HÍREK
A Rovatból

A Vodafone európai hálózata 100%-ban átáll a zöld működésre

A Vodafone bejelentette, hogy legkésőbb 2021 júliusáig 100%-ban megújuló villamosenergiával fogja üzemeltetni európai hálózatát. Ezzel egy Zöld Gigabit Net hálózatot hoznak létre, amely a jövőben is fenntartható módon fog növekedni, kizárólag szél-, nap- és vízenergia felhasználásával.


A Vodafone vállalásai összhangban vannak a vállalat azon céljával, hogy 1 milliárd ember életét tegye jobbá, miközben 2025-re felére csökkenti káros környezeti hatását. 2019-ben a szolgáltató elkötelezte magát amellett, hogy teljes villamosenergia-beszerzése megújuló forrásokból származzon, továbbá hogy 2025-re felére csökkentse a környezetre gyakorolt káros hatását, és újra felhasználja, továbbértékesítse vagy újrahasznosítsa hálózati hulladékának 100%-át.

Nick Read, a Vodafone csoport vezérigazgatója így fogalmazott: „Minden korábbinál erősebb elvárás a Vodafone-nal szemben, hogy világszerte emberek millióit kapcsolja össze. A társadalom COVID-19 válságból való kilábalásával és újjáépülésével lehetőségünk nyílik jövőnk fenntartható módon történő átalakítására, ezzel biztosítva, hogy a helyreállítás ne a környezet kárára történjen meg. Az, hogy európai hálózatainkban felgyorsítottuk a 100%-ban megújuló villamosenergiára történő átállást, örökre megváltoztatja technológiánk energiaellátásának módját: csökken a fosszilis tüzelőanyagoktól való függőségünk, segít ügyfeleinknek az erőforrások hatékonyabb kezelésében és széndioxid-kibocsátásuk csökkentésében, valamint hozzájárul bolygónk egészségesebbé tételéhez.”

Az új, széndioxid-kibocsátás csökkentésére vonatkozó cél az erre a témára szakosodott globális szakértői szervezet, a Carbon Trust támogatásával született meg, akikkel a Vodafone évek óta együtt dolgozik. A Carbon Trust kiszámolta azt a teljes kibocsátásmennyiséget, amelynek elkerüléséhez a Vodafone segítette hozzá vállalati ügyfeleit, és lehetséges jövőbeli forgatókönyveket modellezett, hogy információkkal segítse a Vodafone stratégiáját ezen a területen.

Tom Delay, a Carbon Trust ügyvezető igazgatója elmondta: „2010 óta szorosan együttműködünk a Vodafone-nal a vállalat fenntarthatósági programja kapcsán, valamint az elmúlt hét évben a Vodafone termékeinek és szolgáltatásainak szén-dioxid-kibocsátást csökkentő hatásainak számszerűsítésében is. Az informatikai szektor előtt egyre nagyobb lehetőségek nyílnak meg olyan új megoldások fejlesztésére és megvalósítására, amelyek elősegítik a széndioxid-mentesítést. Ez a cél arra ösztönözi a Vodafone-t, hogy továbbra is maradjon a stratégia zászlóvivője, az IoT (a ‘dolgok Internete’) és egyéb szolgáltatások továbbfejlesztésével, valamint a vállalati ügyfelekkel történő kapcsolatteremtéssel.”

Európában felgyorsult a zöld hálózatok létrehozására irányuló terv

A Vodafone egész Európára kiterjedő, Zöld Gigabit Net elnevezésű vállalása három évvel előre hozza azt a korábbi kötelezettségvállalást, hogy 2025-re 100%-ban megújuló villamosenergiával működő vonalas és mobil hálózatokat alakítson ki. A Vodafone hálózataiban felhasznált energia mintegy négyötöde megújuló energiaforrásokból fog származni, amelyet a PPA program és a zöld tarifák alkalmazásával közvetlenül az országos hálózatról fog beszerezni. A fennmaradó ötödrészt pedig, amelyet a Vodafone létesítményeit befogadó épületek és infrastrukturális elemek tulajdonosai szolgáltatnak, hiteles megújuló energia-tanúsítványokkal látják el. Ahol lehetséges, a Vodafone a helyszínen történő energiatermelésbe is befektet, elsősorban napelemes megoldással.

A Zöld Gigabit Net legkésőbb 2021. július 31-re bevezetésre kerül a Vodafone összes európai piacán, ideértve Németországot, az Egyesült Királyságot, Spanyolországot, Olaszországot, Portugáliát, Írországot, Görögországot, Romániát, Albániát, Csehországot és Magyarországot.

Új cél a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére

A Vodafone technológiája és szolgáltatásai - ideértve vezető globális IoT ('dolgok Internete') platformunkat is - már önmagukban segítséget nyújtanak vállalati ügyfeleink számára energiafelhasználásuk hatékonyabb kezelésében és károsanyag-kibocsátásuk csökkentésében. A 2019/2020-as pénzügyi évben a Vodafone vállalati ügyfelei világszerte 6,9 millió tonna széndioxid-kibocsátást tudtak megtakarítani, ami közel négyszerese a Vodafone saját tevékenységeiből származó károsanyag-kibocsátásnak.

A Vodafone következő tíz évre, azaz a 2020-2030 közötti időszakra vonatkozó új globális, összesített, 350 millió tonnás széndioxid-kibocsátás csökkentési célkitűzése nagyrészt a Vodafone IoT szolgáltatásainak segítségével fog megvalósulni, ideértve a logisztikát és a flottakezelést, valamint az intelligens mérési és gyártási tevékenységeket. További megtakarítások várhatóan az egészségügyi szolgáltatások, a felhőtárhely-szolgáltatások és az otthoni munkavégzés révén érhetők majd el. Az alábbi IoT alkalmazások segítik az ügyfeleket a károsanyag-kibocsátás csökkentésében:

· Intelligens áramfogyasztás-mérők, amelyek lehetővé teszik a vállalkozások, az önkormányzatok és a háztartások számára energiafelhasználásuk figyelemmel kísérését, kezelését és csökkentését. A Vodafone világszerte több mint 12 millió, IoT technikát alkalmazó intelligens mérőcsatlakozással rendelkezik, amelyekkel mintegy 1,6 millió tonna széndioxid-kibocsátást előz meg.

· Intelligens városok - intelligensen hálózatba kapcsolt települések, amelyek célja, hogy javítsák az energiaigényes szolgáltatások - például a közösségi közlekedés, a közúthálózatok és az utcai világítás - hatékonyságát. Például a spanyolországi Guadalajara városában 13 500 LED-es fényforrást csatlakoztattak egy központi irányítórendszerhez, 68%-kal csökkentve az utcai világítás energiafogyasztását.

· Intelligens logisztika - Járművekbe épített IoT technológiák, amelyek az útvonal-kezelés, a járműkarbantartás és a járművezető viselkedésének optimalizálását szolgálják, akár 30%-os üzemenyagfelhasználás-csökkenést, és mintegy 4,8 millió tonna széndioxid-kibocsátás megtakarítását eredményezve.

Továbbra is az energiahatékonyság éllovasa

A Vodafone továbbra is elkötelezett amellett, hogy javítsa bázisállomásai, valamint adat- és kapcsolóközpontjai energiahatékonyságát, amelyek együttesen a társaság globális energiafogyasztásának 95% -át teszik ki. 2020 során a Vodafone 77 millió eurót fektetett be energiahatékonysági és megújuló energiaprojektekbe, amelyek 186 GWh éves energiamegtakarítást eredményeztek.

Az adatfelhasználás folyamatos növekedése ellenére a Vodafone az elmúlt évben tovább javította általános energiahatékonyságát, 38,5% -kal csökkentve az üvegházhatást okozó teljes gázkibocsátás mennyiségét az átvitt mobil adatmennyiség petabájtnyi mennyiségére vetítve, amellyel egy petabájtra vetítve 230 tonna széndioxid-kibocsátást ért el.

A Vodafone energiahatékonysági kezdeményezései a hatékonyabb hálózati berendezések beszerzésére és üzembehelyezésére, az alacsonyabb energiafelhasználású villamos- és hűtési technológiák telepítése révén megvalósított energiaigény-csökkentésre, valamint a régi eszközök leszereléséből és cseréjéből származó alacsonyabb energiafelhasználásra épülnek.

2019 májusában a Vodafone kibocsátotta első, 750 millió euró értékű zöld kötvényét azon projektek finanszírozására vagy refinanszírozására, amelyek segítik a vállalat környezetvédelmi céljainak elérését; majd jelentést készített arról, mely projektek voltak támogathatók a befolyó összegek lehetséges felhasználásának tükrében, és azokat miként választották ki.


# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Autóra dőlt fák, leszakadt vezetékek, bokáig érő jég, eldőlt hajó: így söpört végig az ország felén a hétfői vihar – galéria
Kora délutánig több mint 500 helyre riasztották a katasztrófavédelmet a Dunántúlon. Közleményük szerint eddig a legtöbb alkalommal Veszprém, Fejér, Somogy, Komárom és Baranya megyében kellett beavatkozniuk a tűzoltóknak.


Több mint ötszáz helyre riasztották a tűzoltókat a vihar miatt hétfőn kora délutánig a Dunántúlon – írta honlapján a katasztrófavédelem.

Mint írták, eddig a legtöbb alkalommal Veszprém, Fejér, Somogy, Komárom és Baranya megyében kellett beavatkozniuk a tűzoltóknak, jellemzően kerítésekre, épületekre dőlt fákat távolítanak el.

Alsóőrsön két személygépkocsira szakadt egy nagy méretű fa, amely egy villanyvezetéket is leszakított.

Szintén Alsóőrsön, a strandon és környékén több fa kidőlt, Csopakon pedig egy fa és három villanyoszlop dőlt ki, egy fa itt is személygépkocsira borult. Balatonalmádiban egy tábor területén dőlt ki öt fa, az ott tartózkodókat biztonságba helyezték.

Balatonkenesén is parkoló autóra szakadtak faágak. Kaposváron egy lakóház udvarán lévő üvegházra dőlt egy nagy méretű diófa.

Az M7-es autópálya Fejér megyei szakaszán, Polgárdi közelében lehasadt faágak akadályozzák a forgalmat.

Pécsett parkoló autókra hasadtak nagy méretű faágak, Villánykövesdnél pedig a vasúti pályaszakaszt zárták el a kidőlt fák

– sorolták.

A tűzoltók folyamatosan dolgoznak a viharkárok felszámolásán – emelték ki.

Ahogy arról korábban írtunk, a MÁV bejelentette: a 150-170 km/órás sebességgel érkező viharos szél a Balaton északi partján leszakította a felsővezetéket, a déli parton fák dőltek a vasúti pályára, sérült a felsővezeték is.

Itt megnézheted, milyen károkat okozott a vihar az ország különböző pontjain (kattintás után galéria nyílik):

Tiszaföldváron így esett nemrégiben:

(MTI)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Súlyosbodik a helyzet: már piros riasztás van érvényben a viharok miatt
A keleti országrészben a legmagasabb, harmadfokú riasztást adták ki. Heves zivatarok, orkánszerű szél és akár nagyobb mennyiségű jég is várható.


Heves zivatarok veszélye miatt a legmagasabb, harmadfokú, piros riasztásokat is kiadta a HungaroMet Zrt. hétfő délután Jász-Nagykun-Szolnok, Csongrád, Békés és Hajdú-Bihar megye területére.

Az MTI-hez eljuttatott veszélyjelzés szerint a négy megye egyes járásaiban a következő órákban hevesebb zivatarokra kell számítani, az ezeket kísérő szél, jégeső is jelentős kockázatot jelent.

Hétfőn kora délután előbb Somogy, Baranya, Tolna és Fejér megye egyes járásaira adott ki másodfokú riasztást a HungaroMet Zrt., majd ahogyan a vihar északkelet felé haladt, a fővárosra és több, az agglomerációban lévő járásra is, a hevesebb zivatarok veszélye miatt.

A vihar továbbhaladásával később már a Dunától keletre lévő járásokra is kiadták a másodfokú riasztást, miközben a nyugati országrészben elsőfokúra mérsékelték, illetve megszüntették.

A HungaroMet ezt követően szinte a teljes Tiszántúlra kiadta a legmagasabb, harmadfokú riasztást.

Hétfő éjfélig harmadfokú figyelmeztetés van érvényben hevesebb zivatarok kialakulásának veszélye miatt Békés, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar és Jász-Nagykun-Szolnok megyében. Másodfokú a figyelmeztetés Bács-Kiskun, Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves, Nógrád, Pest és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében.

A Dunától keletre eső vármegyékben pedig elsőfokú figyelmeztetést adtak ki felhőszakadás veszélye miatt.

Az előrejelzés szerint hétfő késő estig több hullámban többfelé várhatóak zivatarok, egyre keletebbre, miközben északnyugaton csökken a valószínűségük. A zivatarokhoz viharos, óránként 60-80 kilométeres széllökés, lokálisan jelentős mennyiségű, akár 15-30 milliméternyi csapadék, 2 centiméter körüli jég társulhat. Helyenként heves zivatarok is kialakulhatnak, akár óránkénti 90 kilométeres széllökésekkel és 2-3 centiméteres jéggel, valamint felhőszakadás, főként a Dunától keletre.

Az Alföldön délután, kora este a zivatarrendszer hatására óránként 110 kilométeres vagy efeletti széllökések is előfordulhatnak, akár a piros riasztás kiadása sem zárható ki.

Késő estétől keleten is csökken a zivatar valószínűsége, majd hajnaltól délnyugat felől ismét valószínű zivatarok kialakulása. Kedden napközben újra több hullámban várhatóak zivatarok a hétfőihez hasonló kísérőjelenségekkel, a délutáni óráktól egyre inkább már csak a Dunától keletre. Este, késő este már csak északkeleten fordulhatnak elő zivatarok.

Mukics Dániel, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője javasolta, mindenki figyelje az időjárási előrejelzéseket, és tegye meg a szükséges biztonsági intézkedéseket. A viharos szél érkezése előtt célszerű zárt helyre vinni azokat a tárgyakat, amelyeket a szél felkaphat, valamint áramtalanítani azokat a helyiségeket, amelyeket a víz elérhet.

Azt kérte, hogy ahol hevesebb zivatarok miatt van érvényben riasztás, ott az emberek fokozottan figyeljenek a fák, fasorok, állványzatok közelében, és lehetőleg senki ne parkoljon villanyvezetékek és fák alá, a fasorok mellett pedig kellő figyelemmel közlekedjünk.

Az úton lévőket is óvatosságra intik; autóval és gyalogosan is veszélyes a magasan álló vízen áthaladni, a villámárvizek ugyanis komoly veszélyt jelentenek, embereket és tárgyakat sodorhatnak el. Azt tanácsolják, ha autóval közlekedünk, amikor lecsap a vihar, álljunk meg valahol, ha pedig erre nincs lehetőség, legalább lassítsunk.

Zivatar idején kerülni kell a kilátókat, a villanyoszlopokat. Ne álljunk fa alá és ne használjunk esernyőt, akit pedig erdőben ér a villámlás, keressen egy olyan helyet, amely legalább 4-5 méterre van a fák törzsétől.

Azt kérte továbbá, hogy aki bajba jutott embert vagy leszakadt vezetéket lát, jelezzen a 112-es segélyhívón.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Teljes káosz alakult ki a MÁV-nál a vihar után: az ország több pontján megbénult a vonatközlekedés
Több helyen a tájékoztatás is hagy kívánnivalót maga után. De a hétfő délutáni égszakadás és rohamos széllökések nem kímélik a légiközlekedést sem.


Az átvonuló vihar jelentős fennakadásokat okozott a vasúti közlekedésben több magyarországi vonalon, köztük a győrin, a ceglédi és a balatoni szakaszokon is. A vihar következtében a Balaton északi és déli partján is megrongálódott a felsővezeték, emiatt mindkét vonalon pótlóbuszok közlekednek.

A MÁVINFORM tájékoztatása szerint

a déli parton Székesfehérvár és Lepsény, míg az északi parton Székesfehérvár és Balatonfüred között közlekednek a pótlóbuszok. A Balaton körül közlekedő valamennyi vonat helyjegy nélkül vehető igénybe a fennakadások elhárításáig.

Egy olvasó arról számolt be 444-nek, hogy a MÁVINFORM Facebook-posztjának megjelenése után 50 perccel még nem tájékoztatták a székesfehérvári vasútállomáson várakozó utasokat a pótlóbuszokról. Azt írta, hogy a kijelzőkön továbbra is a menetrend szerinti vonatok szerepeltek, és 14:40-kor még nem érkeztek meg a pótlóbuszok az állomásra.

A vihar a légiközlekedésben is problémákat okoz.

A Budapest Airport közleménye szerint a zivatarlánc hétfőn és kedden járatkéséseket, valamint járattörléseket is eredményezhet.

A biztonságos légi közlekedés érdekében átmeneti légtérkorlátozások léphetnek életbe, ami növeli a késések valószínűségét. Ezek az intézkedések a Liszt Ferenc-repülőtér és a magyar légtéren áthaladó forgalom esetében is hatással lehetnek.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Annyira összeomlott a vasút, hogy a MÁV azt kéri, aki teheti, holnap inkább busszal menjen
A vasúttársaság közleményében külön kérte azt is, hogy aki teheti, inkább halassza el a másnapi utazását. Öröm az ürömben, hogy a mai napon éjfélig a helyjegyköteles vonatok helyjegy nélkül is igénybe vehetők.


Hétfőn délután közlemény adott ki a MÁV-Csoport a viharhelyzet miatt. Ebben azt írják, hogy a számos, önmagában is komoly zavart okozó haváriahelyzetek miatt a MÁV-csoport Budapesti Területi Igazgatósága vasútikatasztrófa-sújtotta területté nyilvánította a főváros és a Balaton térségét, de a brutális vihar az ország szinte minden vasúti fővonalán rendkívül súlyos károkat okozott: tövestül kicsavart fák, embernagyságú ágak zárják el a sínpályát vagy szakították le a felsővezetéket, esővíz mosta alá a pályatestet, több vonat kidőlt fáknak ütközött.

Jelenleg

a balatoni, a győri, a váci, a veresegyházi, a lajosmizsei, az egri, valamint a szegedi vonalakon autóbuszokkal biztosított az eljutás, a ceglédi, az újszászi, valamint Pécs és Szekszárd térségében, illetve a Szeged-Hódmezővásárhely közötti vasútvillamosoknál akadozik a közlekedés.

Az Országos Haváriaközpont a teljes MÁVbusz-flottát bevetette, jelen pillanatban több, mint 150 MÁVBusz szállítja utasainkat, kizárólag a Kelet-Magyarországon állomásozó mentesítő és pótlóbuszok nem kerültek átvezénylésre a főváros, illetve a Balaton térségébe, a vihar ugyanis kelet felé tart, hamarosan Szolnok térségében is szükség lehet az autóbuszos pótlásra, kisegítésre.

A károk nagymértékűek és kiterjedtek, szerencse a szerencsétlenségben, hogy személyi sérülésről nem érkezett információ. A szakemberek gyorsjelentése szerint a károk elhárításához napon túli helyreállítási beavatkozásokra lehet szükség (felsővezetékes munkát a sötétben már nem lehet biztonságosan és megbízható minőségben végezni), ezért

a MÁV-csoport tisztelettel és nyomatékosan kéri az utazóközönséget, hogy a keddi napra VOLÁN busszal és ne vasúton tervezze utazását, illetve ha arra lehetősége van, utazását halassza a következő napok valamelyikére!

A vihar által érintett állomásokon, járatokon tartózkodó utasaink továbbutazását a Haváriaközpont és az üzemirányítás szakemberei ezekben a percekben is szervezik. Ma éjfélig valamennyi helyjegyköteles vonat helyjegy nélkül is igénybe vehető, valamint a Volán járatain a vonatjegyek is érvényesek.


Link másolása
KÖVESS MINKET: