ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

Húsmentes hamburgerpogácsát dobott piacra a Lidl

Száz százalékban vegán termékekkel rukkolt elő az áruházlánc, amelynek célja, hogy ezek teljesen karbonmentesen készüljenek el a jövőben.


Kizárólag növényi alapú, húspótló készítményekkel bővült a Lidl Magyarország termékkínálata. Az áruházlánc „Next Level Meat” saját márkanév alatt kifejlesztett új, 100 százalékban vegán termékei alternatív és klímabarát táplálkozást tesznek lehetővé, ezáltal is csökkentve az ökológiai lábnyomot.

A vállalat a változó fogyasztási szokásokat szem előtt tartva fejlesztette ki új „Next Level Meat” saját márkás termékcsaládját, hogy a növényi étrendet folytatók is megtalálják az áruházlánc kínálatában a számukra megfelelő terméket.

A vegán burgerpogácsa és a darált készítmény 100%-ban vegán termék, ami fehérjében gazdag alapanyagok: zöldborsó-, búza- és szójafehérje felhasználásával készül. Az új termékcsalád tagjai nemcsak a vegán és vegetáriánus, hanem a húsmentes fogyasztók számára nyújtanak alternatívát.

„Fontosnak tartjuk, hogy ezen termékekkel bővülő termékkínálatunkkal megkönnyítsük a vegán és vegetáriánus táplálkozással élők számára étrendjük változatossá tételét” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

A Next Level Meat termékek 100%-ban karbonsemlegesek

Az említett vegán termékek előállítása során a termelők és a feldolgozók minimalizálták a környezetet terhelő hatásokat, így a lehető legkisebbre csökkentették a vízfogyasztást és megtakarítottak számos olyan erőforrást, amelyek felhasználása az állati eredetű termékek gyártásánál elkerülhetetlen.

Egy független kutatóintézet kimutatása szerint a „Next Level Meat” termékek előállítása sokkal kisebb CO2 kibocsátással jár.

A hagyományos marhahúsból készült darált hús és hamburgerpogácsa előállítása során keletkező CO2 mennyiség alig egy tizede, 9%-a kerül a légkörbe az újonnan fejlesztett termékek gyártása során.

„Működésünk egyre több pontján érvényesítjük a fenntarthatósági szempontokat. Az új vegán termékcsalád kifejlesztésével most az alternatív és klímabarát táplálkozás lehetőségét kínáljuk, hogy az emberi fogyasztás ezzel is kisebb ökológiai lábnyomot hagyjon.” – tette hozzá Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

A Lidl célja, hogy a „Next Level Meat” termékek előállítása során keletkező CO2 kibocsátást teljesen semlegesítse. Az áruházlánc és beszállító partnerei a karbonsemlegesség érdekében a ClimatePartner szervezettel együttműködve klímavédelmi projekteket támogatnak. Ezek a programok csökkentik az üvegházhatású gázok káros hatását, így ellensúlyozható a vegán termékekhez köthető csekély kibocsátás is.

A klímavédelmi akciókról további információ érhető el a „Next Level Meat” termékek csomagolásán található QR-kódokon keresztül.

# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló Facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Eltűnik a Vodafone és a Digi márka Magyarországról, jön helyettük a One
A márkanévről szóló terv már régóta lebeg a piacon, de a szeptemberi bejelentés szerint a Vodafone Magyarországot darabolják: a kereskedelmi és az infrastruktúra divíziók külön válnak.


Január elsejétől új korszak kezdődik a hazai telekommunikációs piacon: a 4iG a Vodafone Magyarország, a Digi, az Antenna Hungária és az Invitech márkákat egyetlen név alatt, a One néven egyesíti - írta meg a Telex. A beolvadás első lépése csupán az új közös név lesz; a teljes integráció csak 2025 második felében várható.

A márkanévről szóló terv már régóta lebeg a piacon, de a szeptemberi bejelentés szerint a Vodafone Magyarországot darabolják: a kereskedelmi és az infrastruktúra divíziók külön válnak.

Az infrastruktúrát a V-Hálózat Távközlési Zrt. üzemelteti tovább, míg a kereskedelmi szolgáltatások a One Magyarország Zrt. nevével futnak majd. A 4iG már bejáratta a One brandet: Albániában és Montenegróban is ezt használja.

Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter már 2022 augusztusában bejelentette, hogy a 4iG és az állam felvásárolja a Vodafone Magyarországot, és az üzlet végül 2023 januárjában zárult le, 660 milliárd forintos vásárlással.

A részesedésből 49 százalék az államé lett a Corvinus Befektetési Zrt.-n keresztül, míg a maradék 51 százalék a 4iG-n keresztül, amely az Antenna Hungária révén szerezte meg.

Az Antenna Hungária felvásárlását a 4iG számára már egy 2022-es kormányrendelet is segítette. Így jött létre az a régóta várt állami telekom szuperholding, amelyben a 4iG kulcsszereplővé vált, noha néhány éve még alig volt jelen a piacon.

Az egyesülés több fronton is előnyöket ígér a lakossági és az üzleti ügyfelek számára. A vezetékes internet-, tévé-, telefon- és mobilszolgáltatások területi lefedettsége bővül, és közös platformra kerül a Vodafone és a Digi ügyfélszolgálata, üzlethálózata és digitális felülete. A One márkanév alatt a lakossági ügyfelek így a mobil- és vezetékes adat- és hangszolgáltatásokat, valamint a tévé- és streaming opciókat is egy helyen érhetik el. Az üzleti és kormányzati ügyfelek számára a korábbi Invitech adatközponti és kiberbiztonsági szolgáltatásai is elérhetőek maradnak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Módosul az üvegek visszaváltásának szabálya – mutatjuk, hol akarnak egyszerűsíteni
A termékek díja változik meg, mégpedig egy matematikailag igen bonyolultan megfogalmazott, de valójában logikus módon.


Új tervezetet nyújtott be Orbán Viktor miniszterelnök, amely szerint változhat a többször használható, úgynevezett „többutas” palackok visszaváltási rendszere – szúrta ki a G7. A javaslat társadalmi egyeztetésre vár, és azt célozza, hogy az ilyen palackok visszaváltási díja a jövőben készpénzben, kerekítés nélkül, forintban meghatározott egész összeg legyen.

A tervezet értelmében a kötelező visszaváltási díjas, újrahasználható palackok esetében pontos összegben kellene meghatározni a visszaváltási díjat, amit készpénzben lehetne visszakapni.

Ez a változás olyan kis űrtartalmú üveges üdítőkre is vonatkozhat, amelyeket a gyártók nem zúznak be, hanem tisztítás után újratöltenek, mint például azokat a kis üvegeket, amelynek jelenleg 26,67 forint a visszaváltási díja.

Mivel öt forintos az elérhető legkisebb érme, a jövőben valószínűleg a díjaknak nullára vagy 5-re kell végződniük, hogy készpénzben könnyen kifizethetők legyenek.

A portál megjegyzi, hogy a többutas termékek díját eddig is a gyártók határozhatták meg, de ezek gyakran eltértek az 50 forinttól. Emellett a többutas palackokon található díjjelölés is más: a díj nem kör alakban, hanem palack szimbólummal jelenik meg a terméken.

Korábban többször előfordult, hogy a gyártók nem egész forintos díjakat jelöltek meg, ami a visszaváltás során okozott konfliktusokat, és az üzletek olykor nem fogadták vissza a hasonló termékeket darabonként. A mostani módosítással az ilyen problémákat próbálnák rendezni.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Nébih: fémdarabok találhatók az osztrák Coca-Cola által gyártott egyes üdítőitalokban
Az osztrák leányvállalat által gyártott Coca-Cola, Fanta, Sprite üdítők lehetnek érintettek.


Az osztrák hatóság az EU élelmiszer- és takarmánybiztonsági riasztási rendszerén (RASFF) keresztül tájékoztatta a tagállamokat, hogy a Coca-Cola HBC Austria GmbH vállalati önellenőrzésénél fémdarabokat talált szénsavas - Coca-Cola, Fanta, Sprite - üdítőitalaiban, amelyekhez külföldön történt vásárlásaik során a magyar fogyasztók is hozzájuthattak - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szerdán az MTI-vel.

Ezért a Nébih felhívja a lakosság figyelmét, hogy

aki vásárolt a Coca-Cola HBC Austria GmbH által gyártott, 0,5 literes kiszerelésű, 2025.02.04. - 2025.04.12. minőségmegőrzési idővel rendelkező, a dátum alatt „WP” felirattal ellátott üdítőitalból, azt ne fogyassza el.

Hozzátették, hogy Coca-Cola Zero, Coca-Cola Zero Lemon, Coca-Cola Zero Zucker Zero Koffein, Coca-Cola Light, Fanta Orange, Fanta Orange Zero, Fanta Lemon Zero, Fanta Exotic Zero és Sprite Zero is található az érintett termékek között, amelyek forgalmazói az osztrák METRO és Kastner nagykereskedések.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Itt a 2024-es Black Friday! – Mutatjuk mire csapj le idén, hogy tiéd legyen a legjobb ajánlat
Segítünk, hogy megtaláld a legjobb ajánlatokat!


Ha te is azon gondolkozol, hogy idén milyen akciókat érdemes figyelni, jó helyen jársz! Mi minden vár rád? Itt a kínálat egy kis ízelítője:

eMag ajánatai

November 15-én jön az eMAG Black Friday – és most tényleg lesz miből válogatni.

Idén több mint 1,3 millió akciós termékkel készültek, ezek közt pedig több mint 1 millió „Az év legjobb ára nálunk” jelvényt kapott.

Ez azt jelenti, hogy itt most igazán ütős árakat találsz!

Kozmetikumok és szépségápolás: 4,5 millió termék közül válogathatsz. Ha be szeretnél tankolni a kedvenc parfümödből vagy új arcápolási kencékre fáj a fogad, ne hagyd ki!

Játékok minden mennyiségben: Kb. 3 millió játék között találsz hagyományos és elektronikus játékokat is. Gyerekeknek ajándékötlet, karácsonyi meglepi, esetleg egy kis retro nosztalgia? Érdemes körülnézni!

Ruházat és cipő: Ha szuper áron keresel új ruhákat vagy cipőket, most közel 2 millió darab közül választhatsz. Remek lehetőség a téli gardróbfrissítésre!

Háztartási és barkácstermékek: Több mint 500 000 háztartási, kerti és barkácstermék vár rád. Készülődsz a karácsonyra, és feldobnád a dekorációkat, vagy épp barkácsolásra adnád a fejed? Most érdemes körülnézni.

Technológia és kütyük: Több mint 200 000 okostelefon és intelligens kütyü vár leárazva. Ha valami újdonságot keresel, vagy már régóta kinézted a legújabb telefont, itt a remek alkalom!

Repülőjegy-utalványok és szállás: Akár 45%-os kedvezménnyel találsz repjegyeket és szállásokat is, így már most lefoglalhatod a következő nyaralást.

Kalandos élmények: Több mint 120 élményajánlat is bekerült az akciós listába: szabadulószobák, paintball, hajós bulik – ha ajándékötleteket keresel, nézd meg ezt a kategóriát is!

Miért jó még az eMAG Black Friday?

Az eMAG idén a Genius hűségprogrammal is nagyot dobott: ez egy előfizetéses rendszer, aminek a tagjai ingyenes szállítást kapnak a Genius-logóval jelölt termékekre. Már több mint 240 ezren aktiválták a szolgáltatást, így ha szeretnéd elkerülni a szállítási költségeket, érdemes lehet rá beruházni.

Hogyan tudod a legtöbbet kihozni az akciókból?

Használd az alkalmazást: Az eMAG appjában gyorsabban tudsz böngészni és vásárolni. Ha van kívánságlistád, akár előre elmentheted a kedvenceket, hogy az akció napján egy kattintással elérd őket.

Nézd meg az árakat előre: A „legjobb ár” jelzéssel ellátott termékek között a legütősebb kedvezményeket találod. Ez nagy segítség, ha nem akarsz több száz termék között keresgélni.

Készülj fel az időzítésre: A Black Friday napján már korán reggel rengetegen böngésznek, szóval ha valamit kinéztél, ne késlekedj!

Euronics ajánlatai

Az Euronics idén egy hónapra húzta el a Black Friday akcióit. Az egész novemberi akciósorozattal a vásárlók igényeire reagálnak, így bőven van időd átgondolni, mire van valóban szükséged. Most közel 25 ezer termék vár kedvezményesen, többek között tévék, kávéfőzők, okostelefonok és laptopok – szóval, ha műszaki cikkek érdekelnek, itt is érdemes szétnézni.

Bónusz tipp: Hogyan kerüld el az impulzusvásárlást?

Ahogy az Euronics is javasolja, próbálj meg tudatosan dönteni, és ne dőlj be a hirtelen vásárlás csábításának. Vedd sorra, hogy mire van valóban szükséged, és készíts egy listát!

Szóval nincs más hátra, mint átnézni az ajánlatokat, beállítani a kívánságlistákat, és felkészülni a nagy rohamra. Az idei Black Friday lehetőséget kínál arra, hogy jó áron szerezz be minőségi cuccokat – és ha jól tervezel, tényleg a legjobbakhoz juthatsz hozzá.


Link másolása
KÖVESS MINKET: