közé emelkedjen.

A Michelin szerint is: Magyarország felfedezésre érdemes

A Michelin Key minősítések megjelenése mérföldkő, amely egy új korszakot jelez a hazai turizmusban. Ezek a díjak nemcsak visszaigazolják a magyar vendégszeretet minőségét, hanem új lendületet is adnak a jövő fejlesztéseinek.

A világutazók számára a Michelin-kulcs mostantól garancia arra, hogy Magyarországon különleges élmények, egyedi szállodák és figyelmes vendéglátás várja őket – a főváros szívétől a Balaton partjáig, a borvidékektől a természet csendjéig.

Mert most már nemcsak mi mondjuk, hogy Magyarország csodás – hanem a Michelin is így gondolja.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk