hirdetés
Teljesen megújul Budapest két nagy belvárosi tere, a Vörösmarty és a Podmaniczky tér
Az önkormányzat mindent megtesz azért, hogy egy 21. századi új belváros jöjjön létre – mondta az V. kerület polgármestere.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. január 09.


hirdetés

A rekonstrukciós munkák az V. kerület beruházásában, a kormány és a főváros támogatásával valósulnak meg, a tervek szerint augusztus 31-ig befejeződnek - jelentette be Szentgyörgyvölgyi Péter (Fidesz-KDNP), az V. kerület polgármestere.

Vörösmarty tér

A főváros tulajdonában lévő Vörösmarty tér faltól-falig megújul, a több mint 30 éves beton térkő burkolatot jó minőségű, egyedi kialakítású és megjelenésű természetes lapkő burkolat váltja majd.

Új köz- és díszvilágítási rendszer lesz a régi helyett, és újak lesznek az utcabútorok is.

A téren tartandó vásárok és a kulturális rendezvények igényeit jobban kiszolgáló teret hoznak majd létre,

a felújítás során kialakítják az egységes arculatú árnyékoló rendszereket, és a burkolatba rejtett szükséges elektromos csatlakozási lehetőségeket.

A polgármester kiemelte, hogy a Vörösmarty-szoborcsoport körül méltó környezetet alakítanak ki, illetve a tér rekonstrukciójához kapcsolódóan a környező mellékutcákat is felújítják. Megújul a Deák Ferenc utca Bécsi utca és Apáczai Csere János utca közötti szakasza, valamint a Vigadó utca és a Harmincad utca is.

Podmaniczky Frigyes tér

Az Arany János utcai metrómegállónál lévő tér felújításáról Szentgyörgyvölgyi Péter azt mondta:

megszűnik a trolibusz végállomás, 82 új fát ültetnek,

megújul a közvilágítás, és természetes kőburkolattal látják el a területet. A cél az, hogy a Podmaniczky tér központi része valóságos városi ligetté váljon.

A Vörösmarty tér felújítása mintegy 2,3 milliárd forintból valósul meg állami támogatással, a Podmaniczky tér rekonstrukciója mintegy 1,2 milliárdból fővárosi támogatással.


KÖVESS MINKET:





hirdetés
Mégis jöhet a fővárosi dugódíj
Kiderült, mi épülhet Budapesten a következő 6-11 évben.
Kép: Pixabay - szmo.hu
2019. április 15.



Közzétették a főváros közlekedésfejlesztési terveit tartalmazó priorizált, pontozott Budapesti Mobilitási Tervet, melyet az Index szemlézett. Ebből kiderül, mi épülhet Budapesten a következő 6-11 évben, több költségkerettel kiszámolva.

A meglepetés, hogy a javaslatok mindegyike számol a dugódíj bevezetésével 2025-ig.

A dugódíjra 2015-ben már pontos fővárosi elképzelések voltak: Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatón jelentette be, hogy kétlépcsős javaslatot tettek a kerületek a fővárosnak a bevezetésére. Első lépcsőben lenne egy Budapest matrica, aminek érvényessége a főváros teljes közigazgatási területére kiterjedne (a megyei matricához hasonlóan). Ennek ára 5000 forint lenne évente.

Második lépcsőben lehet egy szűkebben vett 2. belvárosi zóna, külön díjjal. Ennek határát nem tudni, de Tarlós szerint inkább a városmagot védené.

aláhúzott szöveg jön ide Lapozás után mutatjuk a fejlesztési terv egyéb részleteit!

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:



hirdetés
Valóban jöhet a dugódíj Tarlós szerint, de még nincs döntés a tarifákról
Akár néhány éven belül fizetni kell majd a behajtásért a belvárosba.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. április 16.



Tarlós azt mondja: a díjat érdemes bevezetni és azt is kiemelte, hogy az "nem elsősorban a budapestieket fogja érinteni".

A főpolgármester úgy fogalmazott: "nem ördögtől való" a dugódíj bevezetése, aminek noha egyelőre vannak törvényi akadályai, ezeket azonban egy parlamenti döntéssel akár meg is lehet szüntetni. Tarifákról még nincs döntés, a bevezetés pedig 2020-2025 között valósítható meg" - írta az atv.hu.

Egyelőre nem tudni, hol húzódnak majd a védett övezetek határai, milyen tarifákkal számolhatunk, vagy hogy az ezen belül élők hány autóra kaphatnak majd mentességet.

A megvalósításnak persze egyéb feltételei is vannak: ilyen volt a 4-es metró megépítése és a 3-as felújítása, ezek mellett pedig a közlekedési csomópontokban ki kell alakítani megfelelő méretű és mennyiségű P+R parkolót is az ingázó autósok számára.

Lapozás után látható a Tarlós Istvánnal készített interjú:

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
Júliusban négy hétvégére a megint a gyalogosoké lesz a Szabadság híd
A korábbi években nagy sikert aratott a fővárosiak körében a kezdeményezés, ez valószínűleg idén sem lesz másként.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. április 18.



Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes sajtótájékoztatón bejelentette, hogy idén ismét négy júliusi hétvégére a gyalogosoké lesz a Szabadság híd.

Ezeken a napokon közterületté válik az úttest is. Kiemelten arra kérik a hídra kilátogatókat, hogy lehetőség szerint ne szemeteljenek, bár extra hulladékgyűjtőket is elhelyeznek a helyszínen.

A híd pilléreire való felmászás az eddigiekhez hasonlóan tilos lesz, rácsokat is tesznek ki. A biciklivel közlekedőket arra kérik, hogy ezeken a hétvégéken inkább tolják át a hídon a kerékpárjaikat a nagyobb biztonság érdekében, írta meg az Index.

Címkép: Mag Veronika


KÖVESS MINKET:




hirdetés
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
1970. január 01.




KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x