hirdetés
pic-safety.jpg

Viszik, mint a cukrot az esztergomi SX4 S-Crosst

Nem vész el a Vitara árnyékában az SX4 S-Cross, kiváló alternatíva ugyanis a Suzuki crossovere azoknak, akik a Vitaránál picivel nagyobb kocsit keresnek.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. május 10.


hirdetés

Igazán jól indult az év a Suzuki számára, ugyanis a statisztikák alapján elég biztató híreket kaptak a márka hazai vezetői: 2018-ban a Suzuki értékesítette hazánkban a legtöbb autót. Tavaly összesen 136.601 gépkocsi talált gazdára hazánkban, ebből 19.292 eladott gépkocsival 14 százalékos szeletet hasítottak ki az újautós tortából. De nem ez volt az egyetlen ok az örömre, ugyanis a személyautók és az SUV modellek mezőnyében is a Suzuki végzett az élen, a Vitara ugyanis messze megelőzött mindenkit mindkét kategóriában. Összesen 11.127-en vettek a japánok Magyarországon gyártott szabadidő-autójából, amely majdnem duplája a második helyezett Škoda Octavia eredményének, amelyből 6.157 modellt értékesítettek.

Most az SX4 S-Crosst tehettük próbára, amelynek szintén nincs szégyenkezni valója a márka éllovasa mellett, ugyanis az ár-érték arány szempontjából leginkább elérhető SUV modellt, a Dacia Dustert megelőzve harmadik helyen végzett 2018-ban az eladási listán. Az SX4 S-Cross 2013-ban jelent meg a piacon az SX4 utódaként, de őszintén megvallva az első generációs modell nem sikerült igazán jóra, amit a piac hamar visszaigazolt: csak kevesen vették a frissen bevezetett példányt. Éppen ezért viszonylag hamar jött a második sorozat, leginkább a külsőre fért rá némi módosítás, az első modell ugyanis igencsak kókatag, bárgyú tekintetű volt. Ezzel szemben a facelift férfiasan erőteljes vonásokat kapott, így az értékesítési számok is megugrottak.

A Vitarához hasonlóan Esztergomban készülő SX4 S-Crosshoz egyébként csak kicsit nyúltak a mérnökök, átszabták a légbeömlőket, magasabbra került a ködlámpa, és új LED-lámpákat is kapott opciós tételként. A szabadidő-autós vonásait le sem tagadhatná a modell, a kocsin alul műanyag betétek futnak, elől-hátul pedig fém ráfutás gátló védi az autót attól, hogy odaverjük valahová. Terepezni ettől persze nem jött meg a kedvünk, a kocsi nem is arra való, ez inkább könnyebb földúton, vagy városban, egy-egy magasabb padkánál lehet hasznos.

hirdetés

Az utastérben a Suzukinál megszokott konzervatív belső fogad, amely alapvetően a funkcionalitása miatt szerethető. Az elmúlt években sokat javult egyébként a belső formavilág is, de az európai gyártók továbbra is előrébb járnak ebben. A Vitarához képest 10 centiméterrel nagyobb a tengelytávolság és 12,5 centivel hosszabb a karosszéria, ráadásul a hátsó lábtér is nagyobb, így összességében tágasabb teret ígér az utasok számára, amelyre nem is lehetett panaszunk. A 430 literes csomagtartó jól pakolható, amely szintén túlnövi az SUV modellt, egészen pontosan 55 literrel. Ezek az adottságok lehetnek egyébként döntőek akkor, amikor a vásárlók e két modell között vacillálnak.

Az SX4 S-Cross motorkínálatából kivezették a dízel variánst, így jelenleg egy 1.0 és egy 1.4 literes, új fejlesztésű benzin motorral kapható, s mindkét esetben rendelhetünk összkerék-hajtást is, valamint motorvariánstól függően választhatunk 5- vagy 6-fokozatú kézi, illetve 6-fokozatú automata váltót. Nálunk az erősebbik változat, a 140 lóerős, 220 Nm nyomatékú erőforrás járt, amely egyáltalán nem okozott csalódást, úgy, mint a 6-fokozatú kéziváltó sem, amely a szokásos japán precizitással volt kapcsolható. A turbómotor maximális nyomatéka egyébként 1500-4000-es fordulatszám tartományban elérhető, így nem is voltunk rászorulva arra, hogy gyakran nyúljunk menetközben a váltóhoz. A kocsi fogyasztása 8 liter körül mozgott, amely nem meglepő egy 1,2 tonnás járműtől.

A belépő modell kedvezményes áron 4.140.000 forintról indul, ezért az 1.0 literes, benzinest hozhatjuk el. A nálunk járt motorért 4,8 millió forintot kell legalább fizetnünk GL+ felszereltséggel, az összkerekes változat felára 600 ezer forint, a GLX változat közel 700 ezer forinttal kerül többe alaphangon, de ebben már persze megtalálható számos vezetéstechnikai segédrendszer is. Ezek közül az ütközésre figyelmeztető funkció volt egyedül zavaró, sokszor olyan helyzetben is visított, amikor teljes kontroll alatt, bőven féktávon lassítottunk, csak nem abban a tempóban, ahogy ő elképzelte. Ez a sípolás viszont ijesztőbb volt, mint a forgalmi helyzet. Ettől eltekintve azonban nagyon pozitív változáson ment keresztül a kis szabadidő-autó, amely láthatóan piacképes tud lenni, az amúgy nagyon sűrű mezőnyben.


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
134703_2018_Honda_CR-V_VTEC_TURBO_Petrol-1000x667.jpg

A világ legnépszerűbb szabadidő-autóját vezettük

Immáron hétszemélyes kivitelben is megvásárolható az új Honda CR-V, tehát erre a modellre is igénybe vehető a nagycsaládi támogatás. A dízel motorok viszont eltűntek a palettáról.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 26.


hirdetés

A Honda CR-V szépen, csendben teszi a dolgát. Nem harsog, nem hivalkodik, hanem az elmúlt évek során csendben fellépett a szabadidő-autók eladását összesítő, képzeletbeli dobogó tetejére. Az 1995-ben bemutatott kocsi ugyanis a világ legnagyobb darabszámban értékesített SUV-ja.

Az ötödik generációjába lépett a modell, és ezúttal is igyekeztek a mérnökök tovább vinni az autó korábbi karakterét, egyúttal törekedtek arra is, hogy megőrizzék egyedi stílusát. Az elődjénél szélesebb és magasabb az új CR-V, amely frissebb, fiatalosabb megjelenést kapott: a nagy keréktárcsák és abroncsok, a dupla kipufogóvég, a rövid túlnyúlások atletikussá teszik az összhatást. Az összképet a nagyobb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb – motorháztetőn és sarkokon kialakított – vonalak, valamint a Honda új arculatához igazodó orr-rész és a fényszók teszik teljessé. Az új CR-V vásárlói nyolc fényezés közül választhatnak, amely modellváltozattól függően, 17”-19”-os könnyűfémfelni-garnitúrával érkezik; a leggazdagabban felszerelt kivitelnél pedig az üveg panorámatető az alapfelszereltség része.

hirdetés

A CR-V a korábbi generációhoz képest több szempontból is nagyobb: 35 mm-rel gyarapodott a szabad hasmagasság, 30 mm-rel nőtt a tengelytáv, de szélesebb is lett a modell, így pedig nagyobb helykínálattal is rendelkezik: 5 mm-rel nagyobb az első fejtér, és hátul, csípőmagasságban az eddiginél 16 mm-rel szélesebb hely várja az utasokat. Újdonságként immáron – az összkerekes, benzines, Lifestyle változatban – hétszemélyes kivitelben is kapható, amely a magyar vásárlóknak kedvező választás lehet a három, vagy annál több gyerekes családokra vonatkozó autóvásárlási támogatással. A méretes utastér kellő helyet biztosít öt fős családoknak, külön pozitívum, hogy a második üléssor 150 milliméteres sínen állítható, a harmadik sorban található üléseket használva viszont jelentős helyről kell a csomagtartóban lemondanunk.

Az utastér minőségét és az ergonómiát nem érheti panasz, persze, ha belemegyünk a részletekbe, minimális kivetnivalót találhatunk: ilyenek például a fa mintázatú vagy a bőrre emlékeztető műanyagbetétek, vagy a 1980-as évekre hajazó, 7 hüvelykes digitális kilométeróra, amelyet a Honda Vezetői Információs Felületnek hív. A középkonzolt immáron egyetlen nagyméretű érintőképernyő uralja, amely Apple CarPlay és Android Auto alapú okostelefon-kapcsolatra is alkalmas. Az érintőképernyős felület alap grafikája nem javult sokat, ráadásul a menürendszere sem fejlődött. A gombok és kapcsolók elrendezése azonban logikusabb lett, nem mellesleg leegyszerűsített kezelőpanelt kapott a légkondicionáló is, amelyet az érintőképernyő alá raktak a tervezők.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





hirdetés
P90331100_highRes_bmw-x5-launch-in-hun-1000x667.jpg

Túlzás nélkül: az új X5 a valaha volt legjobb X-modell a BMW-től

A negyedik generációs X5 a létező legfrissebb BMW-technológia megtestesítője: dizájn, konnektivitás és luxus szempontjából is kiemelkedik a kategóriában.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. november 08.


hirdetés

Húsz évvel ezelőtt, 1999-ben debütált a BMW X5, amely az X7-es modell idei megjelenéséig a legnagyobb volt a márka palettáján. Három nemzedéken át összesen 2,1 millió példány fogyott a méretes szabadidő-autóból világszerte, amely hazánkban is igencsak kedvelt a vásárlók körében.

Az új X5 minden szempontból nagyobb lett az elődmodellhez képest: 42 milliméterrel nőtt a tengelytávolság, 36 milliméterrel pedig a karosszéria hossza, 66 milliméterrel szélesebb lett a kasztni és 19 milliméterrel gyarapodott magasságában az autó.

hirdetés

A negyedik generáció megőrizte a modell ikonikus karosszériaarányait, de a végletekig letisztult formanyelv újdonságnak számít. A frontrész egyik legfeltűnőbb újítása a vese alakú hűtőrács nagyméretű, egybefüggő kerete, amely igazán karakteres arcot rajzol a kocsinak. A bajor prémiumgyártó az új BMW X5 modellhez az alapfelszereltség részeként LED-technológiás első fényszórót kínál, de opcionálisan már adaptív LED fényszórókkal felszerelt BMW Laserlight lézerfényt is rendelhetünk.

Az autó megjelenésének egyik jellegzetes része a kocsi oldalán végigfutó precíz karaktervonal, amely a hátsó ajtók magasságában meredek emelkedésnek indul, és az erőteljes vállrészt, valamint a LED-technológiás hátsó lámpák mélyen előrenyúló kialakítását nyomatékosítja. A hátsó lámpák háromdimenziós rajzolatú üvegbúrája különleges kialakítású, fontos ismertetőjele az újgenerációs modelleknek.

A külső méretnövekedésnek köszönhetően a belsőben nőtt a térérzet, az első és a hátsó üléssorban helyet foglaló utasokat tágas helykínálat és exkluzív hangulat fogadja. Az emelt üléspozíció, a műszeregység és a központi kijelző új kialakítása, valamint a csúcstechnológiás kijelző- és vezérlési koncepció egytől egyig azt a célt szolgálja, hogy a bajor prémiumgyártó sofőre még könnyebben irányíthassa a járművet.

A BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés az új BMW X5-ben debütált, és már az alapfelszereltségben is elérhető: két 12,3 colos digitális műszeregység nyújt információt a sofőrnek. A kijelzők tartalma az ügyfelek igényeire szabhatók több módon is: akár a multifunkciós kormány gombjaival, az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával, az érintőképernyőkön keresztül, hangvezérléssel vagy BMW Gesztusvezérléssel.

A sofőr és az utasok digitális eszközeit a BMW Connected kapcsolja össze az autóval, s az X5 a márka első olyan modellje, amelynek központi zárja okostelefonon keresztül, a BMW Digital Key digitális kulccsal is aktiválható.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






hirdetés
IMG_0999-1000x750.jpg

Öltönybe öltözött igásló – alapvetően munkásautónak tervezték a Ford Rangert

Egy munkásgép, amely már a küllemével hódít: a Ford Ranger legjobban felszerelt változata, a Wildtrack járt nálunk a Blue Edition különleges változatában.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. június 09.


hirdetés

Az SUV lázzal párhuzamosan a pick-upok iránti kereslet is jelentősen megnőtt, egyre több platós jár az országban. Hogy ez a biztonság vagy inkább a kedvezőbb adózási feltételek és a visszaigényelhető ÁFA miatt van-e, inkább nem firtatom. A lényeg, hogy a pick-upok az aranykorukat élik, de eredeti funkciójuktól eltérően jellemzően inkább városi használatra veszik őket. Főleg az olyan magasan felszerelt változatokat, mint a nálunk járt Ford Ranger WildTrack Blue Edition-t.

A Ford Ranger az alapfunkcióját tekintve egy haszonjármű, - még akkor is, ha a legújabb generáció divatos formája ennek ellentmond -, a kocsit alapvetően munkásautónak tervezték. A Ford 1983-ban mutatta be először a Ranger-t Amerikában, s egészen 1998-ig kellett arra várni, hogy a típus európai piacra szánt változatát is elkészítse a márka. Az eredeti funkció pedig mára kissé átalakult, sok esetben már egyáltalán nem használják őket a földeken, hanem a városi közlekedésben, státusz szimbólumként jelennek meg. Pedig a Ranger méretéből fakadóan nem igazán a szűk, európai belvárosi utcákra lett szabva, a majd öt és félméteres kocsival figyelmesen kell manőverezni, megfelelő méretű parkolóhelyet pedig csak szerencsés esetben találunk. Az autó 800 mm-es gázlómélységgel, s 229 mm-es hasmagassággal bír, első, hátsó terepszögei pedig 28 fokosak. Rakodóterülete 1530x1456 milliméter, maximum teherbírása 1042 kilogramm, vontatóképessége pedig 3,35 tonna.

hirdetés

A méretes testet formás külső takarja, a Volkswagen Amarok mellett a Ranger is jó példa arra, hogy a pick-upok igenis lehetnek divatos autók. A ráncfelvarrott modell sportos, dinamikus, áramvonalas megjelenésű, aminek köszönhetően már a kocsi légellenállási jellemzői jobbak a korábbi modellekhez képest. De nem csak e tekintetben, hanem biztonság szempontjából is történt előrelépés: 5 csillagos NCAP töréstesztet teljesített az autó, ami a kategóriát nézve ritkának mondható.

A Ranger hazánkban jelenleg dupla kabinos változatban, s négy felszereltségi szinten (XL, XLT, Ranger Limited, Wildtrack) kapható, de emellett a Ford folyamatosan frissíti a modelljét egy-egy különleges csomaggal, így született meg a Blue Edition.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






hirdetés
163096_2019_Honda_HR-V-1000x667.jpg

Előnyére változott a ráncfelvarrással a Honda HR-V

A Honda kisméretű SUV-ja kívül-belül megújult az idén.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. november 09.


hirdetés

A Honda HR-V története nem nyúlik igazán messzire, az első generációs modell 1998-ban jelent meg. Az akkori kínálatban igazán különlegesnek számított az ívelt vonalakkal megáldott mini SUV, összesen százezernél több példány talált gazdára 2006-ig. Ennek ellenére a Honda nem gyártott utódot, egészen 2014-ig várni kellett arra, hogy a New York-i autókiállításon bemutassa a második generációt. A mexikói gyártás egy évvel később indult el, s az amerikai és a japán piac után 2015-ben Európába is visszatért a kisméretű szabadidőautó. Tavaly év végén pedig megérkezett annak ráncfelvarrott változata, amelyből az Executive felszereltségű modellt, valamint a Sport változatot is próbára tehettük.

Az új HR-V-t a „Solid Wing Face”, a szárnyat formáló hűtőmaszk határozza meg, amely alapvetően elegáns megjelenést kölcsönöz az autónak. A kocsitest sportos és dinamikus, így jóval vagányabb az elődhöz képest, ráadásul kimagasló aerodinamikai teljesítményével kiemelkedik a crossoverek mezőnyéből. Alacsony légellenállása és kedvező üzemanyag-fogyasztása többek között az alsó burkolatoknak köszönhető, valamint például a lökhárítóknak, amelyeket úgy alakítottak, hogy a lehető legkisebb felhajtóerő hasson a kocsitestre, de a kedvező értékekhez az is hozzájárul, hogy a hátsó ajtók kilincsét a C-oszlopba rejtették. Az első lökhárítók magasabb légbeömlő hatású elemeiben kaptak helyet a kör alakú ködfényszórók, a LED nappali menetfénnyel kiegészített lámpatestek az alapfelszereltség részévé váltak. A hűtőmaszk új, feketekróm betétje köszön vissza a hátsó lökhárítón, amivel remekül harmonizálnak a sötétített hátsó lámpák. A HR-V Sport változatánál magasfényű, feketekrómozású betétetek díszitik a modellt, egyedi a hűtőrács, és a ködlámpák körüli méhsejtrács-szerű, fekete fényezéssel feldobott elem is.

hirdetés

[caption id="attachment_1368828" align="alignnone" width="1000"] A HR-V Sportot körbejárva számos olyan kiegészítőt fedezhetünk fel, amely még lendületesebbé varázsolja az összhatást: ilyen például a vékony első koptató, a küszöbszoknya, a kerékjárati ívekre helyezett burkolat, a fényezett tükörborítás és az agresszívebb hátsó lökhárító is. Ez a változat dupla kipufogóvéget és 18 colos, egyedi megjelenésű alufelnit kapott. Ebben a felszereltségben elöl-hátul LED lámpa jár szériában, a hátsó lámpák sötétített, fekete csíkokkal megspékelt burát kaptak, a csomagtartó körül pedig feketekróm díszítőkeret fut.[/caption]

A Honda HR-V anyaghasználata javult az elmúlt időszakban, aminek köszönhetően csendesebb lett az utazás, de a műszeregységek és a kijelzők még mindig konzervatívabbak az európai és a dél-koreai gyártók megoldásaihoz hasonlítva. A 2019-es HR-V első ülései kényelmesebb ülőlapot és háttámlát kaptak, s az elődhöz képest az oldaltartásuk is javult. Az alapfelszereltség részeként kínált textilkárpitozás a lehető legmagasabb minőségi színvonalat képviseli, akárcsak a gazdagabban felszerelt modellváltozatok dupla öltéssorokkal összeállított, textil-bőr kárpitjai.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:








Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!