hirdetés
pic-safety.jpg

Viszik, mint a cukrot az esztergomi SX4 S-Crosst

Nem vész el a Vitara árnyékában az SX4 S-Cross, kiváló alternatíva ugyanis a Suzuki crossovere azoknak, akik a Vitaránál picivel nagyobb kocsit keresnek.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. május 10.


hirdetés

Igazán jól indult az év a Suzuki számára, ugyanis a statisztikák alapján elég biztató híreket kaptak a márka hazai vezetői: 2018-ban a Suzuki értékesítette hazánkban a legtöbb autót. Tavaly összesen 136.601 gépkocsi talált gazdára hazánkban, ebből 19.292 eladott gépkocsival 14 százalékos szeletet hasítottak ki az újautós tortából. De nem ez volt az egyetlen ok az örömre, ugyanis a személyautók és az SUV modellek mezőnyében is a Suzuki végzett az élen, a Vitara ugyanis messze megelőzött mindenkit mindkét kategóriában. Összesen 11.127-en vettek a japánok Magyarországon gyártott szabadidő-autójából, amely majdnem duplája a második helyezett Škoda Octavia eredményének, amelyből 6.157 modellt értékesítettek.

Most az SX4 S-Crosst tehettük próbára, amelynek szintén nincs szégyenkezni valója a márka éllovasa mellett, ugyanis az ár-érték arány szempontjából leginkább elérhető SUV modellt, a Dacia Dustert megelőzve harmadik helyen végzett 2018-ban az eladási listán. Az SX4 S-Cross 2013-ban jelent meg a piacon az SX4 utódaként, de őszintén megvallva az első generációs modell nem sikerült igazán jóra, amit a piac hamar visszaigazolt: csak kevesen vették a frissen bevezetett példányt. Éppen ezért viszonylag hamar jött a második sorozat, leginkább a külsőre fért rá némi módosítás, az első modell ugyanis igencsak kókatag, bárgyú tekintetű volt. Ezzel szemben a facelift férfiasan erőteljes vonásokat kapott, így az értékesítési számok is megugrottak.

A Vitarához hasonlóan Esztergomban készülő SX4 S-Crosshoz egyébként csak kicsit nyúltak a mérnökök, átszabták a légbeömlőket, magasabbra került a ködlámpa, és új LED-lámpákat is kapott opciós tételként. A szabadidő-autós vonásait le sem tagadhatná a modell, a kocsin alul műanyag betétek futnak, elől-hátul pedig fém ráfutás gátló védi az autót attól, hogy odaverjük valahová. Terepezni ettől persze nem jött meg a kedvünk, a kocsi nem is arra való, ez inkább könnyebb földúton, vagy városban, egy-egy magasabb padkánál lehet hasznos.

Az utastérben a Suzukinál megszokott konzervatív belső fogad, amely alapvetően a funkcionalitása miatt szerethető. Az elmúlt években sokat javult egyébként a belső formavilág is, de az európai gyártók továbbra is előrébb járnak ebben. A Vitarához képest 10 centiméterrel nagyobb a tengelytávolság és 12,5 centivel hosszabb a karosszéria, ráadásul a hátsó lábtér is nagyobb, így összességében tágasabb teret ígér az utasok számára, amelyre nem is lehetett panaszunk. A 430 literes csomagtartó jól pakolható, amely szintén túlnövi az SUV modellt, egészen pontosan 55 literrel. Ezek az adottságok lehetnek egyébként döntőek akkor, amikor a vásárlók e két modell között vacillálnak.

Az SX4 S-Cross motorkínálatából kivezették a dízel variánst, így jelenleg egy 1.0 és egy 1.4 literes, új fejlesztésű benzin motorral kapható, s mindkét esetben rendelhetünk összkerék-hajtást is, valamint motorvariánstól függően választhatunk 5- vagy 6-fokozatú kézi, illetve 6-fokozatú automata váltót. Nálunk az erősebbik változat, a 140 lóerős, 220 Nm nyomatékú erőforrás járt, amely egyáltalán nem okozott csalódást, úgy, mint a 6-fokozatú kéziváltó sem, amely a szokásos japán precizitással volt kapcsolható. A turbómotor maximális nyomatéka egyébként 1500-4000-es fordulatszám tartományban elérhető, így nem is voltunk rászorulva arra, hogy gyakran nyúljunk menetközben a váltóhoz. A kocsi fogyasztása 8 liter körül mozgott, amely nem meglepő egy 1,2 tonnás járműtől.

A belépő modell kedvezményes áron 4.140.000 forintról indul, ezért az 1.0 literes, benzinest hozhatjuk el. A nálunk járt motorért 4,8 millió forintot kell legalább fizetnünk GL+ felszereltséggel, az összkerekes változat felára 600 ezer forint, a GLX változat közel 700 ezer forinttal kerül többe alaphangon, de ebben már persze megtalálható számos vezetéstechnikai segédrendszer is. Ezek közül az ütközésre figyelmeztető funkció volt egyedül zavaró, sokszor olyan helyzetben is visított, amikor teljes kontroll alatt, bőven féktávon lassítottunk, csak nem abban a tempóban, ahogy ő elképzelte. Ez a sípolás viszont ijesztőbb volt, mint a forgalmi helyzet. Ettől eltekintve azonban nagyon pozitív változáson ment keresztül a kis szabadidő-autó, amely láthatóan piacképes tud lenni, az amúgy nagyon sűrű mezőnyben.


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
134703_2018_Honda_CR-V_VTEC_TURBO_Petrol-1000x667.jpg

A világ legnépszerűbb szabadidő-autóját vezettük

Immáron hétszemélyes kivitelben is megvásárolható az új Honda CR-V, tehát erre a modellre is igénybe vehető a nagycsaládi támogatás. A dízel motorok viszont eltűntek a palettáról.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 26.



A Honda CR-V szépen, csendben teszi a dolgát. Nem harsog, nem hivalkodik, hanem az elmúlt évek során csendben fellépett a szabadidő-autók eladását összesítő, képzeletbeli dobogó tetejére. Az 1995-ben bemutatott kocsi ugyanis a világ legnagyobb darabszámban értékesített SUV-ja.

Az ötödik generációjába lépett a modell, és ezúttal is igyekeztek a mérnökök tovább vinni az autó korábbi karakterét, egyúttal törekedtek arra is, hogy megőrizzék egyedi stílusát. Az elődjénél szélesebb és magasabb az új CR-V, amely frissebb, fiatalosabb megjelenést kapott: a nagy keréktárcsák és abroncsok, a dupla kipufogóvég, a rövid túlnyúlások atletikussá teszik az összhatást. Az összképet a nagyobb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb – motorháztetőn és sarkokon kialakított – vonalak, valamint a Honda új arculatához igazodó orr-rész és a fényszók teszik teljessé. Az új CR-V vásárlói nyolc fényezés közül választhatnak, amely modellváltozattól függően, 17”-19”-os könnyűfémfelni-garnitúrával érkezik; a leggazdagabban felszerelt kivitelnél pedig az üveg panorámatető az alapfelszereltség része.

A CR-V a korábbi generációhoz képest több szempontból is nagyobb: 35 mm-rel gyarapodott a szabad hasmagasság, 30 mm-rel nőtt a tengelytáv, de szélesebb is lett a modell, így pedig nagyobb helykínálattal is rendelkezik: 5 mm-rel nagyobb az első fejtér, és hátul, csípőmagasságban az eddiginél 16 mm-rel szélesebb hely várja az utasokat. Újdonságként immáron – az összkerekes, benzines, Lifestyle változatban – hétszemélyes kivitelben is kapható, amely a magyar vásárlóknak kedvező választás lehet a három, vagy annál több gyerekes családokra vonatkozó autóvásárlási támogatással. A méretes utastér kellő helyet biztosít öt fős családoknak, külön pozitívum, hogy a második üléssor 150 milliméteres sínen állítható, a harmadik sorban található üléseket használva viszont jelentős helyről kell a csomagtartóban lemondanunk.

Az utastér minőségét és az ergonómiát nem érheti panasz, persze, ha belemegyünk a részletekbe, minimális kivetnivalót találhatunk: ilyenek például a fa mintázatú vagy a bőrre emlékeztető műanyagbetétek, vagy a 1980-as évekre hajazó, 7 hüvelykes digitális kilométeróra, amelyet a Honda Vezetői Információs Felületnek hív. A középkonzolt immáron egyetlen nagyméretű érintőképernyő uralja, amely Apple CarPlay és Android Auto alapú okostelefon-kapcsolatra is alkalmas. Az érintőképernyős felület alap grafikája nem javult sokat, ráadásul a menürendszere sem fejlődött. A gombok és kapcsolók elrendezése azonban logikusabb lett, nem mellesleg leegyszerűsített kezelőpanelt kapott a légkondicionáló is, amelyet az érintőképernyő alá raktak a tervezők.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x

hirdetés
hyundai-i30-fastback-n-sep2018-21-1000x667.jpg

Versenyautó az utcán – a Hyundai legsportosabb utcai modelljét vezettük

Nemcsak vagány kinézetű a Hyundai i30 Fastback N, hanem meglepően jó a vezethetősége is.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 19.



Feltűnően nő a bátorsága a Hyundai mérnökeinek, az elmúlt évek sikereinek köszönhetően most olyan vizekre eveztek, amelyen korábban nem igazán jártak. Legalábbis a hétköznapokban nem. A Hyundai már évek óta része a motorsportnak, de igazán sportos utcai változatokkal nem próbálkoztak, egészen addig, amíg be nem vezették az „N” jelölésű modelljeiket.

Az N elnevezésre több indokot is felsoroltak a Hyundai marketingesei: N, azaz Namjang, itt található a Hyundai kutatás-fejlesztési központja; N, mint Nürnburgring, ahol az N modelleket tesztelték; N, mint egy sikán, amely a versenypályák izgalmas kanyarjait jelentik. Az N a Hyundai RS-e, M-je vagy AMG-je, amely az első tapasztalatok alapján könnyedén hasonlóan népszerű jelzővé válik majd.

Az N típusjelzésű modellek sorát a Veloster N nyitotta, ezt követte az i30 N, majd az i30 Fastback N, ez utóbbihoz volt szerencsénk egy héten át. Az i30 alapesetben egy vagány alsó-középkategóriás autó, azonban az i30 Fastback kissé joviálisra sikerült, de az alapmodell konzervatív megjelenése az N csomagnak köszönhetően teljesen átíródik. Egy más világot nyit meg ez a variáns, amely minden egyes pontján sportosságot sugároz. Nyomokban persze felfedezhetőek az alapvonások, de az N kiegészítők látványosan szabják újra a modellt.

Elől az egyedi kialakítású, N logóval ellátott hűtőrács, a nagy légbeömlők és a vörös díszcsíkkal ellátott első lökhárítók agresszív megjelenést mutatnak, a kifinomult és sportos orr-részt kiemelik a full LED fényszórók fekete keretei. Oldalról látványos a megnövelt sárvédőív, amely alá könnyedén beférnek a 18-as vagy 19-es felnik, de szintén sokat dob a formán a kupésan húzott tetőív, amely a szintén sportos csomagtartóba fut bele. A nagyvonalú ívekkel megformázott, fényes fekete vonallal hangsúlyozott hátsó légterelő elegánsan illeszkedik a csomagtérajtóba, de hátul igazán az elegáns vonalvezetésű piros fényvisszaverő csíkkal ellátott - nagy teljesítményről árulkodó - lökhárító és a dupla kipufogóvég ragadja meg a tekintetet.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
IMG_1859-1000x750.jpg

Tölthető MINI Countryman – a hétköznapokban is élhető választás

Az alternatív hajtások fejlődése egyértelmű, sorra jelennek meg a részben vagy teljesen elektromos autók a piacon. A MINI 2017-ben mutatta be a Countryman plug-in hibrid változatát, most ezt a modellt tehettük próbára.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 11.



Amikor az elektromos autózás szóba kerül egy társágban, sok kérdőjel merül fel a témával kapcsolatosan. Tényleg jobban védi a környezetet? Kinek jó alternatíva egy teljesen elektromos autó? Milyen helyzetben érdemes ilyen kocsit választani? A beszélgetések 90 százalékának végül az a konklúziója, hogy az igazán jó megoldást a plug-in hibridek jelentik, amelyek a napi ingázásra kellő akku kapacitással bírnak, de rendelkeznek belső égésű motorral, így hosszú utakon is használhatók.

A MINI úttörőként vette ki a részét a BMW elektromos és plug-in hibrid hajtás fejlesztésében, a 2008-ban bemutatott MINI E modell volt a BMW  első tisztán elektromos meghajtású négykerekűje. A projekt az elektromos mobilitás elterjesztése és térnyerése szempontjából létfontosságú áttöréseket hozott, amelyeket a BMW i3 fejlesztési fázisában is előszeretettel alkalmaztak a tervezők.

A MINI 2017 nyarán mutatta be első sorozatgyártású plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljét, a MINI Cooper S E Countrymant. Hogy miért erre a modellre esett a választás, jó kérdés, de az biztos, hogy a modellkínálat legnagyobb autója sok szempontból jó választásnak bizonyult. Az autó megjelenése alapvetően két ponton árulkodik arról, hogy egy speciális változatról van szó: egyrészt a sárgára fényezett „S” típusjelzéssel, másrészt a második tanksapkával, amely alatt az elektromos töltőnyílás lapul. Itt dughatjuk be a hálózati töltésre alkalmas kábelt a kocsiba.

Több jelzés az utastérben sem emlékeztet a különleges változatra, itt mindössze a középkonzol alsó felén található billenőkapcsoló-sor középső, sárgán világító „Start / Stop” gombja és a kormányoszlopra helyezett központi műszeregység teljesítmény-kijelzője utal a plug-in hibrid hajtásláncra. Emellett a műszerfal közepére helyezett színes kijelző is egyedi menürendszerrel bír, így a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor aktuális töltöttségi szintjét, a tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságot és a hibrid rendszer eDrive billenőkapcsolóval aktivált működési módjának sajátosságai is leolvashatjuk. Ezt leszámítva az utastér tehát szokásosan minis, a formák fiatalosak, a felhasznált anyagok minősége kiváló.

Az eDrive hajtáslánc-alkatrészek méretének és helytakarékos elrendezésének köszönhetően az új MINI Countryman plug-in hibrid változata relatíve nagy utasteret kínál, és csomagtartójának térfogata csupán minimális mértékben marad el a hagyományos modellektől. A hátsó ülések 40:20:40 arányban oszthatók, és akár a padló síkjába is előre hajthatók.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés

Szeretlek Magyarország - szmo.hu
1970. január 01.




KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x




Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!