hirdetés
P90328028_highRes-1000x667.jpg

Visszatért a BMW 8 – ez volt az egyik legerősebb gép az autós kártyák közt

750 Nm nyomaték, 530 lóerő. Kell ennél több? Az új BMW 850i járt nálunk.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. december 22.


hirdetés

Száz százalékig biztos vagyok benne, hogy azok az autórajongók, akik a 90-es években voltak gyerekek, ütőkártyaként használták a 8-as BMW első generációs modelljét, ugyanis az volt az egyik legerősebb gép az autókártyás mezőnyben. 1990-ben mutatta be a BMW a rendkívül alacsony, felnyílólámpás 8-ast, amely utcai autóként elsőként kapott V12-es motort és hatsebességes kéziváltót. De a kártyajátékon túl a várt siker igazából elmaradt, egy modellciklus után elengedte a gyártó, tehát az első generációt akkor új nem követte. 2003-ban a 6-ost szánta a helyére a BMW, majd később, 2018-ban ismét visszatért a 8-as, amely egy szűk mezsgyén mozog valahol a legfelső kategóriás luxusmodellek és a kevésbé prémium gyártók sportautói között.

Érzelmekben gazdag a formanyelv: sportos exkluzivitást sugall a modell, amely nagyméretű felületeit elegánsan ívelt, mégis éles karaktervonalak díszítik. A modell alacsonyan futó, hosszan elnyújtott, keskeny ablaksávval megrajzolt sziluettje pedig kecsesen ereszkedő tetővonalban egyesül a hátsó résszel. Az új BMW 8-as Coupé karosszériaarányait mindezeken felül a hosszú tengelytávolság és a széles nyomtávok határozzák meg, az erőteljes útfekvésről már álló helyzetben is 4 843 milliméteres hosszúság, 2 822 milliméteres tengelytávolság, 1 902 milliméteres szélesség és 1 341 milliméteres magasság gondoskodik. Az opcionális extrafelszereltségek között a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető, hűtőrács-lamellák, külső visszapillantó-házak, hátsó légterelő szárny és hátsó diffúzor is megtalálható, amelyeket a Carbon felszereltségi csomag részeként rendelhetnek meg az ügyfelek. M felszereltségen 19-es felni az alap, M Performance esetén viszont már a 20 colos, s értelemszerűen a nagyobb teljesítményhez erősebb fékrendszer, M bőrkormány, M logót viselő, világító küszöblécek járnak, s a külső dekorációban is észrevehető több kiegészítő.

A karosszériát, a hajtásláncot és a futóművet a csúcskategóriás sportautóktól elvárható agilitás, precizitás és egyensúly szerint dolgozták ki a mérnökök. Az új BMW 8-as Coupé fejlesztési munkálatai a BMW M8 modellel és a BMW M8 GTE versenyautóval párhuzamosan zajlottak, így a kocsi jellemzői is erre hajaznak. Alacsony a súlypont, kifejezetten jól sikerült a tengelyterhelés-elosztás, a könnyűszerkezetes járműépítésnek köszönhetően könnyű a kasztni, ám rendkívül merev a karosszériaváz, a kocsi pedig aerodinamikailag optimalizált és gyakorlatilag felhajtóerőtől mentes. Ezzel párosulnak az erőteljes motorok, a sport kipufogórendszer, a hátsó differenciálzár és a feszes futómű, amelyet még adaptív M futóművel és aktív hátsókerék-kormányzással ruháztak fel. Ráadásul a BMW M850i xDrive Coupé modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként aktív borulásgátló rendszer is konfigurálható. A 8-as új Laserlight lézerfény-technológiaval is rendelhető, amely 600 méterre növeli a kocsi előtt megvilágított útszakaszt.

Az utastérben luxuskörnyezet fogad minket, s a vezetőülésben elhelyezkedve már azt is megbocsátjuk, hogy igencsak alacsonyra kell ereszkednünk a beszálláskor. De menetközben nagyon kényelmesek az integrált fejtámlás ülések, ráadásul stabil oldaltartást is biztosítanak, így hosszú úton is jó bennük utazni. A műszerfal letisztult, az anyaghasználat természetesen prémium minőséget tükröz, amelyet kifinomult utastéri hangulatvilágítás, illetve exkluzív dekorbetét tesz teljessé. Már az alapfelszereltség részeként teljes bőrkárpitozást kapunk, amely az ülések mellett a műszerfalra és az ajtókárpitokra is kiterjed. Szintén alapnak számít a kéz nélküli csomagtérajtó-nyitás és az 50:50 arányban osztott hátsó üléssor. A csomagtér 420 literes, és szűk nyíláson pakolható.

Igazán elegánsra sikerült a BMW Live Cockpit műszerfal teljesen digitális műszeregysége, valamint a 10,25 colos központi kijelző, amely logikus menüelrendezésének köszönhetően könnyen, gyorsan használható, ráadásul összesen 4 módon irányítható. A digitális eszközeinket a BMW Connecteddel kapcsolhatjuk a kocsihoz, a BMW Digital Key digitális kulcs pedig azt teszi lehetővé, hogy a vezető a távolból, okostelefonján keresztül kinyissa a jármű ajtajait és beindítsa a motort.

hirdetés

A modell összesen négy motorral kapható: a benzines palettán egy 340, egy 530 és egy 600 lóerős változat található, illetve egy 320 lóerős dízel is választható. Az erőforrások teljesítményét és forgatónyomatékát mindegyik esetben a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó továbbfejlesztett változata továbbítja a kerekek felé. A 850i jelölésű tesztautónkban a 4,4 literes, 530 lóerős változat dolgozott, amely 750 Nm-es nyomatékával és az xDrive összkerékhajtásnak köszönhetően brutális erőt képes az aszfaltra engedni. Főképp úgy, hogy ez az erő már 1800-as fordulaton rendelkezésre áll, s egészen 4600-as fordulatig biztosítja is számunkra. Ezzel a motorváltozattal a 8-as 3,7 másodperc alatt gyorsul százra, s a maximális sebességét elektronika korlátozza 250 kilométer/órában. A menetdinamikát gombnyomással állíthatjuk, összesen négy üzemmód áll rendelkezésünkre.

A biztonságról pedig a számos vezetéstechnikai rendszer gondoskodik: Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat, parkolóasszisztens, kormányzó- és sávtartó asszisztens, sávváltásra és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel és kikerülési segédlettel együttműködő sávtartó asszisztens, távolsági információk, keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, elsőbbségadásra és rossz haladási irányra figyelmeztető rendszer is található a kocsiban. Itt mutatkozott be a tolatási segédlet, amely akár 50 méter távolságból is képes a teljes mértékben automatizált párhuzamos parkolás kivitelezésére.

A 8-as BMW ára 24,1 millióról indul, a 850i 32 millióba kerül alaphangon, a dízel pedig 25,9 millióért vihető el legolcsóbban.


hirdetés
KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
2097449-4cmgviudfs-whr-1000x667.jpg

Eszméletlen vagány a Peugeot 508 kombi változata

Rendkívül sportosra faragták a francia márka mérnökei a SW változatot.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. január 19.


hirdetés

Tíz-tizenöt évvel ezelőtt jót nevettünk azon, aki egy kombit szépnek tartott. A nagy puttonyos modellek kinézetük alapján inkább a megtűrt kategóriába tartoztak, amelyek mellett érvként a funkcionalitás és a jó pakolhatóság szólt. Mára azonban ebben a kategóriában is óriási a verseny a vásárlókért, beszédes szám: az európai gépjárműpiacon a D szegmens mintegy 1 400 000 gépkocsit ölel fel, és a népszerűségi listát egy évtizede változatlanul a kombik vezetik.

Hiába jelennek meg újabb és újabb karosszériaváltozatok, köztük az SUV-k, Európában jelenleg minden harmadik D kategóriás autó kombi, tehát komoly potenciál rejlik e területben.

Éppen ezért a tervezőmérnökök is egyre szívesebben nyúlnak bátor kezekkel a kombikhoz. Erre kiváló példa a PEUGEOT 508 SW, amelyet 2019 nyarán, mindössze néhány hónappal a limuzin bevezetése után mutattak be. Már a négyajtós változat is óriási változáson ment keresztül, de az SW végképp szakított a hagyományos kombik stílusjegyeivel, és inkább a sportkombik modellekből merített inspirációt. A szegmens kínálata megoszlik a tömeggyártó cégek kínálta nagyméretű, bárgyú modellek és a prémium szegmens merészebb kínálata között – ez utóbbi csoporthoz kívántak a franciák is csatlakozni. Az 508 SW-t alacsony, dinamikus sziluett és ütős dizájn jellemzi, mely a sportos eleganciát sikeresen ötvözi a praktikus szempontokkal.

Az ötven évvel ezelőtt gyártott PEUGEOT 504-es óta a kombik tervezésekor a márka mindig az adott modell limuzin változatából indul ki. Ennek megfelelően az új PEUGEOT 508 SW is magán viseli a limuzin stílusjegyeit, így például a különleges formájú orrészt is. A full LED-es fényszórók és a nappali menetfényt biztosító, függőlegesen futó fénydiódasor egyedi megjelenést biztosít a kombinak, melyet a hűtőmaszk közepén trónoló oroszlán és a motorháztető orrát díszítő „508” felirat még tovább erősít. A hátsó részt vízszintesen fényes fekete sáv szeli ketté, amelyet a limuzinból már ismerős, full LED-es 3D fényszórók foglalnak keretbe. A két krómozott kipufogóvég biztonságot sugároz és tovább erősíti az autó dinamikus jellegét.

hirdetés

Az autó majdnem ugyanolyan alacsony, mint a limuzin: alig 1,42 méter, amellyel a kategória legalacsonyabb modellje címet is elhódítja. (Ez egyébként közel 6 centiméterrel kevesebb az előző generációhoz hasonlítva.) Ami pedig még fontosabb, hogy a szegmensben elvárt hátsó fejtér megőrzése mellett ez a magasság az elődhöz képest még jobb aerodinamikai jellemzőket eredményezett.

A 4,78 m hosszú (a limuzinnál mindössze 3 cm-rel hosszabb, az előző változatnál pedig 5 cm-rel rövidebb) kombi feszesen ívelő, áramvonalas profilját hosszan elnyújtott alacsony tetővonal teszi teljessé, amely oldalnézetből – kupésan csapott fenekének köszönhetően –  igencsak látványos.

Egyedülálló megoldás a kategóriában, hogy az ajtók keret nélküliek. Ennek akad azonban hátránya is, amely a hideg téli éjszakákat követő reggeleken érzékelhető, ugyanis az ablakok könnyen befagynak, és mivel ajtónyitáshoz először az ablakoknak kell lehúzódniuk pár millimétert, fagyás esetén csak komoly küzdelmek árán, hátulról vagy az anyúsülés felől bemászva jutunk el a vezetőülésbe.

A limuzinhoz hasonlóan az új Peugeot 508 SW is a PEUGEOT i-Cockpit® legújabb változatát kínálja, az utastérben a gondosan kidolgozott részletek, a pontos illesztések és a felhasznált anyagok magas minőséget hangsúlyoznak. Tekintélyes díszbetéteket kapott a kocsi műszerfala, a középkonzol és az ajtók, amelyek – felszereltségi szinttől függően – karbon hatású vagy természetes fabevonatú is lehet. Elsőre fura, később kifejezetten élvezetes a kisméretű bőrkormány fogása, egyedi az automataváltó kapcsolója. Az utastér helykínálata akár öt utassal is élhető, ráadásul feltűnően sok tarolóhelyet találunk a fedélzeten.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
key_img2-1000x500.jpg

Nagyon harapós a Suzuki kis sportautója

Megfizethető a Swift Sport, ráadásul remek élményt nyújt a nyomatékos Boosterjet motor.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. december 08.


hirdetés

Miután a Suzuki Swift a 90-es években lesöpörte a hazai autópiacot, s túlzás nélkül minden családban megtalálható volt, mai napig az átlagosnál nagyobb érdeklődést vált ki az emberekből. Főképp a két kipufogós, Sport változat, amely megjelenésében, főleg a vagány színválasztásoknak köszönhetően feltűnő jelenség.

