Betiltották a meztelen női melleket ábrázoló Adidas-reklámokat a britek
Betiltotta az Egyesült Királyság reklámfelügyelő hatósága (ASA) az Adidas reklámkampányát, amelyben a cég női sportmelltartóit reklámozta meztelen melleket – írta a Guardian.
Az Instagramon se ment át a fotó, ott kitakarták a mellbimbókat, a Twitteren viszont a cenzúra nélküli fotó jelent meg, figyelmeztetéssel az „érzékeny tartalomra”. A hirdetés szövege szerint „bármilyen méretű és formájú a női mell, megérdemli a megfelelő tartást és kényelmet.”
We believe women’s breasts in all shapes and sizes deserve support and comfort. Which is why our new sports bra range contains 43 styles, so everyone can find the right fit for them.
? Explore the new adidas sports bra collection at https://t.co/fJZUEjvopQ#SupportIsEverything pic.twitter.com/CESqmsXOwI— adidas (@adidas) February 9, 2022
A sportruházati cég közölte, hogy a modellek önként jelentkeztek, hogy szerepeljenek a kampányban, és a személyük nem beazonosítható. Plakátok nincsenek iskolák vagy vallási helyszínek közelében, egyébként pedig nem gondolják, hogy a képek szorongást okoznának a gyerekeknek.
A hatóság viszont azt mondja, hogy a hirdetésekben a melleken volt a hangsúly, a melltartókra csak a kísérő szöveg utalt, így a képek öncélúan ábrázolják a meztelenséget.
A cenzúrázott Insta-változat: