hirdetés
kutyaszemmel_kampany2-1.jpg

Zsebünkbe nyúlunk, ha kutyákról van szó: 13 millió Ft gyűlt össze rászoruló ebeknek

A Kutyaszemmel program 2019-ben 40 állatvédő szervezet 4600 kutyáján segített.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. február 25.


hirdetés

A Cofidis Kutyaszemmel programja kivételes társadalmi összefogást hívott életre, aminek eredményeként több mint 5000 ember közel 13 millió forintot adományozott rászoruló kutyák támogatására. A programnak köszönhetően 40 állatvédő szervezet 4600 kutyája került jobb körülmények közé. A befolyt összegből többek között kutyaházakat, kennelsort, melegedő konténert, orvosi ellátást és élelmet kaptak a szervezetek.

Európa egyik legnagyobb kutyás országa vagyunk

A Kutyaszemmel program alapját adó országos reprezentatív kutatás szerint imádjuk az ebeket – minden 3. háztartás kutyás -, ennek ellenére közel 10.000 kutya egész életét rácsok mögött tölti. A menhelyeken pedig az egyik legégetőbb probléma az anyagi források hiánya.

Az összes menhelyre jutó hivatalos támogatás 2019-ben mindössze 40 millió forint volt, emiatt ezeknek az intézményeknek magánadományok nélkül lehetőségük sincs a túlélésre. A helyzetet segítendő indította el a Cofidis a Kutyaszemmel össztársadalmi összefogásra épülő gyűjtési akcióját.

A kampány, ami láthatóan mélyen megérintette a magyarokat, összesen három adományozási szakaszból állt és különböző csatornákon zajlott. Összesen 12 904 858 forint gyűlt össze: 9 639 000 forint online gyűjtésből, 1 801 000 forint sms/telefonhívásokból, 1 464 858 forint pedig az ország 32 pontján, a Cofidis áruhitel partnereinél kihelyezett perselyekbe dobott adományokból.

hirdetés

A menhelyek a befolyt összeget elsősorban élelmiszerre, állatorvosi számlák és speciális műtétek kiegyenlítésére, működési-, fejlesztési- és infrastrukturális költségekre fordították. Idén még egy problémás területen sikerült az előrelépés: elindult egy ivartalanítási program, ami a nem kívánt kutyaszaporulatok megelőzésére fordított figyelmet, így legalább 1400 kutya nem kerül utcára ebben az évben.

A tényleges segítség „kutyaszámokban”:

- 40 állatvédő szervezet részesült az adományokból

- a támogatott szervezetek összesen 4600 kutyát látnak el

- 30 db tartós, speciális, menhelyek számára fejlesztett kutyaház készült 5 menhely számára

- 3 db speciális elkülönítésre szolgáló, lábadozó konténerház került 3 menhelyre

- 2400 kg jó minőségű élelmet szállítottak le 5 menhelyre

- 23 szervezet kapott halaszthatatlan orvosi műtétekre anyagi forrást

- 12 szervezetnek nyílt lehetősége infrastrukturális fejlesztésre: új kifutó, területbővítés, villamos hálózat felújítása, javítási költségek

- 3 menhely rezsi- és bérköltség támogatásban részesült

- 16 szervezet került a kóbor kutya megelőzési programba, melynek során 164 kutya ivartalanítása történt meg

Köhler Beáta, a Cofidis Marketing igazgatója így nyilatkozott a kezdeményezésről: „A Cofidis legfontosabb értékei közé tartozik a gondoskodás és felelősség, amit kiterjesztettünk a szinte családtagnak számító háziállatok körére is. Ezzel elköteleződtünk a felelős kutyatartás és a menhelyi kutyáknak szóló valódi segítségnyújtás mellett. Tényleges változásokat szeretnénk elérni, ami ezzel a példátlan társadalmi összefogással és a kiemelkedően magas pénzösszeg összegyűjtésével meg is valósult. Idei terveink között szerepel, hogy folytatjuk a megkezdett munkát.”

Wieden Kriszta, a Hangya Közösség képviselője mint a Kutyaszemmel program szakmai partnere hozzátette: „A nagyvállalatok involválódása az állatvédelmet érintő támogatásokban rendkívül alacsony. A jellemző forgatókönyv itthon az, hogy a lakosság és más civil szervezetek a menhelyek elsődleges segítői, a cégek csupán harmadik helyen lépnek be a szerepvállalásba. Ezért is nagy jelentőségű, hogy a Cofidis egy olyan adománygyűjtést támogatott, ami közel 13 millió forinttal 40 menhely munkáját segítette. Ilyen még nem fordult elő a hazai állatvédelmi nonprofit szektorban.”


hirdetés
KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
padthai1-scaled.jpg

„Beleborzongok, amikor látom, hogy sorban állnak az éttermeinkben” – a padthai wokbar sikersztorija

Az egyik legmenőbb étteremlánc társtulajdonosa, Kanóczky Máté mesélt a márka felfutásáról és jövőbeni terveikről.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. március 12.


hirdetés

Kanóczky Máté még csak 29 éves, de már közel egy évtizede dolgozik cégvezetőként: három társával 2011-ben alapította meg a padthai wokbart, ami azóta az egyik leggyorsabban növekvő étteremlánccá nőtte ki magát.

Következő éttermüket a tervek szerint áprilisban nyitják meg, és már a külföldi terjeszkedés is folyamatban van.

Ennek kapcsán adott interjút.

– Nagyon fiatalon, végzős egyetemistaként csöppentél bele a cég megalapításába. Mennyire érezted ezt akkor mélyvíznek?

– A kezdetekből hittem a sikerben, így kihívásokon is könnyedén túllendültem. Természetesen sokat segített a közgazdász végzettségem, illetve az is, hogy a tulajdonostársak közül mindenki vállalkozó volt. Fokozatosan tanultam bele, az első években reggeltől estig az étteremben voltam.

hirdetés

– Mik voltak a padthai (külföldi, vagy akár hazai) előképei, honnan inspirálódtatok?

– Az inspiráció egyértelműen Horváth Ági által, egyenesen Thaiföldről érkezett. A streetfood és az utcán étkezés ott a kultúra része, és ezt dolgoztuk át Európában is könnyen fogyasztható koncepcióvá. Abban az időben a "fast casual" stílusú éttermek még gyerekcipőben jártak, Magyarországon szinte csak a Vapiano létezett ebben a szegmensben. A cél az volt, hogy melléjük pozicionáljuk a padthait is.

– Itthon mennyire volt elterjedt akkoriban a thai konyha? Miben volt hiánypótló a ti koncepciótok?

– Voltak már thai, ázsiai éttermek, viszont ezek mind hagyományos étlapos, pincéres felállásban mentek.

Mi tudtuk, hogy nem szeretnénk beállni a sorba, hiszen pont abban éreztünk hiányt itthon, hogy a rohanó hétköznapokban gyorsan, egészséges ételeket nagyon nehéz találni.

Arról nem is beszélve, hogy különböző életmód/ételallergia igényeket egyáltalán nem elégítették ki. A wok technológia és a padthai wokbar menürendszere pont ezt az űrt kívánta pótolni.

– Mik voltak az építkezés fázisai? Milyen akadályokat kellett leküzdenetek még az első étterem megnyitása előtt?

– Négy tulajdonostársam közül mindenki olyan háttértudással érkezett, amivel tökéletesen kiegészítettük egymást már a kezdetekben is. Horváth Ági és Lovas Gusztáv is az építőiparban dolgozott, Simon Gergelynek pedig a vendéglátás területén volt tapasztalata. Az én feladatom az üzleti terv elkészítése és a pénzügyi rendszer kialakítása volt.

Sokszor gondolkodtunk rajta, de nem tudunk akadályokat feleleveníteni, mert az egész egy álom megvalósulása volt.

– Mikor éreztétek először, hogy tömeges igény van a padthaira, és egész étteremlánccá is fejlődhettek?

– Titkon vagy nem is annyira titkon a kezdetektől ez volt a terv, hogy egy több egységből álló étteremláncot szeretnénk létrehozni. Már a márka alapokat és a koncepciót is így terveztük meg, hogy könnyedén átültethető legyen. Az első egység már a nyitás napjától túlszárnyalta minden elvárásunk, így nem volt kérdés, hogy nem állunk meg.

– Hogyan vonzotok be újabb és újabb vendégeket, mi szerinted a jó marketing titka?

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
craftunique.jpg

Egy magyar cég 3D nyomtatott termékei is segítenek a koronavírus elleni küzdelemben

Arcvédő maszkokkal és kilincsre szerelhető ajtónyitókkal is segíti a járvány elleni harcot a CraftUnique Kft.
Fotó: CraftUnique/Facebook - szmo.hu
2020. március 27.


hirdetés

Több száz arcvédő pajzsot nyomtatott ki és adományozott kórházaknak és önkormányzatoknak a 3D nyomtatókat gyártó CraftUnique.

A körülbelül egy óra alatt kinyomtatható pajzs nagy segítség lehet a szemüveges orvosoknak, akik nehezebben tudnak védőszemüveget húzni, de az önkormányzatoknál dolgozó szociális munkásoknak is hasznos, akik például az időseknek segítenek. Ezen kívül közterületeseknek, patikusoknak és idősek otthonában dolgozóknak is jól jöhet.

A CraftBot által gyártott arcvédő pajzsok

Az ellenálló, áttetsző PETG műanyagból készült tartozékot, vagyis magát a védőburkolatot a Makerspace Budapest és a fóti székhelyű Acryl World Kft. ajánlotta fel a pajzsokhoz.

A CraftUnique egy speciális, kilincsre szerelhető ajtónyitó eszközt is kinyomtatott, hogy a tenyerünk használata nélkül, alkarral ki lehessen nyitni az ajtókat, és még kisebb legyen a veszélye a kórokozók terjedésének.

A mintegy 350 pajzsból a Péterfy Kórház-Rendelőintézet Országos Traumatológiai Intézet, a Magyarországi Sürgősségi Ellátásért és Mentésért Alapítvány, valamint a szentgotthárdi, répcelaki, tamási és a kőbányai önkormányzatok kaptak.

hirdetés

Forrás: Index

hirdetés
KÖVESS MINKET:






hirdetés
puskas.png

A Puskás Aréna nyerte az Év stadionja címet

A világ 107 országából 30.632 voks érkezett, ezek majdnem felét, közel 14.955 ezer szavazatot a budapesti stadion kapta.
MTI - szmo.hu
2020. március 23.


hirdetés

A tavaly novemberben átadott Puskás Aréna nyerte a 2019-es Év stadionja címről döntő szavazást.

A futballarénákkal foglalkozó stadiumdb.com honlap által meghirdetett verseny kiírása alapján 19 ország létesítményei közül választhatták ki az öt legjobbat a szavazók.

A portál beszámolója alapján

a világ 107 országából 30.632 voks érkezett, ezek majdnem felét, közel 14.955 ezer szavazatot a budapesti stadion kapta.

A közlemény szerint a november 15-én felavatott létesítményre a világ minden tájáról, így a többi között Indonéziából, Argentínából, Lengyelországból, Nagy-Britanniából, az Egyesült Államokból és a Fülöp-szigetekről is érkeztek voksok.

hirdetés

A legjobbnak ítélt stadionra öt, a másodikra négy, a harmadikra három, a negyedikre kettő, az ötödikre pedig egy csillagot kellett adniuk a voksolóknak és a szavazatok összesítése, valamint szakértő építészek véleménye alapján ítélték oda az Év stadionja díjat.

A listára csak a tavaly átadott és legalább 10 ezer néző befogadására alkalmas arénák kerülhettek fel, a Puskás Aréna mellett a dunaszerdahelyi MOL Aréna is versenyben volt. Szavazni március 15-ig lehetett a weboldalon.

A honlap emlékeztetett: tavaly a szakmai zsűri a DVTK arénáját választotta az év legszebbjének.

A díjnyertes Puskás Aréna lesz az egyik helyszíne a koronavírus-járvány miatt idény nyárról a jövő évre halasztott labdarúgó Európa-bajnokságnak. A 2021. június 11-től július 11-ig tartó kontinensviadalon három csoportmérkőzést és egy nyolcaddöntőt rendeznek a stadionban, amely 2022 májusában otthont az Európa-liga fináléjának is.


hirdetés
KÖVESS MINKET:






hirdetés
netpincer-wolt-cim.jpg

Az ételkiszállítók lehetnek a járvány nagy nyertesei: a NetPincérhez és a Wolthoz is százával csatlakoznak új éttermek

Megkérdeztük a hazai piac két legnagyobb szereplőjét, mennyivel nőtt a forgalmuk, keresnek-e új munkaerőt és milyen biztonsági előírásokat vezettek be.
Láng Dávid - szmo.hu
2020. április 02.


hirdetés

A koronavírus-járvány kapcsán a megbetegedések mellett a gazdasági nehézségekről lehet a legtöbbet hallani. Elképesztően sok ember vesztette el a megélhetését, teljes ágazatok nullázódtak le egy szempillantás alatt,

A házhoz szállítás azonban szárnyal a home office munkarend és a kijárási korlátozás bevezetése óta.

Arra voltunk kíváncsiak, mennyiben változtatta ez meg a két legismertebb, ételkiszállítással foglalkozó cég mindennapjait, és mit várnak tőle hosszabb távon.

A NetPincért két akkori egyetemista alapította a Közgáz kollégiumában 1999-ben. A cég gyorsan piacvezetővé vált, már a mostani járványhelyzet előtt is országszerte 2000 étterem volt a partnerük. Négy éve felvásárolta a világ egyik legnagyobb online ételrendelő hálózata, a német Delivery Hero, az ő segítségükkel indították el 2018 májusában a NetPincér GO nevű szolgáltatást és az ehhez tartozó mobilapplikációt.

A finnországi központú Wolt épp a fenti időpontban, 2018 májusában jelent meg a magyar piacon, azóta folyamatosan növekednek. Kezdetben csak Budapesten, kisebb szállítási területtel kezdték el a szolgáltatást egy szűkített étterem kínálattal, majd az elmúlt két év során igyekeztek folyamatosan bővülni mindkét szempontból. Ma már négy városban, Budapesten kívül Pécsen, Győrben és Debrecenben is jelen vannak, közel 1000 étterem ételeit szállítják ki.

Ugyanazokat a kérdéseket tettük fel mindkettőjüknek.

hirdetés

Mekkora a forgalomnövekedés, hány új étterem kereste meg őket a veszélyhelyzet kihirdetése óta?

A Woltnál ugrásszerű növekedést tapasztalnak a rendelések számában, lényegében napról napra.

Az elmúlt két hétben körülbelül 600 étterem jelentkezett náluk, ami tízszerese a normál időszakokban megszokottnak. Ennek több mint a felével már le is szerződtek.

Juhász Alexandra marketingigazgató elmondása szerint ezek az új helyek is nagyon vonzóak a megrendelők számára, sokan kipróbálják őket. Szállítási területet is bővítettek már azóta, amit a továbbiakban is terveznek, hogy minél többeket tudjanak kiszolgálni.

A NetPincérnél a rendelések a vírust megelőzően is folyamatosan növekedtek, így nem tudják pontosan megmondani, az elmúlt pár hét növekedéséhez mennyiben járult hozzá a járvány – tudtuk meg Blaumann Debóra marketingigazgatótól.

Új jelentkezők viszont náluk is akadnak bőven: az elmúlt 2 hétben közel 900 étterem kereste fel őket csatlakozási szándékával.

Jelentős részük továbbra is budapesti vagy Budapest környéki, azonban a vidéki nagyvárosok élénkülése is egyre intenzívebb. Amennyiben minden, a csatlakozáshoz szükséges adatot benyújtanak, és a feltételeknek is megfelelnek, akár 3 napon belül bekerülhetnek a rendszerbe.

A most csatlakozók között olyan éttermek és étteremláncok is vannak, mint a Bellozzo, a Félix Kitchen&Bar, a The Box Donut, A Semmi Extra, A Zoska reggeliző, Franziska reggelizője, a Black Cab Burger, a Buja Disznók, a Neked csak Dezső!, a Séf utcája, a Crunchy, a padthai, a Burger King országszerte 41 éttermével, a debreceni Karantén grill, valamint a szintén debreceni Bonita Bistro, akik a 2019-es Nápolyi Pizza Világbajnokságon a legjobb magyar csapatként végeztek.

Milyen biztonsági előírásokat vezettek be?

A Woltnál az érintkezésmentes kiszállítás jelenleg alapbeállítás, tehát minden megrendelés teljesítése így történik. A felhasználóknak lehetőségük van ennek kikapcsolására, de ezt csak nagyon indokolt esetben javasolják nekik.

A legjobban akkor működik a folyamat, ha a rendeléskor megadják a futárnak írt megjegyzésben, hogyan tud bejutni az épületbe, illetve hova helyezze el a csomagot. A gyakorlatban vannak kihívások, előfordult például, hogy a kilincsre kérte a megrendelő akasztani az ételt, ez azonban leesett, mikor belülről az ajtót kinyitották. Napról napra minden futár és megrendelő tapasztaltabb lesz, így egyre kevesebb a fennakadás.

A NetPincér GO-nál külön lehet kiválasztani ezt az opciót egy checkbox segítségével, a NetPincér rendeléseknél pedig a megjegyzés rovatban lehet feltüntetni, ha érintkezésmentes szállítást szeretnénk kérni. Az eddigi visszajelzések alapján a folyamat mindenki számára gördülékeny, nem okoz problémát.

Mivel a NetPincér GO esetén érhető el a checkbox, erre vonatkozóan van pontos statisztikája a cégnek: itt már a rendelések 50%-ánál kérik, két hete ez az arány még csak 20% volt.

A futárok tudatosan figyelnek arra, egy adott rendelést pontosan hova kértek, és szükség esetén telefonon is egyeztetnek a vevővel, hogy a csomag biztonságosan eljuthasson találkozás nélkül is a fogadóhoz.

Részletes útmutatást kaptak a higiéniai előírásokkal kapcsolatban is, illetve igény esetén kézfertőtlenítőt is biztosítanak számukra. Rendszeresen fertőtlenítik az ételszállító dobozukat, valamint minden olyan, kiszállítás során használt eszközt, amivel esetleg más is érintkezhet.

A NetPincér az éttermi partnereinek is többször küldött tájékoztató levelet a koronavírus hazai megjelenése óta. Bár az EFSA (European Food Safety Authority) szerint a fertőzés nem terjed étellel vagy itallal, az éttermek továbbra is fokozottan figyelnek a HACCP és élelmiszerbiztonsági előírásokra.

Minimum 60%-os alkoholtartalmú tisztítószerrel kell, hogy fertőtlenítsenek minden eszközt, amelyet a futárral vagy a fogyasztókkal való fizikai kapcsolat alatt használnak. Továbbá rendszeresen le kell tisztítaniuk a kiszolgálási területet és azokat a tárgyakat, melyekkel a vendégek és futárok érintkeztek.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:








Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!