Ismét lezárták a víz alatt álló Szent Márk teret Velencében vasárnap, amikor 150 centiméter fölött tetőzött a dagály. Olaszország több térségében készültség lépett életbe a heves esőzések miatt, megfigyelés alatt vannak az olaszországi folyók is.
A város egyik legalacsonyabb pontjaként ismert Szent Márk téren újból térd fölötti magasságig ért a víz. Ilyen vízállással a szigetváros 70 százaléka víz alá került.
A lagúnák bejáratánál, Malomocco és San Nicoletto magasságában 155 centimétert mértek.
A délutáni órákban az ár elvonulását várják, de a legmagasabb fokozatú riasztás hétfőn is érvényes lesz, amikor a nappali és az éjszakai dagály is 115 centiméterre emeli majd a vízszintet. Az előrejelzések keddtől jósolják a helyzet normalizálódását.
St. Mark's Square awash as flooding continues in #Venice#Italy pic.twitter.com/HVezEhrA2g
— Ruptly (@Ruptly) 2019. november 17.
Velence november 12. óta küzd rendkívüli árhullámmal, amely akkor elérte a 187 centiméteres magasságot. Ezt a mindenkori második legmagasabb vízszintként tartják számon az 1966-os nagy áradáskor mért 194 centiméter mögött.
Rendkívülinek számít az is, hogy az árszint majdnem egy héten át minden nap meghaladja a tél elején megszokott 140 centiméteres felső határt.
Velence talpra fog állni
- jelentette ki Luigi Brugnaro polgármester vasárnapi sajtótájékoztatóján.
A városi tűzoltóság adatai szerint kedd óta több mint 740 beavatkozásra volt szükség: tűzoltók szabadítják meg a csatornákat az ártól felgyülemlett törmeléktől, segítenek az üzletek, lakások szivattyúzásában, eltávolítják a rakpartokra sodródott gondolákat és hajókat.
A Szent Márk-bazilika, a dózse palota, a múzeumok és az üzletek jelentős része vasárnap is zárva tartott.
A Szent Már tér leghíresebb, háromszáz éves kávéházában, a Floriánban a székeket, asztalokat magasra tornyozták, hogy ne szívják magukba a termeket ellepő sós vizet. A padlózat parketta részeit márványlapokkal szorították le, hogy ne emelkedjenek fel a nedvességtől. Az üzletek, vállalkozások tulajdonosai, valamint a magánszemélyek is hétfőtől nyújthatják be kártérítési igényeiket a rendkívüli kormánybiztosnak kinevezett polgármester hivatalába: a kereskedők és vállalatok egyszeri 20 ezer, a magánszemélyek 5 ezer euró gyorssegélyt kaphatnak.
This is the best article right now about #Venice by Professor Shaul Bassi of Ca' Foscari, someone I respect immensely and have known for 23 years now since first studying abroad in Venice. He offers real solutions for the future of the city. Please read! https://t.co/InW3x5cGtA
— Molly McIlwrath (@mollymcilwrath) 2019. november 16.
Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!
Fotókért, videókért lapozz!
A kormánypárti többség nem támogatta azt a javaslatot, hogy tárgyalják meg a ritka betegségben szenvedők részére létrehozandó pénzalapot. Ez Magyarországon mintegy 800 ezer embert érintő probléma, ennyien szenvednek valamilyen ritka betegségben.
Rig Lajos (Jobbik) javaslata arról szólt, hogy a vörösiszap-katasztrófa után létrehozott alap mintájára
egy alapba lehessen befizetni az adó egy százalékát, mehessenek bele adományok és kormányzati hozzájárulás is.
Ezt a tervet a múlt héten a bizottságban leszavazták, most, mikor a Jobbik külön napirendre kérette a javaslatot, nemmel szavaztak a kormánypárti képviselők.
VIDEÓ: A ritka betegségekben szenvedőket támogató javaslat parlamenti vitája
Az egyik ritka betegségről, az SMA-ról az utóbbi időben sok szó esett, hiszen az egész ország összefogott Zente és Levente érdekében. A két kisfiúnak összejött végül a pénz, de rajtuk kívül még sokan szenvednek ettől a betegségtől. Az SMA kezelését Romániában, Szlovákiában, Ausztriában, Németországban és más országokban is ingyenesen biztosítja az állam - írta meg a Mérce.
Zsarolás és más bűncselekmények miatt nyomoz a Készenléti Rendőrség - írja a Nemzeti Sport.
A lap információi szerint több személyt, köztük egy korábbi válogatott focistát is előállítottak.
Az ügy összefügg a Borkai Zsolttal kapcsolatos botrányhoz. Mint arról mi is beszámoltunk, Borkai Zsoltról az önkormányzati választások előtt egy - magát az ördög ügyvédjének nevező - ismeretlen tett közzé az interneten fotót és videót, amelyeken a polgármester több ember társaságában volt látható szexuális aktus közben.
A napokban mi is beszámoltunk annak a 11 éves kislánynak a történetéről, akit születésnapján iskolatársai bántalmaztak egy fővárosi iskolában.
"Többször kővel fejbe verték, majd kavicsot nyomtak a szájába, amelyből lenyelt párat. Az iskola engem és a nevelőapát sem értesítette, amikor Csenge szólt, hogy mi történt vele, annyi volt a tanárnő válasza: igyon rá vizet"
- mesélte korábban az anyuka, aki barátnőjével közösen létrehozott egy csoportot „Országosan az iskolai bántalmazások ellen” elnevezéssel.
A nő most a Blikknek azt nyilatkozta, hogy a gyermekkel iskolát váltanak, mivel nem lennének felelősségteljes szülők, ha olyan környezetbe engednék lányukat, ahol akár csak a gyanúja felmerül az iskolai erőszaknak.
"Keresünk neki új sulit, ez azonban nem azt jelenti, hogy befejeztük volna a harcunkat, amelyet az iskolai erőszak ellen indítottunk. Az Országosan az iskolai bántalmazások ellen elnevezésű csoporthoz pár nap alatt több mint ezren csatlakoztak, csak úgy özönlenek a panaszos levelek."
A lap szerint noha a család biztos benne, hogy a kislány igazat mond, nem tettek rendőrségi feljelentést. Az esetet azért hozták nyilvánosságra, hogy a megelőzés fontosságát hangsúlyozzák.
A klímavédelemért felelős főpolgármester-helyettes, Dorosz Dávid azt mondta, nem csak a dízelesek számíthatnak szigorításra. Azt szeretnék, ha Budapest belvárosába csak pénzért hajthatnának be az autósok, függetlenül attól, hogy milyen üzemanyagot használnak.
Az intézkedésre azért lenne szükség, mert egyre több a dízelautó, ugyanakkor a levegő minősége igen rossz, szennyezett.
A dugódíj mellett a tömegközlekedést fejlesztenék, hogy ezzel segítsék a városba jutást és a városon belüli közlekedést is.
A Greenpeace szakértője szerint nem csak az autós, hanem a teherautó és buszforgalmat is korlátozni kéne.
VIDEÓ: Egyre több a dízelautó, nő a légszennyezettség
VIDEÓ: Tervezik, hogy a belvárosba csak pénzért hajthatnának be az autósok
Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!