Az MK2-es, azaz második generációs Swiftnél jelent meg először a sportos verzió, bár egészen a negyedik modellsorozatig GTi-nek nevezték ezt a példányt. 2006-ban mutatták be az első SSS-t, a Suzuki Swift Sportot, amely akkor 1.6-os, 125 lóerős szívó benzinmotort, sportos váltót és futóművet, valamint egyedi megjelenést kapott.

A 2017-es, hatodik generációs példány is alapvetően ezektől a tényezőktől más az alapmodellekhez képest, egy lényeges különbség van azonban: a 90-es, kétezres évekhez hasonlítva már teljesen más a Swift pozíciója, piacvezetőből ugyanis rétegmodell lett. (A Suzuki persze emiatt nem panaszkodik, most a Vitara lépett az eladási listán a japán kisautó helyére Magyarországon.)

Az új Swift Sport viszont minden eddiginél vonzóbb modellé vált, az új első hűtőrácsnak és a lökhárítónak köszönhetően az autó orra a Swift esetében szokásosnál előrébb nyúlik, az aerodinamikus elülső spoiler, a küszöbspoilerek, a hátsó diffúzor és a tetővégi spoiler dinamikus megjelenést kölcsönöz az autónak. De a 17"-os fényezett könnyűfém felnik és a dupla kipufogó teszik teljessé a képet. Elölről egyébként nem annyira átütő a különbség, a formai eltérést oldalról, s legfőképp hátulról érzékelhetjük.

A tengelytáv az előző Swift Sporténál 20 mm-rel hosszabb, a nyomtáv pedig 40 mm-rel szélesebb elöl és hátul egyaránt, ami javítja az egyenesfutást; a karosszéria viszont 15 mm-rel alacsonyabb és 40 mmrel szélesebb lett, amely sportosabb úttartást biztosít.

hirdetés

Az utastérben jelentős fejlődésen esett át a modell, s az alapváltozathoz képest is nagy az eltérés. Sportos a belső, és erre több elem is utal: relatíve jó tartásúak a piros varrású félkagyló ülések, kellemes fogású a sportosra szabott, alul csapott bőrkormány, szép a kilométeróra rajzolata, krómbevonatos, és piros varrású, bőrbevonatos a váltókar, továbbá sportos pedálokat is kapott a gép. Az audiovezérlés a középkonzolon egy 7"-os érintőkijelzőben található, amely telefon tükrözésre is alkalmas, és alapáron jár vele a tolatókamera, valamint a navigáció is. A Suzuki kisautójában a helykínálatra nem lehet panasz, elől, hátul két fő kényelmesen elfér, a csomagtartó pedig hozza a kategória átlagát: összesen 265 liter pakolhatunk meg.

Egy kis sportautó esetében fontos a küllem, de a menetdinamika a leginkább meghatározó, s ebben is nagy lépést tett előre a Suzuki, ugyanis 80 kilogrammal 970 kilóra csökkentette az össztömeget, amely a 70 Nm-rel megnövelt nyomatékkal jó eredményt ad. A Swift Sportban egy 140 lóerős, 1,4 literes BOOSTERJET motor dolgozik, az új turbófeltöltő segítségével a motor nagy nyomatékot képes leadni már alacsony fordulatszám mellett is, miközben a kis lökettérfogat és a közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer optimális üzemanyag-fogyasztást eredményez. A 230 Nm-es nyomaték viszonylag széles tartományban, 2500-3500-as fordulaton rendelkezésre áll, s a kocsi érzésre is szereti, ha pörgetik, jó élmény a 4,2 kg/Nm arány. Ráadásul a relatíve nagy teljesítmény mellett használatban 6,5 liter körüli étvággyal is beérte. A rövidebb váltóút és a gyorsabb váltás érdekében fejlesztették a 6 sebességes kézi sebességváltót, így zökkenőmentesebben kapcsolhatjuk a fokozatokat, bár néha még mindig hosszúnak érezni a váltó útját. Javítottak a kocsi felfüggesztésén is, amely ezáltal sportosabb lett, és nagyobb menetstabilitást, optimalizált borulási merevséget és dinamikusabb reakciót biztosít.

A teljesítményben és vezetési élményben megvalósított fejlesztések jelentős biztonsági funkciókkal párosulnak, köztük a fejlett előre néző érzékelőrendszerrel, amely egy egylencsés kamera és egy lézerszenzor együttes használatával végzi a feladatát, továbbá a kétérzékelős fékasszisztenssel, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel és más kulcsfontosságú technológiákkal.

A Swift Sport egy megfizethető sportautó, bár túlzás nélkül állíthatjuk, aligha lesz ez a Suzuki legnagyobb darabszámban eladott autója. Pedig az ára alapján elérhető kategóriába tartozik, most kedvezményesen már 5,5 millióért is hazavihetjük. De hazánkban sosem volt nagy divatja a kicsi sportautóknak, mert nagyon szűk az a réteg, amely ennyi pénzt szánna erre a kategóriára. Pedig élménynek jó, s a hétköznapi használhatósága sem korlátozott.

hirdetés
KÖVESS MINKET:






hirdetés
134703_2018_Honda_CR-V_VTEC_TURBO_Petrol-1000x667.jpg

A világ legnépszerűbb szabadidő-autóját vezettük

Immáron hétszemélyes kivitelben is megvásárolható az új Honda CR-V, tehát erre a modellre is igénybe vehető a nagycsaládi támogatás. A dízel motorok viszont eltűntek a palettáról.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 26.


hirdetés

A Honda CR-V szépen, csendben teszi a dolgát. Nem harsog, nem hivalkodik, hanem az elmúlt évek során csendben fellépett a szabadidő-autók eladását összesítő, képzeletbeli dobogó tetejére. Az 1995-ben bemutatott kocsi ugyanis a világ legnagyobb darabszámban értékesített SUV-ja.

Az ötödik generációjába lépett a modell, és ezúttal is igyekeztek a mérnökök tovább vinni az autó korábbi karakterét, egyúttal törekedtek arra is, hogy megőrizzék egyedi stílusát. Az elődjénél szélesebb és magasabb az új CR-V, amely frissebb, fiatalosabb megjelenést kapott: a nagy keréktárcsák és abroncsok, a dupla kipufogóvég, a rövid túlnyúlások atletikussá teszik az összhatást. Az összképet a nagyobb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb – motorháztetőn és sarkokon kialakított – vonalak, valamint a Honda új arculatához igazodó orr-rész és a fényszók teszik teljessé. Az új CR-V vásárlói nyolc fényezés közül választhatnak, amely modellváltozattól függően, 17”-19”-os könnyűfémfelni-garnitúrával érkezik; a leggazdagabban felszerelt kivitelnél pedig az üveg panorámatető az alapfelszereltség része.

A CR-V a korábbi generációhoz képest több szempontból is nagyobb: 35 mm-rel gyarapodott a szabad hasmagasság, 30 mm-rel nőtt a tengelytáv, de szélesebb is lett a modell, így pedig nagyobb helykínálattal is rendelkezik: 5 mm-rel nagyobb az első fejtér, és hátul, csípőmagasságban az eddiginél 16 mm-rel szélesebb hely várja az utasokat. Újdonságként immáron – az összkerekes, benzines, Lifestyle változatban – hétszemélyes kivitelben is kapható, amely a magyar vásárlóknak kedvező választás lehet a három, vagy annál több gyerekes családokra vonatkozó autóvásárlási támogatással. A méretes utastér kellő helyet biztosít öt fős családoknak, külön pozitívum, hogy a második üléssor 150 milliméteres sínen állítható, a harmadik sorban található üléseket használva viszont jelentős helyről kell a csomagtartóban lemondanunk.

Az utastér minőségét és az ergonómiát nem érheti panasz, persze, ha belemegyünk a részletekbe, minimális kivetnivalót találhatunk: ilyenek például a fa mintázatú vagy a bőrre emlékeztető műanyagbetétek, vagy a 1980-as évekre hajazó, 7 hüvelykes digitális kilométeróra, amelyet a Honda Vezetői Információs Felületnek hív. A középkonzolt immáron egyetlen nagyméretű érintőképernyő uralja, amely Apple CarPlay és Android Auto alapú okostelefon-kapcsolatra is alkalmas. Az érintőképernyős felület alap grafikája nem javult sokat, ráadásul a menürendszere sem fejlődött. A gombok és kapcsolók elrendezése azonban logikusabb lett, nem mellesleg leegyszerűsített kezelőpanelt kapott a légkondicionáló is, amelyet az érintőképernyő alá raktak a tervezők.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:






hirdetés
P90331100_highRes_bmw-x5-launch-in-hun-1000x667.jpg

Túlzás nélkül: az új X5 a valaha volt legjobb X-modell a BMW-től

A negyedik generációs X5 a létező legfrissebb BMW-technológia megtestesítője: dizájn, konnektivitás és luxus szempontjából is kiemelkedik a kategóriában.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. november 08.


hirdetés

Húsz évvel ezelőtt, 1999-ben debütált a BMW X5, amely az X7-es modell idei megjelenéséig a legnagyobb volt a márka palettáján. Három nemzedéken át összesen 2,1 millió példány fogyott a méretes szabadidő-autóból világszerte, amely hazánkban is igencsak kedvelt a vásárlók körében.

Az új X5 minden szempontból nagyobb lett az elődmodellhez képest: 42 milliméterrel nőtt a tengelytávolság, 36 milliméterrel pedig a karosszéria hossza, 66 milliméterrel szélesebb lett a kasztni és 19 milliméterrel gyarapodott magasságában az autó.

A negyedik generáció megőrizte a modell ikonikus karosszériaarányait, de a végletekig letisztult formanyelv újdonságnak számít. A frontrész egyik legfeltűnőbb újítása a vese alakú hűtőrács nagyméretű, egybefüggő kerete, amely igazán karakteres arcot rajzol a kocsinak. A bajor prémiumgyártó az új BMW X5 modellhez az alapfelszereltség részeként LED-technológiás első fényszórót kínál, de opcionálisan már adaptív LED fényszórókkal felszerelt BMW Laserlight lézerfényt is rendelhetünk.

Az autó megjelenésének egyik jellegzetes része a kocsi oldalán végigfutó precíz karaktervonal, amely a hátsó ajtók magasságában meredek emelkedésnek indul, és az erőteljes vállrészt, valamint a LED-technológiás hátsó lámpák mélyen előrenyúló kialakítását nyomatékosítja. A hátsó lámpák háromdimenziós rajzolatú üvegbúrája különleges kialakítású, fontos ismertetőjele az újgenerációs modelleknek.

A külső méretnövekedésnek köszönhetően a belsőben nőtt a térérzet, az első és a hátsó üléssorban helyet foglaló utasokat tágas helykínálat és exkluzív hangulat fogadja. Az emelt üléspozíció, a műszeregység és a központi kijelző új kialakítása, valamint a csúcstechnológiás kijelző- és vezérlési koncepció egytől egyig azt a célt szolgálja, hogy a bajor prémiumgyártó sofőre még könnyebben irányíthassa a járművet.

hirdetés

A BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés az új BMW X5-ben debütált, és már az alapfelszereltségben is elérhető: két 12,3 colos digitális műszeregység nyújt információt a sofőrnek. A kijelzők tartalma az ügyfelek igényeire szabhatók több módon is: akár a multifunkciós kormány gombjaival, az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával, az érintőképernyőkön keresztül, hangvezérléssel vagy BMW Gesztusvezérléssel.

A sofőr és az utasok digitális eszközeit a BMW Connected kapcsolja össze az autóval, s az X5 a márka első olyan modellje, amelynek központi zárja okostelefonon keresztül, a BMW Digital Key digitális kulccsal is aktiválható.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:








Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!