hirdetés
1-35.jpg

Város a hegyen: Boston sötét arcát mutatja be Ben Affleck új sorozata

Ütősen indult a Showtime sorozata, amit Ben Affleck és Matt Damon együtt készítettek. A főszerepben Kevin Bacon, akit talán még soha nem láttunk ilyen jónak.
Szajki-Vörös Adél - szmo.hu
2019. június 25.


hirdetés

Ben Affleck olyan ötlettel állt elő, ami nem meglepő a pályáját ismerve. Egy krimisorozattal, aminek a középpontjában a kilencvenes évek Bostonja áll. Afflecket ugye nemcsak színészként ismerjük, sőt, első nagy elismerését, forgatókönyvírói Oscar-díját az épp szintén Bostonban játszódó és ott is forgatott Good Will Huntingért kapta Matt Damonnal közösen. Érdemes egy pillantást vetni rendezői filmográfiájára: 2007-es első nagyjátékfilmje, a Hideg nyomon egyértelműen megmutatta, hogy talán több a direktori zseni benne, mint a filmszínészi, és hogy egyértelmű a vonzalma a bűn és a társadalomkritika iránt.

Mivel Affleck maga is Boston Cambridge nevű elővárosában nőtt fel - akárcsak Damon, akivel tinédzser koruk óta a legjobb barátok - , a város pedig kedvelt helyszíne volt a filmtörténet komoly bűnügyi klasszikusainak - elég csak Scorsesére gondolni -, ezért evidens volt, hogy valamikor Affleck is elkészíti majd a maga bostoni bűnfilmjét, ami a 2010-es Tolvajok városa lett. 2012-ben az Argo-akcióban is megtörtént esetet dolgozott fel, és akárcsak korábbi munkáiban, itt is a dráma oldaláról közelített, így meg is lett az eredménye a történet iránti alázatnak és alaposságnak, hiszen három Oscar-díjjal is jutalmazta az Amerikai Filmakadémia. A 2016-os Az éjszaka törvényében ő maga volt a főszereplő, hősei pedig ismét bostoni gengszterek. Ez volt az utolsó nagyjátékfilmje, a Város a hegyen pedig aktuális nagy projektje, melynek Matt Damonnal együtt ők az executive producerei.

A Showtime égisze alatt készült sorozat első részében egyelőre felrakták az alapokat az alkotók, és amit eddig láttunk, nagyon ígéretesnek tűnik.

Afflecknek valamiért a mániája az álarcos rablás, hiszen ugyanaz a típusú para pénzrablás jelenik meg a Város a hegyenben is, amitől már a Tolvajok városában is rémálmaink lehettek.

Egy ír családi "vállalkozás" csinálja a balhékat, ám a nagy akciójuk során a pilotban kapásból lelőnek három embert. Ezt az ügyet kapja meg nagy örömére a fekete államügyész, Decourcy Ward (Aldis Hodge), aki szeretné porig rombolni azt a Bostont, amit a bűnözés melegágyaként ismert mindenki a kilencvenes években.

hirdetés

A sztori valós alapokon nyugszik, a bandaháborúk és az elszabadult bűnözés, bankrablások korát élte Boston a kilencvenes években, amit a város új megközelítéssel próbált megoldani, és sikerrel is járt - ez volt az úgynevezett "bostoni csoda". A város régi "értékrendjét" Kevin Bacon figurája képviseli, aki egy kokózó, alkoholista FBI-ügynök, Jackie Rohr. Rohrnak családja van, de ez nem akadályozza meg abban, hogy félrekeféljen, és bár a törvény oldalán áll, ez nem akadályozza meg abban, hogy folyamatosan etikátlan eszközökhöz nyúljon céljai eléréséhez. Akit kell, megken, akit kell, megfenyeget, mégis eljön a pillanat, hogy a két, egymást irritáló figura egy oldalra kerül, és összeállnak, hogy ki-ki a maga érdekei miatt igazságot szolgáltasson az ominózus ügyben.

Az első rész alapján az derült ki, hogy a sorozat életszagú, hiteles és lélektanilag ambiciózus lesz. Bacon és Hodge alakítása lehengerlő - különösen az előbbié, bár neki hálásabb a szerepe, és végre egy figura, amivel az örök mellékszereplő megmutathatja, mekkora színész -, a képi világ igényesen realisztikus, a történet pedig, én arra tippelek, szép lassan be fog indulni és ha a dramaturgia a jelek szerint halad, elér majd egy komoly drámai és feszültségbeli klimaxra. Aki szerette a Drót című kultikus bűnügyi sorozatot, az biztosan a Város a hegyent is bírni fogja, különösen azért, mert a bűnnel, az erkölcsi világnézettel és általában, az emberséggel kapcsolatban elég sok az aktuális - és mindig aktuális - áthallása.


hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
baba-2.jpg

Álarcos énekes: A Baba lepleződött le, két nyomozó is jól tippelt

A következő adásban kiderül, ki nyeri meg a versenyt.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. november 29.


hirdetés

A vasárnapi elődöntőben a Röfi, a Banán, a Baba és a Zebra állt a színpadra. A végén a Baba és a Röfi közül a nyomozók végül a Röfit engedték tovább, így a Babának kellett lelepleznie magát.

A zsűriből Gáspár Laci és Csobot Adél is jól tippelt, a Baba jelmezében az X-Faktorban megismert Manuel rejtőzött.

A Baba produkciója:

És ezeket a nyomokat hagyta:

Majd a leleplezés:

hirdetés

hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
baratok-kozt-cimkep1.jpg

Már biztos, hogy véget ér a Barátok közt, az is kiderült, miért

A Blikk értesüléseit Kolosi Péter is megerősítette. Az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója szerint rengeteg kísérletet tettek arra, hogy a sorozat erre a szintre ne tudjon eljutni, de ez sajnos nem sikerült.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. november 30.


hirdetés

Ma reggel derült ki, hogy jövő nyáron befejeződik az RTL Klub 22 éve futó sorozata. A Blikk értesülései szerint az RTL Klub azért döntött a szappanopera befejezése mellett, mert már nem jövedelmező számukra. Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója nem sokkal később a SorozatWikinek adott interjújában megerősítette a hírt.

"A Barátok közt a magyar televíziózás egyik legsikeresebb vállalkozása, korszakalkotó produkció. Bármi történik, ez mindig így marad. Az, hogy a Barátok közt ilyen régóta képernyőn van és ebből több mint másfél évtizedig hatalmas siker volt, sőt volt olyan időszak amikor több mint 70 százalékos közönségarányt hozott, elképesztő teljesítmény" – mondta Kolosi Péter, aki szerint a műsor nézettsége viszont ma már nem éri el a kívánatos szintet.

"Ma a Barátok közt nézettsége már nem éri el a kívánatos szintet, sőt azt a minimumot sem, hogy főműsoridőben tudjuk adni és a saját sávjában ez legyen a legnézettebb műsor. Rengeteg kísérletet tettünk arra, hogy erre a szintre ne tudjon eljutni a sorozat, de ez sajnos nem sikerült."

- fogalmazott.

hirdetés

Kolosi azt mondta, hogy a sorozat nézettsége azután kezdett romlani, hogy Kalmár Tamás producer távozott.

"Ezt követően a sorozat kreatív szempontból egy olyan útvesztőbe került, amely teljesen eltérítette az eredeti gondolataitól, eredeti céljaitól és egy olyan rossz irányba vitték el, ami után már csak idő kérdése volt, hogy ez a nézettségen mikor fog látszani" - fogalmazott a programigazgató.

"Sokszor szóltunk a gyártó vezetőnek, hogy ha ezt az irányt folytatják, akkor el fogjuk veszíteni a Barátok közt nézőit, de nem hallgattak ránk. Később, amikor az Ufa Magyarországnak új német vezetése lett, ők rögtön megértették, hogy mi a problémánk. Nagyon hamar változtattak is a produkció vezetésén, de sajnos úgy tűnik, hogy már késő volt."

Erről a szappanopera jelenlegi producerével is egyeztettek.

"A tartalmi változtatások az év elején megtörténtek, elégedettek voltunk a stáb munkájával és bíztunk a sikerben."

Csakhogy a várt sikerek elmaradtak, mert a nézők nem szoktak vissza a sorozatra. Kolosi szerint már a nyári számokból látszódott, hogy a Barátok köztnek meg kell szűnnie.

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
baratok-kozt-cimkep1.jpg

Blikk: véget ér a Barátok közt 22 év után

Egy bennfentes szerint a sorozat írói már elkezdték elvarrni a szálakat, jövő nyáron kerülhetnek adásba az utolsó részek.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. november 30.


hirdetés

22 év után befejeződik a Barátok közt - írja a Blikk több egybehangzó forrásra hivatkozva.

A lap szerint a legendás magyar sorozat már nem éri meg a 23. születésnapját, jövő nyáron kerülhetnek adásba az utolsó részek.

A lezárás oka az, hogy bár hosszú évekig ez volt az ország legnépszerűbb szappanoperája, az utóbbi időben azonban már nem hozza az elvárt nézettséget.

A Blikknek egy bennfentes elárulta, hogy

az RTL Klub állítólag már közölte a Barátok közt íróival, hogy kezdjék el elvarrni a történetszálakat, hogy a széria méltó befejezést kapjon. Ez a folyamat december végéig be is fejeződhet, legkésőbb tavasszal pedig a forgatásnak is vége lehet.

hirdetés

A lap szerint már a sorozat színészei is gyakran beszélgetnek arról, hogy mi lesz a sorsuk.

"Eleinte nyugtattak minket, hogy a pletykák ellenére ne aggódjunk, jó a nézettség, de én úgy tudom, már döntöttek, vége. Bevallom, arcul csapott, ki kell találnom, mihez kezdek a jövőben"

- mondta egy, az élő szerződése miatt neve elhallgatását kérő szereplő.

Egy szintén névtelenségbe burkolózó kollégája szerint is "egy süllyedő hajón" ül a csapat. Úgy gondolja, a mai világban már nincs létjogosultsága egy ilyen típusú sorozatnak, amit már nem néznek a fiatalok, ezért sem hoz jó nézettséget.

Az RTL Klub és a Barátok közt produkciója egyelőre nem kommentálta a lap értesüléseit, ahogy még hivatalos tájékoztatás sincs arról, hogy valóban véget ér-e a sorozat.

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
10233204_original_felesegek_luxuskivitelben_s4_2-e1605088384447-1140x641-1-1024x576-1-1000x563.jpg

Köllő Babett és Vasvári Vivi kitesz egy orosz luxusfeleséget? - elindult a Feleségek luxuskivitelben 4. évada

Ötleteink lennének, kik ugorhatnának be húzónévként a luxusfeleségek közé, ám a sorozat készítői inkább orosz nemzetiségű szereplőt újítottak be a negyedik évadra.
Fotók: Viasat 3 - szmo.hu
2020. december 01.


hirdetés

Távol álljon tőlem, hogy Vörösmartyt a luxusfeleségekkel egy kontextusban emlegessem, de elsőre a „megfogyva bár, de törve nem”-szólam jutott eszembe a látottakról, azt leszámítva, hogy sajnos kicsit azért törve is van ez így az első blikkre. Megfogyva, mert az eredeti bandából már csak egy luxusfeleség, Csősz Bogi maradt, a tavalyi évad után talán a két legnagyobb húzóerő, Köllő Babett és Vasvári Vivien is elhagyta az aranyfedélzetet. Törve, mert a kezdeti szórakoztató proliságot továbbra se igazán találja a sorozat, bár azért jobban nyomon van, mint a járvány miatt félbeszakadt előző évad.

Úgy fest, hogy a luxusfeleség Magyarországon ma hiánycikk, így a mögöttük maradó űrt most egy Oroszországból importált feleséggel igyekeznek a műsor készítői kitölteni: Anfisa Bulgakova még gyerekkorában költözött Magyarországra, menő teniszező férje van, három gyereke, és a természetesség híve.

Első látásra úgy tűnik, végre nem egy újabb vérmes egóharcost dobtak a luxusamazonok vermébe, Anfisa egyelőre csak visszafogottan kamillázik annak láttán, mi fán terem a magyar luxusfeleségvirtus. Ezt pedig a luxicsapat, azaz Csősz Bogi, Yvonne Dederick, Molnár Nini és Polgár Tünde mutatja meg neki, alkalmi mellékszereplőként Yvonne lányával, Mardollal kiegészülve.

Míg az előző évadnak négy rész után véget vetett a koronavírus, addig az újat gyorsan a szigorú korlátozások előtt leforgatták. Az érezhető rajta, hogy ismét nagyon elszeparált környezetben mozognak a szereplők, és azt hihetnénk, hogy puszit is azért nem adnak egymásnak, hogy vigyázzanak – amíg el nem hangzik egyikük szájából, hogy valójában a sminkjükre vigyáznak.

hirdetés

Ahogyan azt már az első rész felvázolja, az új évad is követi majd az előzőek receptjét, amit a vírushelyzet még indokoltabbá tesz: időről időre valamelyik luxusnő fogja az egész bagázst és meglepetéshétvégére viszi őket valamely elszigetelt vidéki létesítménybe, ahol előre megírt konfliktusokba bonyolódnak majd a főszereplők.

Az első részben Yvonne találja ki, hogy boszorkánypartit tart egy vidéki szállodában. A luxusnők persze nem a zónázóval érkeznek, hanem ki lóháton, ki lovaskocsival, Noémit azonnal le is gorombítják, hogy volt pofája fehér ruhában boszorkánynak öltözni. Később bemennek a gondosan félelmetesre díszített házba, Tündéből azonnal törne ki az ADHD, és törölgetne mindent fényesre, de inkább pár gúnyos megjegyzésbe fojtja feszültségét, ami aztán Noémin csattan. El is érkeztünk a Kötelező Összefeszüléshez, Noémi egy jósnővel megtámogatva ki is akad, amiért Tünde egy energiavámpír. A véres, pókhálós falak közt kissé nyögvenyelősen játszódik le a dráma, tekintve, hogy Noémi senkinek sem bírja igazán összefoglalni, mi Tündével a baja, de hát valamivel ki kell ugye tölteni a játékidőt.

Később azért csak kiderül annyi, hogy Tünde küldött neki még az előző évad elején egy nem túl kedves esemest. Újabb felesleges percek után kiderül, miért: mikor Tünde édesanyja alkoholizmusáról beszélt, Noémi utána csak annyit mondott, hogy lépjen már túl rajta, ne drámázzon, hisz a felnőttek dolga a múlton való továbblépés. Sosem mondtam ilyet – állítja Noémi, aki vélhetően nem a legélesebb kés a fiókban, mivel azonnal be is vágják az ominózus visszajátszást.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!