HÍREK
A Rovatból

Újabb fordulat: mégis megmenekül a Budapest-bérlet? Van még csavar a sztoriban

A MÁV-HÉV január 17-én módosította a szerződést. A megállapodás most mindaddig hatályban marad, amíg a MÁV vagy a BKK meg nem szüntetik vagy fel nem mondják.


A BKK és az állami közlekedési cégek szerződésében nincs nyoma annak, hogy március 1-jével megszűnne a felek között az agglomerációs közlekedésről szóló megállapodás – írja a 24.hu. Ez csak akkor történne meg, ha valamelyik fél 30 napos határidővel felmondja azt, amit egyelőre a MÁV és a Volánbusz sem tett meg.

A lap megkeresésére a Budapesti Közlekedési Központ azt írta, hogy a BKK, a Volánbusz Zrt. és a MÁV-HÉV Zrt. 2024. január 17-én módosította a három társaság által 2023. december 29-én megkötött átmeneti megállapodást.

A legfontosabb változás az, hogy a szerződés a közbeszerzési értékhatár elérését követően is fenntartja a megállapodás hatályát.

A decemberi szerződés még kimondta, hogy „a közszolgáltatók szolgáltatás-megrendelésére vonatkozó nemzeti közbeszerzési értékhatárának elérését követően a szolgáltató a vonatkozó szolgáltatás nyújtását a továbbiakban minden további jogi aktus nélkül megszünteti.” A néhány tízmilliós közbeszerzési értékhatár elérését a BKK akkor „rövid időn belül” várta, de a módosított szerződés értelmében ennek már nincsen jelentősége.

A jelenlegi szerződésben tehát nincs nyoma annak, amit korábban kész tényként kezeltek, azaz hogy az átmeneti megoldás legfeljebb március 1-jéig, az új tarifarendszer bevezetéséig lesz érvényben.

A 24.hu-nak a BKK azt írta: „A tavaly december 29-én megkötött, 2024. január 17-én módosított megállapodás mindaddig hatályban marad, amíg azt a felek közös megegyezéssel nem szüntetik meg, vagy azt bármelyik fél 30 napos határidővel nem mondja fel.

Ilyen felmondásra sem a Volánbusz Zrt., sem a MÁV-HÉV Zrt. részéről nem került sor. A megállapodás lehetővé teszi, hogy mindaddig változatlan maradjon a szolgáltatás, amíg az Építési és Közlekedési Minisztérium és Budapest Főváros Önkormányzata – minden remény szerint a közeli jövőben – meg nem állapodik az agglomerációs együttműködés hosszú távú rendezését illetően”.

A lapnak a MÁV egyelőre annyit írt: „a március 1-jét követő időszakban – a kormány és a főváros közötti tárgyalás nyomán létrejövő – új megállapodás határozza majd meg a bérletek és menetjegyek elfogadását, illetve a szolgáltatók közötti együttműködés kereteit. Ezek a tárgyalások jelenleg is zajlanak.”

A helyzetet bonyolítja, hogy a felek között érvényben van egy másik, még 2010-ben kötött megállapodás is, melynek értelmében a MÁV és a Volán egyes járatain elfogadják a Budapest-bérletet. Ez a szerződés pedig csak 90 napos rendes felmondással szüntethető meg bármelyik fél részéről. Ráadásul ez a megállapodás a HÉV-ekre nem terjed ki, hiszen azok működtetését csak 2016-ban, Tarlós István idején adta át a főváros a MÁV-nak. Vagyis ott a 30 napos felmondási idő az irányadó.

Lázár János legutóbbi, január 9-i ajánlata szerint a MÁV és a Volán járatain továbbra is elfogadnák a Budapest-bérleteket, ha cserébe főváros elfogadná az ország- és vármegyebérleteket az általa üzemeltett tömegközlekedési eszközökön. Karácsony Gergely akkor ezt „jó iránynak” nevezte, de egyelőre nem tudni, hogy lenne előrelépés.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Molnár Áron Szabó Zsófinak: Baromira elegünk van a képmutatásotokból, a kétszínűségetekből, hazugságaitokból
Az aktivista új videójában a közbeszéd állapotáról, a felelősségről és konkrét esetekről beszél. Szóba kerül a hódmezővásárhelyi tragédia, Orbán poloskázása, valamint Matolcsy, Kaleta Gábor és Bese atya is.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. szeptember 20.



A Digitális Polgári Körök szombati nagygyűlése előtt Molnár Áron új videóval jelentkezett. A színész Szabó Zsófi egyik TV2-es interjújából emelt ki részleteket és kommentálta azokat, írja a 168.hu.

Szabó Zsófi az interjúban arról beszélt, hogy számára fontos, milyen országban él, milyen a közhangulat, és hogy szerinte gyűlöletkeltés és sok negatív energia van jelenleg. Erre válaszul Molnár Áron úgy fogalmaz:

„Ugye Zsófi, hogy mennyire durva szintre jutottunk? És pontosan lehet tudni, hogy ezért nem a Fidesz a hibás, aki 15 éve mindent a kezében tart, hergel, uszít és megoszt a propagandájával. Mindig valaki más a hibás, soha nem a Fidesz”.

A videóban több esetet is megemlít, amelyekkel a közéleti hangulatot illusztrálja: szóba kerül Szabó Zsolt hódmezővásárhelyi alezredes öngyilkossága, Orbán Viktor poloskázása, a kormányzati gyűlöletkeltő propaganda-óriásplakátok és Bayer Zsolt fenyegetése. Felmerül Matolcsy György, Kaleta Gábor és Bese Gergő atya neve is. Molnár itt tréfásan arról beszél, hogy közülük akár valaki meglepetésvendég is lehetne a szombat esti gyűlésen.

„Baromira elegünk van a képmutatásotokból, a kétszínűségetekből, hazugságaitokból. Amivel túl fájó lenne szembenéznetek, ezért inkább szolgáljátok – és nem ingyen”

– mondja a felvétel végén Molnár Áron.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Ruff Bálint a DPK-gyűlésről: A rengeteg külsőség mögül hiányzott a korábban létező fideszes lélek
A politikai tanácsadó szerint Orbán Viktor beszéde szinte semmilyen újdonságot nem tartalmazott. Ruff nem érezte a műsorban a győzelemhez szükséges lelki erőt.


Gyorselemzéssel jelentkezett a Vétó Facebook-oldalán Ruff Bálint a Digitális Polgári Körök szombati gyűlése után. A politikai tanácsadó azzal kezdte a hosszú bejegyzést, hogy „végignéztem, hogy Önöknek ne kelljen”.

Ruff ezután leírja a több mint háromórás rendezvény legfontosabb történéseit. Kitér Kocsis Máté beszédére, aki szerinte „káromkodva, és láthatóan indulatosan szidta” a „liberális” médiát. Összefoglalja Lázár János gondolatait, aki Ruff Bálint szerint „láthatóan a kampány második embere lett”.

Ezután rétér Orbán Viktor beszédére.

„Orbán szerint a gyűlöletépítő globalista hálózatot megfékezi ez a digitális honfoglalás, a helyőrség a Harcosok Klubja, és ebből lesz a Patrióták digitális közössége. A nemzeti algoritmus, jelentsen ez bármit, már dübörög” - írja többek között a miniszterelnök felszólalásáról a politikai tanácsadó, aki a végén összegzi a látottakat.

„Összefoglalva ez egy (sic!) nyugati mintára épített, nagyszabású kampányrendezvény volt. Érzésem szerint azért, hogy belül összerázza a szertetartó tábort. A több mint 3 órás showban új elem a szlogen, és hogy most sok ember tett esküt a Fidesz mellett világszínvonalú, méregdrága színfalak előtt.”

Úgy véli, hogy a minsizerelnök ezúttal semmi újat nem mondott.

„A szokásos apokaliptikus víziókat hallhattuk, amit 15 éve figyelünk. Az új szlogen meglehetősen furcsán hat 15 év kormányzás után, de valóban nehéz újat kitalálni. Lesz Békemenet, amit szintén tudtunk.”

„Ami feltűnt, hogy a rengeteg külsőség mögül hiányzott a korábban létező fideszes lélek, a külcsín tökéletes, a belbecs nem. Iszonyú drága és profi rendezvény volt ez, de a győzelemhez szükséges lelki erőt nem lehetett érezni. Csak a jéghideg profi vasat” - zárta gondolatait Ruff Bálint az első DPK-gyűlésről.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Közel kétezren kikövették Szabó Zsófit az Instagramon, miután műsorvezetőként jelent meg a DPK eseményén
Látványosan csökkenni kezdett a televíziós személyiség követőbázisa a közösségi médiában az elmúlt napokban.


Szeptember 14-én tartották a Digitális Polgári Körök első arénagyűlését. Az eseményen több ismert szereplő is színpadra állt, köztük Rubint Réka, ifjabb Schobert Norbert és Kulcsár Edina. A délután házigazdái Szabó Zsófi és Rákay Philip voltak.

Szabó Zsófi nemrég csatlakozott a DPK-hoz. Azt mondta,

nem érte külső nyomás, magától döntött a belépés mellett, mert szerinte „nem csak politikusoknak lehetnek országépítő gondolatai”.

Szabó Zsófi először a Gazdálkodj Okosan Digitális Polgári Kör alapítójaként tűnt fel a szervezethez kapcsolódó kampányokban, majd Szentkirályi Alexandra oldalán, a Női DPK egyik nagyköveteként szerepelt. Kötcsén közös szelfit készített Orbán Viktorral, a szombati arénagyűlésen pedig ő volt az egyik színpadi műsorvezető.

Később így fogalmazott: „Szentkirályi Szandra politikus, de nem kell politikusnak állni ahhoz, hogy kiállj az értékeid mellett. Azt gondolom, hogy az én szerepem ebben az, hogy van egy kisebb gyűlöletkeltő közösség, és mi szeretnénk építeni egy hangosabb, közösségépítő, jó gondolatokkal rendelkező közösséget.”

A televíziós műsorvezető korábban nem nyilvánult meg politikai kérdésekben. Szabó Zsófit a TV2-n ismerhette meg a közönség, később az RTL-nél dolgozott, majd visszatért korábbi csatornájához.

A közösségi médiás követőszámai az elmúlt napokban észrevehetően csökkentek.

Az Instagramon szeptember elején még 405 ezren követték, de szeptember 9–10. között ezerrel csökkent ez a szám. A vasárnap reggeli adatok szerint az előző naphoz képest további 800, összesen több mint 1100 követőt veszített, jelenleg 401 ezer követője van az oldalon.

A Facebook-oldalán, amelyet ritkábban frissít, kisebb volt a változás. Szombaton ott valamivel több mint 200 követőt veszített.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
A MÁV szombaton bejelentette, hogy újranyit a Keleti pályaudvar, de vasárnap reggel ez mégsem történt meg
Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója szerint a hajnali órákban egy váratlan hiba keletkezett.
Fotó: SZMO/Nagy Bogi - szmo.hu
2025. szeptember 21.



„Befejeztük az elmúlt időszak legnagyobb műszaki felújítását a Keleti pályaudvaron, ahol augusztus 25-től éjjel-nappal és hétvégén is dolgoztak kollégáink. Vasárnaptól visszatér a megszokott élet a történelmi főépület csarnokába és peronjaira: munkagépek helyett ismét a személyszállító vonatok veszik birtokba a pályahálózatot, amelyek újra a Keletiig közlekedhetnek, nem csupán az ideiglenes végállomásokig és átszállópontokig” - írta szombat éjjeli közleményében a MÁV-csoport.

Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója vasárnap hajnalban viszont a Keletiből posztolt egy videót, amiben már arról tájékoztatja az embereket, hogy mégsem tudták megnyitni a Keletit.

„A tervezett felújítási munkálatokat maradéktalanul elvégeztük, de a Keleti pályaudvart nem tudtuk megnyitni vasárnap reggel”

- közölte Hegyi Zsolt.

Mint mondta,

szombat este 23.30-kor a kollégáktól azt a tájékoztatást kapták, hogy a Keleti pályaudvaron minden munkálat befejeződött és a pályaudvar megnyitható, de valamikor a hajnali órákban olyan hiba keletkezett köszönhetően annak, hogy az állomás áramtalanítva volt egy hónapig, hogy az áram visszakapcsolásakor biztosító berendezési zavart tapasztaltak.

Az, hogy az éjszaka közepén nyitás előtt néhány órával derül ki az, hogy a pályaudvar hajnaltól nem fog tudni vonatokat fogadni, semmiképpen nem elfogadható, de most az a legfontosabb, hogy mindenki eljutásáról gondoskodjunk - hangsúlyozta a vezérigazgató.

Az Országos Haváriaközpont munkatársai a néhány órában azzal foglalkoztak, hogy megszervezzék a közlekedési rendet, hogy rendelkezésre álljanak a pótlóbuszok, pótlóbuszvezetők, mozdonyvezetők és azok a technikai körülmények, amik a szomszéd állomásokon a vonatok megfordítását lehetővé teszik - közölte Hegyi Zsolt.

„A jelenlegi információink szerint a pályaudvart nap közben meg fogjuk nyitni a vonatforgalom számára. Amíg ez megtörténik, addig az állomás épülete zárva marad. A kollégák ott vannak minden bejáratnál, hogy útba igazítsák az utasokat, és pótlóbuszok indulnak a Kerepesi úti oldalról a szükséges csatlakozások biztosítása érdekében” - ismertette a vezérigazgató.

„Egy biztos, technikai problémák mindig lehetnek, ezeket a kollégák el fogják hárítani. De az, hogy vasárnap az utazások káoszba fulladjanak, azt nem tűrhetjük el. Ma mindenkinek az a feladata a MÁV-nál, hogy a megváltozott forgalmi rend körülményeinek megfelelően mindenkit célba juttassunk” - közölte Hegyi Zsolt.

Az augusztus 25-én kezdődött mintegy 4,4 milliárd forintos felújítás során a tervezettnél több beavatkozást hajtott végre a MÁV-csoport, a munkálatokkal költségkereten belül maradva, sikerült határidőre végezni - hangsúlyozta szombati közleményében a vasúttársaság. A MÁV saját forrásából megvalósított beruházás eredményeként a Keleti pályaudvaron évekre biztosítható a berendezések üzembiztonsága, jelentősen csökken a meghibásodások, az üzemzavarok száma, ezáltal pontosabbá, megbízhatóbbá válik a vonatközlekedés - írták.

A nagyszabású műszaki felújítás során váltókat, felsővezetéket, biztosítóberendezéseket javítottak és síneket, talpfákat, illetve betonaljakat cseréltek. A cél az volt, hogy a Keletiben pontosabban, megbízhatóbban indíthassák és fogadhassák a győri, a hatvani-miskolci, a pécsi és az újszászi-békéscsabai vonalon közlekedő vonatokat.


Link másolása
KÖVESS MINKET: