hirdetés
vitezy-david.jpg

Vitézy Dávid nem pályázott a BKK vezetői posztjára, mert szerinte a vezetőváltás már nem elég

Struktúraváltásra van szükség, és a tömegközelekedést regionális alapon kéne kezelni - véli a volt vezér.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. január 14.


hirdetés

Nem pályázott a Budapesti Közlekedési Központ vezetésére a korábbi vezető, Vitézy Dávid. Az okokról a Facebook-oldalán írt hosszabban. Véleménye szerint ma már nem elegendő egy vezetőváltás a BKK élén ahhoz, hogy az elmúlt években teljesen meggyengült cég súlyos problémái megoldódjanak.

"Struktúraváltásra van szükség, 2020-ban nem elégedhetünk meg a 2010-es BKK-koncepció újramelegítésével: azóta 200 ezerrel van több autó Budapest és az agglomeráció útjain, a HÉV-ek és az összes elővárosi busz átkerült a BKK hatásköréből az államéba. Nem lehet leporolni a tíz évvel ezelőtti válaszokat"

- írta, hozzátéve, hogy a fővárosi közlekedési gondok már az elővárosokban kezdődnek. A megoldás a tömegközlekedés lehetne, de amíg a Budapesten belül utazók 60 százaléka használja, addig, az ingázóknak csak a 34 százaléka veszi igénybe a tömegközlekedést. A helyzet pedig egyre romlik, az autók száma emelkedik, tíz év alatt plusz 200 ezerrel nőtt, így már 1,2 millió autóval kell számolni. A Pest megyei járműállomány egy év alatt 5 százalékkal nőtt.

Ezért javasolja a volt BKK vezér, hogy a megoldást a tömegközlekedésben kéne keresni:

"Változtatni csak akkor lehet, ha a tömegközlekedést az elővárosokból ingázók számára a budapestivel egységes egészként kezeljük és így tesszük versenyképessé. Ma minél távolabb megyünk a városmagtól, annál versenyképtelenebb a tömegközlekedés és annál többen ülnek autóba".

hirdetés

Nálunk is regionális alapon kéne kezelni a tömegközlekedést, ahogy azt tették már Európa számos országában. Ehhez négy érvet is felsorol:

"1. Legalább harminc éve halogatjuk a közös, zónás, MÁV-ra, HÉV-re, Volánbuszra, budapesti tömegközlekedésre egyaránt érvényes bérleteket, valamint a regionálisan összehangolt menetrendeket, egységes utastájékoztatást, régiós buszhálózatot.

2. A hév- és vasútvonalakra az agglomerációs településeken ma szinte sehol sem működik megfelelő ráhordás. Még ahol van is versenyképes vasúti közlekedés, nehéz megközelíteni az állomásokat. Hiányoznak a csatlakozó buszjáratok, a P+R parkolók, a biztonságos kerékpártárolók, az oda vezető kerékpárutak.

3. Nem halasztható tovább, hogy a vasútfejlesztés fókusza Budapestre kerüljön és ezáltal a MÁV az elmúlt 100 év tétlenségét, pontosabban a vasútfejlesztés Budapestre való érzéketlenségét meghaladja. A vasútnak a budapesti tömegközlekedés szerves részévé kell válnia.

4. A mai hév-vonalak a jövő budapesti metróvonalai – ma már azonban nem tartoznak egy intézményrendszerbe a budapesti tömegközlekedéssel, nem is a BKK rendeli meg ezeket a szolgáltatásokat. A hévek fejlesztésre szorulnak, 40-50 éves vonatok járnak, a hév-vonalakat pedig egyre inkább metrószerű üzemre kell átépíteni, hogy a föld alatt elérjék a belvárost" - írta Vitézy.

Fotó: illusztráció


hirdetés
KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
Panama_Canal_Gatun_Locks-1000x667.jpg

Kifogyhat a víz a Panama-csatornából

Sokkal kevesebb a víz a csatornát ellátó víztározóban.
Kép:Wikipedia - szmo.hu
2020. január 17.


hirdetés

Kicsivel több mint száz éve tölt be kiemelten fontos szerepet a hajózásban az Atlanti-és Csendes-óceánt összekötő Panama-csatorna, most azonban veszélybe került a működése. Ennek oka, hogy egyre kevesebb víz van a csatornában, ellehetetlenítve a hajózást.

"Az elmúlt öt évben jelentős csökkenést tapasztaltunk a vízgyűjtő területekről érkező vízmennyiség terén"

- mondta el Hugo Contreras vízbiztonsági igazgató a Wirednek.

A vízhiány oka a Gatún-tóban keresendő, amely mesterséges víztározóként látja el a csatornát több tízmillió liter vízzel. A tó vízszintje azonban egyre csökken, ezáltal a csatorna sincs megfelelően ellátva.

Ez tavaly odáig vezetett, hogy korlátozni kellett a csatornán áthaladó forgalmat, sok hajónak le kellett pakolnia szállítmányát a csatorna elején, és más módon megoldania a szállítást.

hirdetés

A 2019-es jelentés szerint a tavalyi volt az elmúlt 70 év ötödik legszárazabb éve, húsz százalékkal kevesebb eső esett a tó vízgyűjtő területén. Az év legcsapadékosabb hónapjai, az október és a november szintén nem hozták a várt esőmennyiséget: 34, illetve 27 százalékkal kevesebb eső esett. Ezzel együtt a víz 10 százaléka távozott a víztározóból az átlaghőmérséklet emelkedése miatt.

Jelenleg a száraz évszak kezdődött meg, a vízmennyiség pedig tíz százalékkal kevesebb a tározóban, így esélyes, hogy a száraz évszak elhúzódásával ismét korlátozásokat kell bevezetni.

A vízhiányt nem lehet egyértelműen a klímaváltozásra fogni,

a csatornán ugyanis végrehajtottak egy bővítést még 2016-ban, amely miatt nagyobb vízmennyiségre van szükség a működéséhez. Ezáltal megnőtt a csatorna kapacitása, sokkal nagyobb hajók is használni tudják, de sokkal több vizet is fogyaszt.

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
mutet.jpg

Nem mondták meg neki, hogy mindkét petevezetékét kivették - állítja Adrienn

A 26 éves nő szerint az ügyben nyomozó rendőröktől tudta meg, mi történhetett vele a műtét során három éve Miskolcon.
Fotó: Pixabay - szmo.hu
2020. január 17.


hirdetés

A fiatal nő még 15 évesen ismerkedett meg párjával. Ő 18, a férje 23 éves volt, amikor eldöntötték, gyermeket vállalnnak. Csakhogy Adrienn ötször is elvetélt. Három éve, amikor újból terhes lett, kisebb hasi fájdalmakkal kereste fel az orvosát, aki azt javasolta, hogy menjen be a kórházba megfigyelésre.

2016 októberében a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórházban méhen kívüli terhesség gyanújával műtötték meg.

"Én csak annyit tudtam, hogy méhen kívüli volt a terhesség, és ezért eltávolították az egyik petevezetékemet. Volt varratszedés, kontroll, de semmit sem mondtak arról, hogy mi is történt.

- ezt mondta a 26 éves nő most a 168 órának.

Adriennék a műtét után három éven át próbálkoztak, hogy ismét teherbe essen, de nem sikerült. Végül kiderült, miért. Kapott egy idézést a rendőrségtől, mert valaki feljelentést tett az ügyében. A nő azt állítja, ezután tudta meg, hogy nemcsak az egyik petevezetékét vehették ki, hanem egy ciszta miatt a másikból is eltávolíthattak egy 3 centiméteres szakaszt. Emiatt minden esélyét elveszíthette, hogy valaha is teherbe essen.

hirdetés

Adriennt kétszer hallgatták meg tanúként és most kezdődik az igazságügyi orvosszakértői vizsgálat. Emellett ő is jogi lépéseket tervez.

"Nagyon nehezen tudom feldolgozni azt, hogy három éven keresztül abban a tudatban éltem, hogy csak a baloldali petevezetékemet távolították el, és nem rég szereztem arról tudomást, hogy egy cisztával együtt eltávolították a jobb oldali petevezetékem egy részét is. Én csaknem három évig hittem, hogy spontán is teherbe eshetek. Az feltűnt, hogy míg korábban rendkívül könnyen és gyorsan estem teherbe, a 2016 októberi műtétem után egyszer sem lettem terhes. Most már azt is látom, hogy annak is igen nagy a valószínűsége, hogy nem volt méhen kívüli terhességem sem, azaz egyik petevezetékemet sem kellett volna eltávolítani."

- mondta a 168 órának.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:






hirdetés

Ember nem örült még annyira esőnek, mint ez az ausztrál farmer

Több hónapnyi szárazság után végre megérkezett a csapadék Új-Dél-Walesbe.
Fotó: Reddit/jesschaps2 - szmo.hu
2020. január 17.


hirdetés

Szabályosan libabőrös lesz az ember, ha végignézi azt az alig 40 másodperces videót, amiben egy új-dél-walesi farmer önmagából kivetkőzve őrül a szakadó esőnek. A gazda farmján jól látszik, hogy az eső előtt szinte mindenhol teljesen kisült a fű, a terület jó része teljesen barna, nem csoda, ha a férfi ujjongva kiabál az ég felé:

"Hadd hulljon, legyünk csak vizesek!"

Ezután a tehenei felé mutat, és boldogan kiabál:

"A teheneim... Itt az eső, ami után majd tudnak enni."

A rövid videót a Redditre töltötte fel a farmer fia:

hirdetés
My Dad celebrating rain on his farm in NSW, AUS from r/MadeMeSmile

Az első esők csütörtökön értéke el az országot, és összesen több mint 30 tüzet oltottak el Új-Dél-Walesben. Ezen a környéken a hétvégén is várható csapadék, de jut az esőből a következő napokban Sydney és Brisbane környékére is.

Ugyan elsőre jól hangzik, hogy a hónapok óta lángoló kontinensnyi ország végre egy kis égi segítséget is kap, többen aggónak amiatt, hogy áradások és fölcsuszamlások alakulhatnak ki.


# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

hirdetés
KÖVESS MINKET:






hirdetés
m1-1000x474.png

Teljesen lezárják vasárnap az M1-es autópályát 12 kilométeren

Különleges akció keretein belül próbálnak meg kihajtani a területről egy szarvast.
MTI - szmo.hu
2020. január 17.


hirdetés

Teljesen lezárják az M1-es autópályát vasárnap reggel a 43-as és az 55-ös kilométerszelvények között vadkihajtás miatt - közölte a rendőrség pénteken a honlapján.

A közlemény szerint a pályát előreláthatólag 8 órától 10 óráig zárják le a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakemberei Nagyegyháza és Óbarok térségében.

Az autópálya forgalmát mindkét irányból az 1-es számú főútra terelik - tették hozzá. Pécsi Norbert, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője az MTI érdeklődésére elmondta, egy célzott akcióról van szó.

Már több visszajelzést kaptak, hogy a pálya említett szakasza mellett szarvast láttak. Mivel az M1-es ezen szakaszán a vadvédő háló távolabb van az úttesttől, így egy mintegy 50 ezer négyzetméteres, erdős területet zárnak körbe, ahol - a szakemberek vélekedése szerint - megbújhatott egy szarvas.

Az illetékes vadásztársaság, a rendőrség és a közút szakemberei vasárnap az említett időpontban megpróbálják a pályán kívülre hajtani a vadat

hirdetés

- tette hozzá.

hirdetés
KÖVESS MINKET:








Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!