BUDAPEST

Vitézy Dávid: rendkívüli tömegközlekedési menetrend kell Budapesten – hétfőtől át is áll a BKK

Karácsony Gergely délelőtt részben ugyanezeket írta Facebook-posztjában. Április 6-ától, hétfőtől újra a tanszüneti menetrend szerint indulnak a közösségi közlekedési járatok.
Fotó: Wikipédia - szmo.hu
2020. április 02.


Link másolása

A koronavírus járvány miatt bevezetett kijárási korlátozások idején kialakult utazási szokásokhoz igazodó, a dolgozók igényeit kiszolgáló új rendkívüli tömegközlekedési menetrend azonnali bevezetését javasolja Budapesten egy intézkedéscsomag keretében Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója - írja az MTI.

Vitézy Dávid a Facebook-oldalán csütörtökön tette közzé a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetőjének írt levelét, amelyben egy hatpontos intézkedéscsomag bevezetését javasolja. E szerint az új menetrendnek az egészségügyben, kiskereskedelemben, ipari üzemekben, logisztikában, rendfenntartásban, házhozszállításban, közszolgáltatások működésében dolgozók igényeihez kell igazodnia.

Vitézy javasolja, hogy az új menetrendet az elmúlt két napban kritikus hajnali műszakváltások és a reggeli csúcsidőszak idején a munkanapi tanszüneti járatsűrűség szerint készítsék el, sűrítve minden fontos járatot és ezáltal újra beindítva a csak munkanapi járatokat. Így többek között az Újhegyi lakótelepet kiszolgáló 85E, a nagytétényi 101B, a Bajcsy-kórházat Rákosmentével összekötő 195-ös, a pestimrei 282E és 284E, a kőbányai gyárakat kiszolgáló 217E járatokat.

A 3-as metrópótló buszok munkanapi tanszüneti közlekedési rendje is helyreállítandó. Napközben és este lehet továbbra is a szombati járatsűrűségre épülő a rendkívüli menetrend - írta.

Szerinte az amúgy csak hétvégén közlekedő járatok, mint a City-troli járatása vagy a 212-es busz Normafáig hosszabbítása felesleges munkanapokon.

Javaslata szerint minden járműtípusra irányadó maximális utasszámokat kell közzétenni, amelyek az eddigi négyzetméterenkénti 4 ember helyett a két négyzetméterenként 1 ember elvén készülnek és minden második ülés szabadon hagyásával számolnak. Ez alapján néhány járaton szükséges lehet a szóló helyett csuklós buszok közlekedtetésére - mutatott rá megjegyezve, hogy az utasok figyelmét felhívó jelzések kihelyezése is javasolt.

A BFK vezérigazgatója az utasok számára online bejelentő oldalt is javasol létrehozni, ahol jelezhetik, ha nem érzik magukat biztonságban bármely járat zsúfoltsága miatt.

Vitézy Dávid felhívta a figyelmet arra is, hogy az automatikus utasszámláló berendezések és a járművezetők részéről folyamatos adatgyűjtés szükséges, és az utasoktól beérkező jelzésekkel együtt ezt elemezni kell, a FUTÁR segítségével azonnali beavatkozásokkal, ott, ahol a fenti menetrendi változtatások után is esetleg átlépné a határértékeket a járatok kihasználtsága. „Az utasforgalom alakulásának folyamatos nyomonkövetése elengedhetetlen, hisz nem lehet tudni, hogy a járványhelyzet változásával, a kijárási korlátozásokhoz igazodó új szokásokkal pontosan miként változik az igénybevétel a következő időszakban” - írta.

BKK: hétfőtől újra a tanszüneti menetrend lesz érvényben Budapesten

Április 6-ától, hétfőtől újra a tanszüneti menetrend szerint indulnak a közösségi közlekedési járatok Budapesten - tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön az MTI-t. A tanítási szünetben érvényes menetrend - amely mindössze tíz százalékkal marad el a máskor megszokott kapacitástól - a hajnali, kora reggeli, reggeli időszakban, valamint a délutáni csúcsidőben a csütörtökinél lényegesen sűrűbb járatindulást jelent - olvasható a közleményben. A kora reggeli, reggeli órákban sűrűbben jár majd a 3-as, a 4-es és a 6-os villamos, a 3-as metrópótló busz, a 23-as buszcsalád járatai, az 5-ös, a 9-es, a 31-es, a 45-ös, a 66-os, a 85-ös, a 99-es, a 133E, a 159-es, a 196-os busz. A 104-es járat vonalán a rövidebb buszok helyett csuklós járművek közlekednek majd, ezzel segítve, hogy távolabb állhassanak egymástól az emberek. A BKK azt írta, a szerdán életbe léptetett új menetrenddel és annak csütörtöki korrigálásával a BKK célja az volt, hogy a nemzetközi gyakorlatban is használatos, 30 százalékos telítettségi mutatót alkalmazhassák a járműveken a koronavírus-fertőzések megelőzése érdekében. Figyelembe véve azonban Karácsony Gergely főpolgármester kérését, továbbá azt is, hogy a legtöbb vonalon tapasztalt, átlagosan 20-30 százalékos telítettség is zsúfoltságérzetet keltett az utazóközönségben, a BKK a tanszüneti menetrend visszaállítása mellett döntött.

A BKK továbbra is kéri az utazókat, hogy ne megszokásból közlekedjenek, hanem utazásukat előzetesen vagy akár menetközben tervezzék meg a BKK Futár alkalmazással.

Vitézy Dávid közölte, hogy Fürjes Balázs, a Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár kérésére fordult levélben Varga Ivetthez, a BKK vezérigazgatójához a közösségi közlekedés járványhelyzethez igazítása érdekében. Kiemelte, az utasok védelme érdekében a jogszabályok által előírt távolság betartásához szükséges terület biztosítása rendkívüli fontosságú a járműveken a járványügyi veszélyhelyzet idején. „Ahogy Karácsony Gergely főpolgármester is megtapasztalta, a szerdán bevezetett szombati menetrend csütörtöki korrekciója nem vezetett eredményre, ugyanis a zsúfoltság számos vonalon reggel megismétlődött” - írta a BFK vezérigazgatója.

Vitézy egyébként részben nyitott kapukat döngetett, mert korábban Karácsony Gergely főpolgármester is azt posztolta a Facebookon, hogy sűríteni kell a budapesti járatokat.

„Egyelőre nem hozta meg a kívánt eredményt a BKK-járatok sűrítése, további intézkedésekre lesz szükség”

- írta délelőtt Karácsony, aki hozzátette azt is: „míg egyes járatokon, elsősorban Budán továbbra is 10 százalék körüli a kihasználtság, máshol meghaladja a 60-70 százalékot a kora reggeli órákban. Ezért a járatsűrűséget rugalmasan kell kezelni, az utasszámokhoz, és nem korábbi sztenderdekhez kell igazítani.”

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


BUDAPEST
A Rovatból
Virágpompában a Tóth Árpád sétány, Budapest egyik legszebb japán díszcseresznye fasora
A történelem viharait is átvészelte a várfal, amelyen az öreg gesztenyefák elé 2009-ben ültették a lenyűgöző látványt nyújtó másik fasort.
Fotók: Nagy Bogi - szmo.hu
2024. április 04.


Link másolása

A tavasz egyik legszebben virágzó fája a japán díszcseresznye. A pár napig élvezhető látványosság sokakat vonz magához, gyönyörködni, fotózni. A rózsaszín virágözön a Budai Várban is minden évben elvarázsolja a látogatókat.

A Tóth Árpád sétány önmagában is egy különleges hely, hiszen egy régi középkori várfal tetején vezet végig, ahol a panorámát is érdemes kiélvezni.

A sétány jelenlegi formája 2009-ben készült el, a déli szakasz felújításával, ekkor ültették a fákat is Tihanyiné Tóth Mária tervei alapján. A ma már romantikus Várhegy várfalai korábban hadicélokra szolgáltak. A várfal romjaira 1720-ban telepítették az első fasorokat - ez volt Budapest első kettős fasora.

A sétány neve is többször változott, a 19. században Bastei Promenádnak hívták, majd 1879-től Bástya sétánynak, a 30-as években Horthy Miklós sétánynak és Gróf Bethlen István sétány is volt. 1946-ban nevezték el a nyugati részt Tóth Árpád sétánynak, mert a költő a közeli Táncsics Mihály utcában is élt. A második világháború után a fák is elpusztultak. A területet 1967-ben rendezték, ekkor ültettek gesztenyefákat, juharfákat. A díszcseresznyefák 2006-ban és 2009-ben kerültek a sétányra, míg a mögöttük álló gesztenyefák jóval idősebbek.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

BUDAPEST
A Rovatból
Szinte biztosan nem lesz klíma a 3-as metrón idén nyáron
Technikailag gyakorlatilag megoldhatatlan, hogy idén nyáron teljesüljön Karácsony Gergely egyik főpolgármesteri vállalása.

Link másolása

„A közbeszerzési eljárás jelenleg tárgyalási szakaszban van” – válaszolta a BKV a Népszavának, amikor a lap arról érdeklődött, hogy mikorra várható a hármas metró szerelvényeinek légkondicionálása. A lap szerint ez azt jelenti, hogy kivitelező híján aligha lesz nyárra klimatizálva a 3-as metró vonalán közlekedő 222 kocsi.

A budapesti M3 metróvonalon közlekedő járműveket 2016-ban 69 milliárd forintért gyártotta újra az orosz Metrowagonmash – rengeteg hibával. Tarlós István akkori főpolgármester 2017-ben még azt mondta: nem lesz gond azzal, hogy nincs klíma a hármas metró felújított szerelvényein, elvégre „az nem villamos, 25 méterrel a föld alatt nem tűzi a nap”, és „azt is lehetne követelni, hogy legyen büfékocsi is”.

Az őt váltó Karácsony Gergely még főpolgármester-jelöltként 2019 júniusában 34,8 fokot mért a vonal egyik kocsijában és megígérte, hogy utólagosan klimatizálják a hármas metró orosz szerelvényeit.

A BKV a városvezetés utasítására 2021 májusában feltételes közbeszerzési tendert írt ki az utólagos klimatizálásra, amelyre három ajánlat érkezett. Az egyiket érvénytelenítették, a Liberatus Hungary Kft. és a Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft. viszont versenyben maradt. Szerződést azonban egyikkel sem kötöttek a főváros nehéz pénzügyi helyzetére hivatkozva. Később felmerült, hogy az orosz gyártó ellen indított perben követelt kötbérből fedezik az utólagos klimatizálás költségét.

„A klimatizálás elsődlegesen nem pénz kérdés, szükség lenne hozzá az orosz gyártó hozzájárulására, amire kevés az esély. Ha enélkül nyúlunk a kocsikhoz, elvész a garancia. A helyzet tavaly óta nem változott, idén nyárra objektíve lehetetlen a légkondícináló berendezések felszerelése” – mondta a Népszavának Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes, aki megerősítette azt is, hogy a munkát a kötbér terhére rendelnék meg.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
Karácsony Gergely: Rendet teszünk a Duna-parton, száműzzük a hajókat a belvárosból
A budapesti főpolgármester szerint az a céljuk, hogy a kikötő hajók által okozott terhelés a lehető legkisebb legyen.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. március 31.


Link másolása

„Felülvizsgáltuk és módosítjuk a Duna-parti Építési Szabályzatot” – írja húsvétvasárnapi posztja elején Karácsony Gergely. A főpolgármester szerint ezzel egy bonyolult, sok egyeztetést igénylő tervezési, véleményezési folyamat végére értek.

A városvezető bejegyzéséből kiderül, hogy az állami, szakmai és civil szervezetektől érkezett vélemények több tucat oldalt tesznek ki, több partnerükkel az utolsó pillanatig egyeztettek.

Szerinte a szabályzat lényegét egyszerűen össze lehet foglalni:

„Rendet teszünk a Duna-parton, száműzzük a lakók életét megkeserítő, és a panorámát elcsúfító hajókat a belvárosból, megteremtjük a lehetőségét annak, hogy a Duna-partok a jelenleginél sokkal jobban szolgálhassák a budapestieket. Az a célunk, hogy a kikötő hajók által okozott terhelés a lehető legkisebb legyen, és minél egészségesebb egyensúlyt teremtsünk a folyó különböző célú használata közben.”

A teljes posztot itt lehet elolvasni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
Újabb Kolodko-miniszobor: ezúttal Chuck Norris került fel egy budapesti hídra
A helyszín nem véletlen... A gúzsba kötött akcióhős szobra emlékeztet rá, hogy a híd építésének idején sokan szavaztak rá, mint névadóra.

Link másolása

Húsvéthétfőn újabb miniszobrot helyezett ki Kolodko Mihály. Ezúttal Chuck Norrist készítette el, amint az akcióhős gúzsba kötve fekszik...

A helyszín sem lehet véletlen: a Megyeri hídnál, a pesti oldalon található, a gyalogosúton, a Pest felirat alatt.

A híd építésekor névpályázatot is hirdettek, és akkor sokan szavaztak Chuck Norrisra.

Mivel élő személyről nem lehet ilyen létesítményt elnevezni, így a filmsztár nem kapott hidat Budapesten.

Az alkotásról a szobrász képeket is posztolt:


Link másolása
KÖVESS MINKET: