hirdetés
unnep2.png

X-Faktor döntő: Somló Tamás csak egy volt

Nem az nyert, akinek drukkoltam, de legalább idéztem Boncz Gézát, úgyhogy már csak ezért is érdemes elolvasni az utolsó X-Faktor kritikámat.
Kövesdi Miklós Gábor - szmo.hu
2019. december 15.


hirdetés

Elérkezett a 2019-es X-Faktor döntője, ami azt is jelenti, hogy ez idén az utolsó kritikám a műsorról. Ezért kellő komolyságot kérek.

A döntőben annyiban változott a szabály, hogy a mentorok csak véleményezhettek, és mint Ramitól megtudtuk, két vendég fellépő is lesz: Radics Gigi és a tavaly győztes USNK.

Alexnek idén is két versenyzője jutott a döntőbe, szemben Gáspár Laci egyetlen versenyzőjével. Tavaly Alex mentoráltjai győztek, két éve Lacié.

Gáspár Laci úgy érezte, jó esélye van győztes mentorrá válni, bár Ruszó Tibit is kicsit a sajátjának tekinti. Elmondta: ő azt szeretné, hogy a verseny az éneklésről szóljon. Hozzáteszem, ennyi évad után végre valóban itt lenne az ideje.

Bogi megköszönte, hogy mentortársai befogadták. Rami gonoszul meg is jegyezte: főleg Peti. Puskás Peti szerint pedig a három legjobb énekes van a döntőben.

hirdetés

Még mielőtt bárki énekelt volna, megtudhattuk, melyik versenyző léphet fel a 2020-as Sziget Fesztiválon. Ez már az élő adások elején eldőlt, Manuel örülhetett.

Elsőként Ruszó Tibi állt színpadra egy „baromi nehéz dallal”, ahogy Alex fogalmazott. Ez a Szerelmi történet volt, ami valamikor réges-régen, az Üveghegyen innen, de Nyári Károlyon túl Sárosi Katalin slágere volt, amúgy a Love Story betétdalának magyar változata.

Gáspár Laci teológiai síkra vitte az értékelést:

„Nagyon szépen énekeltél. Vajon mit akarhat Isten? Tudom, hogy terve van veled… Féltelek, 16 éves vagy.”

Alex némileg eretnek módon jelezte, hogy Isten mellett azért a nézőknek is lesz beleszólása a dologba. Amúgy még azt is megtudhattuk, hogy még Alex ételfutárja is Tibinek drukkol.

Következett Zdroba Patrik. Talán emlékeztek, Laci a műsorfolyam legelején lebeszélte Patrikot arról, hogy Celin Diont énekeljen, most azonban megengedte neki, mert mint mondta, most már Patrikosan fogja énekelni.

Ezután következett a hazai X-Faktor történetének legszürreálisabb produkciója.

Laci Deadpoolnak öltözve végig balettozta Patrik produkcióját.

Először azt hittem, Laci megőrült, de állítólag ez Patrik ötlete volt. A mentoroknak nagyon bejött, nekem kicsit zavaró volt, a táncprodukció mellett nehéz volt Patrikra figyelni, de állítólag jól énekelt. Az mindenképpen becsülendő, hogy nem röhögte el magát.

Andor nagy kedvencemtől, az LGT-től hozott dalt. Az Álomarcú lányt üzembiztosan énekelte, de nekem kicsit unalmasnak tűnt. Persze, lehet, csak az a baj, hogy Somló Tamás nincs több.

Petinek nagyon bejött, de Gáspár Laci hozzám hasonlóan kicsit sterilnek érezte.

Alex szerint Andor kockáztatott a legtöbbet adásról adásra, mindig kimozdult a komfortzónájából.

Jött a verseny második köre, ahol mindenki saját dalt énekelt, és aminek tétje is volt, hiszen tudtuk, utána az egyik versenyző búcsúzni fog.

Ruszó Tibinek Romhányi Áron és Mórocz Tamás írta első saját dalát Túl az álmokon címmel – de persze Alex is segített. Bogi szerint a dal tökéletes találkozás az előadóval. Laci pedig így bíztatta Tibit: Nagyon nagy győztes vagy már most. Alex az ország egyik legjobb zenei producere.

Jött ismét személyes kedvencem, Patrik. Az ő nótáját Puskás Dani és Mórocz Tamás szerezték – még nem tudjuk, honnan. Laci nem kevesebbet ígért, mint hogy teljesen új stílust alkottak.

Puskás Peti megköszönte Lacinak, hogy neki hála a héten nem látta az öccsét, és kicsit sajnálkozott, hogy a Kevés a szó nem a The Biebersé. A dalnak már a klipje is látható a neten.

Vanek Andor saját dalának a címe Még nem, és ebben a körben nekem ez jött be legkevésbé, főleg a szövege miatt. Az azonban vitathatatlan, hogy Andor hozta, amit vártunk tőle.

Bogi egyenesen odáig ment, hogy azt mondta: Igazi sztár lettél, brutálisan jó saját dallal.

Következett a szavazatok összeszámlálása, ami alatt Gigi: Life of the Party című új slágerét hallgathattuk.

Ezen a ponton az volt a tippem, hogy Vanek Andor esik ki elsőként, és Ruszó Tibi lesz a győztes. Sajnos rögtön kiderült, hogy tévedtem: Patrik számára ért véget a műsort. Amit azért is sajnálok, mert a következő körben a mentoráltak mentorukkal léptek színpadra.

És bármilyen tehetséges zenei producer ByeAlex, egy este kétszer színpadon látni több, mint amire hitelesítve vagyok.

Egy dolog viszont már ekkor biztos volt: tavaly után idén is az X-Faktor Malcom McLarenje lesz a győztes mentor.

Ruszó Tibi és ByeAlex A szívem udvarábant adta elő, ami nekem valahogy Kurt Weillt idézte, és rögtön kiviláglott belőle, hogy Alex bármennyire is jó arc és showman, Tibi azért sokkal jobban énekel.

Vanek Andor következett, és ByeAlex ezúttal a Sleppet is magával hozta, és elénekelték a Még mindig rólad írok dalt.

Alex a dupla produkció után azt sem tudta, hol van, már az is meglepte, hogy neki kéne felkonferálni a következő produkciót, majd Andort akarta bejelenteni Tibi helyett. De ifjú mentoráltja sem volt a helyzet magaslatán. Kedveset akart mondani mentoráról, de véletlenül azt csúszott ki a száján:

„Úgy érzem, mintha az öcsém lenne”

Gáspár Laci az értékelésnél kicsit megsértődött, mert úgy érezte, Tibi neki köszönheti, hogy itt van, de nagy bánatára mentortársai, Bogi és Peti is kértek a dicsőségből, amiért Tibit választották Alex két jelöltje közül.

Andor is elénekelte ismét a Never Enough-t, hiszen ebben a körben azt énekelték a srácok, amivel a válogatón szerepeltek.

Peti nem emlékezett, hogy lett volna ilyen színvonalas döntő, Bogi elsírta magát, és kis híján Alex is, akinek volt egy vészjósló – vagy ízlés szerint reménykeltő – mondata:

„Ha úgy alakul, hogy nem lesz több évadom, szeretném megköszönni.”

Újabb sztárvendégek következtek. A USNK –nek hogy-hogy nem pont most jelent meg három dalos EP-je.

Nem maradt más hátra, mint az eredményhirdetés. Az ilyenkor szokásos idegtépő időhúzás után Ramóna bejelentette, hogy a 2019-es X-Faktor győztese Ruszó Tibi lett.

X-Faktor lesz 2020-ban is, már lehet rá jelentkezni. Ahogy Alex, én sem vagyok biztos benne, hogy lesz több évadom, úgyhogy ezúton köszönöm mindenkinek, aki követte a kritikáimat erről a műsorról, amely, akárcsak Boncz Géza takarítónője, olykor az őrület határát súrolta.


hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
1-9.jpg

„Azonnal rám vetette magát” – borzalmas képet fest Diana történetéről a netflixes dokumentumfilm

Keresztre feszítették az áldozati bárányt, mondta magáról a hercegnő a Diana – saját szavaimmal című filmben.
Szajki-Vörös Adél, fotó: Netflix - szmo.hu
2020. november 24.


hirdetés

Csakis én érthetem meg a saját állapotomat, mondta Az órák című filmben a később öngyilkosságot elkövető Virginia Wolf írónő, ez jutott eszembe Dianáról is, amint ebben a Netflixen nagy népszerűségnek örvendő dokumentumfilmben magáról beszél. 1991-ben készültek a titkos hangfelvételek, melyek a későbbi, épp a napokban gyanússá vált, a vádak szerint zsarolással kicsikart BBC-s interjúhoz képest még nyomatékosabban őszintének tűnnek, hiszen ezt baráti kérésre készítette a hercegnő, egy róla készülő könyvhöz. És még volt pár éve hátra, de mintha már itt is a végre készülne.

Diana szenvtelen, néha szomorú, de belenyugvó hangja már évekkel a halála előtt jelezte: olyan traumákon van túl, melyek tökéletesen reménytelenné tették a jövőjével kapcsolatban. Fontos a dokumentumfilm címe, mivel a történet, ahogy a filmeleji felirat is jelzi, vállaltan csakis Diana saját szemszögéből meséli el a történetét, kapcsolatát Károllyal és a királyi családdal.

Nem vállal többet: ennyit mond, mi pedig eldönthetjük, mennyire hiszünk neki, bár én nem kételkedtem benne, ennyire nem volt jó színésznő, csak egy cserbenhagyott anya és feleség, nagy és naiv fiatalkori álmokkal.

Dianáról persze mindenféle elméletek vannak, hogy így meg úgy manipulálta a sajtót, és hogy valójában egy számító nő volt, de azért az mindenképpen tényszerű, hogy a halála magáért beszél és szimbolikus. Akit Károly körüli első megjelenése óta fotósok hada követett mindenhová, és gyakorlatilag úgy kellett eltuszkolnia magát az autójáig tizenkilenc évesen három méteren át, majd paparazzik által üldözve autóbalesetben leli halálát, annak nyilvános életét ez a narratíva keretezi be. Kiválasztatott, szűz volt, nemesi származású - jó lesz, döntött a korona.

hirdetés

Ez a Diana kezdetben alázatos és diszkrét volt, szégyenlős és mosolygós, miközben saját bevallása szerint egy olyan terv része volt, egy olyan terv eszköze, amire ha az elején rádöbbenünk, undorral az arcunkon nézzük végig ezt a dokumentumfilmet.

Én legalábbis borzalmasan undorodtam az egész sztoritól és mindentől, amit ez a nő nyomás alatt magára vállalt és megszenvedett. Károly a hercegné beszámolója szerint első intim beszélgetésükkor például rávetette magát a lányra, akinek korábban még nem volt férfi az életében. Azt hitte, így működik.

És valóban: minden felhasznált felvétel alátámasztja Diana verzióját: a bulimiáját és testképzavarát - elbeszélése szerint eljegyzésük alatt Károly egyszer megjegyezte, hogy hízott deréktájt, onnantól hányt -, a hánytatásait, a rosszulléteit, az önmagától való teljes elidegenedését és az arra való rádöbbenését, mire vállalkozott. Látunk zokogó felvételeket róla, és halljuk, amint elmeséli, hogy az a bizonyos harmadik, Kamilla hogyan próbálta manipulálni már az esküvő előtt "Ugye nem jársz majd vadászni?".

Diana hibái, önszeretetével kapcsolatos problémája azonban szépen kibomlik a dokumentumfilmből, hogy nem kizárólag Károly egyetlen megjegyzésén alapult. A pszichológia iránt vonzódók biztosan felfedezik benne azt a mintázatot, amit édesanyjától vehetett át: a férjétől szenvedő, síró, elvált nőét, aki magányos a házasságában, és valójában magára vállalja a mártír szerepét.

Diana is önként, de ösztönből menetelt bele egy majdnem kényszerházasságba, melyben, ahogy mondja, már az elejétől hárman voltak.

És nagyon sokat elárul a magával és férjével való viszonyáról, valamint hatalmas szeretetvágyáról az a helyzet, mikor csúszik egyre jobban bele ebbe az egészen komoly betegségbe, a bulimiába. "Az esküvőm előtti éjszakán mindent felzabáltam, majd elképesztően rosszul voltam egész éjjel", vagy:

"a nászútunk egy rémálom volt, volt, hogy naponta négyszer volt bulimiás rohamom". Diana folyamatosan "kihányta" magából ezt a házasságot, de hiába tette, hiába adott le észrevétlenül jeleket, akinek kellett volna, az nem vette az adást.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
omega.jpg

Két tagjuk halála után alig pár nappal megjelent az Omega új nagylemeze

A dátumot rég kitűzték, akkor még fogalmuk se volt, hogy Benkő Lászlót és Mihály Tamást is szinte egyszerre veszítik el. „Ezt nagyon meredeken intézte az élet” – fogalmazott Kóbor János.
MTI - szmo.hu
2020. november 25.


hirdetés

Tizennyolc dal került az Omega Testamentum című új lemezére, amelynek életútösszegző mondanivalójának szomorú aktualitást ad Benkő László és Mihály Tamás múlt heti halála.

"Ezt nagyon meredeken intézte az élet. A lemez megjelenésének időpontját már jó ideje kitűztük, de Laci és Misi halála mindannyiunkat sokkol és megfontolásra késztet. A koronavírus szörnyű dolog, de most időt ad nekünk gondolkodni, mi legyen az Omegával" - mondta Kóbor János énekes, zeneszerző az MTI-nek.

A Testamentum az 1962 óta létező legendás együttes tizenhetedik stúdiólemeze, amelynek munkálatai csaknem négy éven át zajlottak. Benkő László billentyűs, zeneszerző halálával Kóbor János maradt egyedül az alapító tagok közül, a szintén az elmúlt napokban elhunyt Mihály Tamás basszusgitáros, aki csaknem öt évtizeden át volt meghatározó tag, 2014-ben játszott utoljára a zenekarral.

Az új lemez zenéje a frontember szerint a "totális rock" elnevezéssel írható le; az Omega klasszikussá vált szimfonikus progresszív és space rock elemei keverednek modern hangzásban.

"A templomokban előadott, de még a régi dolgokból válogatott 2014-es Omega Oratórium anyag koncertjei nagyobb sikert hoztak, mint azt vártuk. Ezért úgy döntöttünk, hogy az új album számait eleve templomi megszólalásra tervezzük, orgonával, kórussal. A zenék és a szövegek a munkafolyamat során több változáson mentek keresztül, átalakult a stílusvilág is. A lemez 2020 elejére elkészült, de közbeszólt a koronavírus, így tolódott a megjelenés most novemberre" - idézte fel Kóbor János.

hirdetés

Mint megjegyezte, a legutóbbi Omega-sorlemez a 2006-os Égi jel volt. Kitért arra, hogy a 2017-ben megjelent Volt egyszer egy Vadkelet című Omega-kiadvány egyfajta "időhúzás" volt a részükről, mert bár több új dal szerepelt rajta, még javában dolgoztak a Testamentumon, így a zenekar 55. születésnapjához kapcsolódva egykori kelet-európai sorstársaikat (Puhdys, SBB, Olimpic), valamint a testvérzenekar Scorpionst és dalait helyezték akkor előtérbe.

A GrundRecords gondozásában most megjelenő Testamentumra tizennyolc dal került. A többségben lévő új szerzemények (köztük a Mennyben az angyal, az Álom XXI. század, A démon vagy a Légy hű magadhoz!) mellett korábbi Omega-sikerek (A Föld árnyékos oldalán; Varázslatos, fehér kő; Huszadik századi városlakó; A holló; A látogató) újragondolt változatai is hallhatók. Az új szövegeket az Omega történetének két meghatározó szövegírója, a misztikusabb világú Sülyi Péter és a konkrétabb Trunkos András írta.

"Szerintem jót tett a CD-nek, hogy az új dalok közé néhány régebbi Omega-számot illesztettünk. Visszanyúltunk a hetvenes, a nyolcvanas és a kilencvenes évek korszakaihoz is, egy dal esetében az eredeti, eddig nem publikált dalszöveget használtuk. Ez a 200 évvel az utolsó háború után, ami eredetileg Hangyanép volt, de Sülyi Péter szövegét 1971-ben nem engedte át a cenzúra, így írt egy másikat, ami szintén elég jó lett" - tette hozzá az énekes.

Kóbor János hangsúlyozta: a rockzenét kevésbé művészeti vagy zenei műfajnak, sokkal inkább hitnek tartják.

A lemez csütörtökön jelenik meg 15 ezer példányban és országszerte a Mol-benzinkutaknál lehet megvásárolni. "Szándékaim szerint nem ez lesz Omega utolsó stúdióalbuma. Már csináljuk a következőt".

A Testamentumot Kóbor János mellett producerként jegyző Trunkos András, aki az Omega menedzsere is, az MTI-nek elmondta: a lemez német kiadója az Egyesült Államoktól Japánig számos országban fogja terjeszteni az anyagot angol, illetve német változatban. A tervek között szerepel egy Testamentum-film is.

"Ahogy lehetséges, remélhetőleg jövő tavaszra szervezek egy templomturnét az Omega számára, amelyen a Testamentum mellett néhány régebbi dalt adnánk elő. A koncertsorozatot az Omega elhunyt tagjai, Benkő László és Mihály Tamás mellett Somló Tamás és Laux József emlékének szenteljük"

- szögezte le Trunkos András.

Az Omega minden idők egyik legsikeresebb magyar rockzenekara, világszerte több mint 50 millió albumot adott el. Olyan slágerek fűződnek hozzá, mint a Petróleumlámpa, a Gyöngyhajú lány vagy a Fekete pillangó.

A zenekar klasszikus felállása 1971-ben alakult ki, abból Kóbor János mellett Molnár György gitáros és Debreczeni Ferenc dobos ma is a csapat tagja, de az Omegában hosszú évek óta szerepel például Szekeres Tamás gitáros és Szöllősy Kati basszusgitáros. 1963 és 1971 között, a beatkorszakban az együttes tagja volt Laux József, Somló Tamás és Presser Gábor is.

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
legjobb-noi-alakitasok-cimkep.png

Jodie Fostert hatszor megerőszakolták, Brie Larsont pincébe zárták - legjobb női alakítások vol 2.

Brutális mélységekbe mentek le lelkileg ennek a listának a szereplői is.
Szajki-Vörös Adél, fotó: YouTube - szmo.hu
2020. november 26.


hirdetés

Az első listánk után kiderült, hogy a teljesség igénye nélkül lehet csak hatalmas filmes alakításokról beszélni, ezért készítünk egy második részt is, tekintettel a filmtörténet nagy klasszikus alakjaira is. Íme:

Patricia Arquette: Sráckor

Patricia Arquette minden mozirajongó szerencséjére az utóbbi években reneszánszát éli, és mivel szépen öregszik, vállalja idővel változó külsejét, nem nem mellesleg mindig megtalálja az adott karakter igazságát, így Arquette-et is rendre megtalálják a hozzá illő szerepek. Ilyen volt a Sráckor, ami egy óriási projekt volt, egy hatalmas, katartikus végeredményű mozi: Richard Linklater rendező egy család életét követte színészekkel a főszerepben, voltaképp félig dokumentarista megközelítéssel, 12 éven át. Az eredmény: maga az élet, filozofikus munka az idő múlásáról és a gyermekkor végéről.

Brie Larson: A szoba

Larson, akárcsak Arquette, Oscar-díjat érdemelt ezért a 2015-ös filmért, amely egy csodás regényadaptáció. A sztori középpontjában egy anya és fia áll (a film másik nagy felfedezése Jacob Tramblay volt), akik fogságban, egy ház pincéjében töltik a gyötrődő napjaikat, majd egy napon az anya úgy dönt, lehetőségük adódik a szökésre, és meg is kell próbálniuk. Érzékeny, könnyfakasztó az alakítása Larsonnak, akárcsak a történet, ami fogva tart az utolsó pillanatig.

hirdetés

Jodie Foster: Vádlottak

Hosszasan gondolkodhatnánk, hogy Foster vajon a Vádlottakban (1988), vagy A bárányok hallgatnakban alakított nagyobbat, de egyrészt összehasonlíthatatlan a feladat, másrészt a filmek maguk is azok. A Vádlottak véresen komoly dráma, egy olyan hatszoros nemi erőszak jelenettel, amit csak a legerősebb idegzetű nézőknek ajánlunk. Viszont az utána következő tárgyalótermi drámában fejlődik hatalmasat Foster figurája, és a megsebzett, megalázott, egyszerű nőt hibátlanul, megindítóan alakítja.

Giulietta Masina - Országúton

Fellini klasszikusa igazi kortalan remekmű, amilyen időtlen benne a két színész, Masina és Anthony Quinn játéka. A vándorcirkuszos, akinek látszólag kőből van a szíve, és a szeretetvágytól fűtött bohóclány történetén nincs, aki ma sem könnyezné el magát. Masina játéka sokdimenziós: az érzelmi intelligencia és a félbolondság, az örök, állhatatos szeretet keveréke és szimbóluma.

Ingrid Bergman - Casablanca

A legnagyobb női alakítások egyik legkiemelkedőbbike egy visszafogott, szerelmes nő. Humphrey Bogarttal az oldalán Bergman egy jövő nélküli, de csodás múlttal bíró, örök szerelem történetét meséli el. A filmvégi csillogó szempárt, akárcsak elgyengült pillanatait, nem felejti, aki látta.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
csikzenekar.jpg

LGT „csíkosított” változatban: a Csík Zenekar Presserék előtt tiszteleg új lemezével

Az anyagot együtt, élőben játszották fel. A Csík Zenekar idei óévbúcsúztató koncertje a járványhelyzet miatt elmarad.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. november 27.


hirdetés

A Locomotiv GT előtt tiszteleg A dal a miénk című új lemezével a Csík Zenekar. A rockszámok népzenei ihletésű átdolgozásairól is ismert együttes friss albumán közreműködött Presser Gábor, Karácsony János és Kovács Kati.

"Óévbúcsúztató koncertjeinket Budapest mellett Egerben is meg szoktuk tartani. Tavaly Pici bácsi és James volt a vendégünk, és a fellépésre velük próbálva állapítottuk meg, milyen sok LGT-dalt játszottunk már az évek során. Arra gondoltam, jó lenne lemezt csinálni ezekből"

- mondta Szabó Attila, a Kossuth-díjas Csík Zenekar hegedűse, gitárosa, az LGT-dalok átdolgozója az MTI-nek.

Az együttes és Presser Gábor, az LGT vezetője, fő zeneszerzője közötti kapcsolat több mint tízéves. A zeneszerző más fellépők mellett ott volt a Sziget fesztivál nagyszínpadán 2012-ben tartott Daloskönyv című esten is, amelyen elhangzott a mostani albumról két dal, az És jött a doktor, valamint a Rock and roller.

"A Miénk itt a tér és A dal a miénk átdolgozása kifejezetten erre a lemezre készült, a Jóbarátok vagyunkra 2018-ban csináltam meg a mi verziónkat, amikor a Csík 30 + Szabó Attila 50 jubileumi koncert volt Egerben. Az átdolgozásdi fordítva is létezik: Presser Gábor Rúzsa Magdival közös koncertjein a mi egyik nótánkat, az Ez a vonat, ha elindult, hadd menjen... címűt is elő szokta adni" - fejtette ki Szabó Attila.

hirdetés
A zenekar

Az 1988-ban Kecskeméten Csík János hegedűs-énekes vezetésével megalakult Csík Zenekar 2005-ös albumán (Senki nem ért semmit) szerepeltek először a felvidéki, békési és erdélyi muzsikák mellett rockszámok (akkor a Kispál és a Borz néhány dala) feldolgozásai. A magyar népzenébe és a zenekar hangvételébe belesimuló verziók alapját azóta is Szabó Attila készíti, ezek a számok (elsősorban Kispálék Csillag vagy fecskéje és a Quimby Most múlik pontosanja) komoly népszerűséget hoztak a Csík Zenekar számára.

"Amikor elkészülök egy-egy feldolgozással, mindig megmutatom az eredeti szerzőnek, mert fontos, hogy neki is tessen a dolog, így volt ez Presser és Karácsony esetében is. A dal a miénk című lemez többek között abban különbözik más tribute-produkcióktól, hogy a megidézettek is közreműködtek.

Az album anyagát tavasz végén kezdtük összerakni, amikor a koronavírus-járvány első hulláma után már ezt megtehettük együtt. Kicsit finomítottunk néhány korábbi verzión, volt, hogy kicseréltünk egy-egy akkordot. Az anyagot együtt, élőben játszottuk fel"

- mondta a zenész.

A lemez egyik különleges pillanata, amikor a Loksi című 1980-as lemezről átemelt Áldd meg a dalt "csíkosított" változatában a kalotaszegi hajnalit a szerző, Karácsony János énekli. A népdal felcsendülésekor az együttes ugyanazokat a harmóniákat játssza, amelyek az eredeti LGT-számban vannak.

"Csodálatos együtt muzsikálni azokkal, akiknek a zenéjén felnőttem."

A CD-n, amely a Tom-Tom Records gondozásában jelenik meg, a két LGT-zenész mellett a Rock and rollerben Kovács Kati, illetve szájharmonikán Ferenczi György is hallható.

"Gyerekkoromban imádtam ezt a dalt, a feldolgozáshoz az ötletet egy régi román táncmuzsika, a calus adta, ami a Tiszta szívvel című, 1997-es lemezünkön is hallható."

Szabó Attila reméli, hogy a népzene népszerűsítése mellett a Csík Zenekar feldolgozásai az LGT-t is megismertetik azokkal a fiatalokkal, akik a régebbi zenéket nem hallgatják.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!