ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

Még podcastot is többször hallgatunk, mint ahányszor online keresünk társat

A koronavírus idején átalakultak a szokásaink az online térben? Az Allianz Hungária ennek járt utána.


 

A koronavírus mindannyiunk életét felforgatta, és bár a digitalizáció évek óta zajló folyamat, igaz ez az online térben töltött időnkre, tevékenységünkre is. Olyanok is a virtuális világba merészkedtek a járványhelyzetben, akik korábban nem. Általánossá váltak olyan tevékenységek, amik addig csak időszakosan voltak jelen, remek példa erre az online bevásárlás és ügyintézés, a streaming tartalmak fogyasztása. Ezek vajon csak ideiglenes, vagy maradandó változások? Hogyan alakul online tevékenységünk a formálódó új normálisban? Az Allianz Hungária ennek járt utána.

A nemzetközi átlagnál kevesebb időt töltünk az interneten

Az egyik fontos megállapítás, hogy a magyarok a nemzetközi átlagnál (7 óra) kevesebb időt töltenek az interneten: a legtöbben (52%) 3-5 órát töltenek a digitális térben naponta korosztálytól függetlenül. A megkérdezettek 18 százaléka több, mint nyolc órát internetezik egy nap, 17 százalékuk pedig valamilyen formában, lényegében egész nap online van. Mindössze 4 százalék, aki kevesebb mint napi 1 órát szán ilyen tevékenységre.

Az egyes generációkat vizsgálva azonban már kissé árnyaltabb kép körvonalazódik. Nem meglepő módon a Z generáció körében a legdominánsabb az egész napos jelenlét: 29 százalékukra igaz. Szorosan követi őket az Y generáció, akik leggyakrabban több, mint 8 órát vannak online (26 százalék). A kor előrehaladtával egyértelműen csökken az interneten töltött idő. A baby boomerek (48 százalékban), az X generáció tagjai (36 százalékban) már átlagosan inkább csak 3 órát töltenek virtuálisan.

A járvány mindazonáltal egyik korosztály internetezési szokásait sem befolyásolta jelentősen. A felmérésben résztvevők többsége (71%) ugyanis újra ugyanannyi időt tölt online, mint a COVID előtt.

Vannak azért kivételek: a kutatásban résztvevők 22 százaléka kevesebb időt tölt digitálisan, mint COVID alatt, de többet, mint COVID előtt. Ennek oka, hogy több mindent intéznek online, mint korábban. 7% számára viszont felértékelődtek a személyes élmények a járványhelyzet hatására, így kevesebb időt töltenek digitálisan, mint COVID előtt.

Leginkább munkára használjuk az internetet

Leginkább (32 százalékban) munkára használjuk az internetet, amit szorosan követi az ügyintézés (31%) a második helyen. A harmadik, negyedik, illetve ötödik helyen a szabadidős tevékenységek (27%), a kapcsolattartás (26%), illetve a tanulás, információ megszerzése (26%) szerepelnek fej fej mellett.

Ami a rendszeres tevékenységeket illeti, a hírek olvasása (81%) a leggyakoribb gyakran ismétlődő tevékenységünk. 62 százalékunk vásárol, 49 százalékunk hallgat zenét, 42 százalékunk szervez programot, 37 százalékunk fogyaszt videós tartalmakat rendszeresen az interneten.

Úgy tűnik, hogy legkevésbé az online társkeresés szivárgott be a mindennapjainkba (9%), ennél még podcastot (10%) is rendszeresebben hallgatunk.

A járványhelyzet hatására olyan területeken is elérhetővé vált az online ügyintézés, ahol ez korábban nem volt jellemző. A különböző szolgáltatók, bankok, biztosítók egyaránt siettek digitális alternatívát kínálni az ügyfeleiknek. A fogyasztók élnek a digitális lehetőségekkel, és ezt támasztja alá a kutatásban elért előkelő második helye is. A többség (46%) számára egyértelmű, hogy az online ügyintézési lehetőséget választja, amikor lehet, mert gyorsnak, biztonságosnak, és kényelmesnek látja. A megkérdezettek 31 százaléka korlátozások idején a bevásárlás és a pénzügyei intézése során került jobban kapcsolatba különböző mobilos appokkal, webes felületekkel. Maradtak viszont olyan helyzetek, amikor a személyes ügyintézést választják inkább, elővigyázatosságból. 23% továbbra is igyekszik személyesen intézni az ügyeit, mert akkor a legnyugodtabb.

Félünk az adathalászattól

A digitális tevékenységünket több szempontból is az online biztonságérzetünk határozza meg. A megkérdezettek 62 százaléka tart attól, hogy adathalászat áldozata lehet a digitális térben, leginkább a baby boomerek (72%). A Z generáció körében viszont közel annyian félnek tőle, mint ahányan nem (53%). Nemzetközi szinten viszont csak a lakosság 33 százaléka tart a személyes adatokkal való visszaélésektől. Ennél is jobban félünk viszont az álhírektől. A megkérdezettek kétharmada, összesen 67% tart ugyanis tőle, hogy a digitális térben fake newsokkal vezethetik félre. Ettől már a Z generáció tagjai is jobban félnek (67%), náluk csak a baby boomer generáció tagjai ódzkodnak jobban az álhírektől (78%). Mi magyarok ebben a tekintetben is jobban tartunk a fake newstól a nemzetközi átlagnál, világszerte ugyanis mindössze 56 százalékban tartanak ettől az emberek.

A kutatásban résztvevők 72 százaléka nem szokta engedélyezni a személyre szabott online hirdetéseket, a nemzetközi felmérésben résztvevők válaszai alapján globálisan ez a szám kevesebb, 43 százalék. Ennek legfőbb okai, hogy a magyarok úgy érzik, túl sok hirdetés van az interneten (19%), ezek idegesítőek, irrelevánsok számukra (15%), illetve nem akarják, hogy használják a személyes adataikat (14%).

A nemzetközi kutatásában is ugyanazok az indokok szerepelnek az első két helyen. Viszont, míg nálunk dobogós helyet foglal el az adathalászattal kapcsolatos ellenérzés, globális viszonylatban ez csak az utolsó indok a hirdetések letiltásánál. Hazánkban a Z generáció 41 százalékban választja a perszonalizált opciót, ők a leglazábbak ebben a kérdésben az összes korosztály közül. Akik preferálják, leginkább azért engedélyezik őket, mert úgy vannak vele, ha már hirdetésekkel találkoznak, azok olyanok legyenek, amelyek akár érdekelhetik is őket.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Csapatépítés stílusosan – öt különleges hely, ahol a közös élmény valóban összekovácsol
A csapatépítés akkor sikeres igazán, ha nemcsak hasznos, hanem szórakoztató is. Öt inspiráló helyszínt mutatunk, ahol a közös élmény és a jó hangulat garantált.


A jó csapatépítés nemcsak arról szól, hogy kiszakadjatok az irodából egy napra, hanem arról is, hogy együtt éljetek át valami újat. Egy jól szervezett közös program nemcsak erősíti az összetartozást, hanem segít abban is, hogy a kollégák kicsit más oldalról is megismerjék egymást. Ráadásul mindezt sokkal könnyebb megvalósítani, ha a helyszín önmagában is inspiráló és különleges kikapcsolódást biztosít számotokra.

A Fakanál Étterem például a magyar konyha világába repít, ahol a kolbásztöltés és a pálinkaházasítás egyszerre szórakoztató és közösségépítő program. A Hazai Provence Kapolcson egy nyugodt, vidéki környezetet kínál, ahol a természet és a jó ízek adják a csapatfeltöltődés alapját. A Spoon The Boat a Duna hullámain ringatja a csapatot, miközben a város fényei körülölelik a hangulatos fedélzetet. A Bohém Rendezvényhelyszín elegáns, de laza tereivel minden típusú eseményhez jól illik – a workshopoktól a családi napokig. És ott a Symbol Budapest, ahol az olaszos hangulat és a közös pizzakészítés gondoskodik arról, hogy a munka után is együtt lehessen nevetni.

Ha tehát idén olyan csapatépítőt szerveznél, ami tényleg megmarad az emlékekben, az alábbi öt helyszín biztosan segít abban, hogy a közös napból igazi élmény legyen – ízekkel, nevetéssel és egy kis extra inspirációval fűszerezve.

Fakanál Étterem – csapatépítés a gasztronómia jegyében

Kevés hely testesíti meg annyira a magyar konyha otthonos hangulatát, mint a Fakanál Étterem. A budapesti Nagyvásárcsarnok galériáján, a nyüzsgő piac fölött bújik meg ez a különleges hely, ahol a magyar ízek, a vendégszeretet és az élő cigányzene együtt idézik meg a hagyományos vendéglátás világát. Itt nemcsak az ízeket élvezhetjük, hanem azt a hangulatot is, amit a magyar konyha évszázadok óta őriz: a közösség, a nevetés és a vendégszeretet varázsát.

Nem véletlen tehát, hogy a Fakanálban a gasztronómia nemcsak a tányéron, hanem a programban is főszerepet kap.

két különleges csapatépítő programmal várják a vendégeket, amelyek tökéletesek akár évzáró céges karácsonyozáshoz is.

A kolbásztöltő élményprogram igazi közös móka: vidám, interaktív főzés, ahol a csapat tagjai egy pálinkás koccintással indítják az estét, majd kötényt húzva együtt vágnak, darálnak és fűszereznek. A hangulat oldott, a nevetés garantált, a barátságos versengés pedig még szórakoztatóbbá teszi az egészet. A program végén gasztrokvíz, közös vacsora és egy kis díjkiosztó zárja az estét – pont, mint egy jó hangulatú falusi lakoma újragondolva.

Akik inkább az italok világában kalandoznának, azoknak ott a pálinkaházasító program, ahol a csapat tagjai saját ízvilágú szilvapálinkát keverhetnek ki, amit palackozhatnak és címkézhetnek is. A kóstolás közben a résztvevők megismerik a párlatkészítés fortélyait, majd mindenki hazaviheti saját italát – emlékként egy ízekben és nevetésben gazdag estéről.

A Fakanál Étterem azoknak a cégeknek ideális helyszín, akik valami igazán magyaros, szívből jövő csapatélményre vágynak – jó ízekkel, jó hangulattal és egy kis fűszerrel.

Symbol Budapest – csapatépítés olaszos hangulatban

A Symbol Budapest régóta az egyik legnépszerűbb rendezvényhelyszín a fővárosban – és nem véletlenül. Itt minden adott ahhoz, hogy a csapatépítés egyszerre legyen lazán szórakoztató és profi módon megszervezett. A patinás, mégis modern épület több különböző stílusú és méretű teremmel várja a cégeket, így akár workshopról, konferenciáról vagy egy jó hangulatú buliról legyen szó, náluk mindenhez megtalálható a tökéletes tér.

Az üvegtetős központi terem különösen hangulatos: a természetes fény és a mediterrán stílus együtt olyan atmoszférát teremt, ami inspirál és feltölt. A rugalmasan alakítható terek, a modern technikai háttér és a figyelmes szervezőcsapat mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a nap gördülékenyen teljen – nektek csak annyi a dolgotok, hogy jól érezzétek magatokat.

Ha pedig szeretnétek, hogy a csapatépítés ne csak a beszélgetésekről, hanem a közös alkotásról is szóljon, a Symbol egyik legjobb programját semmiképp se hagyjátok ki: az élmény-pizzakészítést!

Itt belekóstolhattok a pizzakészítés művészetébe – a tészta begyúrásától kezdve az ízletes feltétek összeállításáig. A saját készítésű pizzák fatüzeléses kemencében sülnek tökéletesre, a ház pizzaszakácsának segítségével, és pár perc múlva már ott is gőzölögnek az asztalotokon. A program közben garantált a jó hangulat, a csapat együtt dolgozik, nevet, és végül együtt élvezi a közösen készített finomságokat is. A program hangulatába betekintést ad ez a rövid videó is, kattints ide!

November 5-én bárki kipróbálhatja ezt a programot a Symbol Pizzakészítő Workshopon, ahol nemcsak baráti társaságok és céges csapatok, hanem egyéni jelentkezők is részt vehetnek. Egy garantáltan vidám, olaszos hangulatú este, tele ízekkel, nevetéssel és kreativitással! A program részleteit és a jegyeket ide kattintva találod.

A Symbol konyhája gasztronómiai téren is erős: az olaszos és mediterrán ízeket harmonikusan ötvözi a klasszikus magyar konyha elemeivel, így minden eseményhez kérhető egyedi, az alkalomhoz illő menüsor. Igény szerintsaját cukrászuk egyedi desszertjei, valamint prémium italválaszték és látványos koktélbár is rendelhető, amelyek tökéletes lezárásai lehetnek egy jól sikerült napnak.

Legyen szó kisebb csoportról vagy nagyobb céges eseményről, itt minden adott ahhoz, hogy a közös napból igazi élmény szülessen – stílussal, jókedvvel és olaszos lendülettel. Ajánlatkérésért és részletes információért érdemes felkeresni a Symbol weboldalát.

Hazai Provence – provence-i nyugalom és feltöltődés Kapolcson

A Balaton-felvidék egyik legszebb pontján, Kapolcs szívében található a Hazai Provence, ahol a természet közelsége és a vidéki nyugalom pillanatok alatt lelassítja az embert. A minden évszakban virágzó bájos kert, a környező táj csendje és a mediterrán hangulatú udvar olyan légkört teremtenek, ahol a csapat tagjai könnyen kiszakadhatnak a mindennapi ritmusból, és valóban egymásra hangolódhatnak.

A vendégház tizenegy kifinomult provence-i stílusban berendezett szobával és barátságos étteremmel várja vendégeit, ahol a pihenés, a közös időtöltés és a gasztronómia élvezete együtt adja vissza a Hazai Provence élményt. A wellnessrészlegben finn- és infraszauna, valamint jacuzzi segíti a feltöltődést, így a napot akár egy nyugodt, beszélgetős est zárhatja. A szálláshely zártkörűen is bérelhető, ami különösen vonzóvá teszi kisebb csapatépítésekhez, tréningekhez vagy vezetői elvonulásokhoz – így tényleg semmi nem zavarja meg a közös gondolkodást vagy a pihenést.

A Hazai Provence összesen 26 fő számára kínál kényelmes elhelyezést, és igény esetén egyedi igényeknek megfelelő programokat is szervez, például borkóstolót, kreatív aktivitásokat vagy környékbeli kirándulásokat, hogy a csapat közösen élhesse meg az élményt.

A vendégházhoz tartozó 84 Bisztró ideális helyszín egy hangulatos közös vacsorához vagy egy kötetlen esti beszélgetéshez. Az étterem helyi termelők friss alapanyagaiból dolgozik, az étlap pedig mindig az évszakok ízeihez igazodik, így minden alkalommal más, de ugyanolyan finom élményt kínál.

A környék pedig önmagában is remek terep a közös kalandokra: hangulatos falvak, dombok, bicikliutak és a Balaton közelsége teszik tartalmassá az itt töltött napokat. De ha a csapat inkább a csendes pihenést választaná, úgy azt is megtapasztalhatják, hogy milyen jó csak jelen lenni – telefon nélkül, határidők nélkül, egymás társaságában.

A Hazai Provence azoknak a csapatoknak ideális választás, akik a közös élményben, a nyugodt beszélgetésekben és a természet feltöltő erejében hisznek. Itt nemcsak a munka, hanem az együttlét is új értelmet nyer.

Spoon The Boat – csapatépítés a Dunán, budapesti panorámával

Ha a következő csapatépítőt különleges környezetben tartanátok, a Spoon The Boat remek választás. A Vigadó térnél horgonyzó hajó egyszerre kínál városi pezsgést és dunai nyugalmat – miközben a Lánchíd, a Budai Vár és a kivilágított rakpart panorámája gondoskodik róla, hogy senki ne felejtse el egyhamar az itt töltött közös időt.

A Spoon nemcsak egy étterem, hanem egy igazi élményhelyszín, ahol a munka és a kikapcsolódás könnyen megfér egymás mellett. Legyen szó workshopról, tréningről, csapatmegbeszélésről vagy akár egy felszabadult közös esti buliról – náluk bármilyen program megvalósítható, és minden adott ahhoz, hogy jól érezzétek magatokat.

Ha egy teljes napos közös programban gondolkodtok, érdemes kipróbálni a helyszín Work & Play Workshop csomagját, amit kifejezetten csapatoknak találtak ki.

Délelőtt jöhet a közös ötletelés és tervezés, délután pedig a lazább, játékos programok – óriás Jenga, Marokkó, Malom vagy Scrabble –, ahol garantált a nevetés és a jókedv. Ahogy telik a nap, a hajó hangulata is átalakul: a naplementében a fedélzetből igazi közösségi tér lesz, ahol jól esik egy közös vacsora vagy akár egy kisebb buli is, miközben a város fényei megcsillannak a Duna vizén.

A Spoon konyhája a magyar és a nemzetközi ízeket hozza össze modern, könnyed stílusban – pont annyira elegánsan, hogy különleges legyen, de épp elég otthonosan ahhoz, hogy mindenki jól érezze magát. Az étlapon szezonális alapanyagokból készült fogások, friss desszertek és különleges koktélok sorakoznak, amelyek tökéletesen illenek egy közös nap lezárásához.

Aki itt tart csapatépítőt, nemcsak kiszakad az irodai környezetből, hanem új szemszögből is felfedezheti Budapestet – a Duna felett, a város fényei alatt, egy olyan helyen, ahol igazán jó együtt lenni, és ahol könnyű szerelembe esni Budapesttel.

Bohém Rendezvényhelyszín – ahol minden generáció jól érezheti magát

Ha olyan helyet kerestek, ahol a csapatépítés nemcsak hasznos, hanem igazán élvezetes is, a Bohém Rendezvényhelyszín remek választás. A Müpa épületében található tér különleges hangulatot áraszt: elegáns, de nem merev, modern, mégis barátságos. Itt könnyű elengedni a mindennapi rohanást, és egyszerűen csak jól érezni magatokat a közös programok során.

A Bohém sokoldalúsága az egyik legnagyobb előnye – legyen szó kisebb workshopról, tréningről, családi napról vagy évzáró buliról, minden eseményhez könnyen igazítható.

A tágas, rugalmasan berendezhető tér és a kötetlen, jókedvű légkör garantálja, hogy a csapat tagjai gyorsan egymásra hangolódjanak, és felszabadultan töltsék a náluk töltött időt együtt.

A gasztronómia itt külön figyelmet kap: a helyszín saját, jól felszerelt konyhával rendelkezik, a séf pedig mindent frissen, helyben készít. A menü teljesen személyre szabható – lehet klasszikus magyaros vagy modern nemzetközi vonal, a catering és az italkínálat pedig minden igényt kielégít. A figyelmes kiszolgálás és a házias ízek még tovább fokozzák a jó hangulatot.

A hangulatvilágítás, a modern technikai háttér és a profi hangosítás mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az esemény zökkenőmentesen menjen.

Ráadásul a helyszín könnyen megközelíthető, a parkolás pedig biztosított, így senkinek sem kell a logisztikán stresszelnie. A Bohém Rendezvényhelyszín tökéletes választás azoknak a csapatoknak, akik szeretnék ötvözni a laza hangulatot a profi szervezéssel, és hisznek abban, hogy a legjobb csapatépítők titka mindig a közös élményekben rejlik.

Akár egy közös főzésről, egy dunai hajóútról vagy egy vidéki elvonulásról van szó, a jó csapatépítő nemcsak program, hanem élmény, ami összehozza az embereket. És ha a helyszín is különleges, abból nemcsak egy nap lesz – hanem egy történet, amit még sokáig jó lesz újra felidézni. Szóval nincs más hátra: válasszátok ki a nektek legszimpatikusabb helyet, szervezzétek meg a csapatépítőt, és érezzétek jól magatokat – mert a közös élményekből mindig a legjobb ötletek születnek.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Arckezelés, kaviár és prosecco? Ilyen élményt kínál most az Anantara Spa
Az Anantara Spa mostantól az Elemis brit luxusmárkával dolgozik együtt, így a vendégek a legmagasabb szintű, természetes alapú bőrápolást élvezhetik Budapesten is.


A legendás New York Kávéház alatt, a város egyik legforgalmasabb pontján egy olyan hely rejtőzik, ahol minden lelassul, és a külvilág zaját néhány lépés után teljes csend váltja fel. Az Anantara New York Palace Budapest Hotel Spa részlege a városi rohanásból egy pillanat alatt repít át egy másik dimenzióba:

a nyugalom, a harmónia és az érzéki luxus világába.

A hotel alsó szintjén elhelyezkedő Spa már önmagában is külön univerzum. Az egzotikus illatok, a puha fények és a természetes anyagok használata mind a keleti filozófiát tükrözik, miközben a hely megőrzi budapesti eleganciáját is. Az Anantara név a szanszkritból ered, és a „végtelent” jelenti – a márka filozófiáját, a folyamatos megújulást és harmóniát szimbolizálva. Ezt a szemléletet a Spa minden részlete közvetíti: a kezelések nemcsak a testet frissítik, hanem egyfajta belső utazásra is hívnak.

Most pedig új fejezet kezdődött ebben a világban. Az Anantara Spa Budapest az angol Elemis luxusmárkával dolgozik együtt. Egy olyan márkával, amely természetes összetevőkre, tudományos kutatásra és környezettudatos működésre építi hírnevét.

Az Elemis minden terméke természetes alapanyagokat, tengeri kivonatokat és növényi olajokat tartalmaz, amelyek díjnyertes formulákkal ötvöződnek.

A választás tehát nem véletlen: az Elemis filozófiája tökéletesen illeszkedik az Anantara értékrendjéhez, hiszen mindkettő a kifinomult, mégis tudatos luxust képviseli.

Az új együttműködés a vendégek számára is jól érzékelhető. A Spa-ban mostantól az Elemis arc-, test- és masszázskezelései is elérhetők, köztük a Special Elemis csomag, egy 90 perces anti-aging luxus arckezelés, amely a legmagasabb koncentrációjú feszesítő hatóanyagokra épül.

A kezeléshez ráadásul egy kaviár tál és egy pohár prosecco is jár, amelyet a vendégek a White Salon étteremben fogyaszthatnak el.

De akik csak rövidebb időre térnének be, 30 és 60 perces kezelések közül is választhatnak.

Feszesítő és formáló testkezelés

Tengeri algák és ásványi anyagok kombinációjával segít csökkenteni a cellulit megjelenését, miközben javítja a bőr textúráját és formálja a testkontúrt. A formáló masszázs hatására a bőr feszesebbnek és simábbnak érződik.

Tartalmaz lábrituálét, testpakolást és masszázst – teljes testkezelés.

