hirdetés
grofb_cim2
Világhírű metálzenekarnak is készített klipet Gróf Balázs
Tizenöt éve ismerte meg a nevét az ország, és ma is ő a legnépszerűbb magyar képregényrajzoló-grafikusok egyike.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2015. szeptember 20.


hirdetés

Gróf Balázs neve sok helyről ismerős lehet: a legtöbben talán az elmúlt negyed század legnépszerűbb ingyenes programmagazinjában, az Est Lapokban találkoztak munkáival, ahova több, mint tíz éven át rajzolt hasonló, közéleti témájú képregényeket, mint amilyeneket jelenleg a 24.hu hírportál számára készít.

Emellett animációkat is gyártott tévéműsorokba, és rajzfilmes videoklipeket is készített olyan zenekaroknak, mint a Heaven Street Seven, a Magashegyi Underground, vagy mint a Blind Myself (utóbbit a 10 legjobb magyar klip közé is beválasztottuk). Legutóbbi felkérését pedig a legendás amerikai metálcsapattól, az Obituary-tól kapta. Természetesen ez is szóba kerül az alábbi interjúban, de szakmájának más részleteiről is beszélgettünk.

– Mikor és hogyan kezdtél el érdeklődni a rajzolás iránt?

– Gyerekként már azelőtt hatalmas film- és képregényőrült voltam, hogy megtanultam olvasni. 5-6 éves koromtól rendszeresen jártam moziba a szüleimmel, és a Pif Gadget című francia képregényújságot is elkezdték venni nekem (a Kockás ennek a lapnak volt a magyar kivonata). Nem számított, hogy milyen nyelvű, hiszen olvasni még magyarul se tudtam, de annyi azért lejött, hogy történeteket mesélnek el benne képekkel, és ez nagyon megtetszett. Ennek, illetve például a Csillagok háborújának a hatására egy idő után én is elkezdtem figurákat és történeteket rajzolni.

Később, általános iskolában nagy kedvencem lett az Indul a bakterház, nem is elsősorban a film, inkább az eredeti regény. Emlékeim szerint ez volt az első könyv, amit elolvastam. Kilenc-tízéves korom környékén pedig elhatároztam, hogy megcsinálom a saját képregényverziómat belőle. Egy egész nyarat töltöttem ezzel, és rendkívül élveztem. Középiskolában aztán kicsit háttérbe szorult a rajzolás, bár ez alatt is részt vettem egy iskolaújság készítésében, aminek a szerzői később megalapították az Est lapok első pécsi mutációját. Így kerültem be oda.

grofb2

Névjegy

Gróf Balázs 1976-ban született Pécsen, máig ott él. A Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karán, rajz-vizuális nevelés szakon végzett. Első komolyabb képregényei 1996-ban jelentek meg, azóta is folyamatosan publikál, művei összesen már sok millió példányban láttak napvilágot.

A karikatúrákon és a képregényeken túl animációs rövidfilmek, illetve videoklipek készítésével is foglalkozik. Eddig nyolc klip kötődik a nevéhez, emellett 2012 óta ő felel a Rockmaraton fesztivál beharangozó kisfilmjeiért. Utóbbiak kapcsán alkotta meg Rockfater és Bőr Gyula figuráját, az azonos nevű pécsi rockerek alapján. Pólógrafikákat, illetve és könyv- és lemezborítókat is tervez.

– Tizenévesen zenéltél is, ez azóta teljesen kikopott az életedből?

– Komolyabb terveim sosem voltak vele. Elsős gimis koromban kaptam egy akusztikus gitárt a szüleimtől, és egy hónapig eljártam tanárhoz, de hamar azt éreztem, hogy nincs meg a kellő tehetségem és kitartásom. A legegyszerűbb akkordokat megtanultam, annyira viszont nem kötött le a dolog, hogy komolyabban elmélyedjek benne. Utána még próbálkoztam basszusgitárral is, mivel az egyszerűbbnek tűnt, ekkor csináltuk meg Babarci Bulcsúval (a TükeZoo frontembere, interjúnkért KATT IDE - a szerk.) a Gyurmaklub zenekart. Pár hónap után viszont itt is átadtam a terepet a nálam ügyesebbeknek.

Végül belekóstoltam a dobolásba, és ez az, amivel ha nagyon ritkán is, de a mai napig foglalkozom. Felléptem afféle session-zenészként a káoszban és performanszban utazó legendás punkzenekarral, a Burzsoá Nyugdíjasokkal. Néhány éve pedig hatalmas élmény és óriási megtiszteltetés volt, amikor az Európa Kiadó gitárosával, Kirschner Péterrel jammelhettem kicsit a próbatermükben. Péter a színpadon a magyar alternatív rock egyik legnagyobb szólógitárosa, civilben pedig egy nagyon kedves ember, aki egyszer úgy tíz éve rám írt, hogy megköszönje az Európa Kiadóról készített rajzomat, ami a Szigeten volt kirakva egy óriásplakáton. Addig csak a rajongója voltam, de remélem, azóta már a haverja is!

Részlet az említett jammelésből:

– Térjünk vissza a rajzoláshoz: mik voltak az első komolyabb megjelenési felületeid, és hogyan jött sorban utána a többi?

– Az Est Lapoknak először csak a pécsi verziójába rajzoltam, majd lassan egyéb megyeszékhelyeken megjelenőkbe is. Volt, ahol ugyanaz jelent meg, de gyakran kértek tőlem önálló sorozatokat az egyes mutációk szerkesztői. Ez még a 90-es évek végén volt, majd 2000-ben a Pesti Est akkori főszerkesztője, Galambos Attila is megkeresett. Akadtak felkéréseim, pl. zsűrizés egy könyvkiadó képregénypályázatán, vagy animációs munka Bozsik Yvette és Vajdai Vilmos színdarabjához, amit ennek a felületnek köszönhettem.

– Hogy néz ki egy átlagos napod?

– Ez nagyon változó, attól függ, mi a feladatom épp. Legutóbb például, amikor az Obituary-klipet készítettem, öt-hat hónapon át majdnem minden nap foglalkoztam vele valamennyit, a finisben már akár napi 10-12 órákat is. Az egész hetes alvásmegvonás és feszített tempó ugyanúgy megvan, mint a napokon át tartó pihenés.

wd

05x_fb

Pólógrafika a Belga zenekarnak

– Hogy jött a karikatúrák és a képregények mellé a klipkészítés?

– Zenész haverjaim, vagyis a szigetvári Persona Non Grata tagjai kerestek meg először 2001-ben, hogy csinálhatnék nekik egy animációs klipet. Nagyon megtetszett az ötlet, csak az volt a gond, hogy akkor semmilyen eszköz nem volt a közelemben ehhez. Csináltam már egy gyurmafilmet Super 8-as kamerával évekkel korábban, de az is egy nehezen hozzáférhető kölcsön-stúdióban történt.

Saját számítógépem sem volt, éppen amiatt is vettem egyet végül, hogy elkészíthessem ezt a klipet. Nem fizettek érte semmit, de úgy gondoltam, hogy ezzel nincs is baj: legyen ez egy kísérlet számomra, ami által beletanulhatok a műfajba.

Talán nem sült el rosszul a dolog, ha végül ez a klip lehetett a diplomamunkám is az egyetemen. Ezután jött a Heaven Street Seven Dél-Amerikája. A basszusgitáros Németh Robival az egykori Wanted magazin idejéből való a barátságunk, ő zenéről írt, én pedig képregényeket rajzoltam ennek a zenei lapnak. A 2003-ban elkészült HS7-klip már jóval nagyobb reflektorfényt kapott, mint az elődje, a zenetévé is sokáig játszotta.

A Persona Non Grata – Minimal és a HS7 – Dél-Amerika klipje:

– Mennyivel több a munka egy klippel, mint a képregényekkel?

– Iszonyúan sok idő, főleg ha egyedül csinálja az ember, mint én. A korai klipjeim átlagosan egy év alatt készültek el, plusz-mínusz pár hónap. Most az Obituary-t próbáltam minél gyorsabban összehozni, ez fél év alatt megvolt, igaz, maga a szám is rövidebb. Közben persze más munkáim is mindig vannak, de ilyenkor azért ezzel foglalkozom legtöbbet.

– Úgy vettem észre, hogy inkább a keményebb zenét játszó együttesek keresnek meg téged, vegyük akár az Obituary-t, akár a Blind Myselfet, vagy a Junkiest. Jól összefér az animáció a punk-rock-metál műfajokkal?

– Ez érdekes kérdés, hazai értelemben vett popelőadónak még valóban sose csináltam klipet. Talán ByeAlexet kezdetben annak szánta a média, de neki is egy rockos számához csináltam egy dalszöveg-videót. Viszont most már az is meglepne, ha hazai rock/metál zenekartól jönne még felkérés. 2015-ben már mindenki a YouTube-ra gyárt klipeket, akár nulla forintból, telefonnal. A nagy többségnek se pénze, se ideje nincs arra, hogy befektessen egy rendesen kidolgozott, klasszikus animációból álló klipbe.

A magyar mainstream zenekarok többségének pedig – akik megengedhetnék maguknak anyagilag – nincs igényük kísérletezni animációval.

A mai legmenőbb előadók milliós nézettségű videói leginkább imidzsklipek, amikben a sztárok kifogástalanul, jól fésülten jelennek meg, gyönyörűen fényképezve. Nekik biztosan nincs szükségük egy elvont, absztrakt képre, amit egy animációs klip mutatna róluk.

Talán a rajongóik se értékelnék az ilyesmit. Amikor kijött a Blind Myself első animációs videója, még a Slipknot angol nyelvű fórumain is ment a hiszti amiatt, hogy egy ismeretlen magyar zenekar tréfálkozni merészelt a hatalmas Slipknottal – egy rajzfilmben.

Az említett Blind Myself-klip, amiben a Slipknot is megjelenik:

– Hogy született az Obituary-klip?

– 2008-ban készült el az előbb említett Blind-videó, amely az amerikai MTV Headbangers Ball című metálműsorának az év végi „legjobb klipek” listáján is elég jó helyezést ért el, pl. megelőztük vele a Motörhead és a Judas Priest akkori klipjeit. Ezt megelőzően már váltottam pár emailt John Tardy-val, az Obituary énekesével, aki nagyon jó arc, a rajongók leveleire ő maga szokott válaszolni. Elküldtem neki a Blind Myself-klipet, és legnagyobb meglepetésemre egyből megkérdezte, hogy mennyiért vállalnék egy ilyen videót nekik. Aztán végül a közös munka csak 2014-ben realizálódott, amikor öt év szünet után új albuma jött ki a zenekarnak, így egy ezen megjelenő új számhoz csináltuk meg a rajzfilmet.

A Violence című szám klipjét tényleg nyugodtan nevezhetjük rajzfilmnek, hiszen egy vicces, kerek sztorit, egy gyerekek által is nézhető mesét mond el, aminek a zenekar a főszereplője, és ők maguk is találták ki a történetet. Én csak pár poént raktam a storyline-hoz. A kész klip június 15-én jött ki YouTube-on, két héttel később Facebookon, és nem egészen három hónap alatt egymillió lejátszása lett. Ez, azt hiszem, egész jónak számít egy animációs kliptől, és olyan zenekartól, ami még metál mércével is extrém zenét játszik.

– Milyen visszajelzéseket kaptatok rá?

– A zenei és filmes szaklapok, blogok világszerte nagyon hízelgő szavakkal üdvözölték a művünket, legalább egy tucat különböző nyelven adtak róla hírt.

Nemrég egy hirtelen ötlettől vezérelve elküldtem a horror egyik legnagyobb (Wes Craven halála óta pedig talán az egyetlen) élő mesterének, John Carpenter amerikai filmrendezőnek. Egyáltalán nem számítottam válaszra, de ő mégis visszaírt, hogy a klip „nagyon vicces és szép munka”.

Nehéz megfogalmazni, mit éreztem, amikor megláttam a választ egy akkora királytól, mint Carpenter, még ha csak pár szót is váltottunk Facebook-chaten. Több filmjét is elő szoktam venni rendszeresen gyerekkorom óta, ilyen pl. A dolog, a Menekülés New Yorkból vagy A köd, de a Halloweent viszont tényleg minden évben legalább egyszer megnézem itthon, amióta kijött DVD-n, sőt, tavaly moziban is sikerült. Az Obituary-klipet pár hete válogatták be a bukaresti Anim’est Nemzetközi Animációs Filmfesztivál versenyébe, és tudom, ez naivan hangzik, de ha John Carpenternek tetszett a rajzfilmem, az nálam felér egy díjjal.

081110

A függőségekről...

–  Hol publikálsz képregényeket mostanában?

– Egy éve jelennek meg rajzaim és képregényeim a 24.hu (korábbi nevén Hír24) oldalon. Izgalmas dolog az online publikálás, főleg egy ilyen nagyon látogatott hírportál esetében. Bár a kommentek átfutását inkább nevezném szomorú, mint izgalmas élménynek.

Sok olvasó tévesen közelít a karikatúra műfajához: azt gondolják, hogy ha a Charlie Hebdo megrajzolja a vízbe fúlt menekült kisfiút, akkor magán a gyereken vagy a menekülteken gúnyolódik a lap. Fel se merül bennük, hogy

"
egy karikatúra nem feltétlenül akar kinevetni valamit – vagy ha mégis, akkor talán olyasmit akar kinevetni, ami nem is látható az adott rajzon, és a rajz csak utal egy mögöttes dologra.

080825

– Milyen kihívásokat látsz magad előtt, vannak-e esetleg álommelóid, például zenekari klipek terén?

– Legutóbb egy olyan világhírű zenekartól kaptam megbízást, aminek nagyon régi rajongója vagyok. Amikor elsős gimis voltam, három Obituary-poszter is kint volt a falamon, szóval a nekik gyártott klipet nevezhetjük olyan melónak, amiről nagyon sokáig csak álmodni mertem volna. Amúgy nem vagyok egy ábrándozó alkat: minden felkérésnek örülök, és amikor valaki elmeséli, hogy mekkora sikert aratott családi körben a rokonáról rendelt karikatúra, az pont ugyanakkora öröm nekem, mint amikor azok az amerikai zenészek nyilatkoznak elismerően a munkámról egy interjúban, akiknek az autogramjáért álltam sorba tizenhat évesen a Petőfi Csarnokban.

(Balázs hivatalos honlapját ITT TALÁLJÁTOK.)

Ha tetszett az interjú, oszd meg!


KÖVESS MINKET:




hirdetés
Átalakul az RTL műsorrendje: hétköznap az összes esti műsort érinti majd
Változik a Barátok Közt, a Fókusz, a XXI. Század és a Doktor Murphy kezdési időpontja is.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. április 20.



Változik az RTL esti műsorrendje, több sorozatot, műsort is érint majd - írta meg a Media1. Új időpontban kezdődnek, lesz ami megszűnik, és új műsorok is indulnak április 29-én.

Véget ért az Alvilág, most lesz a Cápák között utolsó része, és Toplista is befejeződik.

A Fókusz továbbra is 19:05-kor kezdődik, de a hossza visszaáll, és összesen fél órás lesz a magazinműsor.

A befejeződő Drága örökösök helyén jelentkezik a Konyhafőnök-Visszavágó című gaszto reality, amely 110 perces lesz, és civilek lesznek benne.

A Barátok közt 30 perccel később kezdődik, este fél 10-től sugározzák, és 22 órakor fejeződik be.

Hétfőnként lesz látható az új dokureality, A Főnök inkognitóban. Kedden jön az új Magnum, csütörtökönként a Gyertek át! és pénteken a Doktor Murphy 2. évada, ezek 22:05-kor lesznek látható. Szerdánként ebben az időszakban különböző vásárolt filmeket ad majd az RTL Klub.

A későbbi idősávban lesz a Házon kívül, ami este 11 órakor, csütörtökönként a Privát kopók új részei 22:50-kor kezdődnek majd. A XXI. század című történelmi visszatekintő műsor hétfőn 23 órára kerül át.

Hétvégente szombat esténként marad a Fókusz Plusz és A mi kis falunk, vasárnap este filmeket láthatsz az RTL Klubon.

Egy új műsor indul szombattól Szuperzöld címmel.


KÖVESS MINKET:



hirdetés
Szüzesség elvevős szex, váratlan lovaggá ütés és piálás - így töltötték a csata előtt utolsó óráikat a Trónok Harca főszereplői
...és csak beszélgetnek, beszélgetnek, beszélgetnek és beszélgetnek. SPOILERVESZÉLY!
Orosz Emese cikke - szmo.hu
2019. április 22.



A Trónok Harca befejező évada sajnos a második résszel is folytatja a szappanoperásodást. Az új részben lényegében nem történik semmi. Nagyon érezni, hogy mindjárt itt a végjáték, de a maradék időt ki kell tölteni a nagy semmivel. Mindenki mindenkivel összefut, mindenki mindenkivel mindenről beszélget - bár leginkább a semmiről. Mindenki mindenkinek megbocsát, és akik még nem dugtak, azok dugnak egy jót, vagy legalábbis akarnak.

SPOILER!

Ne görgess tovább, ha még nem láttad, vagy nem akarod megtudni, miről szól a második rész!

A második rész az elsőhöz hasonló eseményekkel indít, csak most Jon Snow helyett Jaime Lannistert mentegetőzhet a tanács előtt. Egyedül érkezett, Cersei mindenkit átejtett, és ígérete ellenére nem küldte vele seregeit. Tarthi Brienne azonban jót áll Jaime-ért, így végül, bár vonakodva, de mindenki elfogadja a Királyölő segítségét.

A Jaime és Bran Stark közötti beszélgetést már nagyon vártam. Kíváncsi voltam, mégis mit lehet mondani annak, akit 8 évaddal ezelőtt kilöksz egy ablakon, és nyomorékká teszel. Hát végül is nagyon mást nem:

"Sajnálom, amit veled tettem."

Brant azonban, mióta Háromszemű holló, nem igazán hatja meg semmi, sőt meg is nyugtatja Jaime-t, hogy ha az nem történik, nem lennének ma azok, akik, és hát tudjuk, hogy ő elég jól elvan ebben a Háromszemű holló szerepben.

Daenerys is elkapja Sansát egy kis négyszemközti beszélgetésre, hogy feloldja a köztük lévő feszültséget. Biztosítja Jon iránt érzett szerelméről, és girl powerről csacsognak. Az Észak függetlenségéért kiálló Sansát azonban mégsem tudja teljesen meggyőzni.

Az epizód további részében hiába lesz szüzesség elvevős szex, és megható lovaggá ütés. Az egyik legérzelmesebb jelenet, amikor Lady Jégcsap Stark végre felolvad. Theon Greyjoy megérkezik Deresbe, és felajánlja szolgálatait a sárkánykirálynőnek, de elsősorban Sansának, aki valami hihetetlen érzelmességgel borul Theon nyakába.

Óriásvész Tormundék visszatérnek Utolsó Menedékből, és meghozzák a hírt, hogy másnap napkeltéig van idő, akkorra várható a Holtak seregének érkezése.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
Újabb vérfagyasztó előzetes: kijött a Trónok Harca 3. részének trailere
Továbbra sem derül ki, hogy mire számíthatnak a film rajongói, de a látvány kegyetlen.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. április 22.



Végéhez közeledik az amerikai fantasy-drámasorozat, a Trónok harca. A nyolcadik, egyben befejező évadjának első részét április 14-én mutatták be a HBO televíziós csatornán, a befejező epizód május 19-én kerül adásba. A legtöbb évaddal ellentétben a nyolcadik évad csak hat, egyenként egyórás részből áll.

Tovább feszítik a sorozat rajongóinak idegeit az újabb előzetessel. A múlt héten indult utolsó évad bevezető része után egyre csak csigázzák a nézőket, így volt ez a második részben is, amelyről erősen spoileres ismertetőt írtunk. Mennek a találgatások, mi lesz majd a filmsorozat vége.

Az eddig látottak alapján sokféle végre lehet számítani, éppen ezért nagy a várakozás. Az újabb képkockák sem visznek közelebb a megoldáshoz, de az izgalmat igencsak fokozzák. Tulajdonképp egyetlen olyan kocka sincs benne, amiből bármit is megtudnánk. A seregek felálltak, minden kéz a kardon vagy az egyéb fegyvereken, igazából az a kérdés, hogy ha ez a döntő csata, a harmadik részben, akkor mi lesz a hátralévő három részben majd?

Az előzetesért lapozz!

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
Ifj. Richter József: Az állatokat nem kényszerítjük a produkcióra, szeretik, amit csinálnak
Motoros mutatvánnyal és nyílt nappal várja látogatóit a Cirkuszok Világnapján a 25 éves Magyar Nemzeti Cirkusz. Vezetője, Ifj. Richter József azt is elmondta, szerinte miért nem kell betitani az állatok szerepeltetését a cirkuszokban.
Kövesdi Miklós Gábor - szmo.hu
2019. április 19.



Most szombaton lesz a Cirkuszok Világnapja. Ifjabb Richter Józsefet arról faggattam, a Magyar Nemzeti Cirkusz hol és hogyan készül a jeles eseményre.

- Április 20-án lesz a Cirkuszok Világnapja. Mióta létezik a szakmai ünnep?

- Ez lesz a tizedik alkalom. Először Európai Cirkusznapként indult, de később világnappá nyilvánították. Mindig április harmadik szombatjára esik. Ebből az alkalomból nagyon sok cirkusz extra programokkal várja a nézőket.

- A Magyar Nemzeti Cirkusz mivel készül?

- Számunkra még különlegesebb lesz ez a nap, ugyanis 25 éves a Magyar Nemzeti Cirkusz, a Cirkuszok Világnapja pedig kerek évfordulót ünnepel. Ezért úgy döntöttünk, hogy egy izgalmas cirkusznappal lepjük meg azokat a nézőinket, akik ellátogatnak Debrecenbe. Mindenki ingyen bejöhet a cirkuszba, megnézhetik, hogy gyakorolunk az állatokkal, hogyan gondozzuk őket, kipróbálhatnak különböző cirkuszi eszközöket, hátra lehet sétálni a kulisszák mögé. Egy igazi attrakcióval is készülünk.

Simet László, a kiváló magyar artista egy 50 méter hosszúságban kifeszített drótkötélen fog felmotorozni egészen a cirkuszsátor tetejébe.

A londoni olimpia záróünnepségén mutatta be jó néhány évvel ezelőtt.

- A Magyar Nemzeti Cirkusznak fontos szereplői az állatok. Világhírű lovas számokat mutatnak be, minden évben elefántfürdetést rendeznek. Ugyanakkor egyre többen követelik, hogy tiltsák be az állatok szerepeltetését, Szlovákiában ezt már törvénybe is foglalták. Mit gondol erről?

- A Magyar Nemzeti Cirkusz köztudottan állatbarát. Nagyon nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy bebizonyítsuk, az állatokat lehet jól is tartani a cirkuszban. Hosszú évek óta ezen dolgozunk, ezért is jó, hogy tartunk nyílt napokat, ahol mindenki meggyőződhet erről. Mindig azt mondom, hogy különbséget kell tudni tenni cirkusz és cirkusz között.

Nem baj, ha fellépnek az olyanok ellen, ahol valóban vannak problémák. De ahol minden rendben van, ahol betartják a szabályokat, mint nálunk – Magyarországon nagyon komolyan szabályozzák az állattartást –, ott ilyen probléma nincs.

- Kicsit beszélne arról, hogy milyen körülmények között élnek ezek az állatok? Mit csinálnak két előadás között?

- Állatkerti körülményeket biztosítunk a számukra. Mindig törekszünk rá, hogy a legnagyobb kifutókat építsük fel nekik, elektromos karámban vannak, ahol a nagy mozgásigényüket ki tudják elégíteni. Ezek az állatok így nőttek fel, nekik ez a természetes. Sokan kérdezik tőlem is, hogy bírok úgy élni, hogy minden héten más városban vagyok. Számomra ez teljesen megszokott. Bár lakókocsiban élek, mégis lehet olyan körülményeket teremteni, mint egy lakásban. Igyekszünk minél rövidebb ideig szállítani őket. De van itt még valami: azáltal, hogy a cirkuszban vannak állatok, olyan városokban és falvakban is láthatnak elefántot, zsiráfot, ahol a lakóknak az anyagi körülményei nem engedi meg, hogy elmenjenek Budapestre, az állatkertbe.

A cirkusz bemutatja a harmóniát ember és állat között, és nagyon fontos: a porondon nem azt hangsúlyozzuk ki, hogy az elefánt egy lábon álljon, hanem az állatok szépségét.

Tehát manapság már nem az számít, hogy minél nehezebb produkciót mutassanak be, hanem hogy az emberek láthassák ezeket a csodálatos lényeket.

- Ezek a produkciók az állatoknak örömet okoznak? Mert egy kutyán látszik, ha élvezi a játékot.

- Igen. Vannak a cirkuszon kívül is állatok, amik dolgoznak. Vannak vakvezető kutyák, sportlovak. Egy vakvezető kutya is szereti, amit csinál. Folyamatosan jutalomfalatot kap. Az állatainkat mi sem kényszerítjük a produkcióra, hanem úgy tanítjuk, hogy jutalmazzuk őket, ezért szeretik, amit csinálnak.

- Idén is lesz elefántfürdetés?

- Természetesen lesz. Ez a Cirkuszok Éjszakájához kapcsolódó esemény. Idén sem lesz másként, sőt, szeretnénk két naposra bővíteni a Cirkuszok Éjszakáját, ugyanis akkora sikere van.

Az elefántfürdetéssel is az a célunk, hogy az emberek láthassák, milyen jól tartjuk az állatainkat.


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x