hirdetés
P90328028_highRes-1000x667.jpg

Visszatért a BMW 8 – ez volt az egyik legerősebb gép az autós kártyák közt

750 Nm nyomaték, 530 lóerő. Kell ennél több? Az új BMW 850i járt nálunk.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. december 22.


hirdetés

Száz százalékig biztos vagyok benne, hogy azok az autórajongók, akik a 90-es években voltak gyerekek, ütőkártyaként használták a 8-as BMW első generációs modelljét, ugyanis az volt az egyik legerősebb gép az autókártyás mezőnyben. 1990-ben mutatta be a BMW a rendkívül alacsony, felnyílólámpás 8-ast, amely utcai autóként elsőként kapott V12-es motort és hatsebességes kéziváltót. De a kártyajátékon túl a várt siker igazából elmaradt, egy modellciklus után elengedte a gyártó, tehát az első generációt akkor új nem követte. 2003-ban a 6-ost szánta a helyére a BMW, majd később, 2018-ban ismét visszatért a 8-as, amely egy szűk mezsgyén mozog valahol a legfelső kategóriás luxusmodellek és a kevésbé prémium gyártók sportautói között.

Érzelmekben gazdag a formanyelv: sportos exkluzivitást sugall a modell, amely nagyméretű felületeit elegánsan ívelt, mégis éles karaktervonalak díszítik. A modell alacsonyan futó, hosszan elnyújtott, keskeny ablaksávval megrajzolt sziluettje pedig kecsesen ereszkedő tetővonalban egyesül a hátsó résszel. Az új BMW 8-as Coupé karosszériaarányait mindezeken felül a hosszú tengelytávolság és a széles nyomtávok határozzák meg, az erőteljes útfekvésről már álló helyzetben is 4 843 milliméteres hosszúság, 2 822 milliméteres tengelytávolság, 1 902 milliméteres szélesség és 1 341 milliméteres magasság gondoskodik. Az opcionális extrafelszereltségek között a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető, hűtőrács-lamellák, külső visszapillantó-házak, hátsó légterelő szárny és hátsó diffúzor is megtalálható, amelyeket a Carbon felszereltségi csomag részeként rendelhetnek meg az ügyfelek. M felszereltségen 19-es felni az alap, M Performance esetén viszont már a 20 colos, s értelemszerűen a nagyobb teljesítményhez erősebb fékrendszer, M bőrkormány, M logót viselő, világító küszöblécek járnak, s a külső dekorációban is észrevehető több kiegészítő.

A karosszériát, a hajtásláncot és a futóművet a csúcskategóriás sportautóktól elvárható agilitás, precizitás és egyensúly szerint dolgozták ki a mérnökök. Az új BMW 8-as Coupé fejlesztési munkálatai a BMW M8 modellel és a BMW M8 GTE versenyautóval párhuzamosan zajlottak, így a kocsi jellemzői is erre hajaznak. Alacsony a súlypont, kifejezetten jól sikerült a tengelyterhelés-elosztás, a könnyűszerkezetes járműépítésnek köszönhetően könnyű a kasztni, ám rendkívül merev a karosszériaváz, a kocsi pedig aerodinamikailag optimalizált és gyakorlatilag felhajtóerőtől mentes. Ezzel párosulnak az erőteljes motorok, a sport kipufogórendszer, a hátsó differenciálzár és a feszes futómű, amelyet még adaptív M futóművel és aktív hátsókerék-kormányzással ruháztak fel. Ráadásul a BMW M850i xDrive Coupé modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként aktív borulásgátló rendszer is konfigurálható. A 8-as új Laserlight lézerfény-technológiaval is rendelhető, amely 600 méterre növeli a kocsi előtt megvilágított útszakaszt.

Az utastérben luxuskörnyezet fogad minket, s a vezetőülésben elhelyezkedve már azt is megbocsátjuk, hogy igencsak alacsonyra kell ereszkednünk a beszálláskor. De menetközben nagyon kényelmesek az integrált fejtámlás ülések, ráadásul stabil oldaltartást is biztosítanak, így hosszú úton is jó bennük utazni. A műszerfal letisztult, az anyaghasználat természetesen prémium minőséget tükröz, amelyet kifinomult utastéri hangulatvilágítás, illetve exkluzív dekorbetét tesz teljessé. Már az alapfelszereltség részeként teljes bőrkárpitozást kapunk, amely az ülések mellett a műszerfalra és az ajtókárpitokra is kiterjed. Szintén alapnak számít a kéz nélküli csomagtérajtó-nyitás és az 50:50 arányban osztott hátsó üléssor. A csomagtér 420 literes, és szűk nyíláson pakolható.

Igazán elegánsra sikerült a BMW Live Cockpit műszerfal teljesen digitális műszeregysége, valamint a 10,25 colos központi kijelző, amely logikus menüelrendezésének köszönhetően könnyen, gyorsan használható, ráadásul összesen 4 módon irányítható. A digitális eszközeinket a BMW Connecteddel kapcsolhatjuk a kocsihoz, a BMW Digital Key digitális kulcs pedig azt teszi lehetővé, hogy a vezető a távolból, okostelefonján keresztül kinyissa a jármű ajtajait és beindítsa a motort.

hirdetés

A modell összesen négy motorral kapható: a benzines palettán egy 340, egy 530 és egy 600 lóerős változat található, illetve egy 320 lóerős dízel is választható. Az erőforrások teljesítményét és forgatónyomatékát mindegyik esetben a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó továbbfejlesztett változata továbbítja a kerekek felé. A 850i jelölésű tesztautónkban a 4,4 literes, 530 lóerős változat dolgozott, amely 750 Nm-es nyomatékával és az xDrive összkerékhajtásnak köszönhetően brutális erőt képes az aszfaltra engedni. Főképp úgy, hogy ez az erő már 1800-as fordulaton rendelkezésre áll, s egészen 4600-as fordulatig biztosítja is számunkra. Ezzel a motorváltozattal a 8-as 3,7 másodperc alatt gyorsul százra, s a maximális sebességét elektronika korlátozza 250 kilométer/órában. A menetdinamikát gombnyomással állíthatjuk, összesen négy üzemmód áll rendelkezésünkre.

A biztonságról pedig a számos vezetéstechnikai rendszer gondoskodik: Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat, parkolóasszisztens, kormányzó- és sávtartó asszisztens, sávváltásra és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel és kikerülési segédlettel együttműködő sávtartó asszisztens, távolsági információk, keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, elsőbbségadásra és rossz haladási irányra figyelmeztető rendszer is található a kocsiban. Itt mutatkozott be a tolatási segédlet, amely akár 50 méter távolságból is képes a teljes mértékben automatizált párhuzamos parkolás kivitelezésére.

A 8-as BMW ára 24,1 millióról indul, a 850i 32 millióba kerül alaphangon, a dízel pedig 25,9 millióért vihető el legolcsóbban.


hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
2097449-4cmgviudfs-whr-1000x667.jpg

Eszméletlen vagány a Peugeot 508 kombi változata

Rendkívül sportosra faragták a francia márka mérnökei a SW változatot.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. január 19.


hirdetés

Tíz-tizenöt évvel ezelőtt jót nevettünk azon, aki egy kombit szépnek tartott. A nagy puttonyos modellek kinézetük alapján inkább a megtűrt kategóriába tartoztak, amelyek mellett érvként a funkcionalitás és a jó pakolhatóság szólt. Mára azonban ebben a kategóriában is óriási a verseny a vásárlókért, beszédes szám: az európai gépjárműpiacon a D szegmens mintegy 1 400 000 gépkocsit ölel fel, és a népszerűségi listát egy évtizede változatlanul a kombik vezetik.

Hiába jelennek meg újabb és újabb karosszériaváltozatok, köztük az SUV-k, Európában jelenleg minden harmadik D kategóriás autó kombi, tehát komoly potenciál rejlik e területben.

Éppen ezért a tervezőmérnökök is egyre szívesebben nyúlnak bátor kezekkel a kombikhoz. Erre kiváló példa a PEUGEOT 508 SW, amelyet 2019 nyarán, mindössze néhány hónappal a limuzin bevezetése után mutattak be. Már a négyajtós változat is óriási változáson ment keresztül, de az SW végképp szakított a hagyományos kombik stílusjegyeivel, és inkább a sportkombik modellekből merített inspirációt. A szegmens kínálata megoszlik a tömeggyártó cégek kínálta nagyméretű, bárgyú modellek és a prémium szegmens merészebb kínálata között – ez utóbbi csoporthoz kívántak a franciák is csatlakozni. Az 508 SW-t alacsony, dinamikus sziluett és ütős dizájn jellemzi, mely a sportos eleganciát sikeresen ötvözi a praktikus szempontokkal.

Az ötven évvel ezelőtt gyártott PEUGEOT 504-es óta a kombik tervezésekor a márka mindig az adott modell limuzin változatából indul ki. Ennek megfelelően az új PEUGEOT 508 SW is magán viseli a limuzin stílusjegyeit, így például a különleges formájú orrészt is. A full LED-es fényszórók és a nappali menetfényt biztosító, függőlegesen futó fénydiódasor egyedi megjelenést biztosít a kombinak, melyet a hűtőmaszk közepén trónoló oroszlán és a motorháztető orrát díszítő „508” felirat még tovább erősít. A hátsó részt vízszintesen fényes fekete sáv szeli ketté, amelyet a limuzinból már ismerős, full LED-es 3D fényszórók foglalnak keretbe. A két krómozott kipufogóvég biztonságot sugároz és tovább erősíti az autó dinamikus jellegét.

hirdetés

Az autó majdnem ugyanolyan alacsony, mint a limuzin: alig 1,42 méter, amellyel a kategória legalacsonyabb modellje címet is elhódítja. (Ez egyébként közel 6 centiméterrel kevesebb az előző generációhoz hasonlítva.) Ami pedig még fontosabb, hogy a szegmensben elvárt hátsó fejtér megőrzése mellett ez a magasság az elődhöz képest még jobb aerodinamikai jellemzőket eredményezett.

A 4,78 m hosszú (a limuzinnál mindössze 3 cm-rel hosszabb, az előző változatnál pedig 5 cm-rel rövidebb) kombi feszesen ívelő, áramvonalas profilját hosszan elnyújtott alacsony tetővonal teszi teljessé, amely oldalnézetből – kupésan csapott fenekének köszönhetően –  igencsak látványos.

Egyedülálló megoldás a kategóriában, hogy az ajtók keret nélküliek. Ennek akad azonban hátránya is, amely a hideg téli éjszakákat követő reggeleken érzékelhető, ugyanis az ablakok könnyen befagynak, és mivel ajtónyitáshoz először az ablakoknak kell lehúzódniuk pár millimétert, fagyás esetén csak komoly küzdelmek árán, hátulról vagy az anyúsülés felől bemászva jutunk el a vezetőülésbe.

A limuzinhoz hasonlóan az új Peugeot 508 SW is a PEUGEOT i-Cockpit® legújabb változatát kínálja, az utastérben a gondosan kidolgozott részletek, a pontos illesztések és a felhasznált anyagok magas minőséget hangsúlyoznak. Tekintélyes díszbetéteket kapott a kocsi műszerfala, a középkonzol és az ajtók, amelyek – felszereltségi szinttől függően – karbon hatású vagy természetes fabevonatú is lehet. Elsőre fura, később kifejezetten élvezetes a kisméretű bőrkormány fogása, egyedi az automataváltó kapcsolója. Az utastér helykínálata akár öt utassal is élhető, ráadásul feltűnően sok tarolóhelyet találunk a fedélzeten.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
kia-proceed-cd-sb-my19-GT-w-1000x625.jpg

Lélegzetelállító a Kia új sportkombija

Merész formájúra sikeredett a dél-koreai gyártó népszerű modelljének shooting brake változata.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. február 24.


hirdetés

Elmondtuk egyszer, elmondtuk kétszer, s elmondjuk harmadszor is: a KIA felért a nagy nyugat-európai gyártók mezőnyénk szintjére, s erről minden egyes tesztautójával tanúbizonyságot tesz. Az elmúlt tíz évben élmény végig nézni a dél-koreaiak fejlődését, az utóbbi időben pedig már olyan modellekkel léptek piacra, amelyek bármelyik európai autóval felvehetik a versenyt, amely talán annak is köszönhető, hogy modellek tervezése és fejlesztése is Európában zajlott.

Ha az előző KIA Ceed kapcsán még páran kételkedtek volna ebben, a harmadik generációs változat egyértelműsítette: kinézetre, vezetési élményre, biztonsági megoldásokat tekintve kiváló alternatíva az alsó-középkategóriás autó. Ráadásul már nemcsak egy-egy változattal, hanem változatok sorával készül a gyártó, igyekeznek egyre jobban szegmentálni tehát ők is a kínálatot, amely abból is látszik, hogy klasszikus ötajtós és a kombi mellett további kettő: egy csapott hátú kombi (shooting brake) és egy terepesített változat is kapható a modellből.

Ezúttal a csapott fenekű kombi, a ProCeed járt nálunk, amely a Stinger után az egyik legszebb példány a KIA kínálatában. A shooting brake modellek egyre inkább népszerűek a piacon, legfőképp a prémium szegmensben, éppen ezért bátor húzás volt a Kiatól, hogy ők is beléptek e területre. De milyen jól tették! A ProCeed – főleg a GT változatban – igencsak merész formát, és az alap kombihoz képest sportosabb arányokat kapott. Kicsit alacsonyabb, és alacsonyabban is fekszik, továbbá valamivel hosszabb a klasszikus kombinál, ám tengelytávolsága a megegyező padlólemeznek köszönhetően változatlan.

Az utastér egy alsó-középkategóriás autó méreteivel bír, két gyerekkel, sok holmival relatíve szűk a mozgástér, amin az 594 literes csomagtartó sem segít, mert a csapott formának köszönhetően a felső szekciója nem igazán jól pakolható. Persze a kényszer nagy úr, befér végül minden a vidéki utunk előtt, de azért megnyugvással konstatáltuk azt, hogy csak egy hosszúhétvégére utazunk, s nem volt szükség nagyobb bőröndökre. A fejtér alacsony, 178 centiméteres magasságom ellenére, teljesen leengedett ülés mellett többször ért hozzá a vaxos hajam a plafonhoz, s aki – hozzám hasonlóan – szereti precízen rögzíteni a haját, az tudja, hogy ez alapvetően idegesítő tud lenni. A kilátásban ez viszont egyáltalán nem zavaró, átlagos holttérrel kell számolni.

A külső formavilág mellett a belső ergonómia is rengeteget fejlődött, kiváló a KIA ProCeed műszerfalának kialakítása: minden jól átgondolt, vezetőbarát. A műszeregységek modern kinézetűek, a menürendszer egyszerűen kezelhető, továbbá az anyagok is magas minőséget képviselnek. Az alapáras ’lebegő’ kijelzős infotainment elérhető audio rendszeres 7.0 colos vagy navigációt futtató 8.0 colos érintőképernyős kivitelben is. A rendszer képes teljes okostelefonos integrációra Apple CarPlay és Android Auto programokkal.

hirdetés

Vásárolható nagy zenei teljesítményű JBL Premium hangrendszer, az MP3 fájlokat helyreállító legmodernebb Clari-Fi technológiával. Sztenderd tartozék az okostelefonok teljes körű Bluetooth integrációja, az automata világításkapcsoló és a kulcs nélkül kezelhető zár is. Elérhető a fűtött szélvédő, amely szinte észrevehetetlen fűtőszálakkal melegíti az üveget, így a hideg, téli hónapokban csupán egy gombnyomás a jég olvasztása. A vezeték nélküli telefontöltő, a fűthető első és hátsó ülések szintén rendelhetők, az ülésszellőzés pedig a Proceed GT Line esetében érhető el.

A hat légzsák mellett fejlett vezetősegédek is növelik az utasok biztonságát, aktív biztonsági rendszerekkel az ütközések elkerülése érdekében. Az alapvető biztonsági technológiák magukba foglalják a távfény asszisztenst, a fáradtságérzékelőt, és a sávtartót/sávelhagyásra figyelmeztetőt, ráfutásgátlóval.

A legerősebb ProCeedben egy 1.6-os, 204 lóerős benzinmotor dolgozott, amely 265 newtonméteres nyomatékával kellő erőt biztosított a dinamikus autózáshoz, főleg úgy, hogy maximális nyomatékát már 1500-as fordulaton leadta. Sport üzemmódban ráadásul még kellemes hanggal is társult a teljesítmény, így elindulás előtt érdemes a start gomb után ezt a kapcsolót is aktiválnunk. A kocsi étvágya ezzel a motorral városban igencsak magas volt, nehezen vittük 11 liter alá, és városon kívül is 8,6 liter körül mozgott az átlag, amely még megpakolva is magasnak mondható, főleg nyugodt tempójú autózás mellett. A tesztautónkban egy hétfokozatú váltó gondoskodott a sebességek kapcsolásáról, amely kellemesen, észrevehetetlenül tette a dolgát.

A ProCeed 1.0 literes benzinmotorral 6,5 millió forintról indul, az 1.4-es turbós változat alapára 7,2 , a 1.6-os dízelé 7,65 millió forint, míg a nálunk járt csúcskategóriás GT-modell alapesetben is 9,25 milliót kóstál. A tesztautónk persze jóval túllépte ezt az árat, bár abban napfénytető, nagy navi és számos vezetéstechnikai asszisztens rendszer is volt.

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
key_img2-1000x500.jpg

Nagyon harapós a Suzuki kis sportautója

Megfizethető a Swift Sport, ráadásul remek élményt nyújt a nyomatékos Boosterjet motor.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. december 08.


hirdetés

Miután a Suzuki Swift a 90-es években lesöpörte a hazai autópiacot, s túlzás nélkül minden családban megtalálható volt, mai napig az átlagosnál nagyobb érdeklődést vált ki az emberekből. Főképp a két kipufogós, Sport változat, amely megjelenésében, főleg a vagány színválasztásoknak köszönhetően feltűnő jelenség.

Az MK2-es, azaz második generációs Swiftnél jelent meg először a sportos verzió, bár egészen a negyedik modellsorozatig GTi-nek nevezték ezt a példányt. 2006-ban mutatták be az első SSS-t, a Suzuki Swift Sportot, amely akkor 1.6-os, 125 lóerős szívó benzinmotort, sportos váltót és futóművet, valamint egyedi megjelenést kapott.

A 2017-es, hatodik generációs példány is alapvetően ezektől a tényezőktől más az alapmodellekhez képest, egy lényeges különbség van azonban: a 90-es, kétezres évekhez hasonlítva már teljesen más a Swift pozíciója, piacvezetőből ugyanis rétegmodell lett. (A Suzuki persze emiatt nem panaszkodik, most a Vitara lépett az eladási listán a japán kisautó helyére Magyarországon.)

Az új Swift Sport viszont minden eddiginél vonzóbb modellé vált, az új első hűtőrácsnak és a lökhárítónak köszönhetően az autó orra a Swift esetében szokásosnál előrébb nyúlik, az aerodinamikus elülső spoiler, a küszöbspoilerek, a hátsó diffúzor és a tetővégi spoiler dinamikus megjelenést kölcsönöz az autónak. De a 17"-os fényezett könnyűfém felnik és a dupla kipufogó teszik teljessé a képet. Elölről egyébként nem annyira átütő a különbség, a formai eltérést oldalról, s legfőképp hátulról érzékelhetjük.

A tengelytáv az előző Swift Sporténál 20 mm-rel hosszabb, a nyomtáv pedig 40 mm-rel szélesebb elöl és hátul egyaránt, ami javítja az egyenesfutást; a karosszéria viszont 15 mm-rel alacsonyabb és 40 mmrel szélesebb lett, amely sportosabb úttartást biztosít.

hirdetés

Az utastérben jelentős fejlődésen esett át a modell, s az alapváltozathoz képest is nagy az eltérés. Sportos a belső, és erre több elem is utal: relatíve jó tartásúak a piros varrású félkagyló ülések, kellemes fogású a sportosra szabott, alul csapott bőrkormány, szép a kilométeróra rajzolata, krómbevonatos, és piros varrású, bőrbevonatos a váltókar, továbbá sportos pedálokat is kapott a gép. Az audiovezérlés a középkonzolon egy 7"-os érintőkijelzőben található, amely telefon tükrözésre is alkalmas, és alapáron jár vele a tolatókamera, valamint a navigáció is. A Suzuki kisautójában a helykínálatra nem lehet panasz, elől, hátul két fő kényelmesen elfér, a csomagtartó pedig hozza a kategória átlagát: összesen 265 liter pakolhatunk meg.

Egy kis sportautó esetében fontos a küllem, de a menetdinamika a leginkább meghatározó, s ebben is nagy lépést tett előre a Suzuki, ugyanis 80 kilogrammal 970 kilóra csökkentette az össztömeget, amely a 70 Nm-rel megnövelt nyomatékkal jó eredményt ad. A Swift Sportban egy 140 lóerős, 1,4 literes BOOSTERJET motor dolgozik, az új turbófeltöltő segítségével a motor nagy nyomatékot képes leadni már alacsony fordulatszám mellett is, miközben a kis lökettérfogat és a közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer optimális üzemanyag-fogyasztást eredményez. A 230 Nm-es nyomaték viszonylag széles tartományban, 2500-3500-as fordulaton rendelkezésre áll, s a kocsi érzésre is szereti, ha pörgetik, jó élmény a 4,2 kg/Nm arány. Ráadásul a relatíve nagy teljesítmény mellett használatban 6,5 liter körüli étvággyal is beérte. A rövidebb váltóút és a gyorsabb váltás érdekében fejlesztették a 6 sebességes kézi sebességváltót, így zökkenőmentesebben kapcsolhatjuk a fokozatokat, bár néha még mindig hosszúnak érezni a váltó útját. Javítottak a kocsi felfüggesztésén is, amely ezáltal sportosabb lett, és nagyobb menetstabilitást, optimalizált borulási merevséget és dinamikusabb reakciót biztosít.

A teljesítményben és vezetési élményben megvalósított fejlesztések jelentős biztonsági funkciókkal párosulnak, köztük a fejlett előre néző érzékelőrendszerrel, amely egy egylencsés kamera és egy lézerszenzor együttes használatával végzi a feladatát, továbbá a kétérzékelős fékasszisztenssel, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel és más kulcsfontosságú technológiákkal.

A Swift Sport egy megfizethető sportautó, bár túlzás nélkül állíthatjuk, aligha lesz ez a Suzuki legnagyobb darabszámban eladott autója. Pedig az ára alapján elérhető kategóriába tartozik, most kedvezményesen már 5,5 millióért is hazavihetjük. De hazánkban sosem volt nagy divatja a kicsi sportautóknak, mert nagyon szűk az a réteg, amely ennyi pénzt szánna erre a kategóriára. Pedig élménynek jó, s a hétköznapi használhatósága sem korlátozott.

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
Mazd3_Skyactiv-X_static_HB_soul_red_crystal-7_lowres-1000x667.jpg

Feltűnő jelenség a Mazda3, sportos, ám mégis elegáns

A japán autók általában diszkrétek. Ez az állítás egészen pontosan addig igaz, amíg meglátjuk a 3-as Mazdát.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. március 03.


hirdetés

Los Angelesben mutatkozott be 2018-ban a negyedik generációs Mazda3, a modellsorozatból a 2003-as megjelenése óta összesen több mint hatmillió fogyott. Az alsó-középkategóriás autó globálisan járult hozzá a márka növekedéséhez és komoly perspektívát teremtett a Mazda üzleti lehetőségeinek is. Pedig nem egy könnyű mezőny a 3-as Mazdáé, olyan versenytársakkal kell felvenni a versenyt, mint például a Golf, a Focus vagy az Astra. A japán mérnökök kiválóan felismerték azt, hogy csak egy egyedi modellel van esélyük erre, amit a „KODO” (japánul: „a mozgás lelke”) formanyelvvel kiválóan megtaláltak 2013-ban. A „KODO” inspirációját a gepárd kecses ereje és fürgesége nyújtotta, amelyet tovább finomítottak az elmúlt 6-7 év során, a hullámzó éleket egyenesebb vonalak váltották.

A végeredmény szinte mindegyik kategóriában egy kifejezetten sportos, ám mégis elegáns, szép forma, amely még gazdagabb vonalvezetéssel fejezi ki az életre valóságot, a vitalitást a korábbi generációs „KODO” modellekhez képest. A Mazda3 esetében a front részen a méretes légbeömlők és a morcosra húzott, vad lámpatestek dominánsak, oldalnézetből a hosszúra nyújtott orr a különleges, hátul pedig a sportautós formavilágtól egyedi a kocsi.

A Mazda3 hosszában és szélességében nem változott, azonban a negyedik generációs modell magassága 1,5 centit csökkent, tengelytávolsága viszont 2,5 centit nőtt, ezek összessége egy áramvonalasabb formát és a korábbinál valamivel nagyobb utasteret eredményezett.

A belső rendkívül letisztult, jó értelembe véve egyszerű, az anyaghasználat nagyon jó minőségű, magasabb kategóriában is megállná a helyét. A digitális műszeregységek rajzolata a Mazda korábbi klasszikus óráit idézik. A középkonzolon minimalizálták a kapcsolók számát, a klímavezérlésen kívül mindent a központi kijelzőn állíthatunk, érintőképernyővel vagy a váltó melletti tekerőgombbal. A felület kezelése egyébként nagyon gyorsan megtanulható, ésszerű a menürendszer, jó a felépítés.

Az utastérben a helykínálat is fontos szempont, amelyből a 3-as nem áll rosszul, persze azért ne számítsunk családi autós dimenziókra. A csomagtartó alaphelyzetben 358 literes, a perem miatt kicsit magasról pakolható.

hirdetés

A motorkínálat igencsak szűkös, összesen három változat konfigurálható, de ez hűen tükrözi azt a trendet, amely a közeljövőben várható: szűkülni fog a választék motor és felszereltség szempontjából, amely gazdaságossági okokból a gyártók túléléséhez szükséges. A Mazda3 esetében a CORE és PLUS felszereltségen egy 2.0 literes, 122 lóerős benzines és egy 1.8-as dízel áll rendelkezésre, amelyek kérhetőek automataváltóval is, míg a GT és a GT PLUS felszereltségeknél kizárólag a 132 lóerős benzinest rendelhetjük, automata váltóval vagy a továbbra is tökéletesen kezelhető, 6-fokozatú kézi kapcsolóval, továbbá igény esetén összkerékhajtással. A kisebbik benzines már hengerlekapcsolással működik és kapott egy 24 voltos lágy hibridrendszert is, amelynek köszönhetően már városban is beéri 6 liter körüli fogyasztással. A 122 lóerős erőforrás nem egy izomgép, a 100 km/órás sebességet 10,2 másodperc alatt éri el, de egyedi élmény a sok turbós erőforrás mellett egy szívóbenzines motor, amely maximális nyomatékát 4000-es fordulaton adja le, így imádja, ha pörgetik, s akkor már a dinamikája is érzékelhető.

A Mazda3 alapfelszereltséggel valamivel 7 millió fölött indul, ám már ezen a szinten is egy jól felszerelt modellt vihetünk haza, benne LED-lámpával, számos asszisztens rendszerrel, hátsó tolatóradarral és 8 hangszórós multimédiával. A belépő dízel közel 700 ezerrel, a GT felszereltségű, erősebb benzines pedig 1 millióval kerül többe. A CORE, a CORE PLUS, a GT és a GT PLUS felszereltség mellett négy kiegészítő, beszédes elnevezésű csomaggal (Sound, Style, Luxury, Safety) vértezhetjük fel a kocsit, de a maximális ár így is megáll 12 millió forint alatt.

hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!