Frangipáni tápláló testpakolás

A Monoi olaj mélyen hidratálja és táplálja a bőrt, miközben a test melegbe burkolva pihen. Az illóolajok és a bőrtápláló összetevők kifejtik jótékony hatásukat, az expressz arckezelés és fejmasszázs pedig tovább fokozza az ellazulást.

Tartalmaz lábrituálét, testpakolást, arckezelést és fejmasszázst – test + arc kezelés.

Megújító arckezelés

Feszesíti és hidratálja a bőrt, miközben csökkenti a finom ráncokat és szarkalábakat. Klinikai hatóanyagainak és bőrfeszesítő technikáinak köszönhetően már egyetlen alkalom után is láthatóan üdébb és megemelt az arc.

Arckezelés – 30 vagy 60 perces változatban.

A professzionális termékek a Spa recepcióján megvásárolhatók, hogy a vendégek az otthoni szépségrutinjukba is beilleszthessék az itt megismert élményt.

Az Elemis újdonságai közül kiemelkedik a márka együttműködése az Aston Martinnal – egy exkluzív, utazó bőrápolási szett formájában, külön nőknek és férfiaknak tervezve.

A Spa kínálata persze nem merül ki az Elemis kezeléseiben. A menüben ott vannak az Anantara Signature masszázsok, a tradicionális thai technikák és a Hévízi iszapterápia.

A vendégek választhatnak páros spa-élményt, méregtelenítő rituálét, lávaköves masszázst vagy akár egy teljes, 120 perces regeneráló „Journey to Siam” utazást – a Spa minden részlete a test és a lélek újraegyesítését szolgálja.

A wellnessélményt a Spa közösségi terei teszik teljessé: a medence, a gőzfürdő, a szauna és a pihenőterek mind-mind a nyugalmat szolgálják.

A vendégek napijeggyel, bérlettel vagy akár éves tagsággal is látogathatják a Spa-t, a hotel pedig különleges kedvezményeket és ajándékokat kínál a törzsvendégek számára.
Anantara New York Palace Budapest Hotel

Cím: Erzsébet körút 9 - 11.

Elérhetőségek:

[email protected] email cím

vagy a +3618861659-es telefonszám

Nyitvatartási idő:

(hétfőtől vasárnapig): 9 és 21 óra között (14 év alatti gyermekek 11 és 15 óra között tartózkodhatnak a Spában.)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Kiderült, hány éves korukban bírják legtovább a férfiak az ágyban
Friss kutatásban vizsgálták meg, hány percig tartanak az együttlétek különböző korosztályokban.


Nem titok, hogy a férfiaknál nagyban függ az életkortól az, hogy mennyi ideig tart nekik eljutni az orgazmusig. A szexjátékok eladásával foglalkozó Lovehoney most kiderítette, hogy különböző korosztályokban meddig bírják a férfiak az ágyban – számolt be róla a Metro.

2025-ben készített felmérésük szerint – amelyben az előjátékot nem vették bele a számításba –

a 18–24 éveseknél átlagosan 16,14 percig tartanak az együttlétek.

Az ebben a korosztályban megkérdezettek 5 százaléka azt mondta, 1-2 percig tart csak ki, de szintén 5 százalék vallotta azt, hogy minden aktusnál akár több mint egy órán keresztül is bírja.

A 25–34 éves férfiaknál az átlag 18,29 perc. Itt 21 százalék 11–15 perces átlagos időt mondott, 15% pedig 21–30 perc alatt jut el az orgazmusig.

„A kutatások azt mutatják, hogy az aktusok hossza a húszas évek végén–harmincas évek elején tetőzik, és ahogy a férfiak idősebbek lesznek, ez fokozatosan rövidül”

– mondja Sarah Mulindwa, a Lovehoney szakértője.

A 35-44 éveseknél enyhe csökkenés látszik: az átlag alig több mint egy perccel rövidül az előző évtizedhez képest. Erre a szakértő szerint az a magyarázat, hogy ebben a korban a férfiak már tapasztaltabbak, jobban kommunikálnak, ez pedig gördülékenyebbé teszi a szexet. A hátráltató tényező a stressz vagy a rendelkezésre álló idő rövidsége lehet, ezért érdemes az együttléteket akkorra időzíteni, amikor a legtöbb energia jut rá.

A 45–54 éves korosztályban nagyobb a visszaesés: az átlag 14,15 perc.

A megkérdezettek 25 százaléka 6–10 perc alatt ér a csúcsra, 18 százalék pedig 11–15 perc között jut el az orgazmusig. A szakértő elmondása szerint ennek legfőbb oka, hogy az ötvenes évekre a merevedés kevésbé kiszámíthatóvá válhat.

Az 55–64 éves férfiaknál már csak 11,3 perc az átlagos idő. Hatvan év felett már az egészségi állapot és a rendszeresen szedett gyógyszerek hatása is közrejátszhat abban, hogy nehezebb elérni az izgalmi állapotot, majd az orgazmust.

A 65 év felettiek már csupán átlagosan 8,15 percig bírják az ágyban.

A leggyakoribb tartomány a 6–10 perc (28%), a megkérdezettek 26 százaléka alig 3–5 percet mondott, 1 százalék viszont azt állította, hogy egy óránál tovább is tart eljutni a csúcsra.

A Lovehoney szakértője felhívta a figyelmet, hogy mindegyik életkorban a kommunkáció, a technika és az élvezet a legfontosabb, nem az, hogy mennyi ideig tart az együttlét.

Egy 2024-es felmérés szerint egyébként a heteroszexuális férfiak 95%-a azt mondja, hogy mindig vagy általában eljut az orgazmusig, míg a nőknél ez az arány 65%. A férfiaknál több tényező befolyásolja az orgazmusig tartó időt: számít, mennyi alkoholt iszik valaki, mikor szexelt legutóbb, és az életkor is.

„Összességében az adatok azt mutatják, hogy a nagyjából 10–15 perces szeretkezések a leggyakoribbak minden életkorban, a nagyon hosszú együttlétek pedig ritkák. De a legfontosabb tényezők a hozzáállás, a technika és a kommunikáció”

– hangsúlyozza a szakértő.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Tényleg nem viszik el kukát október 1-től, ha papír, vagy műanyag van benne? Mutatjuk az új szabály részleteit
Több ponton is fontos változások jönnek: nem mindegy, hogy hova dobjuk a papírt és a műanyagot, 2026 januárjától pedig a túlcsordult kukáért külön díjat kell fizetni.


Október 1-jétől módosul a kommunális hulladék gyűjtésének szabálya. A MOHU az általános szerződési feltételeiben rögzítette: „A Vegyes Gyűjtőedénybe papír-, üveg-, műanyag-, és fémhulladék nem helyezhető el kivéve, ha az

(a) folyadékot és Biológiailag Lebomló Hulladékot tartalmaz; vagy

(b) Vegyes Hulladékkal vagy más Hulladékkal összetapadt vagy összeragadt.”

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a tiszta csomagolási karton, az újságpapír vagy a műanyag zacskó nem mehet a vegyes kukába.

De például a felvágottak csomagolópapírját vagy a tömlős sajt műanyag héját nem kell elmosni attól tartva, majd nem viszik el a kukát. És a tejfölös doboz miatt sem marad a ház előtt a teli kuka, ugyanis az ezekben lévő ételmaradék biológiailag lebomló hulladéknak számít.

A változás az „ÁSZF Közszolgáltatási résztevékenység (hatályos 2025.10.01-től)” pontban szerepel, és 2025. október 1-jétől lép életbe.

Emellett pedig vannak olyan változások, amelyek jóval súlyosabban érintik a lakosságot.

2026 januárjától ugyanis a túlcsordult kukák többlettartalmáért külön díjat kell fizetni,

és a háztartási mennyiségű sitt hulladékudvari lerakása fizetős lesz.

(via Blikk)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk