hirdetés
P90263779_highRes_the-new-bmw-x3-xdriv-1000x667.jpg

Vezettük Európa egyik legnépszerűbb prémium SUV modelljét

15 év alatt 1,5 millió példány fogyott a BMW X3-ból, ami egy prémium, rétegautótól igencsak szép eredmény. A legújabb, harmadik generációs példány járt nálunk ezúttal.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2018. december 19.


hirdetés

Immáron 2003-óta kapható a BMW palettáján az X3, a bajor prémiumgyártó az első két modellgenerációból világszerte összesen több mint 1,5 millió példányt értékesített. Tavaly ősszel mutatkozott be hazánkban a harmadik generációs modell, amely minden korábbinál lendületesebb karakterével, látványos formai megoldásaival, erőteljes motorpalettájával, hatékony hajtásláncával és luxus színvonalú utasterével folytatta a típus történetét.

Az X3 méretét tekintve harmadik a BMW SUV palettáján az X1 és az X2 fölött. Az ismerős karosszéria-arányok már első ránézésre kihangsúlyozzák a modell első és hátsó tengely közötti 50 : 50 arányú terhelés-elosztását, miközben szemből nézve a jelentős mértékben megnövelt hűtőrácsok és a hatszög alakú ködlámpák erőteljes teljesítményére utalnak. Hátul a háromdimenziós LED-lámpák és a meredeken lejtő légterelő szárny, valamint a dupla kipufogóvég kerül a figyelem középpontjába.

A közepes méretű SUV három felszereltségi csomaggal (xLine, Luxury Line, illetve M Sport) kapható, de a belső minőséget alapvetően nem ez, hanem a BMW-re jellemző precizitás határozza meg, hiszen minden esetben prémium minőségű anyagok fogadják az utasokat, és az illesztések is tökéletesek. A menetkomfortról számos innovatív opció gondoskodik, például a háromzónás automata légkondicionáló, az Ambient Air légfrissítő csomag, az aktív ülésszellőztetés, a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssor, valamint a nyitható panoráma üvegtető. Az alapesetben 550 literes csomagtér a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 1 600 literig bővíthető. A BMW X3 opcionálisan elérhető BMW Display Key okos kulccsal is, amely nem csupán az ajtózárak nyitására és zárására szolgál, de számos járműfunkció, így például a kiegészítő fűtés állapotának távoli megjelenítésére és működtetésére is képes.

A BMW X3 három benzines és öt dízelmotorral kapható, mindehhez olyan futómű-opciók társulnak, mint az M sportfutómű, a dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás, az M sport fékrendszer és a változó áttételű kormányrásegítés. A bajorok már az alapfelszereltség részeként mindegyik változathoz a nyolcsebességes Steptronic automataváltó optimalizált változatát társítják.

A számos intelligens vezetést támogató rendszert magába foglaló, félig automatizált járművezetésre összpontosító BMW Personal CoPilot innovációjának részeként az új BMW X3 az aktív tempomat legújabb generációjával, valamint a kormányzó- és sávtartó asszisztenst, a sávváltást segítő asszisztenst és az oldalirányú ütközésre figyelmeztető rendszert is magába foglaló Driving Assistant Plus biztonsági csomaggal is felszerelhető.

A BMW ConnectedDrive második alappillére a megannyi intelligens szolgáltatás és okosalkalmazás, amelyeknek köszönhetően az új BMW X3 modellhez a BMW Connected teljes szolgáltatás-palettája elérhetővé válik. Az Open Mobility Cloud rugalmas felhőalapú platformra épülő, járműbe integrált digitális koncepció számos okoseszköz rendszerbe kapcsolásával segíti a bajor prémiumgyártó ügyfelének személyes mobilitását. A technológia például folyamatosan figyeli a BMW ügyfelének okostelefonjában elmentett naptár-bejegyzéseket, az előre egyeztetett találkozókat pedig úti célként emeli át a jármű navigációs rendszerébe. Indulás előtt a szolgáltatás feldolgozza a tervezett útvonalra vonatkozó valós idejű forgalmi információkat, a pontos célba érkezéshez pedig időben figyelmezteti a felhasználót az indulásra. A BMW saját rendszere egyébként jó, de azért elgondolkodtató, hogy a bajorok, miért nem engedik be a kocsijukba az AppleCarplayt és társait.

A modell alapára 13,5 millió forint, a csúcsmodellt az M40i változat jelenti, ennek az induló ára 20.620.000 forint


KÖVESS MINKET:





hirdetés
02_SWIFT_styling_front-quarter_street-1000x671.jpg

Suzuki Swift – ez már nem a mi autónk

A kilencvenes és az ezredforduló utáni évek a Swift uralmáról szóltak, mára a Vitara átvette a kisautó korábban betöltött népautó szerepét.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. március 18.



A kilencvenes évek legelején robbant be a Suzuki Swift a hazai piacra, elsőként a második generációs modell volt elérhető Magyarországon, de ezek még külföldön készülő példányok voltak. A Magyar Suzuki Zrt. 1992-től kezdte gyártani Esztergomban a már harmadik generációs változatot, ez jelentette az igazán nagy áttörést a típusnak. Túlzás nélkül állíthatom, hazánkban nem létezett olyan család, amelyben ne lett volna legalább egy Swift. Nálunk nagypapám járt egy zöld színű, 5-ajtós, 1.3-as példánnyal, és soha nem felejtem el, hogy mekkora öröm volt számára az a kocsi a bordó Lada Samarája után. Pedig szervo még ebben sem volt, és érzésre sok anyag sem került kasztniba, de az első ablakok elektromos emelői megdobták a komfortérzetet, ráadásul a szívómotor is igencsak pörgősnek hatott, már amikor nagyapa éppen dinamikusabban autózott.

A válság évei előtt a 2005-ben bemutatott MK4-es típusjelzésű, fiatalos, modernizált, gömbölyű formájú Swift is "nagyot ment". Megdöbbentő mennyiségben fogyott akkor a kocsi, ugyanis a 0 forintos kezdőrészletű, 10 éves futamidejű hiteleknek köszönhetően sorban álltak a Suzuki márkakereskedésekben a vevők, s mindenki Swiftet szeretett volna vásárolni. Persze a fenntartási költségekbe sajnos sokan nem gondoltak bele, ráadásul a válság nehézségei sok családot sodortak kilátástalan helyzetbe. Így ezeknek az autóknak a jelentős része végezte behajtó cégek udvarán.

Ez az időszak pedig valahogyan rányomta a bélyegét a Swift sorsára, s a későbbi példányok iránt elkezdett csökkenni az érdeklődés, így a népautó státusz szépen lassan visszaszorult. A Suzuki mélyrepülése ilyen értelemben 2015-ig tartott, akkor jelent meg a negyedik generációs Vitara, amely újra az élre repítette a márkát: a japánok SUV-ja lett a legkeresettebb Magyarországon, s vált népautóvá hazánkban.

A szabadidő-autó árnyékában igencsak háttérbe került a Swift, amely 2017-ben lépett a hatodik generációjába. Ez a sorozat ugyan még mindig a 2004-ben megismert formavilágot hordozza magában, de félreértés ne essék: ez a kocsi már nem az a kocsi, amely akkor kapható volt, minőségben, anyaghasználatban, de akár motorikusan is más dimenziókban jár. Ennek köszönhetően persze az ára is más osztályt képvisel, így már jóval kevesebb talál gazdára közülük, a Suzuki értékesítéseinek mindössze elenyésző hányadát adja a kisautó. (2018-ban összesen 19.292 Suzuki talált gazdára, ebből 11.127 volt Vitara, s mindössze 1.302 Swift.)

Ahogy említettem, a forma tehát maradt a korábbi vonalon, persze azóta sokat frissült a megjelenés, erősödtek az autó ívei, sportosabb, ezáltal fiatalosabb lett az összhatás, amely annak is köszönhető, hogy szélesebb és alacsonyabb lett a modell. Az új „HEARTECT” platformnak köszönhetően 120 kilogrammal csökkent az összsúly. Egyedi megjelenésű első fényszórókat rajzoltak a Suzuki mérnökei a kocsinak, s a méretes légbeömlők is jó karaktert szabnak. A farrész egy csipetnyivel kevesebb dinamizmust kapott, de ügyes megoldás, hogy a kilincset az ajtóba, a C-oszlop elé rejtettek.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:



hirdetés
15871658_1215075235251602_764855286743444541_n.jpg

A cégvezetők kedvenc autója, amely a saját gyártóján belül is óriási vitákat okozott

Ugyan ráncfelvarrás előtt áll a 2015-ben bemutatott, harmadik generációs Škoda Superb, nem ellenkeztünk, amikor a lehetőségünk nyílt arra, hogy egy hetet töltsünk együtt a kifutó modellel. Abból is egy különleges példánnyal, egy Dragonskin metál színű, SportLine változattal.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. április 21.



Lehetne most azzal kezdeni, hogy honnan indult a Škoda évtizedekkel ezelőtt, de azt gondolom, az elmúlt közel 20 év bőségesen adott annyi pozitív tapasztalatot, hogy a régi berögződések már mindenkiből kikoptak. Persze még akadnak „Škoda tagadók”, de bocsánat az erős megfogalmazásért: ők egyszerűen nem értenek hozzá.

A mögöttünk álló esztendők fejlődése látványos eredményt hozott, amit pontosan visszaadnak az értékesítési számok: amíg 1997-ben, az első Octavia megjelenésekor 336 ezer Škoda talált gazdára az egész világon egy év alatt, addig 2018-ban összesen 1.253.700 autót értékesített a márka. A népszerűség nem ok nélküli, a márka kiváló minőséget, remek megoldásokat nyújt, a "csoporttársaknál"  kedvezőbb áron.

A 2000-es évek Superbje meghatározó volt a márka életében, ugyanis adottságainak köszönhetően egy olyan szegmensbe léphettek a csehek, ahol az új érában még nem jártak. A siker nem maradt el, óriási helykínálatának és remek minőségének köszönhetően rövid időn belül nagyon népszerűvé vált a kocsi, ami hazánk útjain is észlelhető volt. Az első modell 2001-ben jelent meg, amely a Passat alapjaira épült, s már ez a modell is parázs vitát indított el házon belül, ugyanis  a Superb egyszerűen túl sok vásárlót csábított el a wolfsburgiaktól.

A 2008-as második modell már az Octavia megnyújtott padlólemezére épült, ebből a sorozatból a limuzin változat mellett kombi is rendelhető volt. Négy évvel ezelőtt, 2015-ben érkezett hazánkba a harmadik generáció, amely minden idők tán legnagyobb feladatát adta fel a konkurenseknek. A házon belüli versenyt nem illik firtatni, de egyértelmű, hogy a Volkswagen-csoporton belül és azon kívül is komoly alternatívát hozott a piacon a csehek zászlóshajója. Az alapvető tulajdonságok nem változtak: tetszetős külső mellé óriási beltér párosult, az anyaghasználatnak és az ésszerű megoldásoknak köszönhetően komfortosan érezhetjük magunkat a kocsi fedélzetén. A vezetői pozíció kiváló, mögöttünk akár egy 210-220 centiméteres ember is kényelmesen utazik. Hátul hárman is elférnek  még hosszú úton is, ráadásul több kofferral is érkezhetnek társaink, ugyanis az utastér mellett a csomagtartó is kategórián felüli helyet bocsát rendelkezésünkre: a limuziné 625 literes, amely 1760 literre bővíthető a hátsó ülések ledöntésével.

A Superb összesen öt felszereltségi szinten kapható, nálunk egy SportLine modell járt, amely külsőre is eltér az alapmodellektől, például 15 milliméterrel alacsonyabban ül a kocsi a sport futóműveknek köszönhetően, és választható hozzá a Dragonskin névre hallgató (a Volkswagennél kurkumasárgának hívott) fényezés, amely igencsak különleges megjelenést biztosít az autónak. A SportLine modell esetében fekete színre fújtak a tükrök, a hűtőrács, a hátsó spoiler, az ablakkeret és a ködlámpák, valamint a B-oszlop mögött sötétítettek az ablakok.

Ebben a felszereltségben 3 motorral rendelhető a Superb: egy 200 lóerős, 2.0 literes TSI, és egy 150 vagy 190 lóerős, 2.0 literes dízel áll rendelkezésre. A tesztautónkban ez utóbbi dolgozott, összkerékhajtással, és 7-fokozatú DSG váltóval. A gázolajjal hajtott modell 400 Nm-es nyomatéka kellő dinamikával mozgatta a 1,5 tonnás testet, amely 7,6 másodperc alatt gyorsítja 100 kilométer/órára a Superbet. Nyugodt vezetés mellett meglepően jó értékeket produkált a kocsi: 7 liter alatti fogyasztással is beérte vegyes használat során, városban persze 10 liter fölött evett. A teljesítményt és az egyéb menetdinamikai tulajdonságokat gombnyomással szabályozhatjuk, a vezetői profilválasztóval Eco, Normal, Sport és az egyéni beállítást választhatunk.

A Škoda Superb prémium minőséget hoz, és számtalan ügyes, okos megoldással biztosítja a mindennapi kellemes használatot. Mindezt pedig megfizethető áron teszi: a belépő modell 9,4 millió forint körül indul, a SportLine felszereltség valamivel 11 millió fölött érhető el. A tesztautónk újkori ára a nagy dízellel, DSG-vel, összkerékhajtással és tele extrázva 16 millió körül mozgott, amellyel a Škoda már a magasabb kategóriájú modellek alapárát súrolja. Ami a nagy különbség, és a Škoda oldalára billentheti a mérleget, hogy a cseh márka ezért az árért szinte a csúcsfelszereltségét kínálja, és az alapfunkciók is tökéletesek: a kocsi kiválóan pakolható, óriási helykínálattal bír, így rendkívül jó utazómodell, ezért összességében jó választás lehet céges és magánhasználatra is.

Adatok

Hengerűrtartalom:  1968 cm3

Teljesítmény: 140 kW (190 LE)/3500-4000

Nyomaték: 400 Nm/1900-3300

Széndioxid kibocsátás: 131 g/km

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,6 s

Végsebesség: 230 km/h

Tesztfogyasztás:  7,2 l/100 km

A modell alapára: 9.359.010 Ft

A SportLine felszereltség alapára: 11.072.240 Ft


KÖVESS MINKET:




hirdetés
IMG_0999-1000x750.jpg

Öltönybe öltözött igásló – alapvetően munkásautónak tervezték a Ford Rangert

Egy munkásgép, amely már a küllemével hódít: a Ford Ranger legjobban felszerelt változata, a Wildtrack járt nálunk a Blue Edition különleges változatában.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. június 09.



Az SUV lázzal párhuzamosan a pick-upok iránti kereslet is jelentősen megnőtt, egyre több platós jár az országban. Hogy ez a biztonság vagy inkább a kedvezőbb adózási feltételek és a visszaigényelhető ÁFA miatt van-e, inkább nem firtatom. A lényeg, hogy a pick-upok az aranykorukat élik, de eredeti funkciójuktól eltérően jellemzően inkább városi használatra veszik őket. Főleg az olyan magasan felszerelt változatokat, mint a nálunk járt Ford Ranger WildTrack Blue Edition-t.

A Ford Ranger az alapfunkcióját tekintve egy haszonjármű, - még akkor is, ha a legújabb generáció divatos formája ennek ellentmond -, a kocsit alapvetően munkásautónak tervezték. A Ford 1983-ban mutatta be először a Ranger-t Amerikában, s egészen 1998-ig kellett arra várni, hogy a típus európai piacra szánt változatát is elkészítse a márka. Az eredeti funkció pedig mára kissé átalakult, sok esetben már egyáltalán nem használják őket a földeken, hanem a városi közlekedésben, státusz szimbólumként jelennek meg. Pedig a Ranger méretéből fakadóan nem igazán a szűk, európai belvárosi utcákra lett szabva, a majd öt és félméteres kocsival figyelmesen kell manőverezni, megfelelő méretű parkolóhelyet pedig csak szerencsés esetben találunk. Az autó 800 mm-es gázlómélységgel, s 229 mm-es hasmagassággal bír, első, hátsó terepszögei pedig 28 fokosak. Rakodóterülete 1530x1456 milliméter, maximum teherbírása 1042 kilogramm, vontatóképessége pedig 3,35 tonna.

A méretes testet formás külső takarja, a Volkswagen Amarok mellett a Ranger is jó példa arra, hogy a pick-upok igenis lehetnek divatos autók. A ráncfelvarrott modell sportos, dinamikus, áramvonalas megjelenésű, aminek köszönhetően már a kocsi légellenállási jellemzői jobbak a korábbi modellekhez képest. De nem csak e tekintetben, hanem biztonság szempontjából is történt előrelépés: 5 csillagos NCAP töréstesztet teljesített az autó, ami a kategóriát nézve ritkának mondható.

A Ranger hazánkban jelenleg dupla kabinos változatban, s négy felszereltségi szinten (XL, XLT, Ranger Limited, Wildtrack) kapható, de emellett a Ford folyamatosan frissíti a modelljét egy-egy különleges csomaggal, így született meg a Blue Edition.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
IMG_0917-1000x750.jpg

Óriási csomagtartójával hódíthat a Ford Focus kombi változata

A Focus a kezdetek óta népszerű a vásárlók körében, most a kombi változat járt nálunk két eltérő felszereltségben.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. március 21.



Relatíve rövid idő alatt futott be magas ívű pályát a Ford Focus, amely mindössze 1998 óta kapható. Mégis, napjaink egyik meghatározó modelljéről van szó, az elmúlt húsz év alatt összesen 16 millió példány talált gazdára. 2018-ban érkezett meg a negyedik generációs modell, méghozzá három kivitelben - ezúttal a kombit vezethettük két változatban. (Kapható még ötajtós és limuzin változat is.)

Az ötajtós modellről ITT már írtunk korábban, most a kombit tehettük próbára: először a benzinmotoros ST-Line, utána pedig egy dízel Vignale járt nálunk. A kombi kasztni a magasságot leszámítva minden dimenzióban nőtt az elődhöz képest, a hossz 112, a tengelytáv 52, a szélesség 2 milliméterrel lett nagyobb, a magasság pedig 24 millimétert csökkent, így az összhatás egy szélesebb, ám alacsonyabb autó, amely jót tesz az arányoknak.

Az ST-Line:

A Focust teljesen új alapokra helyezték, és a külső vonalvezetést is rendesen átdolgozták a mérnökök, bár azért nem tagadhatja le múltját a modell, az evolúció észrevehető. Nagyobbak lettek az első fényszórók, szélesedett a légbeömlő, magasabbra és a lökhárító szélére került a ködlámpa. A kocsi oldalán, a C-oszlop irányába íveltek korábban a vonalak, az új esetében ez a csomagtartó közepe felé nyújtózkodik.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x